rousini píše:A není to náhodou tak, že jsem koupil auto za řádně vydělaný peníze a instituce, která je garantem certifikace nesplnila svoji roli?
Ano, ale jen částečně. Správně by to mělo být tak, že všichni postižení by se svými auty nesměli jezdit, poněvadž jejich vozy nesplnily a neplní podmínky typové homologace. No a do vyřešení problému, pokud ho vůbec lze řešit (technicky, ekonomicky, právně...), by se ten, kdo nese za předmětný stav vinu, měl postarat o ty, kdož utrpěli újmu, neboť přišli o techničák a nemohou jezdit, např. tím, že jim zajistí náhradní vozidla.
A jenom poznámka na okraj: zde se nejedná o žádnou "certifikaci" - ta je o něčem jiném.
rousini píše:Já jsem ho koupil, od teď je to můj majetek a kdo mě bude nutit s ním nakládat způsobem mimo zákonný rámec je pro mě komunista nebo naivní sluníčko.
Naivní jsi tak akorát ty! Jednak jsi to napsal blbě (nikdo tě samozřejmě nebude nutit nakládat s ním "způsobem mimo zákonný rámec", tedy přinejmenším pokud uznáme, že získání typové homologace podvodem je nezákonný postup), jednak se svým autem můžeš volně nakládat pouze na vlastním pozemku, a to ještě jen v rámci vymezeném např. zákony na ochranu životního prostředí.
rousini píše:Myslím, že normální by bylo seznámit dotčené majitele se situací...
To se samozřejmě děje, bohužel silně pokřiveně - viz média a "oficiální povídačka" pro postižené ze strany sítě značkových servisů.
rousini píše:... a za vstřícnost je odměnit.
Jakou vstřícnost máš na mysli?
rousini píše:Podvádění výrobce mě nezajímá, jako zákazník nejsem od toho, abych řešil jeho problémy.
Viz první bod shora.
rousini píše:EDIT: Ještě k těm baterkám... Pokud v autě máte více el. spotřebičů než svíčky a podsvícenou přístrojovku, tak se větší kapacita může hodit. Docela si dovedu představit debatu, jak u koncernu by to byl fail, zatímco japonci to mají jako bonus
Tohle je ovšem velmi zjednodušující pohled na věc. Už jste někdy někdo slyšel, že by majitel jakékoli hondy měl potíže s nedostatečnou kapacitou akumulátoru?