jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od Jezevcik »

lengy60 píše: Sorry,ale při normálním rozjezdu snad nepotřebuji 4000 ot. :lol:
To jsi při rozjezdu ještě neviděl moji sestřenici.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od lengy60 »

Durex píše:Já vím,co je na botech napsáno. A to ti přijde normální? Každopádně nevím jak u jiných aut,ale u toho mého se v příručce o sprintech nebo závodech nepíše resp se nikde nic nezakazuje. Je tam jen část o záběhu,ohřívání motoru a co se otáček týká,tak pak jen max krátkodobé otáčky 6 675 ot/min a max. trvalé otáčky 6 450. Kde se mi teda píše o tom,že nemohu sprintovat? Jak se asi přijde na údaj z 0 na 100 km/h? To se snad nesmí?
Normální mi to samozřejmě nepřijde,ale taková je realita. :? Ale tak bavíme se snad o rozjezdu a snad mi nechceš tvrdit,že při testu akcelerace hoří na autě gumy. :D Mně prostě nepřijde normální,abych při rozjezdu vytočil motor na x tisíc otáček a pak pustil spojku jako při startu do RZ,to je celé.Nikde jsem nepsal,že nemůžeš při jízdě samotné točit motor dle libosti nebo spíše co omezovač dovolí.Já když jsem kupoval současné auto a prodejce mi předváděl jak se s tím rozjíždí,tak mě málem jeblo. :twisted: Ono má tohle auto automatickou ruční brzdu,která se při rozjetí sama povolí,ale není potřeba vytočit motor tak,jak mi předvedl onen prodejce.Stačí nepatrně víc plynu než při běžném rozjezdu a ona povolí a ne že to tam naperu pod tlakem tak,že auto místo plynulého rozjezdu poskočí jako když ho nakopneš. :roll: Takže pokud se chce někdo rozjíždět s hulánem za zadkem,tak nechť tak činí,ale jaksi za svoje. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od lengy60 »

Jezevcik píše:
lengy60 píše: Sorry,ale při normálním rozjezdu snad nepotřebuji 4000 ot. :lol:
To jsi při rozjezdu ještě neviděl moji sestřenici.
Dovedu si představit,viděl jsem pár měsíců staré auto s najetými 3000 km a spojka byla na plech,doslova. :mrgreen: Já když chodil do autoškoly,tak jedna z disciplín byl rozjezd s autem na volnoběh.Dokud to adept nezvládl,tak neopustil školní dvorek. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:... Ono má tohle auto automatickou ruční brzdu,která se při rozjetí sama povolí,ale
přesto klade rozjezdu značný odpor, což je při manévrování ve stísněném prostoru děsná pakárna! :x
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od skodovkar »

lengy60 píše:Já když chodil do autoškoly,tak jedna z disciplín byl rozjezd s autem na volnoběh.Dokud to adept nezvládl,tak neopustil školní dvorek. :wink:
V době, kdy talířové pružiny na přítlačáku nebyly samozřejmostí to zase takové sranda být nemusela.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše:
lengy60 píše:... Ono má tohle auto automatickou ruční brzdu,která se při rozjetí sama povolí,ale
přesto klade rozjezdu značný odpor, což je při manévrování ve stísněném prostoru děsná pakárna! :x
Ale prdlajs,neustálým pucováním dosáhneš vysokého lesku. :D Při parkování na sídlišti to dostaneš do ruky za chvíli,a když ne,tak holt parkuješ o ulici dál. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od lengy60 »

skodovkar píše:
lengy60 píše:Já když chodil do autoškoly,tak jedna z disciplín byl rozjezd s autem na volnoběh.Dokud to adept nezvládl,tak neopustil školní dvorek. :wink:
V době, kdy talířové pružiny na přítlačáku nebyly samozřejmostí to zase takové sranda být nemusela.
My měli k dispozici Š-100,Praga S5 a V3S,ani na jednom autě jsem spojku neviděl,takže nemohu sloužit.Další oblíbenou disciplínou bylo udržet auto v kopci na spojce,tzn.lehounce plynu a malinko nechat prokluzovat spojku tak,aby se auto nerozjelo,ale ani necouvalo. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od Návštěvník »

Píšu o situaci, kdy musím napasovat C4 do přiděleného parkovacího místa v podzemní garáži, s betonovou stěnou vpravo a blbě parkujici sousedkou vlevo, což obnáší až 5 pohybů vpřed a vzad. Tedy strašná pakárna, když mě při tom furt drží elektrická ruční brzda!
Návštěvník

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od Návštěvník »

skodovkar píše:V době, kdy talířové pružiny na přítlačáku nebyly samozřejmostí to zase takové sranda být nemusela.
lengy60 píše:My měli k dispozici Š-100,Praga S5 a V3S,ani na jednom autě jsem spojku neviděl,takže nemohu sloužit.
Z hlediska ovládání v tom žádný rozdíl nebyl. "Ovládací" změna k lepšímu přišla až s tlumiči torzních kmitů na spojkových lamelách a dvouhmotovými setrvačníky.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od skodovkar »

