Kolega to jistě nemyslel tak,že si dá na auto neschválený rozměr pneumatik.Jezevcik píše:Nebude to mít vliv na ukazatel rychlosti?Návštěvník píše:No nic, až sjedu původní letní gumy, koupím si namísto originálních 17-ek neoriginální 16-ky.
Jaké auto?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké auto?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké auto?
Přesně tak, 55% namísto 50%, k tomu přes 2 kg neodpružené hmoty na každé kolo k dobru = citelně lepší jízdní vlastnosti na českých silnicích!Pedro píše:kdyžtak to dožene větším profilem
Re: Jaké auto?
Mě tedy lité disky zatím netrápí (nemám je), ale co není, může být. Měl bych tedy pár dotazů, je-li možno. Co je křivý disk? Hází, "šmajdá"? Kolik? Kdy se to pozná? Na vyvažovačce nebo i za provozu? Pak mě napadá - Ford má značkové disky běžně křivé, tak půjdu a koupím si jiné, míněno asi rovné. Jak, kde, které to jsou, jak to zjistíš při koupi? Sakra, to je otázek s podělanými disky...Návštěvník píše:Už se budu opakovat, ale opět se budeš divit, když napíšu, že zkušenosti mám při srovnání různých značek diametrálně odlišné. Z toho "tvého pytle" je pak ta poslední, s Fordem: neuznali mi reklamaci nejkřivějšího originálního litého disku s tím, že jsou křivé všechny, takže je to podle nich vlastně OK, resp. nereklamovatelné. No nic, až sjedu původní letní gumy, koupím si namísto originálních 17-ek neoriginální 16-ky.
Re: Jaké auto?
Problémy s ovalitou mají i plechové disky, akorát tam to třeba není až tak znát, jelikož bývají pružnější, než lité. Chyby v ovalitě mohou být radiální, axiální, případně obojí.Itall píše:Mě tedy lité disky zatím netrápí (nemám je)... Co je křivý disk? Hází, "šmajdá"?
V případě mnou reklamovaného kola to dělá 8,6 mm kumulativně (z toho vždy cca polovina připadá na disk a polovina na pneu) na radiální házivosti (tzv. kopeček).Itall píše:Kolik?
Právě že se to pozná za provozu, aby se pak na vyvažovačce potvrdilo/vyloučilo, že to není/je problém s vyvážením, ale s ovalitou. Špatnou ovalitu totiž nelze vyvážit, ostatně právě proto nelze odstranit potíže s rádoby nevyvážeností (když problém je v ovalitě) protektorů. Existují vyvažovačky, které umějí posoudit zvlášť ovalitu disku a pneumatiky, aniž by bylo nutno sundavat pneu s disku.Itall píše: Kdy se to pozná? Na vyvažovačce nebo i za provozu?
Koupím si stejné (jen v jiné barvě) disky, které jsem si pořídil na zimu a s nimiž jsou učinil dobrou zkušenost. Jiný recept neznám.Itall píše:Pak mě napadá - Ford má značkové disky běžně křivé, tak půjdu a koupím si jiné, míněno asi rovné. Jak, kde, které to jsou, jak to zjistíš při koupi? ...
Re: Jaké auto?
Děkuji za odpověď.
Já bych spíš řekl, že mají problém s kruhovitostí. Radiální vada kruhovitosti (kopeček) = ovalita. Kolo má být kruhové, nikoliv oválné (oválné je vejce) .
Přes 4 mm házení na novém ráfku mi přijde hrozně moc, zajímala by mě nějaká norma. Mám za to, že tohle by nemohlo vyhovět.
Já bych spíš řekl, že mají problém s kruhovitostí. Radiální vada kruhovitosti (kopeček) = ovalita. Kolo má být kruhové, nikoliv oválné (oválné je vejce) .
Přes 4 mm házení na novém ráfku mi přijde hrozně moc, zajímala by mě nějaká norma. Mám za to, že tohle by nemohlo vyhovět.
Re: Jaké auto?
Kruh je čistě geometrický útvar, zatímco každá vyrobená součástka už nemůže být kruhem, neboť vždy vykazuje jistou chybu, tj. ovalitu, která je předmětem měření, ať už v rámci výstupní kontroly či v rámci zkoumání míry opotřebení.Itall píše:Já bych spíš řekl, že mají problém s kruhovitostí.
Re: Jaké auto?
Právě že vyvažovačka ohlásila "neřešitelnou anomálii ovality" (nebo něco v tom smyslu). Normu neznám, rovněž mi to připadá moc, proto jsem se jal reklamovat, bohužel neúspěšně.Itall píše:Přes 4 mm házení na novém ráfku mi přijde hrozně moc, zajímala by mě nějaká norma. Mám za to, že tohle by nemohlo vyhovět.
Re: Jaké auto?
Tohle se ve strojařině řeší geometrickými odchylkami - tvaru a polohy. Návštěvník zapomněl připodotkout, že naměřená odchylka mimo jiné hlavně závisí na druhu měřidla a způsobu měření. Když už si tu my Návštěvníci natahujem tílka. Takže pro někoho kruhem je, pro jiného je šišoidem. Jak pro koho.Návštěvník píše:Kruh je čistě geometrický útvar, zatímco každá vyrobená součástka už nemůže být kruhem, neboť vždy vykazuje jistou chybu, tj. ovalitu, která je předmětem měření, ať už v rámci výstupní kontroly či v rámci zkoumání míry opotřebení.Itall píše:Já bych spíš řekl, že mají problém s kruhovitostí.
