Jawa

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Jawa

Příspěvek od Návštěvník »

Co prosímvás nalít do motorů starých jawek a zetek když už jsem tak investoval do generálek? a jaký olej by jte mi doporučili do benzínu? díky Luboš
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Do převodovky normální PP-90. Do benzinu se dříve dával M2T, říkali jsme tomu psí sádlo. Nyní dávám do Jaw Mogul TSF, je to moderní olej pro Jawy a Čízy přímo dělaný. Je ale použitelný pro všechny běžné dvoutakty.
hanz1

jawa

Příspěvek od hanz1 »

zdravím,když jsme už u těch jaw,jaky správný mísící poměr oleje a benzínu by měl být do jawy 250/353 kyvačka,díky
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pro kejvačky výrobce v šedesátých letech předepisoval poměr 1:25, pro záběh 1:20. Dnešní oleje jsou ale úplně někde jinde. U Mogulu TSF je pro Jawy doporučeno 1:50. Vzhledem k tomu, že u kejvačky je pístní čep v ojnici uložen v bronzovém pouzdru, se doporučuje 1:40. Z vlastní zkušenosti vím, že tento poměr bohatě stačí, lít tam více je zbytečné. Snad jen v případě extrémní zátěže, ale s těmito motocykly už dnes snad nikdo moc neblbne. Poměr 1:50 se potom používá pro novější třistapadesátky, kde už je pístní čep na jehlách. Jinak přeji všem příznivcům Jawy hodně štastných kilometrů bez poruch, ale hlavně bez nehody.
foxer007

Příspěvek od foxer007 »

Mám také několik motorek Jawa 350 a 50/21 po GO a používám do motoru polosyntetický olej STIHL ( červený ) do motorových pil. Tento olej se mě velmi osvědčil, motory šlapou jako hodinky a ani se tolik nehřejí jako s jinými oleji ( BP, MOGUL, ... )
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

Prostě motor jede jak pila. :D
byloObrázek
je Obrázek
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

foxer007 píše:Mám také několik motorek Jawa 350 a 50/21 po GO a používám do motoru polosyntetický olej STIHL ( červený ) do motorových pil. Tento olej se mě velmi osvědčil, motory šlapou jako hodinky a ani se tolik nehřejí jako s jinými oleji ( BP, MOGUL, ... )
Tady si zase nekdo plete "znackovost" s parametry: STIHL samozrejme zadny olej sam nevyrabi, jen v obalech se svym emblemem distribuuje silne predrazeny (ostatne jako vsechno od STIHLu) 2T olej tridy API TB (tedy prumer) se snizenou kourivosti, ktery se v zapadni Evrope masove prodava do skutru - a navic za babku!
Richard

Příspěvek od Richard »

Musim nesouhlasit, do motocyklu patři olej do motocyklu a ne do motorove pily... motorova pila ma jine požadavky než jawička.. Hodně lidí na to kixlo ložiska na klice na olej do motorove pily.. dej tam MOGUL TS(TSF), nebo třeba něco levnějšího jako je shell SX 2T
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Richard píše:Musim nesouhlasit, do motocyklu patři olej do motocyklu a ne do motorove pily... motorova pila ma jine požadavky než jawička.. Hodně lidí na to kixlo ložiska na klice na olej do motorove pily.. dej tam MOGUL TS(TSF), nebo třeba něco levnějšího jako je shell SX 2T
A můžeš mi prozradit, čím se ty požadavky na mazání klikového mechanismu z hlediska nároků na olej vlastně liší? Tedy pokud použiji něco v API TC...
Richard

Příspěvek od Richard »

Jerry3 píše:
Richard píše:Musim nesouhlasit, do motocyklu patři olej do motocyklu a ne do motorove pily... motorova pila ma jine požadavky než jawička.. Hodně lidí na to kixlo ložiska na klice na olej do motorove pily.. dej tam MOGUL TS(TSF), nebo třeba něco levnějšího jako je shell SX 2T
A můžeš mi prozradit, čím se ty požadavky na mazání klikového mechanismu z hlediska nároků na olej vlastně liší? Tedy pokud použiji něco v API TC...

Zajdi si na stránku JAWAmania.info a pohledej v poradně :) je tam více jak 7000uživatelů co jezdí na jawách, a řeknou ti víc.. Normy na obalu oleje je jedna věc a co to skutečně motoru udělá je věc druhá. Stejně tak jako nejkvalitnější oleje do motocrossu co stojí až 700kč/l mají API TC stejně tak jako třeba Shell SX 2T za 80kč/l . A věřím, že by na ten skell ti motocrossaři ty motory zadřeli... Můj názor je, že do stroje, kde výrobce předepíše MOGUL TSF patří TSF a né olej do motorové pily. Můj názor, ať si to tam leje, třeba mu to nic neudělá. Já bych se toho bál.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Já jen, že požadavky na mazání motoru moderní motorové pily jsou určitě vyšší, než byly požadavky motorů Jawy v době, kdy na trhu nebylo nic lepšího, než M2T... Motokrosové speciály tu přece neřešíme!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Kejvačka je ještě stará dobrá kovařina, úplně jiné výrobní tolerance než u moderních motorů. Právě proto je Mogul TSF, TS nebo dokonce M2T naaditivován tak, aby těmto motorům vyhovoval. Samozřejmě, že můžete použít jakýkoliv olej pro dvoutakty bez problémů. Vlastnosti špičkových syntetických olejů zde ale stejně využito nebude. Vždyt jaký litrový výkon a otáčky má kejvačka nebo moderní enduro? V případě, že brzy odešly ložiska na klice, tak bylo asi málo oleje v benzínu. I při použití dražších olejů je nutno zachovat mísící poměr 1:40. Ložiska na klice 6305 C36 mají totiž větší vůli a proto vyžadují více oleje. Jinak velmi dobrá jsou ložiska SKF, momentálně je do těchto motorů dávám.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Anonymous píše:Kejvačka je ještě stará dobrá kovařina, úplně jiné výrobní tolerance než u moderních motorů. Právě proto je Mogul TSF, TS nebo dokonce M2T naaditivován tak, aby těmto motorům vyhovoval. Samozřejmě, že můžete použít jakýkoliv olej pro dvoutakty bez problémů. Vlastnosti špičkových syntetických olejů zde ale stejně využito nebude. Vždyt jaký litrový výkon a otáčky má kejvačka nebo moderní enduro? V případě, že brzy odešly ložiska na klice, tak bylo asi málo oleje v benzínu. I při použití dražších olejů je nutno zachovat mísící poměr 1:40. Ložiska na klice 6305 C36 mají totiž větší vůli a proto vyžadují více oleje. Jinak velmi dobrá jsou ložiska SKF, momentálně je do těchto motorů dávám.
S tímhle naprosto souhlasím: vlastností moderních olejů určitě nebude plně využito, ale rozhodně nehrozí v důsledku jejich používání poškození motoru.
Brembo

Příspěvek od Brembo »

Motorova pila nema tak zatazeny klkovy mechanizmus ako motocyklovy motor a navise k zatazi nedochadza pri nizkych otackach. Z toho vypliva,ze nemusi ten olej mat taku vysoku strihovu odolnost ako 2T do motocykla. Navise pracuje pri vyssich otackach. Castrol TTS 1:100,Motul alebo hocico ine do motocykla ale nie motorovej pily alebo skutra.
Moja

Příspěvek od Moja »

V Jawách jsem vždy používal olej MS20 a je lepší jak cokoli jiného. je i tady v shopu.
Odpovědět