Jaké pneu?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké pneu?
Těch proměnných,proč se pneumatika sjíždí více nebo méně je tolik,že zrovna tohle kritérium mě nechává naprosto chladným. Co se týče jízdních vlastností,tak je to podobné,stejná pneumatika,ale jiného rozměru na jiném autě může být totální průser.Ty Membaty jsem uvedl jako alternativu a nikomu je pochopitelně necpu,já je koupil na doporučení jednoho zdejšího kolegy a teprve čas ukáže,zda to bylo dobře či,ne. Nicméně i kdyby byly nějak extra špatné,tak ty 2 zimy to s nimi holt vydržím,ty couračky,skákání kolem komína a jednu jízdu do Chebu(možná na sraz)nějak přežiju a pak si koupím jiné.Dal jsem za 4 pneumatiky stejně,jako bych platil z 2 zimní Hankooky,takže houby zle.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké pneu?
Nexen: kupoval som nove CP 641 a priznavam, ze zlakala ma cena. Ako nove celkom fajn, ale kedze druhy par na vozidle mal som stare Kumho, tak to muselo byt lepsie. Po troch rokoch a cca 30000km by som sa ale rozhodlo inak. Pretoze po cca 10000km sa objavilo nepatrne vajce, ktore sa prejavovalo pri vyssej rychlosti. Uz by som ich nebral. Stali ( 205/65R15) len 40€, ale radsej som priplatil a zobral Falken 912 a je to nieco absolutne ine. Mal som ich vzadu a na rovnaku napravu isli aj nove Falkeny a rozdiel mam dojem, ze poznam. Kludnejsi zadok, presnejsi vo vedeni stopy, lepsie tlmenie drobnych nerovnosti. Neriesim vodu, opotrebovanie, jazdny odpor.
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké pneu?
Kolik máš na Falkenech už najeto, že je srovnáváš s Nexeny po 30tis.km...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké pneu?
Ale jasne-)))
Porovnaval som stare - aha - uz stvorrocne nexeny s novymi falkeny. Ale ludska pamat je kratka, takze o tri-styri roky si uz nebudem pamatat, ako som vnimal nexeny.
Skor by to malo byt vnimane tak, ze ten rozdiel - napriek veku, rozdielnej konstrukcii - bol citelny.
Takze aktualne porovnanie: vpredu Bridgestone 001, vzadu Falken 912, najazdene 3000/1000 a pocitovo rovnake. Zadok/Falken mi pripada, ze v zakrute este ma rezervu, kdezto predok/Bridge akoby bol na hrane. Ale mozno je to len placebo sposobene konstrukciou vozidla (motor vpredu, 5m konstrukcna dlzka vozidla, ...)
Ale napriek tomu, vajce po cca 10000km je troska skoro, nemyslis? Mozno som trafil vadny kus, mozno hlbsia jama ( pneu bola na prednej/pravej strane), mozno som ju prehnal (sem-tam okolo 200) a prebrzdil ....
Porovnaval som stare - aha - uz stvorrocne nexeny s novymi falkeny. Ale ludska pamat je kratka, takze o tri-styri roky si uz nebudem pamatat, ako som vnimal nexeny.
Skor by to malo byt vnimane tak, ze ten rozdiel - napriek veku, rozdielnej konstrukcii - bol citelny.
Takze aktualne porovnanie: vpredu Bridgestone 001, vzadu Falken 912, najazdene 3000/1000 a pocitovo rovnake. Zadok/Falken mi pripada, ze v zakrute este ma rezervu, kdezto predok/Bridge akoby bol na hrane. Ale mozno je to len placebo sposobene konstrukciou vozidla (motor vpredu, 5m konstrukcna dlzka vozidla, ...)
Ale napriek tomu, vajce po cca 10000km je troska skoro, nemyslis? Mozno som trafil vadny kus, mozno hlbsia jama ( pneu bola na prednej/pravej strane), mozno som ju prehnal (sem-tam okolo 200) a prebrzdil ....
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké pneu?
Ano, vada po 10tis.km není dobrá, možné příčiny jsi uvedl sám. A jinak tedy srovnáváš nesrovnatelné (ojeté gumy s polovičním až třetinovým vzorkem s novými), to není fér. A nepíšu to proto, že bych se Nexenů chtěl zastávat, nikdy jsem je neměl, i když o nich uvažoval.
P.S. Motor vpředu, 5m délka - máš zadní náhon...?
P.S. Motor vpředu, 5m délka - máš zadní náhon...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké pneu?
Nepredpokladam, ze vajce - teda radialnu hadzavost - mohla sposobit moja jazdecka nepozornost. Nerovnosti obchadzam s prehnanou citlivostou, do jamy som nevletel ... Ale pri komentaroch ludi, ktori pouzivali tieto pneu sa vajce tiez vyskytlo a uvadzali to priblizne pri rovnakom km najazde.
Mam klasicke japonske cestovne coupe, teda motor vpredu a aj predny nahon: Honda Legend coupe, rv. 1991.
Mam klasicke japonske cestovne coupe, teda motor vpredu a aj predny nahon: Honda Legend coupe, rv. 1991.
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké pneu?
Moc pěkné autí... http://czechmag.cz/honda-legend-coupe-1995/
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké pneu?
Pokud napíšu moc pěkné, znamená to v mém měřítku hodnocení už docela dost. Abych mohl napsat nádherné, muselo by autí mít manuál a náhon na zadek... A opravdu nádherné by muselo mít atmosférickou V8.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké pneu?
Ale uznej, že v dnešní bídě je tohle, navzdory tvým požadavkům, ještě "nádherné auto".
Re: Jaké pneu?
Musim sa priznat, ze toto auto som si vybral predovsetkym pre dizajn: je taky zvlastny, zaujimavy, nie prvoplanovy. Napriek tomu, ze auto vlastnim styri roky, ten dizajn sa mi stale neokukal. Ale aj technicke prevedenie a riesenie jednotlivych komponentov je - vzhladom na to, ze je to auto moralne vychadzajuce z 80. rokov 20. storocia - velmi zaujimave. Nie nadarmo sa hovori, ze toto vozidlo sluzilo na testovanie komponentov, ktore sa pouzivali v Honde NSX. Ale to uz je zadny nahon s motorom vzadu ...
Colombo: auto bolo koncipovane ako cestovne coupe. Asi preto vsetko vpredu. Sportove coupe - a dost ostre - je pri honde uz spominane NSX
Colombo: auto bolo koncipovane ako cestovne coupe. Asi preto vsetko vpredu. Sportove coupe - a dost ostre - je pri honde uz spominane NSX
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké pneu?
Jarda: V dnešní bídě je to auto z Marsu...
feroF: Myslím, že "klasická koncepce" nemá (nemusí mít) se sportovním charakterem vozu mnoho společného, naopak bývala výrazem "cestovnosti". Vše vpředu je dle mého soudu už vždy ústupek. Ale jak už jsem psal: moc pěkné autí!
feroF: Myslím, že "klasická koncepce" nemá (nemusí mít) se sportovním charakterem vozu mnoho společného, naopak bývala výrazem "cestovnosti". Vše vpředu je dle mého soudu už vždy ústupek. Ale jak už jsem psal: moc pěkné autí!
Naposledy upravil(a) Colommbo dne ned srp 23, 2015 20:50, celkem upraveno 2 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké pneu?
Pánové, je zbytečné něco o Membatech jak letních tak zimních psát. Seriozní připomínky beru jen od těch , co je obuli a vyzkoušeli. Nějaké stupidní teorie zakládající na tom , že jsou vyrobeny v Číně -splachuji , i mišáky padají z pásu v Číně Ostré brždění - ABS nekoplo, gumy nešlajfovaly , spíše brzdový mechanismus gumám nestíhal.....a na vodě a v zatáčkách , jak na gumách o2 lity dražšich.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Jaké pneu?
A aby sme sa vratili k pneu, aspon okrajovo-)))
Napriek tomu, ze vzadu mam evidentne volu na hornom gulovom cape (a teda nepriamo naznacujem, ze rameno s rovnakym gulovym capom je aj na spodnom ramene), tak konstrukcia celej zadnej napravy je realizovana tak, ze to necitim na jazdnych vlastnostiach pri beznom sposobe jazdenia, ale ani na opotrebovani pneu. Co je konstrukcne uzasne riesenie - koncepcne nadmerna vola jedneho komponentu nesposobuje radikalnu zmenu jazdnych vlastnosti, alebo opotrebovanie pneu.
Napriek tomu, ze vzadu mam evidentne volu na hornom gulovom cape (a teda nepriamo naznacujem, ze rameno s rovnakym gulovym capom je aj na spodnom ramene), tak konstrukcia celej zadnej napravy je realizovana tak, ze to necitim na jazdnych vlastnostiach pri beznom sposobe jazdenia, ale ani na opotrebovani pneu. Co je konstrukcne uzasne riesenie - koncepcne nadmerna vola jedneho komponentu nesposobuje radikalnu zmenu jazdnych vlastnosti, alebo opotrebovanie pneu.
Re: Jaké pneu?
Stupidní teorie napovídá, že "španělské" membaty z Číny lze koupit a používat v Evropě, zatímco ty "čínské" mišáky nikoli.Hombre píše:... Nějaké stupidní teorie zakládající na tom , že jsou vyrobeny v Číně -splachuji , i mišáky padají z pásu v Číně