Nebude a nebude, je to prostá fyzika, dovolím si (zcela výjimečně...Quido píše:Tlak mezi běhounem a vozovkou bude stejný.
![Very Happy :D](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_smile.gif)
Moderátor: Colommbo
Nebude a nebude, je to prostá fyzika, dovolím si (zcela výjimečně...Quido píše:Tlak mezi běhounem a vozovkou bude stejný.
A kdo tu flejmujebouchy píše:...VW zřejmě ví, co dělá...
Přesně tak, koroduje to zevnitř, potichu a v úkrytu.bouchy píše:4. Ostatní fajn věci - tak třeba že to nekoroduje ve smyslu oranžových kruhů rzi po třech letech.
Hmotnost vozidla / gravitaceQuido píše:Protože co přitlačuje běhoun k vozovce?
Rozveďme na to akademickou debatu. Vektor síly působící kolmo na vozovku se logicky nemění (tíha vozu a aerodynamický přítlak). No a pokud budu mít širší pneu, tak plocha dotyku s vozovkou pod každou pneu? Pokud by byla větší, tak se hmotnost rozloží po ploše a tlak na cm2 klesne. Pokud bude plocha menší, tak naopak vzroste. Jenomže je otázka jestli bude u širší pneu větší styková plocha? Já teda nevím jak se zdeformujeQuido píše:Ale bude, ale bude. Protože co přitlačuje běhoun k vozovce?
To není jako když v hodině fyziky taháš hranolek po lavici jednou po menší stěně a jednou po větší stěně. No nic ........
Tlak rovná sa sila na plochu. Sila je konštantná a rovná sa hmotnosť auta. Medzi plochou a tlakom je nepriama úmera, takže čím väčšia plocha, tým nižší tlak. A pri tom nižšom tlaku bude potrebné z pod širšej pneumatiky odviesť väčšie množstvo vody.Colommbo píše:Nebude a nebude, je to prostá fyzika, dovolím si (zcela výjimečně...Quido píše:Tlak mezi běhounem a vozovkou bude stejný.) souhlasit s Pitrisem
To jó,Quido píše:Pitris píše: .... Ale když dáš místo třeba 195/65-15 (sice jeho ekvivalent) 225/40-17, tak to sice (možná) hezky bude vypadat (i když brzdy tam nebudou vidět), ale změníš tím jízdní vlastnosti. Asi to bude líp držet, ale jen na suchuNa vodě z toho bude "loď", protože váha auta tu vodu z pod o tolik širších gum prostě nevytlačí. A to nemluvím o o dost zvýšené spotřebě paliva. Ostatní negativa tu již zazněli.
Jinak: dej si tam co chceš, ale s rozumem....A elektron a elektron je taky rozdíl....
Proč by nevytlačilo?? Tlak mezi běhounem a vozovkou bude stejný.
Čím nižší profil, tím vyšší tlak u pneu s přibližně stejným průměrem a obvodem na tomtéž autě.Pitris píše:Tak já mám u Civica předepsáno u rozměru 175/65-14 vpředu/vzadu 2,1/2,0 a u rozměru 185/60-14 vpředu/vzadu 2,3/2,2. Ale kolik hustit 225/40-14 (což jsem na Civicu už taky viděl), to nevím....
A u HR-V má být tlak u altrnativního rozměru 205/60-16 o 0,2 vyšší, než u standardního 195/70-15