jaký motorový olej Fiat Barchetta
Moderátor: Colommbo
jaký motorový olej Fiat Barchetta
Zdravím, koupil jsem OA Fiat Barchetta 1.8, r.v. 1997, najeto 120000 km. K autu není serviska, ani nevím jaký tam byl olej. Auto je dovezeno z SRN. Cenovku oleje nehodlám nijak zásadně řešit, prioritou je značka. Asi v tomto pořadí Mobil, Repsol, Q8. Jaké má mím olej normy bohužel nevím. Díky za info
Tohle je učitě dobry poměr cena výkon: http://www.halfords.cz/nahradni_dily/mo ... 0_5_l.html
olej pro Barchettu
Na flgroup.it mají teď poruchu databáze, ale našlo by se tam nejspíš toto:
1) Selenia 20K 10w-40 pro normální zatížení
2) Selenia Racing 10w-60 pro sportovní jízdu
Jelikož je to podobný motor, jako mají naše oblíbené Alfy Romeo - TwinSparky a hlavně proto, že má taky v podstatě stejný variátor časování sací vačky, platí tam podobné zásady: žádné řídké vodičky typu 5w-40 nebo dokonce 5w-30 s kinematickou viskozitou při 100 st.C pod 10 mm2/s !
Ale klasický 10w-40 v normě A3/B3, tedy např. Mogul 10w-40 Extreme, co má kinematickou viskozitu 14,5 nebo lépe nějaký 5w-50 (např. Divinol - kin.viskozita kolem 17) či 10w-60 (tady už castrol jo nebo ta originální Selenia Racing ze zdejšího e-shopu, v Německu se dá sehnat levný Ravenol, kin. viskozita je kolem 22)
Větší kin. viskozita zajišťuje dostatečný tlak oleje pro mazání exponovaných ložisek na klikovce a pro plnění hydroštelů a variátoru. A to i při mírně či více ochozeném olejovém čerpadle, časté to příčině zadření těchto motorů.
Takže já bych si koupil Mogul 10w-40 Extreme (používám ho do mých dvou Alf taky), měnil ho po max. 15000 km nebo 1 roce a nechal bych si v servisu preventivně změřit tlak oleje pro zjištění stavu olejového čerpadla. A hlavně pravidelně (min. při každém tankování) kontrolovat olej a udržovat ho na 3/4 měrky, tedy kousek pod horní ryskou.
1) Selenia 20K 10w-40 pro normální zatížení
2) Selenia Racing 10w-60 pro sportovní jízdu
Jelikož je to podobný motor, jako mají naše oblíbené Alfy Romeo - TwinSparky a hlavně proto, že má taky v podstatě stejný variátor časování sací vačky, platí tam podobné zásady: žádné řídké vodičky typu 5w-40 nebo dokonce 5w-30 s kinematickou viskozitou při 100 st.C pod 10 mm2/s !
Ale klasický 10w-40 v normě A3/B3, tedy např. Mogul 10w-40 Extreme, co má kinematickou viskozitu 14,5 nebo lépe nějaký 5w-50 (např. Divinol - kin.viskozita kolem 17) či 10w-60 (tady už castrol jo nebo ta originální Selenia Racing ze zdejšího e-shopu, v Německu se dá sehnat levný Ravenol, kin. viskozita je kolem 22)
Větší kin. viskozita zajišťuje dostatečný tlak oleje pro mazání exponovaných ložisek na klikovce a pro plnění hydroštelů a variátoru. A to i při mírně či více ochozeném olejovém čerpadle, časté to příčině zadření těchto motorů.
Takže já bych si koupil Mogul 10w-40 Extreme (používám ho do mých dvou Alf taky), měnil ho po max. 15000 km nebo 1 roce a nechal bych si v servisu preventivně změřit tlak oleje pro zjištění stavu olejového čerpadla. A hlavně pravidelně (min. při každém tankování) kontrolovat olej a udržovat ho na 3/4 měrky, tedy kousek pod horní ryskou.
olej pro Barchettu 2
Ještě něco. Když jsem na Alfě (146) zjišťoval olej do převodovky a nemohl se ho dohledat, všiml jsem si nakonec, že na spodní straně kapoty (vlevo dole, tj. u levého pantu) je krásná červená samolepka s vypsanými všemi typy olejů a kapalin, co do auta patří.
Tak se tam podívej(te), možná to předvídaví Italové nalepili i na Barchettu
Tak se tam podívej(te), možná to předvídaví Italové nalepili i na Barchettu
U Barchetty se neoplatí experimentovat, každý takový pokus se vrátí v podobě zvýšených nákladů jinde. Patří do ní (i podle servisky, mám jako jeden z mála uživatelů v této republice českou ) jedině olej Selénia 20 K http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=569 , který možná i jako jediný na trhu vyhovuje i odpovídající normou Fiat. Více nejenom o technice je na stránkách www.barchetta.cz .
Re: olej pro Barchettu
Koukal jsem na tyhle oleje na flczech.com a jde tam vyčíst, že Selenia 20K má schválení ACEA A3 z roku 1996. Dnešní požadavky ACEA na A3 jsou mnohem přísnější. Pokud je to novější generace oleje, jak svědčí z označení API SL, pak olej podle požadavků ACEA nemohl být testován vůbec, protože v době zavedení API SL se už testy na A3-96 neprováděly.tom_nr píše:Na flgroup.it mají teď poruchu databáze, ale našlo by se tam nejspíš toto:
1) Selenia 20K 10w-40 pro normální zatížení
2) Selenia Racing 10w-60 pro sportovní jízdu
Selenia Racing je na tom ještě hůř. U tohoto oleje už ACEA není vůbec uvedena a generace podle API je SG, tedy už určitá starožitnost.
Závěr - buďto je něco podivného na olejích Selenia nebo je něco podivného na stránkách českého zastoupení společnosti. Vyberte si.