Re: Jaké auto?
A také jsem zapomněl připodotknout, že záleží i na tom, zda měřený objekt "přikládám" k měřícímu zařízení, nebo naopak, či jsem schopen dosáhnout přesnosti měření na 9 tisícin mm či ne (když už to s takovou odchylkou dokážu v ideálním případě vyrobit) apod.Návštěvník píše:Návštěvník zapomněl připodotkout, že naměřená odchylka mimo jiné hlavně závisí na druhu měřidla a způsobu měření.
Poněvadž v případě "kulatých" tvarů vždy měřím odchylku od geometrického ideálu, tj. "kružnice", jinak řečeno, vždy zjištuji, nakolik je onen šišoid šišoidní, poněvadž ideálního kruhu neumím dosáhnout, neboť i oněch špičkových 9 tisícin mm v přesné strojírenské výrobě (a to ještě nezabíhám do "speciálu") představuje měřitelnou odchylku.Návštěvník píše:Takže pro někoho kruhem je, pro jiného je šišoidem. Jak pro koho.
Re: Jaké auto?
Aj ti trasie volant pri vyssej rychlosti ci po vyvazeni je to okNávštěvník píše:Právě že vyvažovačka ohlásila "neřešitelnou anomálii ovality" (nebo něco v tom smyslu). Normu neznám, rovněž mi to připadá moc, proto jsem se jal reklamovat, bohužel neúspěšně.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Jaké auto?
Jemné vibrace v celém voze jsem po vymachování (na třikrát) inkriminovaného kola už cítil jen někdy, a to při tacho těsně nad 100 a těsně nad 140. Po zásahu značkového servisu přicházejí vibrace nepravidelně, bez ohledu na aktuální rychlost, o to však silněji. Vysvětlení je logické: značkový servis nikdy neodvede práci na kolech lépe, než pneuservis s kvalitním osazenstvem, jelikož na to nemá ani mašiny, a hlavně dostatečně zkušený personál. Jenže s házejícím ráfkem a k tomu příliš nepoddajnou pneumatikou nikdo nic nesvede.jerome píše:Aj ti trasie volant pri vyssej rychlosti ci po vyvazeni je to ok
Re: Jaké auto?
Jinak obecně platí, že nevyváženosti na kolech se nejvíce projevují při určité konkrétní rychlosti, resp. neplatí, že by přicházely "při vyšší rychlosti", neboť to může být klidně i tak, že ve 110 sotva udržíš volant, ale 200 jedeš v pohodě. Vyvažovačky obvykle pracují s rychlostí otáčení odpovídající 80 km/h.jerome píše:Aj ti trasie volant pri vyssej rychlosti...
Re: Jaké auto?
Neda sa vybavit v pneuservise nejaky papier ze tie disky proste nevyhovuju ? Je.em aj takeho predajcu
V tejto suvislosti ma napadla debata v ktorej skodovkar tvrdil ze plechove disky su odolnejsie. S elektronmi mi pri 130 chveje jemne volant kdezo s plechacmi je vsetko ok. Disky su skoro rovnako stare. Takze v tomto ma pravdu
V tejto suvislosti ma napadla debata v ktorej skodovkar tvrdil ze plechove disky su odolnejsie. S elektronmi mi pri 130 chveje jemne volant kdezo s plechacmi je vsetko ok. Disky su skoro rovnako stare. Takze v tomto ma pravdu
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Jaké auto?
Ta debata byla ovšem o něčem jiném, než o "odolnosti vůči kmitání". A už jsem napsal, žejerome píše:V tejto suvislosti ma napadla debata v ktorej skodovkar tvrdil ze plechove disky su odolnejsie. S elektronmi mi pri 130 chveje jemne volant kdezo s plechacmi je vsetko ok. ... Takze v tomto ma pravdu
Kromě toho, většina litých disků se vyvažuje "do ramene", což je náročnější na kvalitu odvedené práce pneuservisáka, než vyvážení plechového disku "do límců".Návštěvník píše:Problémy s ovalitou mají i plechové disky, akorát tam to třeba není až tak znát, jelikož bývají pružnější, než lité.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké auto?
Italle,máme radiální házivost,axiální házivost,kruhovitost a ovalitu. To jsou 4 naprosto odlišné pojmy.
Závada by se dala reklamovat v případě,že by se sehnal výrobní výkres. Jakmile bych zjistil nesoulad s výkresem,tak mám vyhráno. Problém je,že ho asi nikde neseženem resp ford nám ho neukáže. Každopádně ale nevím,proč se takhle sere - ty disky mu bude někdo vyrábět,takže ford má reklamaci,kterou přereklamuje na dodavatele,který má zákaznickou (externí reklamaci) de facto výpadek v poli,což je dost problém a musel by se sakra smekat. Veškeré náklady s reklamací přechází na dodavatele. Chtěl bych pak vidět 8D
Závada by se dala reklamovat v případě,že by se sehnal výrobní výkres. Jakmile bych zjistil nesoulad s výkresem,tak mám vyhráno. Problém je,že ho asi nikde neseženem resp ford nám ho neukáže. Každopádně ale nevím,proč se takhle sere - ty disky mu bude někdo vyrábět,takže ford má reklamaci,kterou přereklamuje na dodavatele,který má zákaznickou (externí reklamaci) de facto výpadek v poli,což je dost problém a musel by se sakra smekat. Veškeré náklady s reklamací přechází na dodavatele. Chtěl bych pak vidět 8D
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis