Brembo píše:Motorova pila nema tak zatazeny klkovy mechanizmus ako motocyklovy motor a navise k zatazi nedochadza pri nizkych otackach. Z toho vypliva,ze nemusi ten olej mat taku vysoku strihovu odolnost ako 2T do motocykla. Navise pracuje pri vyssich otackach. Castrol TTS 1:100,Motul alebo hocico ine do motocykla ale nie motorovej pily alebo skutra.
Stále nevidím ten rozdíl: jestliže např. moje již postarší motorovka o objemu motoru 63 ccm má maximum výkonu 6,5 PS při 6300 ot./min. a maximum točáku (hodnotu si nepamatuji) při 4200 ot./min., přičemž při řezání celou délkou 43 cm lišty (což je u vzrostlých stromů strandardní druh práce) nad tuto hodnotu stejně nejde, jelikož je v plné zátěži, pak ať mi někdo něco vykládá o menším střihovém namáhání, než u motocyklu staršího ročníku výroby.
P.S.: Tedy musím přiznat, že nepoužívám 2T oleje od výrobců motorových pil, ale běžné motocyklové oleje v API TC.
Červený olej od STIHL je jen a jen obchodní značka, běžně se prodává jako nalévaný za asi 130,- Kč, no a když je nalévaný tak s tím soudkem do obchodu přijde taky dodák od výrobce a když vás do něj nechají na kouknout tak zjístíte že je to CASTROLL TTS jak vyšitej,takže do jakékoliv JAWY ouplně v poho, ale MOGUL TFS je přece českej výrobce no ne?
Richard píše:Musim nesouhlasit, do motocyklu patři olej do motocyklu a ne do motorove pily... motorova pila ma jine požadavky než jawička.. Hodně lidí na to kixlo ložiska na klice na olej do motorove pily.. dej tam MOGUL TS(TSF), nebo třeba něco levnějšího jako je shell SX 2T
A můžeš mi prozradit, čím se ty požadavky na mazání klikového mechanismu z hlediska nároků na olej vlastně liší? Tedy pokud použiji něco v API TC...
Zajdi si na stránku JAWAmania.info a pohledej v poradně je tam více jak 7000uživatelů co jezdí na jawách, a řeknou ti víc.. Normy na obalu oleje je jedna věc a co to skutečně motoru udělá je věc druhá. Stejně tak jako nejkvalitnější oleje do motocrossu co stojí až 700kč/l mají API TC stejně tak jako třeba Shell SX 2T za 80kč/l . A věřím, že by na ten skell ti motocrossaři ty motory zadřeli... Můj názor je, že do stroje, kde výrobce předepíše MOGUL TSF patří TSF a né olej do motorové pily. Můj názor, ať si to tam leje, třeba mu to nic neudělá. Já bych se toho bál.
bacha taky na pomer michani, zalezi to taky na tom, jak je resene lozisko na pistnim cepu, jestli-ze jsou tam jehlicky, da se jit na 1:50, pokud je tam futro, tak bych nechodil prez 1:33, uz toho bylo popsano hodne o zadrenych klikach a olej do kotorovky....
Anonymous píše:bacha taky na pomer michani, zalezi to taky na tom, jak je resene lozisko na pistnim cepu, jestli-ze jsou tam jehlicky, da se jit na 1:50, pokud je tam futro, tak bych nechodil prez 1:33, uz toho bylo popsano hodne o zadrenych klikach a olej do kotorovky....
Nějak to nechápu, ložisko pístního čepu je přece mazané olejem zdola - z motoru, olej v palivu snad pomáhá jen pístním kroužkům při cestě "nahoru" nebo se nějak pletu???
2T motor ma cely klukovy mechanizmus a i piesty mazane zmesou oleja a benzinu. Samozrejme su i vyninky,kde sa na to pouziva tlakove stratove mazanie ale to su vynimky (2T motor Bimota,vydlicovy dvojvalec s priamim elektronicky riadenym vstrekovanim)
Ten STIHL cenově opravdu odpovídá Castrolu SuperTT. Ten je nyní červený. Kdybych se měl rozhodnout mezi Castrolem SuperTT a Mogulem TSF, které jsou nýčko asi tak za obdobnou cenu, tak se vůbec nerozmýšlím. Mogul TSF bych do motoru nedal. Z lásky k motoru . A jistě bude více kouřit a karbonovat, než ten Castrol. Pokud by ten STIHL byl jako Castrol TTS (což asi není) nebo alespoň Castrol Garden Syntetic, tak už vůbec není co řešit. Za tak nízkou cenu obdobný olej nekoupíte. Ovšem to by potom STIHL nebyl předražený, jak tu někdo píše, ale naopak velmi levný.
Anonymous píše:Kejvačka je ještě stará dobrá kovařina, úplně jiné výrobní tolerance než u moderních motorů. Právě proto je Mogul TSF, TS nebo dokonce M2T naaditivován tak, aby těmto motorům vyhovoval. Samozřejmě, že můžete použít jakýkoliv olej pro dvoutakty bez problémů. Vlastnosti špičkových syntetických olejů zde ale stejně využito nebude. Vždyt jaký litrový výkon a otáčky má kejvačka nebo moderní enduro? V případě, že brzy odešly ložiska na klice, tak bylo asi málo oleje v benzínu. I při použití dražších olejů je nutno zachovat mísící poměr 1:40. Ložiska na klice 6305 C36 mají totiž větší vůli a proto vyžadují více oleje. Jinak velmi dobrá jsou ložiska SKF, momentálně je do těchto motorů dávám.
Jen doplním: Tato ložiska se vyrábějí s vůlí, pravda. Ale po zahřátí na provozní teplotu se tato vůle vymezí. Tedy zdravé ložisko při správně teplotě již pracuje bez vůle. Označení C3 značí samotnou vůli, označení "6" značí sníženou hlučnost.
v Jawe som pouzival Castrol TTs a karbon sa vytvaral len minimalne,narozdiel od M2T Super,dymivost bola tiez polovicna oproti M2T. Pokial niekto nesetri privelmi,je lepsie pouzit kvalitnejsi olej minimalne z dovodu dekarbonizacie