Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jan Nowak

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Jan Nowak »

Vím, jak to myslíš, ale jestli jsi někdy zažil mokré chorvatské silnice, tak musíš uznat, že cesta na zimácích (správných, dobrých, s dobrým dezénem) do Chorvatska není nutně zcela nesmyslná... Jen těm zimákům notně ubereš na životnosti, ale třeba se vyhneš nejedné velice nepříjemné události (čehož jde z části dosáhnout i stylem jízdy).
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Na zimních gumách jezdí v létě poměrně dost Chorvatů. Všiml jsem si už opakovaně. Pouze jsem nedělal průzkum na 100 autech, jako u nás. Až tam pojedu příště... :)
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

@Jan Nowak: No, jestli narážíš na extrémní kluzkost chorvatských silnic kvůli použitému kamenivu (v oblasti Dinárských hor převážně vápenec) krátce poté, co začne pršet, nemyslím si, že by zimáky byly zrovna tím nejlepším obutím. A za hustého deště pak už vůbec ne.
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:Na zimních gumách jezdí v létě poměrně dost Chorvatů. Všiml jsem si už opakovaně. Pouze jsem nedělal průzkum na 100 autech, jako u nás. Až tam pojedu příště... :)
A to má být argument na popření fyzikálních zákonů či alespoň výsledků měření přinejmenším brzdné dráhy letních a zimních gum na suchu při letních teplotách v řádu desítek procent? :shock: O porovnání brzdné dráhy za mokra a odolnosti vůči aquaplaningu (proto ony min. 4 mm v Rakousku :idea: ) ani nemluvě!
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:
Itall píše:Na zimních gumách jezdí v létě poměrně dost Chorvatů. Všiml jsem si už opakovaně. Pouze jsem nedělal průzkum na 100 autech, jako u nás. Až tam pojedu příště... :)
A to má být argument na popření fyzikálních zákonů či alespoň výsledků měření přinejmenším brzdné dráhy letních a zimních gum na suchu při letních teplotách v řádu desítek procent? :shock: O porovnání brzdné dráhy za mokra a odolnosti vůči aquaplaningu (proto ony min. 4 mm v Rakousku :idea: ) ani nemluvě!
Ne, to není argument, pouze konstatování :idea: .
Podle mé zkušenosti, brzdná dráha na suchém či mokrém asfaltu závisí na tom, jaké pneu jsou nazuty a v jakém jsou stavu. Rozlišení zimní - letní neplatí. Některé zimní brzdí skvěle a jiné špatně, totéž platí o letních.
Pokud jde o Rakousko, nikde jsem nenašel potvrzeno to, co tvrdíš, tedy že na zimních gumách se vzorkem pod 4 mm se tam v létě nesmí jezdit. Naopak už 2x jsem našel tvrzení, že takové sjeté zimní gumy jsou považovány za letní. Např. zde:
http://www.prepisy-vozidel.cz/novinky/5 ... y-v-Evrope
nebo zde:
http://finexpert.e15.cz/zimni-pneumatiky-v-evrope

Netvrdím, že informace na těchto stránkách nemůže být mylná. Někdo se tu mýlit musí :D .
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Misojogi »

a na přezouvání jezdím stovky km tam, kde jsou schopni to udělat podle mých požadavků.
zaujimalo by ma co take specialne vyzadujes co nie je schopny poskytnut aj dedula v pneuservise v Hornej marikovej (kde lisky davaju dobru noc)
bol som uz v roznych pneuservisoch a je to plus minus rovnake ked to vies robit ....
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:Ne, to není argument, pouze konstatování :idea: .
Podle mé zkušenosti, brzdná dráha na suchém či mokrém asfaltu závisí na tom, jaké pneu jsou nazuty a v jakém jsou stavu. Rozlišení zimní - letní neplatí. Některé zimní brzdí skvěle a jiné špatně, totéž platí o letních.
S přihlédnutím k počtu ojetých sad (navíc výhradně lowend-ových) pneumatik statisticky zcela nevýznamná osobní zkušenost popírající objektivní měření přesně odpovídající teoretickým předpokladům vycházejícím z fyzikálních pouček? No to snad už ani nemůže být míněno vážně! :twisted:
Itall píše:Pokud jde o Rakousko, nikde jsem nenašel potvrzeno to, co tvrdíš, tedy že na zimních gumách se vzorkem pod 4 mm se tam v létě nesmí jezdit. Naopak už 2x jsem našel tvrzení, že takové sjeté zimní gumy jsou považovány za letní. Např. zde:
http://www.prepisy-vozidel.cz/novinky/5 ... y-v-Evrope
nebo zde:
http://finexpert.e15.cz/zimni-pneumatiky-v-evrope

Netvrdím, že informace na těchto stránkách nemůže být mylná. Někdo se tu mýlit musí :D .
Znám důvěrně situaci a předpisy ve třech evropských zemích, v Rakousku, Švýcarsku a Francii. To proto, že jsem v nich mnoho let prožil. A ty renomovanější autory (např. Autoklub ČR) podobných "rad" pro české motoristy jsem už dokonce opakovaně upozorňoval na zcela zásadní chyby, které se v těch jejich rádcích objevují. Ostatně prostým porovnáním obsahu informací jen ve dvou shora citovaných odkazech člověk rychle dospěje k závěru, že "tady něco nesedí"... :P
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Misojogi píše:zaujimalo by ma co take specialne vyzadujes co nie je schopny poskytnut aj dedula v pneuservise v Hornej marikovej (kde lisky davaju dobru noc)
bol som uz v roznych pneuservisoch a je to plus minus rovnake ked to vies robit ....
Zeptej se toho děduly, zda machuje, a podle výrazu jeho tváře hned pochopíš! :lol:

P.S.: Proti dědulům, kteří něco umějí a pracují na moderních mašinách schopných zobrazit i axiální a radiální házivost zvlášť pneumatiky a disku, rozhodně nic nemám. :wink:
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Za kolik ti to machují?
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Když mi někdo vyhoví, peníze nepočítám: zaplatím, kolik si řeknou, a pokud je to po projížďce dle mých představ, vracím se a mechanikovi (ne provozovateli servisu), který na tom pracoval, nechávám dobré spropitné.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Misojogi »

pracují na moderních mašinách schopných zobrazit i axiální a radiální házivost zvlášť pneumatiky a disku,
to je uz snad vsade alebo nie ?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Jasně, i u děduly v největším zapadákově! :) :lol: :P :twisted:
Skutečně jsi mne pobavil, ale až tam půjdeš příště, poptej se - když už to na té mašině sám nepoznáš.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Misojogi »

nuz ano
bol som teraz na strednom slovensku a riesil som defekt a zda sa ze mal len obycajny stroj ale v BA maju vsetci ten modernejsi ...
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

No a teď už jde jen o to, zda ho skutečně používají k tomu, k čemu je mj. (kromě vyvažování) určen, tj. k machování. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Pitris »

Je pravda že pneuservisů, kde když zjistí při obouvání nevyváženost a nedovyvažují ji závažím ale dají si práci s otáčením pneu na disku, až najdou "kdy k sobě pasuje" disk a guma nejlíp je minimum.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět