Zdravím Vás,
chtěl bych poprosit o radu s výběrem oleje 0W30, specifikace Ford WSS-M2C950-A. Je to pro Ford S-MAX od. r.v. 2015. Ford doporučuje Castrol, ale já mám pro tuto značku jakýsi získaný odpor. Jaký olej bude TOP?
Vozidlo má momentálně najeto 5000km. Napadlo mě udělat první výměnu. Má to ale opodstatnění (cítím, že ano)? Posléze bych chtěl měnit á 10tkm.
Děkuji.
Jaký olej pro 2.0TDCi - 0W30
Moderátor: Colommbo
Re: Jaký olej pro 2.0TDCi - 0W30
Ano, opodstatnění to určitě má, ovšem na první dvě až tři výměny určitě nehledej žádný top olej.
Re: Jaký olej pro 2.0TDCi - 0W30
Takze myslite, ze tam na 2-3 vymeny staci nalit ten Fordo-Castroli zazrak?
Re: Jaký olej pro 2.0TDCi - 0W30
Klidně tam nalij cokoli, co bude splňovat fordi normu a co koupíš za dobrou cenu. Bohužel si ale budeš muset u Forda pořídit originál filtr, který stejně pochází od Mannu, akorát za něj dáš téměř trojnásobek.
Re: Jaký olej pro 2.0TDCi - 0W30
On Castrol není jediný a po záběhu pak třeba (pokud chceš tu normu WSS-M2C950-A dodržet a spíš na kratší jízdy) Motul 8100 Eco-Clean C2 (ten je i v ČR), Total Quartz INEO FDE, Wolf Multigrade MS-FFE či Comma Eco-FE.
A výměna oleje po 10-ti tkm je jedna z nejlepších věcí co lze pro motor udělat
A výměna oleje po 10-ti tkm je jedna z nejlepších věcí co lze pro motor udělat
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaký olej pro 2.0TDCi - 0W30
Ahoj, tak jsem tu zase . Moc se mi nelíbí charakteristika toho oleje 0W30 (to už tam rovnou můžu nalít omaštěnou vodu). Jaký je problém tam lít 5W30? Stejně tam je 0W jen kvůli start/stopu? Pakliže je to možné, od jaké specifikace se odpíchnout?
Re: Jaký olej pro 2.0TDCi - 0W30
Charakteristika oleje nebo projev motoru ??
Ano, pokud budeme uvažovat oleje 0w30 se sníženou HTHS, tak jsou opravdu "řídké", ale něco podobného bude i 5w30 s ACEA C1 nebo C2, protože za tepla na tom budou zhruba stejně (blbě). Lepší budou až oleje C3 příp. C4 - s HTHS viskozitou normální. A i tam jsou oleje jak 5w30, tak i 0w30....
PS: Pokud si ale třeba zvyklý na "benzin", tak se Ti zvukový projev (a hlavně studeného) motoru naftového stejně líbit nebude
Ano, pokud budeme uvažovat oleje 0w30 se sníženou HTHS, tak jsou opravdu "řídké", ale něco podobného bude i 5w30 s ACEA C1 nebo C2, protože za tepla na tom budou zhruba stejně (blbě). Lepší budou až oleje C3 příp. C4 - s HTHS viskozitou normální. A i tam jsou oleje jak 5w30, tak i 0w30....
PS: Pokud si ale třeba zvyklý na "benzin", tak se Ti zvukový projev (a hlavně studeného) motoru naftového stejně líbit nebude
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF