Jaký olej do Volvo V 70 2008 Diesel
Moderátor: Colommbo
Re: Jaký olej do Volvo V 70 2008 Diesel
Pitris, asi tak nějak, zřejmě jedna z hlavních příčin. Kdo ví, jestli to "nepostihne náhodou" časem i jiné značky, ale nechci sýčkovat, to už dělají jiní (mě je znám jen ten Opel):
Volba správného typu a hustoty oleje pro vozidlo se stává stále obtížnější v každém modelovém roce. V poslední době řada výrobců doporučuje konkrétní třídy oleje, které splňují požadavky na vlastní, aktuální normu. Při výměně oleje v motoru s přímým vstřikováním a turbodmychadlem je nutno se těmito parametry zabývat. Použije-li se nesprávný olej, mohlo by to vést k předběžnému zapálení, zejména když je motor pod zatížením při nízkých otáčkách.
Během LSPI se směs vzduch-palivo zapálí před zapálením zapalovací svíčky. Tato událost předběžného zapálení má za následek vysokého tlaku ve válcích. Může také poškodit píst a zapalovací svíčku. Někteří inženýři nazývají předběžné zapálení "super klepání", které může trvale poškodit motor.
Existují nejméně dvě teorie za LSPI, které jsou předmětem šetření. První je, že horká zapalovací svíčka nebo oblast pístu, vznítí palivovou směs dříve. Druhá teorie předpokládá, že kapky oleje, které jsou buď uloženy na stěnách nebo uvízlé v pístních kroužcích, se samozapalují předtím, než se svíčka svítí.
Další teorie předpokládá, že vyšší kompresní poměr a nucená indukce vytvářejí "dokonalou bouři", bohatší směsi a vyšší teplotu/tlak, což vede k podmínkám, které způsobují předběžné zapálení.
Nakonec se hádanka LSPI snižuje na volatilitu (pravděpodobnodt změny) oleje nebo na potenciál vzplanutí nebo přechodu do výparů. Společnosti s motorovými oleji se soustředí na aditivační balíčky k vyřešení problému. Některé ropné společnosti tvrdí, že oleje s vysokým obsahem detergentů, jako je vápník, mohou podporovat LSPI. Novější prostředky na mazání a modifikace tření, ale mohou pomoci zabránit LSPI. V současné době se vytvářejí oleje GF-6, které pomohou v budoucnu řešit tento problém.
Mnoho výrobců automobilů, (jako je již zmiňované) GM, zavádí nové specifikace oleje, jako je Dexos1 Generation 2, aby napravily problémy LSPI, ale bez ohledu na původ, budou mít všechny nové standardy a jednu společnou věc - vysoce kvalitní syntetický základový olej. Podezřelé příčiny problému LSPI donutili některé výrobce přidat další palivo k ochlazení spalovací komory při nízkých otáčkách motoru a vysokých zatíženích. Toto řešení však snižuje celkovou spotřebu paliva motoru.
Nejlepší rady
Někteří spotřebitelé a technici se domnívají, že pokud změní svůj olej každých 3000 až 5 000 mil konvenčním olejem v motoru s přímým vstřikováním, zabrání problémům a ušetří na úkor nákupu syntetického oleje. Skutečností je, že mohou tento problém ještě zhoršit.
Většina konvenčních olejů má vysokou volatilitu. Pokud má olej vysokou volatilitu, rychleji se vypaří při vystavení teplu. To znamená, že olej v průběhu času nebude také mazat. To také znamená, že existuje větší objem ropných výparů, které musí systém PCV zpracovat. Tyto páry mohou být naplněny uhlovodíky a přilepeny k nasávacím ventilům, což způsobuje problémy s ukládáním uhlíku. Syntetické oleje mají mnohem nižší volatilitu oleje. To snižuje ukládání ropných par a uhlíkových usazenin na sacích ventilech.
Edit: zapomněl jsem napsat zdroj, brakeandfronted.com.... Hm, co s tím?
Volba správného typu a hustoty oleje pro vozidlo se stává stále obtížnější v každém modelovém roce. V poslední době řada výrobců doporučuje konkrétní třídy oleje, které splňují požadavky na vlastní, aktuální normu. Při výměně oleje v motoru s přímým vstřikováním a turbodmychadlem je nutno se těmito parametry zabývat. Použije-li se nesprávný olej, mohlo by to vést k předběžnému zapálení, zejména když je motor pod zatížením při nízkých otáčkách.
Během LSPI se směs vzduch-palivo zapálí před zapálením zapalovací svíčky. Tato událost předběžného zapálení má za následek vysokého tlaku ve válcích. Může také poškodit píst a zapalovací svíčku. Někteří inženýři nazývají předběžné zapálení "super klepání", které může trvale poškodit motor.
