Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Moderátor: Colommbo
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
http://www.novinky.cz/ekonomika/346476- ... obily.html
Taky nechápu, proč by měl mít domácí vysavač čtyřkoňák motor... Máme doma starý vysavač 300W (ETA) a novější 1200W (nějaká Čína, zajisté). Ten nový vysává o něco lépe, než starý, ale ne o moc. Nechť se výrobci zaměří např. na těsnost trubek, aby podtlak neunikal bez užitku. Levné teleskopické trubky u novějšího přístroje jsou shity strašné. Ještě se píše kovové trubky jako výhoda. Uvnitř nemají povrchovou úpravu a bordel se chytá na rez uvnitř, jsou pak skoro neprůchodné a ještě špatně těsní ve spoji. Staré plastové trubky jsou čisté desítky let (pravda, koupeny jednou nové, asi po 30-ti letech provozu) a těsní bezvadně. V práci máme ETA 2000W, který s oblibou vyhazuje jističe...
Taky nechápu, proč by měl mít domácí vysavač čtyřkoňák motor... Máme doma starý vysavač 300W (ETA) a novější 1200W (nějaká Čína, zajisté). Ten nový vysává o něco lépe, než starý, ale ne o moc. Nechť se výrobci zaměří např. na těsnost trubek, aby podtlak neunikal bez užitku. Levné teleskopické trubky u novějšího přístroje jsou shity strašné. Ještě se píše kovové trubky jako výhoda. Uvnitř nemají povrchovou úpravu a bordel se chytá na rez uvnitř, jsou pak skoro neprůchodné a ještě špatně těsní ve spoji. Staré plastové trubky jsou čisté desítky let (pravda, koupeny jednou nové, asi po 30-ti letech provozu) a těsní bezvadně. V práci máme ETA 2000W, který s oblibou vyhazuje jističe...
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Zalezi na tom, aky je saci vykon na konci hadice. Mame doma 2,2kW, ktory ma vraj na konci hadice okolo 420W. Dokazu vysavac zoptimalizovat tak, ze pri prikone 900W tento saci vykon neklesne? (Tzn. narast ucinnosti z 19% na 46% !)
Skonci to tak, ze budem musiet po jednom mieste prejst 5x, aby bolo rovnako ciste, ako ked som so starym presiel raz. Potom ide cela uspora energie (aj s mojim casom, nervami a peniazmi za elektrinu) do prdele. Hlavne, ze z mojich dani prispievam na plat blaznom, ktori produkuju taketo nariadenia.
Tajne dufam, ze sa vo Svajciarsku alebo Norsku ostanu predavat normalne vysavace, aby som si mal kde kupit novy, ked ten sucasny skape.
Dnes su to vysavace, zajtra obmedzia auta na 80 koni a pozajtra to bude co?
Skonci to tak, ze budem musiet po jednom mieste prejst 5x, aby bolo rovnako ciste, ako ked som so starym presiel raz. Potom ide cela uspora energie (aj s mojim casom, nervami a peniazmi za elektrinu) do prdele. Hlavne, ze z mojich dani prispievam na plat blaznom, ktori produkuju taketo nariadenia.
Tajne dufam, ze sa vo Svajciarsku alebo Norsku ostanu predavat normalne vysavace, aby som si mal kde kupit novy, ked ten sucasny skape.
Dnes su to vysavace, zajtra obmedzia auta na 80 koni a pozajtra to bude co?
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Já bych se vrátil k vyvažování. Já doma třeba vyvažuju pneu resp kola na moto a to staticky. Nikdy nebyl problém. Dokonce teď zkouším nevyvažovat vůbec Každopádně problém chytrých mašin v servisech je ten,že se musí kalibrovat a navíc obsluha nepozná,že se něco děje špatně. To u mě dokud bude fungovat gravitace,tak se bude vesele vyvažovat. Až se s ní něco stane,tak nevyváženost bude to poslední,co nás bude trápit
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
No, ale na to Ti Návštěvník hneď napíše, že vyváženie statické a vyváženie dynamické sú dve rozdielne veci
Keď ja mám deravú hlavu a už si nepamätám ten princíp, ale tu sa dá niečo prečítať:
http://www.barrystiretech.com/unifandbal.html
Keď ja mám deravú hlavu a už si nepamätám ten princíp, ale tu sa dá niečo prečítať:
http://www.barrystiretech.com/unifandbal.html
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Však to já moc dobře vím a klidně ať se ozve Ale taky vím,že tak,jak na něj dám já v oblastech,ve kterých si nejsem jistej,tak to samé teď udělá on Vycházím ze své praxe. Ono když se obujou extra lepidla,tak ty pak při provozu se ohřejou tak,že je problém na nich udržet ruku. Pak fungujou jako vysavač a sbírají cokoliv z vozovky. takže není problém pár gramů posbírat do vzorku. Bude to někdo převyvažovat? Nikoliv. Poznám to? Ne!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
No nehovorte Kefalín, že sa tuná budú riešit už aj vysávačeItall píše:Taky nechápu, proč by měl mít domácí vysavač čtyřkoňák motor....
No prosím stoosmdesátikoňový vysavačDurex píše:....když se obujou extra lepidla,tak ty pak při provozu se ohřejou tak,že je problém na nich udržet ruku. Pak fungujou jako vysavač a sbírají cokoliv z vozovky....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Taky není problém,po jedné vyjížďce nesymetricky ohoblovat pneu (ať už každý bok jinak a nebo udělat plošky od brždění či případné akcelerace) takže není problém se po jízdě na vyvažovačce dozvědět,že by to chtělo 10 gramů někam. Bude to někdo řešit? Ne. Poznám to? Ne!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
proto teď zkouším,kolik gramů nevývahy ještě nepoznám. Špunty na GS sem nevyvažoval vůbec. Jednalo se o 50 gramů! Jeden průjezd bahnem a jílem a vše bylo jinak. Malinko mi začalo vibrovat kolo. Ale to se bavíme o kurevský nevyváženosti
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Tohle je hlavně o ceně. Letos jsem po 12 letech kupoval další (ten starý stále jede, ale potřeboval jsem ještě jeden) model od Electrolux-u z vrcholu nabídky. Má poloviční příkon, vysává +-stejně, je podstatně tišší, má horší výbavu a horší zpracování. A navzdory obecnému poklesu cenové hladiny vysavačů za těch posledních 12 let stál o něco více - přes 6 tis. Kč.javier píše:Zalezi na tom, aky je saci vykon na konci hadice. Mame doma 2,2kW, ktory ma vraj na konci hadice okolo 420W. Dokazu vysavac zoptimalizovat tak, ze pri prikone 900W tento saci vykon neklesne? (Tzn. narast ucinnosti z 19% na 46% !) ...
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
"Můj" pneuservisák se také stále ještě (kupodivu ) diví, když se při tipování nevyváženosti povětšinou nespletu. Sice nedokážu určit konkrétní místo na obvodu disku, ale kolik má které kolo na které jeho straně navývažku poznám skoro přesně. A těch 10g mne už do pneuservisu dožene. Samozřejmě záleží i na autě a nastavení sbíhavosti jeho podvozku: já mám všude "nuly", což zvyšuje citlivost na nevyváženosti.Durex píše:... by to chtělo 10 gramů někam. Bude to někdo řešit? Ne. Poznám to? Ne!
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Prosím,nevytrhávat mě z kontextu. Bavím se o moto vyvažování
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
OK, jasně, omlouvám se. O moto sice nic moc nevím, ale kola na bicyklech také vyvažuji pouze "gravitačně".
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Presnejšie by bolo asi uvádzať podtlak na konci hadice. Problémom bežných vreckových vysávačov je ale v tom, že ako sa vrecko (a ďalšie filtre) postupne zanáša, podtlak rapídne klesá. Úplne stačí jemný prach, ktorý upchá póry v sáčku, a sáčok môže byť aj poloprázdny a už vysávač nemá podtlak.javier píše:Zalezi na tom, aky je saci vykon na konci hadice. Mame doma 2,2kW, ktory ma vraj na konci hadice okolo 420W. Dokazu vysavac zoptimalizovat tak, ze pri prikone 900W tento saci vykon neklesne? (Tzn. narast ucinnosti z 19% na 46% !)
Odkedy som si kúpil dielenský vysávač (Nilfisk Multi), používam ho aj na vysávanie domácnosti. Má účinnú filtračnú patrónu (umývateľnú) a hlavne systém na jej spätné prefúknutie a vyčistenie počas vysávanie. Tak má vysávač stále rovnaký podtlak, ktorý je vynikajúci aj pri príkone „len“ 1400 W.
Takže príkon vysávača 2000 W je aj podľa mňa zbytočný, ale jeho zníženiu pod 1000 W veľmi neverím. To by chcelo vyvinúť výrazne účinnejšiu „turbínu“, ktorý by zabezpečila potrebný podtlak pri nižšej spotrebe energie.
Reči o „zvýšení účinnosti“ utesňovaním hadíc a podobne považujem za nezmysel. Elektromotor vysávača nemá konštantný príkon. Ten narastá so záťažou, ktorú vytvára práve potrebný podtlak. A kde nie je príkon, nie ja ani výkon a podtlak.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
To v každém případě! Obdobně by bylo dobré u aut uvádět max. výkon na kolech při vybraných rychl. stupních, např. prvním a dvou nejvyšších.emge píše:Presnejšie by bolo asi uvádzať podtlak na konci hadice. ...