Jaké auto?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Jaké auto?

Příspěvek od lengy60 »

Jezevcik píše:
Návštěvník píše:No nic, až sjedu původní letní gumy, koupím si namísto originálních 17-ek neoriginální 16-ky.
Nebude to mít vliv na ukazatel rychlosti?
Kolega to jistě nemyslel tak,že si dá na auto neschválený rozměr pneumatik. :lol: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Pedro píše:kdyžtak to dožene větším profilem 8)
Přesně tak, 55% namísto 50%, k tomu přes 2 kg neodpružené hmoty na každé kolo k dobru = citelně lepší jízdní vlastnosti na českých silnicích! :D
Itall

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:Už se budu opakovat, ale opět se budeš divit, když napíšu, že zkušenosti mám při srovnání různých značek diametrálně odlišné. Z toho "tvého pytle" je pak ta poslední, s Fordem: neuznali mi reklamaci nejkřivějšího originálního litého disku s tím, že jsou křivé všechny, takže je to podle nich vlastně OK, resp. nereklamovatelné. No nic, až sjedu původní letní gumy, koupím si namísto originálních 17-ek neoriginální 16-ky.
Mě tedy lité disky zatím netrápí (nemám je), ale co není, může být. Měl bych tedy pár dotazů, je-li možno. Co je křivý disk? Hází, "šmajdá"? Kolik? Kdy se to pozná? Na vyvažovačce nebo i za provozu? Pak mě napadá - Ford má značkové disky běžně křivé, tak půjdu a koupím si jiné, míněno asi rovné. Jak, kde, které to jsou, jak to zjistíš při koupi? Sakra, to je otázek s podělanými disky... 8)
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:Mě tedy lité disky zatím netrápí (nemám je)... Co je křivý disk? Hází, "šmajdá"?
Problémy s ovalitou mají i plechové disky, akorát tam to třeba není až tak znát, jelikož bývají pružnější, než lité. Chyby v ovalitě mohou být radiální, axiální, případně obojí.
Itall píše:Kolik?
V případě mnou reklamovaného kola to dělá 8,6 mm kumulativně (z toho vždy cca polovina připadá na disk a polovina na pneu) na radiální házivosti (tzv. kopeček).

Itall píše: Kdy se to pozná? Na vyvažovačce nebo i za provozu?
Právě že se to pozná za provozu, aby se pak na vyvažovačce potvrdilo/vyloučilo, že to není/je problém s vyvážením, ale s ovalitou. Špatnou ovalitu totiž nelze vyvážit, ostatně právě proto nelze odstranit potíže s rádoby nevyvážeností (když problém je v ovalitě) protektorů. Existují vyvažovačky, které umějí posoudit zvlášť ovalitu disku a pneumatiky, aniž by bylo nutno sundavat pneu s disku.
Itall píše:Pak mě napadá - Ford má značkové disky běžně křivé, tak půjdu a koupím si jiné, míněno asi rovné. Jak, kde, které to jsou, jak to zjistíš při koupi? ...
Koupím si stejné (jen v jiné barvě) disky, které jsem si pořídil na zimu a s nimiž jsou učinil dobrou zkušenost. Jiný recept neznám.
Itall

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Itall »

Děkuji za odpověď.
Já bych spíš řekl, že mají problém s kruhovitostí. Radiální vada kruhovitosti (kopeček) = ovalita. Kolo má být kruhové, nikoliv oválné (oválné je vejce) :roll: .
Přes 4 mm házení na novém ráfku mi přijde hrozně moc, zajímala by mě nějaká norma. Mám za to, že tohle by nemohlo vyhovět.
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:Já bych spíš řekl, že mají problém s kruhovitostí.
Kruh je čistě geometrický útvar, zatímco každá vyrobená součástka už nemůže být kruhem, neboť vždy vykazuje jistou chybu, tj. ovalitu, která je předmětem měření, ať už v rámci výstupní kontroly či v rámci zkoumání míry opotřebení.
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:Přes 4 mm házení na novém ráfku mi přijde hrozně moc, zajímala by mě nějaká norma. Mám za to, že tohle by nemohlo vyhovět.
Právě že vyvažovačka ohlásila "neřešitelnou anomálii ovality" (nebo něco v tom smyslu). Normu neznám, rovněž mi to připadá moc, proto jsem se jal reklamovat, bohužel neúspěšně.
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:
Itall píše:Já bych spíš řekl, že mají problém s kruhovitostí.
Kruh je čistě geometrický útvar, zatímco každá vyrobená součástka už nemůže být kruhem, neboť vždy vykazuje jistou chybu, tj. ovalitu, která je předmětem měření, ať už v rámci výstupní kontroly či v rámci zkoumání míry opotřebení.
Tohle se ve strojařině řeší geometrickými odchylkami - tvaru a polohy. Návštěvník zapomněl připodotkout, že naměřená odchylka mimo jiné hlavně závisí na druhu měřidla a způsobu měření. Když už si tu my Návštěvníci natahujem tílka. Takže pro někoho kruhem je, pro jiného je šišoidem. Jak pro koho.
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:Návštěvník zapomněl připodotkout, že naměřená odchylka mimo jiné hlavně závisí na druhu měřidla a způsobu měření.
A také jsem zapomněl připodotknout, že záleží i na tom, zda měřený objekt "přikládám" k měřícímu zařízení, nebo naopak, či jsem schopen dosáhnout přesnosti měření na 9 tisícin mm či ne (když už to s takovou odchylkou dokážu v ideálním případě vyrobit) apod.
Návštěvník píše:Takže pro někoho kruhem je, pro jiného je šišoidem. Jak pro koho.
Poněvadž v případě "kulatých" tvarů vždy měřím odchylku od geometrického ideálu, tj. "kružnice", jinak řečeno, vždy zjištuji, nakolik je onen šišoid šišoidní, poněvadž ideálního kruhu neumím dosáhnout, neboť i oněch špičkových 9 tisícin mm v přesné strojírenské výrobě (a to ještě nezabíhám do "speciálu") představuje měřitelnou odchylku.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Jaké auto?

