Jaké auto?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké auto?
Já neporovnávám atmo s turbem,má reakce byla na to,že to jde. Pokud bych chtěl srovnávat motory,tak napíšu,že 3 hrnek od PSA má 118 Nm a 82 k.Nicméně motor atmo versus turbo srovnávají přímo v tom článku " Až sa musíme zamyslieť, načo sú nám vlastne niektoré „jednadve turbá", keď to Suzuki stále zvláda takto ukážkovo aj bez preplňovania."
Jaksi autorovi uniklo,že ta 1.2 s turbem má poněkud jiný výkon a téměř dvojnásobný krouťák,jinak jsou si podobné jako vejce vejci. A vůbec nejlépe by bylo,kdyby si ráčil do auta sednout a vyzkoušel,jako jsem to udělal já.A dospěl jsem k tomu,že ta 1.2 špatná není,ale pro mě někdy ve vzdálené budoucnosti,až budu prdůchem a budu se dopravovat na nákup,k doktoru,na jaře na chatu a na podzim z chaty zpět.
A s tou spotřebou jsi to myslel jak,že bude mít přeplňovaný 3 válec při stejném obsazení větší spotřebu jako Baleno?
Tak se pak taky mrkni na hmotnost vozu,Baleno váží 900 kg,což je samozřejmě plus v jeho prospěch.
A ještě jedna věc,minule jsi tady psal něco o motorech 1.0 a 17" kolech,mrkni na stranu 16,vidíš tam nějaký motor 1.0? http://media.citroen.de/file/23/7/preis ... 1476809446
P.S.A Italovi jakožto odpůrci přímovstřiků jaksi uniklo,že tem motor je přímovstřik taky.
Tedy aspoň to autor uvádí,ale bůh ví,co si ještě vybájil.
Jaksi autorovi uniklo,že ta 1.2 s turbem má poněkud jiný výkon a téměř dvojnásobný krouťák,jinak jsou si podobné jako vejce vejci. A vůbec nejlépe by bylo,kdyby si ráčil do auta sednout a vyzkoušel,jako jsem to udělal já.A dospěl jsem k tomu,že ta 1.2 špatná není,ale pro mě někdy ve vzdálené budoucnosti,až budu prdůchem a budu se dopravovat na nákup,k doktoru,na jaře na chatu a na podzim z chaty zpět.
A s tou spotřebou jsi to myslel jak,že bude mít přeplňovaný 3 válec při stejném obsazení větší spotřebu jako Baleno?
Tak se pak taky mrkni na hmotnost vozu,Baleno váží 900 kg,což je samozřejmě plus v jeho prospěch.
A ještě jedna věc,minule jsi tady psal něco o motorech 1.0 a 17" kolech,mrkni na stranu 16,vidíš tam nějaký motor 1.0? http://media.citroen.de/file/23/7/preis ... 1476809446
P.S.A Italovi jakožto odpůrci přímovstřiků jaksi uniklo,že tem motor je přímovstřik taky.
Tedy aspoň to autor uvádí,ale bůh ví,co si ještě vybájil.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké auto?
Klido pido. Kazdy takyto test treba brat s rezervou. Nik netusi aky ma dany novinar momentalny vztah k tomu autu.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Jaké auto?
Domnívám se, že Itall věří spíše tomu, co si už přečetl někde jinde, než tomu bajkaři z daného testu.lengy60 píše:P.S.A Italovi jakožto odpůrci přímovstřiků jaksi uniklo,že tem motor je přímovstřik taky.
Tedy aspoň to autor uvádí,ale bůh ví,co si ještě vybájil.
To nic nemění na tom, co jsem už napsal, tedy že tohle rozhodně není řešení "pro futurum".
Re: Jaké auto?
jerome: Ale vždyť v pohodě,já jsem myslím nic špatného o Balenu nenapsal,jen si myslím,že při plné zátěži se bude do kopců zadýchávat,budeš muset řadit a pá pá kouzelná spotřebo.Jinak nějaké testy mě nechávají ledově klidným,není nad to si do auta sednout a svézt se.Kdybych dal na testy,tak bych si nemohl koupit to,co jsem koupil. Tedy objednal,koupím až konečně bude,kurde to je fakt opruz být bez auta.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké auto?
Do kopca ma kazde auto zvysenu spotrebu. Gravitacia taha auto dolu takze treba viac zatlacit pedal. Spotreba stupne jak atme tak i turbu. O kolko zalezi na samotnom soferovi ci vie vyuzit krutak a prevodovy stupen. Klidne si dovolim tvrdit ze lepsiu moze mat auto ktore toci vtedy o nieco vyssie otacky jak to ktore je akurat v podotackach.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Jaké auto?
To jsem opravdu přehlédl, že se to tam píše, páč jsem článek pořádně nečetl. Ale jelikož o systému Dualjet vím už delší dobu, zajímal mě a celkem se mi líbí, tak vím, že se jedná o nepřímý vstřik dvěma tryskami (ke každému sacímu ventilu jedna tryska). Takže přímý vstřik si autor článku skutečně nevímproč vybájil.lengy60 píše:P.S.A Italovi jakožto odpůrci přímovstřiků jaksi uniklo,že tem motor je přímovstřik taky.
Tedy aspoň to autor uvádí,ale bůh ví,co si ještě vybájil.
Video zde:
http://www.autoforum.cz/predstaveni/suz ... spornejsi/
Re: Jaké auto?
Na tvém místě bych se podobných tvrzení vyvaroval. Obecně totiž platí, že nižší spotřebu bude mít (samozřejmě v +- stejném voze, zejména co do jeho hmotnosti a aerodynamiky) ten motor, který bude v daných otáčkách (a je v zásadě jedno, jakých konkrétně), pracovat s vyšší účinností. A jelikož turbomotory pracují s vysokou účinností v poměrně širokém rozsahu otáček, je dost možné, že tomu bude právě naopak, než tvrdíš.jerome píše:...Klidne si dovolim tvrdit ze lepsiu moze mat auto ktore toci vtedy o nieco vyssie otacky jak to ktore je akurat v podotackach.
Re: Jaké auto?
1) AnoJerry3 píše:Domnívám se, že Itall věří spíše tomu, co si už přečetl někde jinde, než tomu bajkaři z daného testu.
To nic nemění na tom, co jsem už napsal, tedy že tohle rozhodně není řešení "pro futurum".
2) Ne. Právě tohle je podle mě dobré řešení pro blízkou budoucnost.
Re: Jaké auto?
Mýlíš se, poněvadž platí toto:Ital píše:[2) Ne. Právě tohle je podle mě dobré řešení pro blízkou budoucnost.
Jerry3 píše:... jelikož turbomotory pracují s vysokou účinností v poměrně širokém rozsahu otáček
Re: Jaké auto?
Klidně se vsadím, že právě tohle je ona vlaštovka, která jaro nedělá.
Re: Jaké auto?
Ja som za preplňovaný benzín a ten aspoň v kombinácii priamy+nepriamy vstrek, ak už tam ten priamy chcú mať za každú cenu (hoci viac kur*vítok po kope, akurát by ma zaujímalo prečo sa touto cestou pohol zatiaľ len VW, skôr mi to smrdí opať niečim nedotiahnutým, čo VW nedokáže iným spôsobom zvládnuť).. Atmosféra je fajn, ale za preplňovanie by som nemenil ani náhodou.
Re: Jaké auto?
Když už hovoříme o té budoucnosti, tak si dovolím odhadnout, že právě tohle + nepřímé vstřikování vody (možná na střídačku s benzínem přes stejné vstřikovače do sání) je ONO řešení. Akorát se k němu budeme muset dobrat přesvědčením ekonomů výroby, že je to lacinější, než třeba filtry pevných částic.kornel píše:Ja som za preplňovaný benzín a ten aspoň v kombinácii priamy+nepriamy vstrek...
Re: Jaké auto?
dúfam, že postupne začne zdravý rozum a inžiniersky um viac a viac prevládať nad lobingom a z krátkodobého hľadiska jednoduchšími riešeniami.. práve časticové filtre nepovažujem za najštastnejšie riešenie, hlavne pri vypaľovaní sa z nich uvoľnujú častice extrémne prenikavé do organizmov a viac neschopné sa z tela dostať naopak von.
Samozrejme tým nenaznačujem, že by ich mali v prípade dízlov zrušiť,.. tie by totiž výjma v nákladnej doprave, mali zrušiť úplne
Samozrejme tým nenaznačujem, že by ich mali v prípade dízlov zrušiť,.. tie by totiž výjma v nákladnej doprave, mali zrušiť úplne
Re: Jaké auto?
Speciálně pro Italla, aneb jak některá náhražková řešení (ne)fungují:
https://www.stream.cz/meziplyn/10013489 ... nejnovejsi
Snad nemusím vysvětlovat, o co konkrétně mi jde...
https://www.stream.cz/meziplyn/10013489 ... nejnovejsi
Snad nemusím vysvětlovat, o co konkrétně mi jde...