Jaké pneu?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké pneu?
Pokračování a rozprávka o mlhovkách je v Ostatním v "Zase všetcí spíte..?"
A dal jsem tam z motorek i ten Zetor
A dal jsem tam z motorek i ten Zetor
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké pneu?
Po 300 km by už měla být ojetá ta vrchní vrstva nových gum, a dnes dostaly trošku zabrat na vodě:Pitris píše:Tak první (nedůležitá) zkušenost: co se týče hlučnosti, tak zhruba stejné jako letní "lepivé" Dunlopy
žádná stížnost - a to bylo kolem 10-ti°C
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké pneu?
Hlavně si hlídej tu "pilku". Jakmile ji vzadu zaregistruješ (tipuji, že nejpozději v 5 tis. km), okamžitě je prohoď s předními.
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké pneu?
Pitris: To je dobře, ať to vydrží!
Ty moje nové zimní ještě nepovažuju za "zajeté" a ani žádný pořádný déšť tady u nás taky ještě nebyl. Ale mám otázku trochu z jiného, spíše asi konstrukčního soudku:
Už loni jsem tu ve vlákně zmiňoval, že jsem musel s nově (a špatně, ET39 namísto ET33, mea culpa ) pořízenými disky použít u předních kol 5mm rozšiřovací podložky. U nově nasazených pneu (Semperit Speed Life 205/65R15) se následně začala sjíždět vnější cca čtvrtina běhounu. Přední kola jsem ještě loni po cca 5tis.km vyměnil za do té doby v pořádku zadní, kteréžto se v průběhu letošní sezóny na vnějšku sjely taky víc než jiná část běhounu. S ohledem na to, o kolik se sjela i ta "dobrá" část běhounu, usuzuju taky na poměrně měkkou směs pneumatik, nicméně větší sjetí vnějšku gum přikládám použití podložek a tím změně poloměru rejdu (ač jsem podložkami vlastně jen "dorovnal" zális disku...) Nezaznamenal jsem, že by s podložkami bylo řízení citlivější či udržování auta v přímém směru (ani při nerovnostech na vozovce) obtížnější, jen výjimečně si přední gumy v ostřejších zatáčkách maličko pískly, jako by byla kola natočena více, než je třeba, (což jsem nikdy dříve nezaznamenal, ačkoli tytéž zatáčky jsem projížděl předtím snad sto- a vícekrát a stále stejně.) Gumy mají po dvou letních sezónách najeto cca 17tis.km a jsou v důsledku sjetých vnějšků vpodstatě na vyhození, a to jezdím v klidu. Geometrie byla před použitím podložek v pořádku, stejně jako prvky uložení přední nápravy.
Co vy na to, přátelé...? Děkuju!
Ty moje nové zimní ještě nepovažuju za "zajeté" a ani žádný pořádný déšť tady u nás taky ještě nebyl. Ale mám otázku trochu z jiného, spíše asi konstrukčního soudku:
Už loni jsem tu ve vlákně zmiňoval, že jsem musel s nově (a špatně, ET39 namísto ET33, mea culpa ) pořízenými disky použít u předních kol 5mm rozšiřovací podložky. U nově nasazených pneu (Semperit Speed Life 205/65R15) se následně začala sjíždět vnější cca čtvrtina běhounu. Přední kola jsem ještě loni po cca 5tis.km vyměnil za do té doby v pořádku zadní, kteréžto se v průběhu letošní sezóny na vnějšku sjely taky víc než jiná část běhounu. S ohledem na to, o kolik se sjela i ta "dobrá" část běhounu, usuzuju taky na poměrně měkkou směs pneumatik, nicméně větší sjetí vnějšku gum přikládám použití podložek a tím změně poloměru rejdu (ač jsem podložkami vlastně jen "dorovnal" zális disku...) Nezaznamenal jsem, že by s podložkami bylo řízení citlivější či udržování auta v přímém směru (ani při nerovnostech na vozovce) obtížnější, jen výjimečně si přední gumy v ostřejších zatáčkách maličko pískly, jako by byla kola natočena více, než je třeba, (což jsem nikdy dříve nezaznamenal, ačkoli tytéž zatáčky jsem projížděl předtím snad sto- a vícekrát a stále stejně.) Gumy mají po dvou letních sezónách najeto cca 17tis.km a jsou v důsledku sjetých vnějšků vpodstatě na vyhození, a to jezdím v klidu. Geometrie byla před použitím podložek v pořádku, stejně jako prvky uložení přední nápravy.
Co vy na to, přátelé...? Děkuju!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké pneu?
@Colommbo: A co šířka samotných disků vs ta původní a "nová" (s podložkami) hodnota zálisu? V tom smyslu, jestli teď nejsou osové vzdálenosti středů disků a středů nábojů kol citelně jinde (to je i o tom poloměru rejdu, jak sám píšeš), než mají být.