Příspěvek od jerome »

Návštěvník píše:Právě že vyvažovačka ohlásila "neřešitelnou anomálii ovality" (nebo něco v tom smyslu). Normu neznám, rovněž mi to připadá moc, proto jsem se jal reklamovat, bohužel neúspěšně.
Aj ti trasie volant pri vyssej rychlosti ci po vyvazeni je to ok :?:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

jerome píše:Aj ti trasie volant pri vyssej rychlosti ci po vyvazeni je to ok :?:
Jemné vibrace v celém voze jsem po vymachování (na třikrát) inkriminovaného kola už cítil jen někdy, a to při tacho těsně nad 100 a těsně nad 140. Po zásahu značkového servisu přicházejí vibrace nepravidelně, bez ohledu na aktuální rychlost, o to však silněji. Vysvětlení je logické: značkový servis nikdy neodvede práci na kolech lépe, než pneuservis s kvalitním osazenstvem, jelikož na to nemá ani mašiny, a hlavně dostatečně zkušený personál. Jenže s házejícím ráfkem a k tomu příliš nepoddajnou pneumatikou nikdo nic nesvede.
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

jerome píše:Aj ti trasie volant pri vyssej rychlosti...
Jinak obecně platí, že nevyváženosti na kolech se nejvíce projevují při určité konkrétní rychlosti, resp. neplatí, že by přicházely "při vyšší rychlosti", neboť to může být klidně i tak, že ve 110 sotva udržíš volant, ale 200 jedeš v pohodě. Vyvažovačky obvykle pracují s rychlostí otáčení odpovídající 80 km/h.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Jaké auto?

Příspěvek od jerome »

Neda sa vybavit v pneuservise nejaky papier ze tie disky proste nevyhovuju ? Je.em aj takeho predajcu :evil:
V tejto suvislosti ma napadla debata v ktorej skodovkar tvrdil ze plechove disky su odolnejsie. S elektronmi mi pri 130 chveje jemne volant kdezo s plechacmi je vsetko ok. Disky su skoro rovnako stare. Takze v tomto ma pravdu :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

jerome píše:V tejto suvislosti ma napadla debata v ktorej skodovkar tvrdil ze plechove disky su odolnejsie. S elektronmi mi pri 130 chveje jemne volant kdezo s plechacmi je vsetko ok. ... Takze v tomto ma pravdu :wink:
Ta debata byla ovšem o něčem jiném, než o "odolnosti vůči kmitání". A už jsem napsal, že
Návštěvník píše:Problémy s ovalitou mají i plechové disky, akorát tam to třeba není až tak znát, jelikož bývají pružnější, než lité.
Kromě toho, většina litých disků se vyvažuje "do ramene", což je náročnější na kvalitu odvedené práce pneuservisáka, než vyvážení plechového disku "do límců".
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Durex »

Italle,máme radiální házivost,axiální házivost,kruhovitost a ovalitu. To jsou 4 naprosto odlišné pojmy.
Závada by se dala reklamovat v případě,že by se sehnal výrobní výkres. Jakmile bych zjistil nesoulad s výkresem,tak mám vyhráno. Problém je,že ho asi nikde neseženem resp ford nám ho neukáže. Každopádně ale nevím,proč se takhle sere - ty disky mu bude někdo vyrábět,takže ford má reklamaci,kterou přereklamuje na dodavatele,který má zákaznickou (externí reklamaci) de facto výpadek v poli,což je dost problém a musel by se sakra smekat. Veškeré náklady s reklamací přechází na dodavatele. Chtěl bych pak vidět 8D :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět