Jaké auto?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké auto?
Jardo, srovnáváš nesrovnatelné. Jiné uložení motoru, jiný druh pohonu, jiné řízení, jiný podvozek, jiná hmotnost, jiná cílová skupina zákazníků...
Mechanické hodinky za nesmyslnou cenu budou s velikou pravděpodobností méně přesné než quartzky za pětistovku.
Pokud budeme uvažovat nad nejbližšími a podobnými konkurenty, tak se nám to smrskne na tehdejší pětkové BMW, Omegu a Scorpio. V této společnosti je W124 drtivým vítězem, a to i v případě, že tam s přimhouřením oka dosadím nějaký Quattro model od Audi. RR do toho tahat nebudeme a cenově přijatelný Jaguar byl rozporuplnou anglickou kvalitou také známý. Z té doby si nevybavuji ani žádný japonský protějšek téže koncepce, určený pro evropský trh.
Mechanické hodinky za nesmyslnou cenu budou s velikou pravděpodobností méně přesné než quartzky za pětistovku.
Pokud budeme uvažovat nad nejbližšími a podobnými konkurenty, tak se nám to smrskne na tehdejší pětkové BMW, Omegu a Scorpio. V této společnosti je W124 drtivým vítězem, a to i v případě, že tam s přimhouřením oka dosadím nějaký Quattro model od Audi. RR do toho tahat nebudeme a cenově přijatelný Jaguar byl rozporuplnou anglickou kvalitou také známý. Z té doby si nevybavuji ani žádný japonský protějšek téže koncepce, určený pro evropský trh.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Jaké auto?
Vím, co tím chceš říct, Tomáši. Jenže mně je pocit prémiovosti jaksi cizí. Já dávám spíše na pocity funkčnosti. A jestliže si v případě W124 pamatuji některé dobré vlastnosti, které jsem už zmínil, tak zároveň už nikdy nezapomenu hlavně na negativa. Kromě již vzpomenutých musím dodat také např. výrazný úbytek disponibilního výkonu motoru po připojení vrtule chlazení přes viskózní spojku doprovázený nepříjemným hukotem měnícím se s otáčkami motoru, naprosto debilní a při vysokých rychlostech dostatečně nefunkční systém jednoramenného stěrače, až neskutečnou spotřebu kapaliny do ostřikovačů kvůli tlakovému omývání světlometů při zapnutých světlech a každém použití ostřiku čelního skla, aerodynamický hluk kolem levého zpětného zrcátka a menší rozměr toho pravého (ano, VAG nejspíše nebyl "objevitelem" této voloviny), zbytečné snížení světlosti podvozku hodně vystupujícími pryžovými "čudly" na prazích v bodech zvedání při výměně kola, resp. kol, nízká životnost předních brzd...
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké auto?
Tak zrovna parametr nízké životnosti předních brzd je dost subjektivní a záleží na řidiči a stylu jízdy... Někomu brzdy vydrží sezónu a mě třeba 5 ... Já třeba moc nebrzdím,ale to neznamená,že bych jezdil pomalu ...
Jinak sem napsal,že se s tebou dá souhlasit,ale tohle auto si nekupuješ rozumem. A kolikrát se kupují věci právě kvůli negativům a proto jsou i ceněná. Typicky starší moto BMW,kde se po přidání plynu celá moto zhoupne. I když je novej "vodník" s vyvažovacíma hřídelema úplně dokonalej,tak si nemyslím,že bude jednou tak vyhledávanej,jako jeho mechanický nedokonalý předchůdce,který trpěl spousty nedostatky ...
Jinak sem napsal,že se s tebou dá souhlasit,ale tohle auto si nekupuješ rozumem. A kolikrát se kupují věci právě kvůli negativům a proto jsou i ceněná. Typicky starší moto BMW,kde se po přidání plynu celá moto zhoupne. I když je novej "vodník" s vyvažovacíma hřídelema úplně dokonalej,tak si nemyslím,že bude jednou tak vyhledávanej,jako jeho mechanický nedokonalý předchůdce,který trpěl spousty nedostatky ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Jaké auto?
I tomuto rozumím. Akorát si nemyslím, že jde o obdobné případy.
A pokud jde o brzy, ty přední byly příliš malé na tak těžké auto, navíc byly laděné hodně do měkka, aby měly velký brzdný účinek i za studena.
A pokud jde o brzy, ty přední byly příliš malé na tak těžké auto, navíc byly laděné hodně do měkka, aby měly velký brzdný účinek i za studena.
Re: Jaké auto?
Jardo, moje bývalá Volha 24 2.3D trpěla takovým množstvím nedostatků, že bych mohl sepsat dlouhý seznam (od uskakující tuhé nápravy po tříkilový litinový "rámeček" okolo tachometru) a přesto na ni vzpomínám s láskou a lituji, že šla na Ukrajinu. Občas se mi dokonce zdá sen, jak s ní jedu a poslouchám "kadla-kadla".
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Jaké auto?
Tomáši, i já bych si ještě dnes uměl představit vlastnictví třeba Volhy 21 v kombíku či dodávky Žuk. Touha po W124 je mi však naprosto cizí - na rozdíl např. od touhy po Mitsubishi Sigma, zejména pak v kombíku, nebo po Hondě Legend generace skončivší v r. 1995.
Re: Jaké auto?
Mitsubishi Sigma moc dobře rozumím, ale to máš problém i spatřit, natož ho sehnat v odpovídajícím stavu. Mně by stačilo, kdybych se v něm aspoň mohl povozit. To samé bych si přál s Citroënem XM. V něm jsem také nikdy nejel.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Jaké auto?
Já jsem s XM myslím kousek jel jako malý kluk, tou dobou měl stejda BX z Francie, ve které vždycky hrozně voněl kokosový Wunderbaum
Asi jsem se poslední dobou zbláznil a chtěl bych si pořídit Alfu s Bussem, dokud ještě nevymřou. V D je jedna nádherná 164 3.0 za 2900€...
Asi jsem se poslední dobou zbláznil a chtěl bych si pořídit Alfu s Bussem, dokud ještě nevymřou. V D je jedna nádherná 164 3.0 za 2900€...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Jaké auto?
V aktuálním čísle SM je velmi zajímavá reportáž o motoru 2,5 TDI, který jezdí v Multivanu a Touaregu. Jsou tam popsána jednotlivá neobvyklá konstrukční řešení, s nimi související problémy, jejich oficiální "řešení" VAGu (finanční nesmysly) a to, jak si s nimi dokáže za zlomek ceny poradit šikovný český člověk, který se na ně specializuje. Byl jsem překvapen ozubenými koly pro rozvody a příslušenství. Jak se ukázalo, tak tento anachronismus, který jsem pokládal za spolehlivý, v tomto případě spolehlivý moc není.
Kdo má zájem, tak do SZ mail a večer pošlu oskenované (na Jardu a Jirku mám, kdyby chtěli).
Kdo má zájem, tak do SZ mail a večer pošlu oskenované (na Jardu a Jirku mám, kdyby chtěli).
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Jaké auto?
U VW že by mohl být někde anachronismus Nemožné Vždyť je to DAS Auto, etalon kvality, a za všech okolností to nejlepší co ve vesmíru, na Zemi, a nad zemí, pod zemí i ve vodě existuje....
A musí to být pravda - říkali to v televizi a psali v novinách
A musí to být pravda - říkali to v televizi a psali v novinách
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké auto?
Citrona XM měl strýc. Kupoval ho jako lehkou ojetinu, tuším, že tříletou, někdy v roce 2000. Motor 3.0 V6 24V, se 140kW. Hodně dobrý koráb. Auto bylo zánovní, takže Hydractiv fungoval na výbornou, motor po FL, taky bez problémů. Po šesti letech vyměnil za C6
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Jaké auto?
Za C6, která je sice krásná, ale jinak prý naprosto strašná :-/
Tedy mám to z doslechu...
Tedy mám to z doslechu...
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Jaké auto?
On je nakažen citron positive, takže obměna byla na snadě, cestuje dálky a C6 je o kus dál (podle něj). XM ještě není tak v kurzu, tak svého rozhodnutí zatím nelituje. C6 má nyní k 200.000 ujetých km, krom dvou EGR (má to 2.7 biturbo) a běžného servisu zatím nic. No, o slovo se začíná hlásit pomaličku převodovka, v lednu plánuje full proplach. Kočár je to sice podivný, ale komfort maximální.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Jaké auto?
Bodejď by to nebyl komfort, Hydractiv III + a AMVAR nemá chybu.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké auto?
Jednu jo. Je to Citroën
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF