Jaké pneu?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
AAA

Příspěvek od AAA »

Kterého kaučuku? Syntetického ,nebo přírodního? :wink:
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

samozrejme že prírodného :)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
hanzs
Příspěvky: 34
Registrován: ned srp 21, 2011 16:55

Příspěvek od hanzs »

Běžná pneumatika obsahuje cca pět až deset různých směsí (jiná je pro běhoun, pak bočnici, patky, vnitřní gumu, nánosová směs pro kord atd...). Každá směs má jiný podíl kaučuku - obvykle cca 50 procent. Pak je tam cca 30 procent sazí, olej a cca 10 dalších chemikálií.

Firmy ale jak už jsem psal se řídí cenou a proto pokud je levnější přírodní, tak je v pneu víc přírody, když je levnější syntetika, tak je tam víc syntetiky. A ono se ani nedá říct, že by syntetika byla horší než příroda. Jsou určité druhy směsí, kde třeba musí být příroda, ale jinde naopak musí být syntetika - ale u hodně směsí se to dá vzájemně zaměnovat.
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..aha no už mi to po kuse dava nejaky zmysel :)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

hanzs: Na moje auto s papírovou maximálkou 205 km/h a reálnou cca 220 km/h výrobce předepisuje rychlostní index Y ( 300 km/h). Efektivně mi tím brání použít gumy s indexem W, což mě celkem mrzí. Nemáte tušení co výrobce vede k požadavku na tak šílený rychlostní index u vozu, který je jinak celkem běžný ?
AAA

Příspěvek od AAA »

Záleží na motorizaci. Dám příklad: Fiat Punto se dělal s motorem 1,2 44kw maximálka 155km/hod. Ale také s motorem 1,8 HGT s výkonem tuším 97kw a maximálkou (papírovou 205) jede víc. Ale v TP je rozměr 185-60 R14 s indexem H pro všechny motorizace
hanzs
Příspěvky: 34
Registrován: ned srp 21, 2011 16:55

Příspěvek od hanzs »

Shi: tak na tohle neumím odpovědět - to je záležitost konstruktérů pneu a aut a to já nejsem.
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

AAA píše:Záleží na motorizaci. Dám příklad: Fiat Punto se dělal s motorem 1,2 44kw maximálka 155km/hod. Ale také s motorem 1,8 HGT s výkonem tuším 97kw a maximálkou (papírovou 205) jede víc. Ale v TP je rozměr 185-60 R14 s indexem H pro všechny motorizace
O motorizaci nejde - neexistuje oficiální motorizace, která by bez zásadních úprav na motoru dokázala překonat 240 km/h, tedy index W by měl stačit.
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

feroF píše: Konkretna pneu (Nexen CP641 - Made in Korea) v rozmere 205/65/15 94H ma hodnotenie 400/A/A.
Continental Premium Contact 2 v rozměru 205/55R16 91V má treadwear 280. Takže buď umí Nexen dělat o dost lepší pneumatiky, než Continental, a nebo budou mít ty Nexeny o dost horší přilnavost za mokra.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

http://spravy.pravda.sk/deka-caj-a-nabi ... k_svet_p29


Deka, čaj a nabitý mobil. To je zimná výbava britského motoristu
Kristián Klima, World Business Press Online, Londýn | 24. októbra 2011 20:33
Kreditka, rýchlovarná kanvica a sladká nevedomosť. Tri prvky povinnej zimnej výbavy britského motoristu. Po sérii tragikomických zimných zážitkov sa aj zaostalý britský motorizmus prebúdza do 21. storočia. Pomaly a opatrne.
Ilustračné foto.
Ilustračné foto.
Autor: SHUTTERSTOCK

Každý rok. V Británii napadne 10 cm snehu a krajina sa zastaví. Nepremávajú vlaky, autobusy, lietadlá, školy sú zavreté a motoristi opúšťajú na diaľnici svoje beznádejne imobilné automobily. Do škôlky v londýnskej štvrti Highgate, kde je pár kopcov, prinesie deti len Slovenka a dve nemecké mamičky.

Kým na Slovensku, väčšinou oprávnene, nadávame na cestárov, britský motorista si za svoje zimné problémy môže sám.

Nepripravenosť = cnosť

Keď Nór Roald Amundsen v súboji o dosiahnutie Južného pólu predbehol Angličana Roberta Scotta, Briti mu vyčítali, že svoj úspech dosiahol vďaka nešportovému plánovaniu. Zo Scotta, ktorý sa na pól vybral akoby šiel na víkend na chalupu a cestou z pólu zahynul, urobili hrdinu.

Príprava na zimnú motoristickú sezónu, ak nejaká bola, v Británii pozostávala z kontroly svetiel, bŕzd a spočítania pneumatík na aute. Na ostrovoch môžete mať na aute 4 rôzne vzorky od rôznych výrobcov. Ak majú minimálny dezén, je všetko v poriadku. V praxi tak môžete stretnúť auto, ktoré má na hnacej náprave vpravo takmer zjazdenú pneumatiku a na ľavej strane novú zimnú.

Aj rady expertov v médiách vzbudzovali úsmev. Ak cestujete, zoberte si so sebou teplú deku, termosku s čajom a ubezpečte sa, že máte nabitý mobil.

Brit nepozná škrabku na sklá... vystačí si s kreditkou. Zmrznutá voda v nádobke ostrekovača sa rieši dolievaním vriacej vody z rýchlovarnej kanvice. Netreba sa čudovať, Briti ani v lete nelejú do ostrekovačov špeciálnu kvapalinu, nie aby v zime kupovali nemrznúcu zmes.

Minulý rok britský Úrad pre ochranu zdravia varoval, že až 20 percent prípadov legionárskej choroby (ťažkého zápalu pľúc) v Anglicku a Walese spôsobuje voda z ostrekovačov. Úrad vyzval vodičov, aby namiesto obyčajnej vody používali kvapalinu.

Zbytočné a drahé. Taká bola reakcia motoristickej verejnosti, ktorá sa takto ozýva vždy, keď ktokoľvek čo i len naznačí, že motorista niečo musí.

Tak je to aj zo zimnými pneumatikami. Nie že by sa na Slovensku nenašlo dosť bláznov, ktorí ich považujú za zbytočnosť. Rozdiel je, že v našich končinách médiá najrôznejšieho druhu o potrebe zimných pneumatík nepochybujú a zákonodarca našiel odvahu zosúladiť legislatívu z fyzikálnymi zákonmi.

Aký to kontrast v porovnaní s vtedajším britským ministrom dopravy Philipom Hammondom, ktorý vlani vyhlásil, že zimné pneumatiky nie sú pre britské cesty vhodné. Mimochodom, pán Hammond je dnes ministrom obrany...

Šoková terapia

Záujem o zimné pneumatiky, ktorý v zime 2010/11 prekročil očakávania predajcov, sa preniesol aj do sezóny 2011/12. Táto zima má byť, podľa toho, komu veríte, krutá.

V každom prípade, v Británii, kde je priemerná zimná teplota 3.7 stupňa, sa deje niečo nevídané.

Výrobca Continental má v televízii reklamné šoty na zimné pneumatiky! Sieť pneuservisov KwikFit vo svojich inzerátoch tento rok špeciálne upozorňuje na fakt, že má na sklade aj zimné pneumatiky. KwikFit predal minulú sezónu 50-tisíc zimných pneumatík (25-krát viac ako rok pred tým) a tento rok predajcovia očakávajú ešte väčší záujem.

Ožili aj automobilky. Audi láka v novinách celostranovými inzerátmi "Pripravte sa na studené počasie so zimnými pneumatikami Audi". Podobné zimné balíky ponúkajú BMW, Porsche, Mercedes ale aj ľudové značky ako Toyota, VW či Suzuki. Začínajú sa objavovať aj ponuky uskladnenia pneumatík mimo ich sezóny.

Úsvit rozumu

V tomto vzácnom prípade je ale dobro výrobcu zároveň dobrom pre konzumenta.

Našinca tiež pobaví, že kým slovenské, české či nemecké médiá prinášajú výsledky porovnávacích testov 10 zimných pneumatík, v britskej tlači testujú rozdiely medzi jazdou na letných a zimných.

Zmienky v médiách a skúsenosti z predchádzajúcich rokov vzbudzujú minimálne zvedavosť, čo vidno aj na diskusných fórach entuziastov tej či onej značky. Faktom zostáva, že Briti asi nezačnú masovo prezúvať a zavedenie povinnosti zimných pneumatík na ostrovoch nehrozí.

Aj súčasný stav je však pokrok. Možno tento rok v "mojom" londýnskom pneuservise nebudem jediný, čo prezuje na zimné.
Prebúdzajú sa aj motoristickí novinári. Pri výpočte predností zimných pneumatík však nezabudnú zdôrazniť, že to tvrdí ten či onen výrobca. Taký Continental má nepochybne záujem na tom, aby si Briti kupovali na zimu novú sadu gúm, vo Wolverhamptone má totiž továreň. Búrka, ktorú Hammond vyvolal, stačila na spustenie debaty a posun v zmýšľaní tak médií (nič nie je lepšie, ako dokázať politikovi, že povedal hlúposť) ako aj časti motoristov. Verejnú mienku pobúril aj postup niektorých poisťovní. Tie vodičom, ktorí prezuli na zimné pneumatiky a znížili tak riziko nehody, zvýšili poistnú sadzbu aj o 25 percent – išlo údajne o modifikáciu mimo špecifikácií výrobcu. Tento rok poisťovne sľubujú nápravu – ak ide o rozmer schválený výrobcom a montáž sa odohrá v dielni s dobrou reputáciou, nebude vraj treba prezutie poisťovniam ani hlásiť...

Čítajte viac: http://spravy.pravda.sk/deka-caj-a-nabi ... z1bkUWmwtq
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
AAA

Příspěvek od AAA »

V Británii je svoboda. :wink: Až přijde to globální eurooteplení tak budeme v zimě jezdit na letních a v létě na extraletních do +65 :lol:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Až přijde globální oteplení, tak se z GB stane zamrzlý ostrov a Evropa bude vypadat jako Kanada :!: Jednoduše proto, že zanikne Golfský proud.
AAA

Příspěvek od AAA »

Ale neználci si myslí,že bude horko :lol: Ale ČEZ ví ,že se napakuje,protože bude zima :wink:
modus ponens
Příspěvky: 100
Registrován: pát led 15, 2010 0:44

205/55/R16 91H

Příspěvek od modus ponens »

Zdravim,

podarilo sa mi rozsirit vozovy park o Toyotu Avensis 2.0 VVT-i a kedze ide zima, riesim zimne pneu. S nelubostou som zistil, ze ceny isli akosi hore, este pred dvoma rokmi som v tomto rozmere kupoval Continental TS830 a ceny boli o 20% nizsie. :?
Kedze ide o druhe auto v rodine, zvazujem aj inych vyrobcov ako top 5. Ake skusenosti (najlepsie aktualne) mate so zimnymi pneu v tomto rozmere?
Ford S-Max II, 1.5 Ecoboost, 2019
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

velmi dobre su Continental
ale aj Dunlop a Goodyear
pripadne niekto chvalil Nokian

ale Michelin vela ludi nadavalo ze su ako korcule(smykaju sa tak)

pripadne si pozri testy na nete
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Odpovědět