Jaké pneu?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké pneu?
http://www.testpneumatik.eu/zimni-ace-205-55-R16
Výběr citace:
"ACE letos také zajímal rozdíl mezi zimními a letními pneumatikami na suchých površích. Výsledek byl takový, že rozdíl ve prospěch letních zde stále je, ale už není tak znatelný jako před několika lety a vidíte jej hlavně při ostré jízdě. I tak ale při brzdění ze 100km/h je rozdíl pouhé půl délky auta..."
Výběr citace:
"ACE letos také zajímal rozdíl mezi zimními a letními pneumatikami na suchých površích. Výsledek byl takový, že rozdíl ve prospěch letních zde stále je, ale už není tak znatelný jako před několika lety a vidíte jej hlavně při ostré jízdě. I tak ale při brzdění ze 100km/h je rozdíl pouhé půl délky auta..."
Re: Jaké pneu?
No ako sa začala tohoročná zima u nás aj u vás poľadovicou budúci rok idem do green diamond a nikto ma nepresvedčí že je to kravina....
Re: Jaké pneu?
A dokážeš si zajistit onu ledovku po celé zimní období? To jen aby mělo alespoň trochu smysl něco, co kdyby skutečně nějaký praktický smysl mělo, pak by to(ho) nejspíše využívali prémioví výrobci a ne pouze jediný (tím mám na mysli jeho síť, nikoli jednu provozovnu) recyklovač opotřebovaných forem od firmy Nokian a jinak neupotřebitelných ojetých koster pneumatik neznámého původu, konstrukce, určení a stáří.
Re: Jaké pneu?
Tady tě nikdo přesvědčovat nebude...mikinko píše:a nikto ma nepresvedčí že je to kravina....
Re: Jaké pneu?
Šrouby s kuželovou dosedací plochou mají i BMW.Návštěvník píše:Vadí mi nikoli to, že jsem to nevěděl, ale to, že se tak skutečně děje, což považuji za vážný konstrukční prohřešek, a to nikoli jen proti dobrým konstruktérským mravům, ale proti bezpečnosti, která by vždy měla být prvořadým zájmem všech zúčastněných.Itall píše:... Jen ti vadí, že šrouby na plecháčích jsou i kuželové a nevěděl jsi to. ...
Re: Jaké pneu?
- ba tuná sú protektory to najhoršie čo existuje... možno by to stálo za skúšku aký je rozdiel na poľadovici s tými kamienkami....PePe píše:Tady tě nikdo přesvědčovat nebude...mikinko píše:a nikto ma nepresvedčí že je to kravina....
Re: Jaké pneu?
Jestli to nebude tim,ze toto obdobi ma spousta zdejsich lidi jiz za sebou.
Ze to je o kostre,DOTu,smeru otaceni...,neni to jen o vzorku.
Dej si je jako druhou zimni sadu jen na ledovku.
Ze to je o kostre,DOTu,smeru otaceni...,neni to jen o vzorku.
Dej si je jako druhou zimni sadu jen na ledovku.
Re: Jaké pneu?
Když budeš mít za úkol přišroubovat kus plechu s předraženými otvory, o jejichž geometricky přesné pozici lze s úspěchem pochybovat, na kus ocelové traverzy tak, aby poloha plechu vůči traverze přesně seděla a šrouby dosedly pokud možno co největší plochou a stejně hluboko (všechny podmínky musejí být splněny současně), šrouby s jakým typem hlavy použiješ: s kuželem, půlkulovitou nebo rovnou dosedací plochou? Od odpovědi na tuto dostatečně prostou otázku se odvíjí, co je správně a co špatně.beran píše:Šrouby s kuželovou dosedací plochou mají i BMW.
Re: Jaké pneu?
Použiji buď s kuželovitou nebo kulovou dosedací plochou. S totožným výsledkem. Kuželová plocha si lépe vymezí vůle, ale kulová také celkem bez problému. Rozdíl bude v samosvornosti šroubového spoje a namáhání přišroubované součásti (tedy disku). Je mi celkem jasné, jaký bude mezi těmito spoji rozdíl a jaké výhody / nevýhody ten či onen tvar dosedací plochy bude mít.
Ale nevím, kam mě má nasměrovat tvůj dotaz? Tady se vyjádři trochu jasněji
Ale nevím, kam mě má nasměrovat tvůj dotaz? Tady se vyjádři trochu jasněji
Re: Jaké pneu?
Jasněji:
Výsledek rozhodně nebude totožný. Proč, viz níže.beran píše:Použiji buď s kuželovitou nebo kulovou dosedací plochou. S totožným výsledkem.
Je tomu přesně naopak: kužel nedokáže "srovnat" geometrické nepřesnosti v umístění otvorů vyražených do toho plechu. Citroen tento problém skvěle vyřešil použitím podložek s velkou radiální vůlí vůči šroubům (viz fotografie, které jsem sem dříve vložil). Pokud se však tento problém neřeší, vede to k tomu, že kužel se v plechu na jedné straně tlačí do dosedací plochy, zatímco na druhé straně (téhož kužele) je vůči dosedací ploše (kužele vs. díry) volný. Podotýkám, že díry pro šrouby vznikají při výrobě plechových autodisků ražením do ohřátého materiálu již ve fázi lisování polotovarů jednotlivých částí disku, proto nelze zajistit jejich geometricky ideální pozici. Opačnou situací je vrtání otvorů pro šrouby v hliníkových discích v rámci jedné z vůbec posledních technologických operací při výrobě. Tam tedy lze zajistit ideální geometrii jejich umístění.beran píše:Kuželová plocha si lépe vymezí vůle, ale kulová také celkem bez problému.
Ano, a to podstatný - ve prospěch půlkoule! U plechových disků je jejich řádná fixace vůči náboji kola (obvykle přes vložený brzdový disk) zajištěna "našponováním péra", tj. využitím pružnosti plechu disku v místě prolisu poblíž děr pro šrouby (na rozdíl od hliníkových disků se nejedná o spojení "plocha na plochu"). Pro řádné "našponování péra" je zapotřebí, aby větší část síly přítlaku hlavy šroubu působila axiálně, tj. ve směru osy šroubu, nikoli radiálně, tj. kolmo na tuto osu. Jednoduše řečeno, půlkoule tlačí materiál plechu disku primárně pod sebe a jen druhotně do stran, zatímco u kužele je tomu právě naopak: kužel a jeho utahování je něco jako tlačit klín do díry v měkkém (radiálně) materiálu.beran píše:Rozdíl bude v samosvornosti šroubového spoje a namáhání přišroubované součásti (tedy disku).
Jsi o tom přesvědčen i poté, co sis přečetl mé vysvětlení shora?beran píše:Je mi celkem jasné, jaký bude mezi těmito spoji rozdíl a jaké výhody / nevýhody ten či onen tvar dosedací plochy bude mít.
Re: Jaké pneu?
Co jsem viděl já, tak na Fábii s 5-ti šrouby a kulovou dosedací plochou (páč kuželové v plechu nemají, jak musím uznat a sám už si to nepamatuji) se díry deformovaly do oválu, kolem 100000 km jasně pozorovatelné. U kuželové dosedací plochy se 4-mi šrouby (P107 - najeto asi 87000 km) jsem si ničeho takového nevšiml. Ale ani u Favorita s kulovými plochami. Mě přijde, že o dosedacích plochách to vůbec není. Spíš o kvalitě a dimenzování disku.
Re: Jaké pneu?
Návštěvník: Nech Citroena spát,tedy pokud jsi náhodou do této značky neskočil. Ty obrázky,které jsi sem vložil,jsou patrně z posledních vyrobených C4. Normálně tam ty podložky nebyly,tedy byly,ale jiné a šrouby byly na litá kola. Jinak mi to vzal Itall z huby ,řekl bych,že to má přímou souvislost s kvalitou použitých materiálů,jestliže jsou ty disky z "plastelíny",tak pak tam mají svůj účel.A jen tak pro zajímavost přikládám fotku disků z mého auta,které byly jeté 4 zimní sezóny.Vidí tam někdo nějaké deformace po kuželových šroubech?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Colommbo
- Příspěvky: 9937
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké pneu?
Je to dobré, disky už jsou doma! 7x15 ET33 s ocelovými vložkami pro šrouby a včetně plastových krytek, jež na obrázku chybí. A jsou opravdu znatelně lehčí než obdobné slitinové disky, však je na nich taky m.j. napsáno "geschmiedet" a "forged"... Za hodně dobré peníze moc prima Ježíšek!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké pneu?
Na rodináč jsem kupoval u svého letitého gumaře,plecháče Made in france,na ně obul zimáky a tato sada funguje dodnes. Jsou tam tedy šestou zimu. Bez známky poškození. Před uložením na léto,je udržuju pouze tím,že je sundavám z auta po delší jízdě v dešti,aby se odbahnily. Šrouby jsou kuželové,dosedací plochy netknuté,ty samé šrouby pak drží hliníkáče AEZ. Bůh ví jak dlouho,bo na nich jsem to koupil.
Pokud to někdo utahuje tim že na klíči s 30 cm pákou stojí,pak to jde časem kukat,i kdyby to bylo z materiálů pro NASA.
Dosedací plochy a závit vždy máznu. Nepatrně.
Pokud to někdo utahuje tim že na klíči s 30 cm pákou stojí,pak to jde časem kukat,i kdyby to bylo z materiálů pro NASA.
Dosedací plochy a závit vždy máznu. Nepatrně.
Re: Jaké pneu?
Ano, jsem o tom přesvědčen, i po přečtení tvého názoru na věc. S mnohým nemohu souhlasit.Návštěvník píše:Jasněji:Výsledek rozhodně nebude totožný. Proč, viz níže.beran píše:Použiji buď s kuželovitou nebo kulovou dosedací plochou. S totožným výsledkem.
Je tomu přesně naopak: kužel nedokáže "srovnat" geometrické nepřesnosti v umístění otvorů vyražených do toho plechu. Citroen tento problém skvěle vyřešil použitím podložek s velkou radiální vůlí vůči šroubům (viz fotografie, které jsem sem dříve vložil). Pokud se však tento problém neřeší, vede to k tomu, že kužel se v plechu na jedné straně tlačí do dosedací plochy, zatímco na druhé straně (téhož kužele) je vůči dosedací ploše (kužele vs. díry) volný. Podotýkám, že díry pro šrouby vznikají při výrobě plechových autodisků ražením do ohřátého materiálu již ve fázi lisování polotovarů jednotlivých částí disku, proto nelze zajistit jejich geometricky ideální pozici. Opačnou situací je vrtání otvorů pro šrouby v hliníkových discích v rámci jedné z vůbec posledních technologických operací při výrobě. Tam tedy lze zajistit ideální geometrii jejich umístění.beran píše:Kuželová plocha si lépe vymezí vůle, ale kulová také celkem bez problému.
Ano, a to podstatný - ve prospěch půlkoule! U plechových disků je jejich řádná fixace vůči náboji kola (obvykle přes vložený brzdový disk) zajištěna "našponováním péra", tj. využitím pružnosti plechu disku v místě prolisu poblíž děr pro šrouby (na rozdíl od hliníkových disků se nejedná o spojení "plocha na plochu"). Pro řádné "našponování péra" je zapotřebí, aby větší část síly přítlaku hlavy šroubu působila axiálně, tj. ve směru osy šroubu, nikoli radiálně, tj. kolmo na tuto osu. Jednoduše řečeno, půlkoule tlačí materiál plechu disku primárně pod sebe a jen druhotně do stran, zatímco u kužele je tomu právě naopak: kužel a jeho utahování je něco jako tlačit klín do díry v měkkém (radiálně) materiálu.beran píše:Rozdíl bude v samosvornosti šroubového spoje a namáhání přišroubované součásti (tedy disku).
Jsi o tom přesvědčen i poté, co sis přečetl mé vysvětlení shora?beran píše:Je mi celkem jasné, jaký bude mezi těmito spoji rozdíl a jaké výhody / nevýhody ten či onen tvar dosedací plochy bude mít.
1) Uvědom si, jaký má kužel u těchto šroubu úhel!! Takhle tvarovaný kužel tlačí materiál především pod sebe (sklon kužele a třecí úhel).
2) Kužel dokáže srovnat geometrii stejně přesně a dobře jako kulová plocha. Toto jsi mi ničím nevyvrátil a zkušenosti hovoří pro mé tvrzení. Jinak by se ani nepoužíval tento systém.
3) Samosvornost bude mít dle mého lepší kužel - to si ještě musím ověřit, zatím je to jen můj názor. Tak jak tak, rozdíl nebude významný.