Jaký olej do 1.4 tsi 132kw?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

naatrium (Nepř)

Příspěvek od naatrium (Nepř) »

Ono není žádná novinka přeplňovanej benzín a ten výkon není žádná ruza, akorád ten přímej vstřik, jinak už od 80 let jezdí přeplňované benzíny v seriové výrobě jako renault GT5 turbo nebo fiatky třeba UNA 1.3 turbo s 77kw , a v 95 roku přišlo Punto GT 1.4 turbo s 98kw výkonu takže nic novýho na světě.A výkon taky žádná hruza, jediná výhoda je nižší spotřeba.
Jinak podle mě motul 5w/40 nebo ten miller 5w/50
modelář

Příspěvek od modelář »

naatrium (Nepř) píše:Ono není žádná novinka přeplňovanej benzín a ten výkon není žádná ruza, akorád ten přímej vstřik, jinak už od 80 let jezdí přeplňované benzíny v seriové výrobě...
Znovu opakuji, jedná se krajně nestandardní přeplňování KOMBINACÍ kompresor + turbo. Nějak si nevybavuji, že by se právě tohle kdy předtím vyskytovalo "v sériové výrobě".
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

naatrium (Nepř) píše:.....fiatky třeba UNA 1.3 turbo s 77kw , a v 95 roku přišlo Punto GT 1.4 turbo s 98kw výkonu takže nic novýho na světě......
.....jenže toto je 1.4 se 132kW - což "je někde jinde" !!!! Z litrovýho obsahu je to zhruba 125koní, což je dóóóst slušný na sériový motor - když to vezmeš, že třeba dvoulitr by měl těch koní 250 ! Takových moc není.....a jak píše modelář - přeplňování kompresor + turbo je celkem unikát. (Otázkou je, jakou bude mít ten motor výdrž, ale právě to se dá "trochu" ovlivnit správně zvoleným olejem - tady je potřeba víc než jinde "lepší" olej - a dřív měnit).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mick

Příspěvek od Mick »

Vzhledem k mým zkušenostem z motorsportu si dovolím tvrdit že hodně záleží na stylu jízdy a provozních podmínkách. Tyto motory stejně nečeká hranice 300000km,odhaduji to tak na cca150tis.km. Dobře vybraná 5W/40 měněná po 8tis.km neuškodí. Jinak do seriovek na jízdy po okruhu TWS 10W/60 ,M1 5W/50,Liqui-Moly GT1 10W/60 tyto oleje mám prakticky ověřené a je tam 99% jistota. Poslední dobou se velmi používá olej 0W/40 mění se ale podstatně dříve.
modelář

Příspěvek od modelář »

Tipl bych si, že motor, o němž je tu řeč, nejspíše nebude na "šedesátku" stavěný, pročež bych ji v daném případě raději ani nezkoušel.
Mick

Příspěvek od Mick »

modelář píše:Tipl bych si, že motor, o němž je tu řeč, nejspíše nebude na "šedesátku" stavěný, pročež bych ji v daném případě raději ani nezkoušel.
Nikdy se žádnému motoru z koncernu VW nestalo nic poté co jsme do něj dávali 10W/60. Na druhou stranu, v případě Fabie RS II,ten motor spolehlivě umaže i 5W/40.Hodně bych zkrátil intervaly. Věřte nevěřte 0W/40 spolehlivě maže i při 110°C
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Mick píše:Nikdy se žádnému motoru z koncernu VW nestalo nic poté co jsme do něj dávali 10W/60.....
....akorát to nesměl být motor R5 a V10 TDi do roku výroby 12/2005 - tam prý A3/B3 NESMÍ.
Mick píše:Na druhou stranu, v případě Fabie RS II,ten motor spolehlivě umaže i 5W/40.Hodně bych zkrátil intervaly......
Však už bylo psáno - 5w40 nebo 5w50 (ale normu VW502.00 bych raději dodržel).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mick

Příspěvek od Mick »

....akorát to nesměl být motor R5 a V10 TDi do roku výroby 12/2005 - tam prý A3/B3 NESMÍ

