Jaké auto?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké auto?
U Traboše jsem si málem rozbil hubu.V zátáčce přidávám a ono nic, volnoběžná klícka vynechala. Tak převodovka ven a volnoběh zavařen. Kupodivu na spotřebu to pražádný vliv nemělo.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Jaké auto?
Nissan dal miliony za to, aby jeho CVT automatické převodovky brzdily motorem a neměly ten debilní fenomén plachtění a najednou se ukáže, že to byla cesta špatným směrem... naštěstí se v menu dá plachtění opět zapnout, čímž se výrobce zachránil před trapným nedostatkem.Colommbo píše:Nebude, musí stačit volnoběžka:
"Pokiaľ je vo voliteľnej výbave Driving Mode Select – teda voľba jazdného profilu – navolený režim Eco, aktivuje sa funkcia voľnobehu: hneď ako vodič pri rýchlostiach nad 20 km/h uvoľní pedál plynu, odpojí sa motor od zvyšku pohonnej sústavy a ŠKODA KODIAQ tzv. plachtí."
Pamatuju ji z Wartburgu 353 nebo Trabantu 601 (ten ji měl ale jen na čtyřku, warťas na všechny kvalty a byla dokonce vypínatelná) a bylo to žůžo...
Re: Jaké auto?
Mám pocit, že už to v automatu měla jedničková Almera a jestli se nepletu, tak se ta funkce jmenovala "Overdrive".
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Jaké auto?
Jo ale pak byl problém s dlouhým sjezdem a brždění motorem, kdy byly otáčky motoru ale palivo - s olejem - tam nešlo žádné. Proto se i v manuálu k dvoutaktní Jawě doporučovalo při delším brždění motorem občas zapalování vypnout a párkrát otočit plynem aby se to namazalo a ochladilo. Ale to víc moto jak auto.Hombre píše:....Tak převodovka ven a volnoběh zavařen. Kupodivu na spotřebu to pražádný vliv nemělo.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké auto?
Bude. Permanentne pojde na 1,ostatné sa pripoja po vypnutí zapalovania.Máchal píše:A odpojování válců bude taky?
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Jaké auto?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Jaké auto?
To moc nedomysleli, při deceleraci je spotřeba nula a při volnoběhu nenula.Colommbo píše:Nebude, musí stačit volnoběžka:
"Pokiaľ je vo voliteľnej výbave Driving Mode Select – teda voľba jazdného profilu – navolený režim Eco, aktivuje sa funkcia voľnobehu: hneď ako vodič pri rýchlostiach nad 20 km/h uvoľní pedál plynu, odpojí sa motor od zvyšku pohonnej sústavy a ŠKODA KODIAQ tzv. plachtí."
Pamatuju ji z Wartburgu 353 nebo Trabantu 601 (ten ji měl ale jen na čtyřku, warťas na všechny kvalty a byla dokonce vypínatelná) a bylo to žůžo...
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké auto?
Šedivá je teorie, strom života zelený a v tomto případě to platí, Vláďo, věř tomu...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké auto?
Mě spíš přijde, že na ten strom života moc nedají. Volnoběžka je dobrá u 2T, aby se motor netočil při deceleraci s minimálním přísunem paliva (a tedy i oleje) u motorů s mazáním olejem v palivu. Nějaká úspora paliva tam také byla. Na úsporu paliva u moderních 4T s uzavíráním přivodu paliva při deceleraci mi volnoběžka nepřijde jako nejlepčí nápad.
Re: Jaké auto?
Pozn.: Když pominu automatické převodovky, pak u 2T byla volnoběžka, páč decelerace motorem byla nežádoucí vždy. U moderního 4T je možné decelerace využít (třeba i ke spoření paliva) nebo je možno "plachtit" na neutrál. K čemu volnoběžka?
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké auto?
Předpokládám, že se v tomto případě jedná o ten dvouspojkový zázrak DSG, který na neutrál vyřadit sám neumí a tož aby ulehčili práci obsluze, implantovali volnoběžku...Ital píše:...nebo je možno "plachtit" na neutrál. K čemu volnoběžka?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké auto?
Při delším brzdění motorem na 2T cestovní Jawě bych doporučil vybrat si některý z neutrálů a sjet to na brzdy .Pitris píše:Jo ale pak byl problém s dlouhým sjezdem a brždění motorem, kdy byly otáčky motoru ale palivo - s olejem - tam nešlo žádné. Proto se i v manuálu k dvoutaktní Jawě doporučovalo při delším brždění motorem občas zapalování vypnout a párkrát otočit plynem aby se to namazalo a ochladilo. Ale to víc moto jak auto.
Re: Jaké auto?
https://www.novinky.cz/auto/414044-test ... alcem.html
A huš se blížíme k Máchalem požadovanému Kodiaq 1,0 TSI. Ještě chvilku a jsme tam. Kde? No přece v ......
A huš se blížíme k Máchalem požadovanému Kodiaq 1,0 TSI. Ještě chvilku a jsme tam. Kde? No přece v ......
Re: Jaké auto?
Jasne uz viem preco pri najnovsich crash testoch leti akumulator von z kufra. Po novom sa prichytva takto :
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30