Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Moderátor: Colommbo
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Proste ta predchozi desinfekce je citit i bez klimy pusteny, uz me to stve.
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
No ja neviem, ak máš možnosť liať si tam oleje s TBN 9,5-10,5, tak buď by som zvolil tie na jeden rok, alebo na tvoj jazdný štýl vymenil henten s TBN 7,5 po 8 mesiacoch (aj keď za ten čas prejdeš len nejakých 3500-4000 km).
Keďže podla určitých poznatkov už prakticky ihneď po výmene (ideálna je: vypustené možné maximum starého oleja okolo 90%+) klesne antioxidačná kapacita oleja v zážihovom motore až o 40% (TBN 7,5 je tak na 4,5, a to ešte nevieš ako ne-kvalitne ten servis menil...), a po prvých 2 hodinách prevádzky klesá skokovo o ďalších 20% (TBN 4,5 ide na 3,6). No a potom ho tam budeš mať celý ďalší rok na väčšinou krátke trasy, čo mu zas v tomto smere dá zabrať.
To ja mám za ten čas po výmene s TBN 9,6 hneď padnutých na hodnotu 6,6 (Při relativně kvalitním vypuštění oleje zůstává v motoru cca 6 % vyjetého oleje. To způsobuje okamžité snížení antioxidační kapacity u zážehových motorů o 31 % a u vznětových o 11%. - vypúšťal som si "relatívne kvalitne" sám, po vypustení aj s pretočením 2s "nasucho", zbavil som sa možno 95% starého objemu) .
A po prvých 2 hodinách prevádzky mi kleslo TBN o 20% na 5,3. To mi musí vydržať na krátke trasy (nevhodná prevádzka, hoci u množstva áut stále typickejšia) ďalších 9-10 mesiacov, za ktoré najazdím okolo 4-5000 km.
Keďže podla určitých poznatkov už prakticky ihneď po výmene (ideálna je: vypustené možné maximum starého oleja okolo 90%+) klesne antioxidačná kapacita oleja v zážihovom motore až o 40% (TBN 7,5 je tak na 4,5, a to ešte nevieš ako ne-kvalitne ten servis menil...), a po prvých 2 hodinách prevádzky klesá skokovo o ďalších 20% (TBN 4,5 ide na 3,6). No a potom ho tam budeš mať celý ďalší rok na väčšinou krátke trasy, čo mu zas v tomto smere dá zabrať.
To ja mám za ten čas po výmene s TBN 9,6 hneď padnutých na hodnotu 6,6 (Při relativně kvalitním vypuštění oleje zůstává v motoru cca 6 % vyjetého oleje. To způsobuje okamžité snížení antioxidační kapacity u zážehových motorů o 31 % a u vznětových o 11%. - vypúšťal som si "relatívne kvalitne" sám, po vypustení aj s pretočením 2s "nasucho", zbavil som sa možno 95% starého objemu) .
A po prvých 2 hodinách prevádzky mi kleslo TBN o 20% na 5,3. To mi musí vydržať na krátke trasy (nevhodná prevádzka, hoci u množstva áut stále typickejšia) ďalších 9-10 mesiacov, za ktoré najazdím okolo 4-5000 km.
Pandora píše:Provedena dvouleta servisni prohlidka s vymenou oleje, pouzil jsem opet Mogul extreme 5w40.
V aute bude Mogul rok nebo 5 tkm, takze TBN 7,5 v tomto pripade vadit nebude, ani v pripade kratkych tras.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Ó jé, čeká nás dalších 60 stránek vybírání oleje ?
A to máš odkud Tak rychle to nejde.... http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... lita-olejubloke píše:....Keďže podla určitých poznatkov už prakticky ihneď po výmene (ideálna je: vypustené možné maximum starého oleja okolo 90%+) klesne antioxidačná kapacita oleja v zážihovom motore až o 40% (TBN 7,5 je tak na 4,5, a to ešte nevieš ako ne-kvalitne ten servis menil...), a po prvých 2 hodinách prevádzky klesá skokovo o ďalších 20% (TBN 4,5 ide na 3,6)....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Tie údaje mám z moravskoslezského kraje, z učebnice ☼ od 13.4.2 - 13.4.7 a vyzerá to na rôzne dôveryhodné zdroje (napr. "Praktické měření bylo provedeno v Ústavu technologie ropy a petrochemie na VŠCHT v Praze" a ďalšie uvedené), vrátane grafov a pod.
Nebol som pri tom, nemeral som, no znie to pomerne uveritelne - tie varovania o degradácii novej náplne vďaka zvyškom starej, sú dosť známe. Aj keď zostup nemusí byť v praxi tak drastický, hlavne ak má niekto úplne (takmer) čistý motor od predošlého oleja - od toho sa im odvíjajú tie % degradácií po výmene a po 2 hodinách.
K největším kvalitativním změnám oleje dochází ihned po výměně oleje. Dochází zejména ke skokovému snížení oxidační stability až o 40% u zážehových motorů a až o 20 % u vznětových. Závisí to především na množství nevypuštěného starého oleje. K podobnému skokovému snížení viskozity oleje dochází během prvních 2 h provozu, a to o 15 až 20 % u zážehových motorů. U vznětových je podstatně nižší.
P.S. aj keď je možné, že som si pri výklade niekde zmiešal hrušky s jablkami??
Alkalická rezerva- anti-oxidačná kapacita, oxidačná stabilita, TBN a TAN...
Naposledy upravil(a) bloke dne stř zář 21, 2016 10:54, celkem upraveno 2 x.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Ano v tom článku sa píše o zhoršení oxidačnej stability po výmene oleja a nie o poklese TBN - nie celkom rozumiem že niekto kto vie čítať vie zameniť veci ktoré sú tam jasne uvedené - je tam dokonca aj graf poklesu TBN v závislosti od najazdených km. Ale počítal som si, pekné obrázky, dobrý text. Škoda len že sa tam znova objavili časy-km za ktoré sa olej adekvátne ohreje - je to skoro rovnaké množstvo km ktoré trvá jedna moja cesta periférie do mesta
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Ten kto vie čítať, a údajne si to prečítal, tak snáď vie že "Vliv procentního podílu zbytků vyjetého oleje na skokové snížení oxidační stability – poklesu TBN." nie je žiadne jednoznačné "zamieňanie si vecí"
Dokonca to označenie súvzťažnosti tam má viackrát Při relativně kvalitním vypuštění oleje zůstává v motoru cca 6 % vyjetého oleje. To způsobuje okamžité snížení antioxidační kapacity u zážehových motorů o 31 % a u vznětových o 11%. (Vliv TBN a TAN - odst. 13.4.2).
Dokonca to označenie súvzťažnosti tam má viackrát Při relativně kvalitním vypuštění oleje zůstává v motoru cca 6 % vyjetého oleje. To způsobuje okamžité snížení antioxidační kapacity u zážehových motorů o 31 % a u vznětových o 11%. (Vliv TBN a TAN - odst. 13.4.2).
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Oxidační stabilita a alkalická rezerva není totéž. http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... race-oleje Vzájemně se sice ovlivňují (jako všechno v oleji), ale popletl sis jablka s hruškami....
Když budu citovat z toho Tebou sem daného článku, tak tedy:
K největším kvalitativním změnám oleje dochází ihned po výměně oleje. Dochází zejména ke skokovému snížení oxidační stability až o 40% u zážehových motorů a až o 20 % u vznětových. Závisí to především na množství nevypuštěného starého oleje. K podobnému skokovému snížení viskozity oleje dochází během prvních 2 h provozu, a to o 15 až 20 % u zážehových motorů. U vznětových je podstatně nižší. Takže nikoliv TBN, ale oxidační stabilita a viskozita....
Když budu citovat z toho Tebou sem daného článku, tak tedy:
K největším kvalitativním změnám oleje dochází ihned po výměně oleje. Dochází zejména ke skokovému snížení oxidační stability až o 40% u zážehových motorů a až o 20 % u vznětových. Závisí to především na množství nevypuštěného starého oleje. K podobnému skokovému snížení viskozity oleje dochází během prvních 2 h provozu, a to o 15 až 20 % u zážehových motorů. U vznětových je podstatně nižší. Takže nikoliv TBN, ale oxidační stabilita a viskozita....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Zrejme Valvoline synpower ma trochu inovovany obal, misto sede barvy plastoveho obalu je cerna, napis synpower je nahrazen full synthetic, vyrobeno v Nizozemi asi zustava, na spodni strane obalu je datum plneni a cena 4,99 € je super.
screenshot on pc
upload pic
image post
screenshot on pc
upload pic
image post
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Áno k tomu popleteniu hodnôt sa priznávam, ako som to i sám naznačil (viem, že oxidácia je okysličovanie a alkalická stabilita má čo do činenia s kyslosťou/zásaditosťou TAN TBN)- tie moje čísla o poklese TBN boli teda nesprávne. Majú síce vzťah k poklesu oxidačnej stability, ale neviem presne aký (aby som mohol uviesť vyčíslenie poklesu TBN z jeho pôvodnej hodnoty). To "vie" napr. článok uvedený ako zdroj tejto súvzťažnosti Černý, J., Mašek, P. (2005). Autoexpert č.7, 8/2005, str. 40. .
Pitris píše:Oxidační stabilita a alkalická rezerva není totéž. http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... race-oleje Vzájemně se sice ovlivňují (jako všechno v oleji), ale popletl sis jablka s hruškami....
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Však v pohodě, od toho tu jsme aby jsme si to vysvětlili
A s tím poklesem TBN je to (z automobilu, který jezdil převážně v městském provozu) zhruba takto:
A s tím poklesem TBN je to (z automobilu, který jezdil převážně v městském provozu) zhruba takto:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Tak v Belgii doslo k citelnemu zdrazeni znacky Mobil.
image upload no size limit
free image hosting
Jinak pro zajimavost zadni strana New life pro zapadni trhy...
image hosting without registration
image upload no size limit
free image hosting
Jinak pro zajimavost zadni strana New life pro zapadni trhy...
image hosting without registration
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
21.99€ za liter 0W40 Sa mi zda ze niekto je tam zrely na Chocholouska
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Pred 2 mesici byla cena 14,99€ a drzela se pres rok, by me zajimalo, proc se tak zdrazilo, nejaky novy trend?
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW
Tak hor sa!, (podaktorí) chlapci, honem nakupovat do zásoby, než to zdražení dorazí i k nám...
Naposledy upravil(a) Colommbo dne sob zář 24, 2016 20:32, celkem upraveno 1 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90