Tak takový tank se po závodní dráze neproháněl.Když jsem byl v Porsche Weissach na školení tak mi odpověděli že například do 997 RSR je možno nalít doslova cokoliv :shock: od 0W/40počínaje po 10W/60 konče. Oni jako standard na brzdě po repasi motoru dávají 5W/40. Vždycky je na prvním místě důvtip a vývoj v konstrukci. Kdyby někteří konstruktéři motoráři dostatečně přemýšleli a nebyli omezováni rozpočtem a emisemi tak by se nemusela 1,4TSI zachraňovat olejem. Jinak bez ohledu na sponzory na karoserii většina velkých továrních týmů používá výhradně oleje a paliva od ELF. :wink:
modelář

Příspěvek od modelář »

Mick píše:...Vždycky je na prvním místě důvtip a vývoj v konstrukci. Kdyby někteří konstruktéři motoráři dostatečně přemýšleli a nebyli omezováni rozpočtem a emisemi tak by se nemusela 1,4TSI zachraňovat olejem. ...
A metodikami! :lol: :wink:
Freev

Příspěvek od Freev »

Jinak bez ohledu na sponzory na karoserii většina velkých továrních týmů používá výhradně oleje a paliva od ELF.

Micku, který olej od Elfu konkrétně?

Příspěvek od »

Micku máš koukám dost zkušeností,super! Při tom všem nechápu,kdo si zvolí olej Liqy Moly do závodního auta,pokud není vymytej reklamou samozřejmě. Nemá PAO ani ester. Potom k tý 0w40. Máš pravdu,pokud je olej postaven na esterech,pak tu teplotu unese a moderní systémy,které nepotřebují w60 kvůli tlaku v klidu umažou,viz moderní rally motory,kde už je 10w60 pasé. S ELFem souhlasím, ty řídký vody z řady HTX nejsou špatný,ale ne pro běžný provoz a výměny. stejně ale upozorňuji na Millers Oils,který v českém rally sportu evidentně hodně vystrkuje růžky a jako jediný používá PAO a triester!
Mick

Příspěvek od Mick »

Někde v práci to mám,dnes na to mrknu a napíšu jaký ELF olej používali ve WTCC.Máte pravdu že právě ten ELF byl dám příklad pouze na 20 kol na měřený trenink,tudíž čistě specialitka.
Jinak já mám spíš praxi v motorsportu.Ono se už moc nedá experimentovat a ani to při ceně motoru nejde. Většinou je nejspolehlivější držet se doporučení motoráře.Ten většinou přesně specifikuje co je pro daný motor nejlepší. Někdo chválil také Castrol SLX 0W/40 Longtec. O tomto oleji jsem zatím v praxi neslyšel.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Já píše:Micku máš koukám dost zkušeností,super! Při tom všem nechápu,kdo si zvolí olej Liqy Moly do závodního auta,pokud není vymytej reklamou samozřejmě. Nemá PAO ani ester......

I některé oleje LM jsou PAO
Já píše:stejně ale upozorňuji na Millers Oils,který v českém rally sportu evidentně hodně vystrkuje růžky a jako jediný používá PAO a triester!
Ano, Millers Oils ano, ale zapoměl si (kromě LM) na Motul, Mobil1, a Agip.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF

Příspěvek od »

Máš pravdu Pitrisi,ester má i pár dalších špičkových firem co jsi zmínil. Ještě taky tuším Silkolene - dokonce 2ester jako Motul. Já tím myslel 3ester že má Millers jako jedinej.
Uživatelský avatar
Millers Oils
Příspěvky: 74
Registrován: pon bře 02, 2009 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Millers Oils »

Mick píše:Někdo chválil také Castrol SLX 0W/40 Longtec. O tomto oleji jsem zatím v praxi neslyšel.
Velmi správně, SLX Profesional Longtec 0w40 byl např. doporučen do motoru Fordu Fiesta S2000. U Prokopových Fiest jsme jej nahradili produktem Motorsport CFS 5w40.

Jen pro zajímavost:
Castrol SLX 0w40 Longtec:
KV@40°C - 79,3
KV@100°C - 13,5
VI - 169
(dle mě dostupného TL z roku 2008)

Millers Oils Motorsport CFS 5w40
KV@40°C - 75
KV@100°C - 14
VI - 190

Pitrisi, považujete-li za spam, příspěvěk smažte.
Odpovědět