Existují nejméně dvě teorie za LSPI, které jsou předmětem šetření. První je, že horká zapalovací svíčka nebo oblast pístu, vznítí palivovou směs dříve. Druhá teorie předpokládá, že kapky oleje, které jsou buď uloženy na stěnách nebo uvízlé v pístních kroužcích, se samozapalují předtím, než se svíčka svítí.
Další teorie předpokládá, že vyšší kompresní poměr a nucená indukce vytvářejí "dokonalou bouři", bohatší směsi a vyšší teplotu/tlak, což vede k podmínkám, které způsobují předběžné zapálení.
Nakonec se hádanka LSPI snižuje na volatilitu (pravděpodobnodt změny) oleje nebo na potenciál vzplanutí nebo přechodu do výparů. Společnosti s motorovými oleji se soustředí na aditivační balíčky k vyřešení problému. Některé ropné společnosti tvrdí, že oleje s vysokým obsahem detergentů, jako je vápník, mohou podporovat LSPI. Novější prostředky na mazání a modifikace tření, ale mohou pomoci zabránit LSPI. V současné době se vytvářejí oleje GF-6, které pomohou v budoucnu řešit tento problém.
Mnoho výrobců automobilů, (jako je již zmiňované) GM, zavádí nové specifikace oleje, jako je Dexos1 Generation 2, aby napravily problémy LSPI, ale bez ohledu na původ, budou mít všechny nové standardy a jednu společnou věc - vysoce kvalitní syntetický základový olej. Podezřelé příčiny problému LSPI donutili některé výrobce přidat další palivo k ochlazení spalovací komory při nízkých otáčkách motoru a vysokých zatíženích. Toto řešení však snižuje celkovou spotřebu paliva motoru.
Nejlepší rady
Někteří spotřebitelé a technici se domnívají, že pokud změní svůj olej každých 3000 až 5 000 mil konvenčním olejem v motoru s přímým vstřikováním, zabrání problémům a ušetří na úkor nákupu syntetického oleje. Skutečností je, že mohou tento problém ještě zhoršit.
Většina konvenčních olejů má vysokou volatilitu. Pokud má olej vysokou volatilitu, rychleji se vypaří při vystavení teplu. To znamená, že olej v průběhu času nebude také mazat. To také znamená, že existuje větší objem ropných výparů, které musí systém PCV zpracovat. Tyto páry mohou být naplněny uhlovodíky a přilepeny k nasávacím ventilům, což způsobuje problémy s ukládáním uhlíku. Syntetické oleje mají mnohem nižší volatilitu oleje. To snižuje ukládání ropných par a uhlíkových usazenin na sacích ventilech.
Edit: zapomněl jsem napsat zdroj, brakeandfronted.com.... Hm, co s tím?
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej do Volvo V 70 2008 Diesel
Ono se LSPI týká opravdu především benzínů a včera když sem jel pro náhradní díly,tak mě to trklo,že sem to napsal a vlastně se bavíme o naftě.
To je tak,když z pozice dočasného šéfa kvality,přemýšlíte o svém problému na KTM,v hlavě do toho sumírujete dárky,telefonujete si s kamarádem,s kterým řešíte problém LSPI a v tom píšete příspěvek sem
To je tak,když z pozice dočasného šéfa kvality,přemýšlíte o svém problému na KTM,v hlavě do toho sumírujete dárky,telefonujete si s kamarádem,s kterým řešíte problém LSPI a v tom píšete příspěvek sem
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Jaký olej do Volvo V 70 2008 Diesel
Nepoužívat překladač!
Jinak to pamatuji z mým otcem v 60. letech krutě podtáčeného motoru Š 1000MB: vypnul motor a ten běžel dál. Že by nevhodný olej?
Jinak to pamatuji z mým otcem v 60. letech krutě podtáčeného motoru Š 1000MB: vypnul motor a ten běžel dál. Že by nevhodný olej?
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej do Volvo V 70 2008 Diesel
Máš pravdu,je to 1969 cm3 a né 1696 cm3. Musím se naučit pořádně čístj.kiwi píše:to Durex : je to D4 drive -E = dvoulitrový diesel biturbo a ta rada mne zajímá (pokud to není prodej Volvo a kup si VW)
A co je to LSPI ??
Taky se mi tam nechce lít ta březová voda
Pokud existuje nějaké vhodné plnotučné (nebo alespoň polotučné) mazivo,tak v mém motoru bude,
Jinak radu o prodeji Volva a koupě VW by si ode mě opravdu neslyšel. (O Volvu sem taky před MB uvažoval. Líbila se mi rakvoidní V70 s pořádným motorem. Teď bych si u nich díky jejich motorové strategii vůbec nevybral ...)
Co sem se letmo koukal na ten motor,tak sem neobjevil nic,proč by se mělo lpět na takové viskozitě.
A já osobně kdybych měl motor,kde je předepsaná 0W20 a i když by to byl turbobenzín náchylný na LSPI,tak bych dával stejně něco plnotučného a podle toho upravil jízdní podmínky a s turbem zacházel tak,jak by se mělo. Tedy nepodtáčet a Newtonmetry nehonit jen přišlápnutím plynu,ale odřazení a rozmotáním motoru ...
To je moje obecná rada. Ale chápu,že u nového auta se to příčí a člověk nechce něco pokazit a většinou volí olej dle předpisu výrobce ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Jaký olej do Volvo V 70 2008 Diesel
Už mi začíná svítat,proč výrobce do mého stroje nařídil BA 98-100 a 0W-30 C1,2
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaký olej do Volvo V 70 2008 Diesel
Abys tak moc nevnímal, jak si ho kurvíš.
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej do Volvo V 70 2008 Diesel
Toto se stávalo u rozhicovaných 350 Jaw. Po vypnutí zapalování ten motor běžel dál Jinak ty 350 opravdu i se zapalováním fungovali na principu náhodných výbuchůJerry3 píše:Jinak to pamatuji z mým otcem v 60. letech krutě podtáčeného motoru Š 1000MB: vypnul motor a ten běžel dál. Že by nevhodný olej?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Jaký olej do Volvo V 70 2008 Diesel
Oleje 0W-20 doporučuje Toyota do svých vozů už více než deset let, zároveň připouští jít asi až na 15W-50, ale neodpustí si poznámku o vyšší spotřebě a obtížné startovatelnosti v mrazech. Sice je to neoprávněné strašení, ale takový přístup akceptuji. Do budoucna si však nedělám iluze ani zde.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Jaký olej do Volvo V 70 2008 Diesel
Řeší se tu rádoby problém, který by problémem vůbec nebyl, kdyby ho někdo uměle nevytvořil.
Re: Jaký olej do Volvo V 70 2008 Diesel
Kdysi jsem blbnul se žigulem 1.300 na volném placu na sněhu, kde bylo tolik prostoru, že jsem ho vůbec nešetřil a ustavičně se nechal předbíhat zádí. Po vypnutí zapalování a vytažení klíčků se motor ještě několkrát otočil, ale dost nezdravě.Durex píše:Toto se stávalo u rozhicovaných 350 Jaw. Po vypnutí zapalování ten motor běžel dál Jinak ty 350 opravdu i se zapalováním fungovali na principu náhodných výbuchůJerry3 píše:Jinak to pamatuji z mým otcem v 60. letech krutě podtáčeného motoru Š 1000MB: vypnul motor a ten běžel dál. Že by nevhodný olej?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Jaký olej do Volvo V 70 2008 Diesel
Jak to myslíš?Jsem nějak mimo.Jerry3 píše:Abys tak moc nevnímal, jak si ho kurvíš.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaký olej do Volvo V 70 2008 Diesel
Vrať se k motivům svého předchozího příspěvku, pochopíš.
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej do Volvo V 70 2008 Diesel
Tak to bych zrovna nenazval strašením,ale faktem. To,že při -15 St. bude olej 15w50 klást větší odpor než 0w20 je myslím víc než jasný. A při provozu taky,což se projeví zvýšením spotřeby byť zanedbatelně. Ale někdo by tu decku třeba řešil ...Jezevcik píše:Oleje 0W-20 doporučuje Toyota do svých vozů už více než deset let, zároveň připouští jít asi až na 15W-50, ale neodpustí si poznámku o vyšší spotřebě a obtížné startovatelnosti v mrazech. Sice je to neoprávněné strašení, ale takový přístup akceptuji. Do budoucna si však nedělám iluze ani zde.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Jaký olej do Volvo V 70 2008 Diesel
Já to napsal špatně. Tam není důraz na 15W-50, ale na vše mimo 0W-20 - i na 5W-30. A to už strašení opravdu je.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Jaký olej do Volvo V 70 2008 Diesel
a dovolím se opět vrátit na začátek :
0W-20 se mi příčí a poseru něco olejem 5w30 Mobil 1 ESP Formula co teď liju do do současného Volva V 70 2,0 D 2008 ?
nebo zkusit 0w-30 C2/C3 jak psal Pitris ?
nebo opravdu 0w-20 s doporučenou normou a měnit co 10-15tis. km /nebo rok ?
auto už není v záruce a má najeto poctivých 130 tis. km za 3 roky - servis origo Volvo
Těžké dilema
0W-20 se mi příčí a poseru něco olejem 5w30 Mobil 1 ESP Formula co teď liju do do současného Volva V 70 2,0 D 2008 ?
nebo zkusit 0w-30 C2/C3 jak psal Pitris ?
nebo opravdu 0w-20 s doporučenou normou a měnit co 10-15tis. km /nebo rok ?
auto už není v záruce a má najeto poctivých 130 tis. km za 3 roky - servis origo Volvo
Těžké dilema
Naposledy upravil(a) j.kiwi dne čtv pro 21, 2017 9:51, celkem upraveno 1 x.
VOLVO V60 D3 Momentum 2020
VW Golf 7 R line
VW Golf 7 R line