Jinak chci zmínit, že moje auto nejlépe drželo na Pirelli P7. Akorát že vpředu se rychleji sjížděly vnitřní strany běhounu. Jelikož jsem ojezdil hned několik sad P7, mohu srovnáním s ostatními pneu odpovědně prohlásit, že problém s nerovnoměrným ojížděním byl právě v nich: měly totiž zpevněné figury na vnější straně dezénu (asymetrických) pneu, což se nemá rádo s výrazně negativní hodnotou poloměru rejdu v kombinaci s rozbíhavostí (s koly v rejdu) na voze.
Jinak chci zmínit, že moje auto nejlépe drželo na Pirelli P7. Akorát že vpředu se rychleji sjížděly vnitřní strany běhounu. Jelikož jsem ojezdil hned několik sad P7, mohu srovnáním s ostatními pneu odpovědně prohlásit, že problém s nerovnoměrným ojížděním byl právě v nich: měly totiž zpevněné figury na vnější straně dezénu (asymetrických) pneu, což se nemá rádo s výrazně negativní hodnotou poloměru rejdu v kombinaci s rozbíhavostí (s koly v rejdu) na voze.
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké pneu?
Návštěvník: Vezmu to odzadu - zmiňované Semperity mají normální symetrický dezén, proto jsem si je taky vybral, asymetrický nějak není zrovna můj šálek čaje. A co se šířky disků týče, máš pravdu, tyhle "problematické" jsou toliko 6" (na Omču by v případě 15" disku měly být 6,5" nebo 7", opomněl jsem to zmínit), což ve spojení s větším zálisem ET39 namísto ET33 bylo (aspoň dle mého soudu) vlastně příčinou nemožnosti nasazení na náboj bez použití podložek. Jak malý kluk jsem se nechal ukolébat sdělením, že byly ježděné na Omeze (což skutečně být mohly, ale asi na modelu s předními kotouči o 10mm menšího průměru a 4mm menší tloušťky, než mám já), proto píšu o své chybě. Summa sumarum podložkami jsem dohnal rozdíl v ET, ale půl palce do šířky oproti optimálnímu stavu prostě schází...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké pneu?
Odchýlku ET si vyrovnal podložkou, takže s podložkou je ET v poriadku.
Pre pneumatiky s rozmerom 205/65R15 sú vhodné šírky disku od 5,5" do 7":
http://www.disky4car.sk/disky4car/1-DOL ... podla-PNEU
takže šírka disku 6" je tiež v poriadku. Oproti disku 6,5" sú len oblejšie bočnice pneumatiky.
Takže ak vychádzame z toho, že pre Tvoje auto sú schválené pneumatiky 205/65R15 na disku s ET 33, tak rozmerovo to máš v poriadku. V takomto prípade by som hľadal chybu inde.
A čo hustenie? Pri podhustení sa viacej opotrebujú okraje behúňa pneumatiky, pri zbiehavosti kolies by to mohol byť vonkajší okraj. A ak k tomu pridáme ešte mierne oblejšie bočnice, ktoré umožňujú v zákrute väčšie výchylky stredu bedúňa od stredu disku a ostrejší prejazd zákrut...
Pre pneumatiky s rozmerom 205/65R15 sú vhodné šírky disku od 5,5" do 7":
http://www.disky4car.sk/disky4car/1-DOL ... podla-PNEU
takže šírka disku 6" je tiež v poriadku. Oproti disku 6,5" sú len oblejšie bočnice pneumatiky.
Takže ak vychádzame z toho, že pre Tvoje auto sú schválené pneumatiky 205/65R15 na disku s ET 33, tak rozmerovo to máš v poriadku. V takomto prípade by som hľadal chybu inde.
A čo hustenie? Pri podhustení sa viacej opotrebujú okraje behúňa pneumatiky, pri zbiehavosti kolies by to mohol byť vonkajší okraj. A ak k tomu pridáme ešte mierne oblejšie bočnice, ktoré umožňujú v zákrute väčšie výchylky stredu bedúňa od stredu disku a ostrejší prejazd zákrut...
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké pneu?
Ano, ale na 6,5" nebo 7" disku a tenhle je jen 6"... Souvislost s huštěním se logicky nabízí, nicméně v tomhle případě ji vylučuju, mám dost přesný tlakoměr a tlak v pneu celkem poctivě kontroluju, zkoušel jsem "normální" tlak i přifouknutí, nic platno... Nakonec dojdu (dojdeme) k závěru, že příčinou nebyly (ET dorovnavší) podložky, ale o půl palce užší disky...emge píše: ...pre Tvoje auto sú schválené pneumatiky 205/65R15 na disku s ET 33...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké pneu?
Je to šířkou disku a částečně ET. Já mám zimní plecháče místo 6,5" tak 7" a je znát větší stabilita , jako bych dal nižší profilové číslo gumy. A taky mě to nepatrně více sjíždí vnitřek .V jeho případě to má opačný efekt, a guma se více ohýbá . Na každou jinou změnu šíři ráfku a ET , by se měla změnit i sbíhavost. To samé je, když se kára snižuje na pružinách.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Jaké pneu?
A nemůžou se při jiném než správném ET či šířce ráfku takto projevovat i event. "slábnoucí" tlumiče ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké pneu?
Juro,vyber si ze všech názorů něco a jsi doma...
Tohle těžko dohledáš,bo by si měl začít přeměřením geo,nejen sbíhavosti,ale hlavně odklonem.
A paak změnou pneu. Bude li se opakovat,hledat dále. Asi by to i vyřešily origo ráfky...
My jsme kdysi v kluibu dávali i 1,5 cm podložky,a tento problém nebyl. Gumy se stejně dodrbaly kravinama,tak to nikdo neřešil,
Tohle těžko dohledáš,bo by si měl začít přeměřením geo,nejen sbíhavosti,ale hlavně odklonem.
A paak změnou pneu. Bude li se opakovat,hledat dále. Asi by to i vyřešily origo ráfky...
My jsme kdysi v kluibu dávali i 1,5 cm podložky,a tento problém nebyl. Gumy se stejně dodrbaly kravinama,tak to nikdo neřešil,
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké pneu?
Tyhle ráfky (s těmito ani s jinými gumami) už na jaře zpátky nepůjdou, Peťo. Včil mám klasické 15" origo plecháče ET33 s novými zimními a na příští letní sezónu budu pořizovat buď jiné slitinové 15" (jedny kované od Porsche 6,5" s ET33 mám napůl přislíbené) anebo se vrátím k 16", disky mám ve sklepě...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké pneu?
To kdyby Ti vyšloColommbo píše:....jedny kované od Porsche 6,5" s ET33 mám napůl přislíbené....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké pneu?
Mno, neviděl jsem je naživo, ale co mám info od jejich majitele (kolegy z oplího klubu), tož by jejich výrobcem měla být opravu fa Porsche a měly by být kované, hořčíkové. Vzhledově možná pro leckoho nejsou nic moc, ale mně tenhle typ (víceméně zakrývací, plochý) naopak naprosto vyhovuje a pokud by to vyšlo, měl bych opravdu velkou radost...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké pneu?
Colommbo, možno je to tým, že si cestný pirát a nerovnomerne ojazdené pneu sú "daňou" za ostré prejazdy zákrut
A ako je to s letnými pneumatikami, tie sa opotrebovávajú rovnomerne?
Keď sem dal miki nedávno odkaz na prospekt zimných pneumatík Nokian, zaujala ma v ňom táto informácia: "Pokud u zimních pneumatik není stanoven doporučený tlak huštění, doporučujeme je nahustit na hodnotu o 0,2 barů (20 kpa) vyšší, než je hodnota doporučovaná u letních pneumatik."
http://www.nokiantyres.cz/files/nokiant ... _LoRes.pdf
Navyše jeseň a začiatok zimy si vyžadujú častejšie meranie tlaku a dohusťovanie pneumatík, lebo ako postupne klesajú vonkajšie teploty, klesá aj tlak v pneumatikách. A k tomu je ešte potrebné pridať aj prirodzený samovoľný úbytok tlaku. (Opačne je tomu na jar a začiatkom leta, kedy je prirodzený úbytok tlaku vykompenzovaný jeho nárastom v dôsledku zvyšujúcej sa teploty.)
Takže to podhustenie by som hneď nevylučoval.
A ako je to s letnými pneumatikami, tie sa opotrebovávajú rovnomerne?
To sa mi nezdá. Ja mám v TP predpísané disky 4,5" pre plechové disky, 5,5" pre hliníkové disky, zimné pneu mám na 5" diskoch (je k nim certifikát TUV), vyskúšal som časom všetky šírky s rovnakým rozmerom pneumatík a nikdy nebol problém s rovnomernosťou opotrebovania. Šírka 1,2" na disk, to je len 1,4" na jednej strane.Colommbo píše:Nakonec dojdu (dojdeme) k závěru, že příčinou nebyly (ET dorovnavší) podložky, ale o půl palce užší disky...
V minulosti sme už diskutovali na tému, či zimné pneumatiky majú byť nahustené na vyšší tlak (nadhodil som to ja). Došli sme k záveru, že je to len vykompenzovanie rozdielu tlakov pri rozdielnych teplotách pri meraní (v garáži) a pri jazdení (vonkajšej teplote).Colommbo píše:Souvislost s huštěním se logicky nabízí, nicméně v tomhle případě ji vylučuju...
Keď sem dal miki nedávno odkaz na prospekt zimných pneumatík Nokian, zaujala ma v ňom táto informácia: "Pokud u zimních pneumatik není stanoven doporučený tlak huštění, doporučujeme je nahustit na hodnotu o 0,2 barů (20 kpa) vyšší, než je hodnota doporučovaná u letních pneumatik."
http://www.nokiantyres.cz/files/nokiant ... _LoRes.pdf
Navyše jeseň a začiatok zimy si vyžadujú častejšie meranie tlaku a dohusťovanie pneumatík, lebo ako postupne klesajú vonkajšie teploty, klesá aj tlak v pneumatikách. A k tomu je ešte potrebné pridať aj prirodzený samovoľný úbytok tlaku. (Opačne je tomu na jar a začiatkom leta, kedy je prirodzený úbytok tlaku vykompenzovaný jeho nárastom v dôsledku zvyšujúcej sa teploty.)
Takže to podhustenie by som hneď nevylučoval.