Z hlediska ovládání ne, pokud je prováděna svědomitá údržba. Zatímco je talířová pružina bezúdržbová, tak "vysouvací páčky" je nutno seřizovat.
bouchy

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od bouchy »

Jó rozjezd jen na spojku bez plynu bych zavedl plošně. My, co jsme to neabsolvovali, jsme se to pak museli doučit jaksi sami. Testovaný vůz měl proti stovce celkem tvrdý pedál, který zabíral jen v jednom okamžiku, ovšem pro celkovou schátralost spojky (kvůli užití v autoškole) to bylo celkem neurčité, kde.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše:Píšu o situaci, kdy musím napasovat C4 do přiděleného parkovacího místa v podzemní garáži, s betonovou stěnou vpravo a blbě parkujici sousedkou vlevo, což obnáší až 5 pohybů vpřed a vzad. Tedy strašná pakárna, když mě při tom furt drží elektrická ruční brzda!
Ty sis pořídil C4 Picasso? :D Ty manévry při parkování do takového místa si umím představit,také v UL tuhle vymoženost(podzemní garáže)máme. :idea: Ovšem dál už nechápu o čem píšeš,parkovací brzda se automaticky zatáhne při zhasnutí motoru a po nastartování a rozjezdu povolí.Tím chci říct,že při parkování nastartovaného vozu se nic nezatahuje,tím méně při popojíždění dopředu a dozadu. :D
Takže pak zbývá,že při každé změně směru ti auto zdechne(což nepředpokládám) :lol: nebo se jedná o nějakou novinku o které nevím. :idea: Ještě nutno zmínit,že tě ta brzda "nenechá" vystoupit z auta pokud není zatažená.Pokud chceš z auta vylézt,tak musí být zhaslý motor(auto automaticky zabrzděno)nebo při běžícím motoru aktivovat brzdu ručně.Pokud jedno z toho neuděláš,tak auto začne ječet a vyskočí hláška,že vůz není zajištěn.Další z opatření,kdy se výrobce jistí proti blbosti uživatele,který by se v případě ujetí nezajištěného vozu byl ochoten vymlouvat,že nebyl řádně na nezajištěný vůz upozorněn. :mrgreen:
P.S.Ještě mě napadlo,zda vůz není vybaven robotizovanou převodovkou,s tou prý je opruz zaparkovat do malého prostoru,jak popisují někteří kolegové na fóru,ale tam bych to spíš přikládal na vrub tomu,že se jedná v tomto ohledu o noviciány nemající s tímto zkušenosti.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od Colommbo »

lengy60 píše:...parkovací brzda se automaticky zatáhne při zhasnutí motoru a po nastartování a rozjezdu povolí... Ještě nutno zmínit,že tě ta brzda "nenechá" vystoupit z auta pokud není zatažená.Pokud chceš z auta vylézt,tak musí být zhaslý motor(auto automaticky zabrzděno)nebo při běžícím motoru aktivovat brzdu ručně.Pokud jedno z toho neuděláš,tak auto začne ječet a vyskočí hláška,že vůz není zajištěn. Další z opatření,kdy se výrobce jistí proti blbosti uživatele,který by se v případě ujetí nezajištěného vozu byl ochoten vymlouvat,že nebyl řádně na nezajištěný vůz upozorněn...
Momentálně mě napadají dvě možná vysvětlení:
1. 90% řidičů aut jsou pitomci a výrobci vozů to vědí nebo
2. výrobci vozů dělají z řidičů pitomce...
Zaplaťpánbu za klasickou ručku... :P
P.S. Totéž se týká dalších věcí (senzory tlaku v pneu, "radítka" jak "správně" řadit apod.), fujtajbl... :roll:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od Jezevcik »

Colommbo píše: Momentálně mě napadají dvě možná vysvětlení:
1. 90% řidičů aut jsou pitomci a výrobci vozů to vědí nebo
2. výrobci vozů dělají z řidičů pitomce...
Zaplaťpánbu za klasickou ručku... :P
P.S. Totéž se týká dalších věcí (senzory tlaku v pneu, "radítka" jak "správně" řadit apod.), fujtajbl... :roll:
Já bych to viděl na číslo dvě s dodatkem, že běžný řidič se tomu nebrání a postupně tak naplní bod číslo jedna.
Ještě, že se toho nedožil Steve McQueen. S tím dnešním materiálem by tu brutální honičku asi nenatočil.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: jaký mot. olej 5W40 do Peugeota 1.4 VTI, 2013

Příspěvek od Colommbo »

Asi začínám být už opravdu zaprděnej dědek, ale fakt jsem hluboce přesvědčen o naprosté nesmyslnosti těch moderních s*ačiček myslících a konajících za řidiče. Autem se má prostě jezdit a vše si má hlídat šofér sám, od toho tam je, a pokud to nezvládá nebo je mu to zatěžko, tož ať za volant neleze... Lidi jsou dneska líní jak vši a pohodlní a o řidičích to platí taky. Krucifixhimlhergot, už jsem zas nas*anej a to je teprv poledne... :x
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět