Dá se dost vyčíst z testů, to je pravda. Mám dobré zkušenosti se zadáním testů pneumatik na
http://www.pneunet.cz . Ne že by se lišily oproti jiným, jsou tam zadaný do tabulky ty, které kolují po netu, ale mají to kouzlo, že kliknutím na jednotlivé položky třeba voda, nebo sníh, se gumy seřadí podle tohoto kritéria. Pak dochází k tomu, že třeba zimní pneumatika, která je na prvním místě , by tam vůbec být neměla, protože do čela se dostala dobrýma vlastnostma na suché cestě, což v zimě není určitě upřednostněná vlastnost. Nebo ještě horší varianta, že se dostane do popředí za opotřebení a hlučnost, což má v zimním období vliv na bezpečnost jako zimník v létě, a to bych mohl pokračovat ve více parametrech, které mě rozum nepobere a za které guma je v popředí testů. Již jen pojem na sněhu a ve sněhu je propastný rozdíl. Jsou přikládána videa, jak si guma vede na ujetých cestách, ale v momentě smyku a vyjetí do sněhu se již nevyhrabe , video je střihnuté a pokračuje z jiného záběru, jak kára uhání po ujeté cestě zatáčkama . Na sněhu - to beru jako jízdu po uježděném , což stačí jak říkám , zimní guma s jemným vzorkem ale se zimní směsí, která má pak problém vyjet krtičenec s 5 cm sněhu, ale zase je dobrá na suchých namrznutých cestách. Ve sněhu, to již napovídá, že s touto gumou, která má zimní směs a hrubší vzorek, bez problému budu projíždět po neupravených cestách i v 10 cm sněhu, ale zase něco za něco. Na suché cestě zase tato guma vykazuje vyšší hlučnost. A tak mohu pokračovat......