Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Misojogi »

machování.
prosim o preklad tohto slova
zial neviem co znamena
mam ale tusenie ze robit zo seba mača (macho cize nadsamec)
tak to asi nebude ten spravny vyznam v tomto pripade ...
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Co chceš na tom překládat? Jedná se o odborný termín, který by měl znát každý pneuservisák. Opsáno to znamená pootočit pneu na/vůči disku v zájmu minimalizace závaží potřebných k vyvážení kola - viz též předchozí příspěvek Pitrise. Dalším, novějším významem/důvodem machování je nalezení takové polohy pneu vůči disku, v níž se neminimalizuje nevyváženost, ale geometrické nerovnoměrnosti pneu a disku. S tou mají problémy zejména laciné neoriginální lité disky a low-endové pneumatiky bez testu uniformity. Naopak drahé originální disky, které nejsou bouchlé, a prémiové značky gum nic takového nevyžadují. Navíc některé prémiovky dokáží "srovnat" geometrické nerovnoměrnosti disků.

Pokud jde o mne, vyžaduji vyvažování kol ohřátých předchozí ostrou jízdou a nahuštěných ještě předtím na správný tlak, tzn. že se tím pneuservisák musí začít zabývat hned, jak přijedu, a tlak v pneu už nijak neupravuje. K tomu chci vyvážit kola "na nulu": naprostá většina servisů totiž vyvažuje pouze na hrubý rozsah vyvažovačky, tj. na 5g, a to s odůvodněním, že menší závaží stejně není.

Ještě něco?
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Misojogi »

K tomu chci vyvážit kola "na nulu": naprostá většina servisů totiž vyvažuje pouze na hrubý rozsah vyvažovačky, tj. na 5g, a to s odůvodněním, že menší závaží stejně není.
ma to zmysel aj pre mensie vozitko ? alebo pre rychlosti na behanie po meste?
ma dojem ze toto ma vyznam pre auta ktore sa na dialnici rutia rychlostou 180km/hod ale nie pre 50tku po meste

PS dakujem za vysvetlenie
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Nevyváženosti se nejvíce projevují v rychlostech 100 - 120 km/h. Především však záleží na tom, jak je na ně které auto z hlediska konstrukce a nastavení podvozku citlivé.
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:Pokud jde o mne, vyžaduji vyvažování kol ohřátých předchozí ostrou jízdou a nahuštěných ještě předtím na správný tlak, tzn. že se tím pneuservisák musí začít zabývat hned, jak přijedu, a tlak v pneu už nijak neupravuje. K tomu chci vyvážit kola "na nulu": naprostá většina servisů totiž vyvažuje pouze na hrubý rozsah vyvažovačky, tj. na 5g, a to s odůvodněním, že menší závaží stejně není.

Ještě něco?
Ano, pak je potřeba jezdit stovky km za přezutím, tam, kde je ten jediný servisman v okruhu stovek km, který i za dobré spropitné, tě s těmi požadavky nepošle do řiti :lol: (ber jako expresívní vyjádření a pokus o vtip v dobrém! :D :wink: ).
P.S.: Mě by se machování také líbilo, ale vzhledem k tomu, že mívám nové a zánovní disky a pneu prémiové (ContiEcoContact3), dokud si nekoupím jiné, závaží je na kolech minimum. Stane se, že i žádné, jinak 5 nebo max. 10g. Bez machování.
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

No a jak jsou na tom ty plechové disky a gumy s uniformitou? Minimum závaží potřebných k vyvážení totiž mnoho neříká o geometrických parametrech kola jako celku. :idea:
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Nevím, vyvážená kola netřesou, řízení nikam netáhne, teď mám u P107 (Matador MP52) nejvíce sjetá na předku (lepší vzadu, dám na tebe 8) ), už je cítit (ne vidět) třes ve volantu ve vyšší rychlosti, což je normální, vyváženy byly jen při nazutí. Pneu jsou před vyhozením, už to nějak dojedou. Jinak neřeším, nejsem přístroj na posuzování unirormity :idea: . Na Splashi mám teď také lepší Conti vzadu (dám na tebe 8) ) a nepozoruji nic.
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:... Jinak neřeším, nejsem přístroj na posuzování unirormity :idea: ...
Bohužel to musím řešit, neboť sám mám takový přístroj v těle.
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:
Itall píše:... Jinak neřeším, nejsem přístroj na posuzování unirormity :idea: ...
Bohužel to musím řešit, neboť sám mám takový přístroj v těle.
To muselo být drahé, takový luxus si většina z nás nemůže dovolit :D .
Všechno je možné, nějaká vysoká citlivost na věci kolem techniky...
Není to jen neuróza? :?:
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Někdo má hudební sluch (akustické vibrace), někdo je přecitlivělý na vibrace mechanické povahy. Neuróza je něco jiného.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Misojogi »

ako sa riesi vyvazovanie ked je to menej ako 5 g ?
existuju na to zavazia ?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Nalepovací závažíčko rozdělíš kleštěmi, "zaklapávací" (do límce) o kousek posuneš.
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Napsal jsem to nepřesně. Je to o tom, že na hrubý rozsah do 5g nevyváženosti vyvažovačka ukáže nuly, ale po přepnutí na jemný rozsah, na nulu, může ukázat nevyváženosti do 5g. To však neznamená, že na dovyvážení potřebuješ 5g závažíčko. Je to spíše o tom přesně doladit umístění již v předchozí operaci, při hrubém vyvažování, použitých závaží. No a s tím se nechce líným mechanikům babrat. Neexistence menšího závažíčka než 5g je vlastně jenom výmluva.
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Jestli není lepší nevědět... :lol:
Anebo se smířit s tím, že věci fungují "tak, jako normálně", rozuměno, že normálně se na takový způsob vyvažování každý vykálí. Páč "tak, jako normálně" to funguje i v důležitějších věcech. Jmenujme namátkou školství, zdravotnictví, politiku ani nezmiňovat :idea: . Někdy může být příčinou i nedostatek času. Téměř všichni přezouvají najednou, v několika málo dnech. To si pak jeden rozmyslí se s tím párat.
Analogicky - pacientů je mnoho, pojišťovny omezují platby atd.
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:...Téměř všichni přezouvají najednou, v několika málo dnech. To si pak jeden rozmyslí se s tím párat. ...
Proto tam v inkriminovaném období nelezu a své specifické potřeby řeším v období, kdy mají okurkovou sezónu.
Odpovědět