Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Moderátor: Colommbo
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
A já stále tvrdím, že je to tam celé špatně, stálým převodem počínaje a "odskoky" konče!
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Já zas tvrdím, že to bylo pro mě jediné autíčko, které jezdilo s průměrem 4,7 L i při častějším dálničním provozu (rychlost na limitu). Některé nevýhody dlouhé převody mají, např. popojíždění v koloně je na zničení spojky, časté rozjezdy se zatížením by také byly na spojku náročné, takže jako městské vozítko tohle autíčko nemá nejlepčí vlastnosti. Hodí se spíš na rychlé úsporné přelety. Měl jsem ho rád .
Se Splashem a kratšími převody je úspornost v háji. S dálničním provozem teď dílčí spotřeba vystoupala i přes 6 L, a to je opravdu hodně .
Se Splashem a kratšími převody je úspornost v háji. S dálničním provozem teď dílčí spotřeba vystoupala i přes 6 L, a to je opravdu hodně .
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Tvrdit, že čím delší převody, tím větší úspornost, je ovšem fatální omyl, resp. by pak nemohlo platit nic z toho, co se točí kolem účinnosti.Ital píše:Se Splashem a kratšími převody je úspornost v háji.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
To je fatální pravda - pokud se nepohybuji ve městě, kde nejvyšší převod nevyužiji a naopak vadí velké "díry" mezi převody - pak s delším převodem a jeho využitím na běžné silnici nebo dokonce dálnici budu vždy úspornější.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Bohužel ani tohle neplatí, jelikož vždy záleží především na vnějších charakteristikách motoru, a ty jsou v daném případě nevalné, tedy v zásadě nekombinovatelné s extrémně dlouhým zpřevodováním.Ital píše:...pak s delším převodem a jeho využitím na běžné silnici nebo dokonce dálnici budu vždy úspornější.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Já si naopak myslím, že právě tohle byl jeden z mála (ne - li jediný) litrový atmosferický motor, ke kterému se dané převody vůbec daly nasadit, samozřejmě s tímto lehkým vozíkem.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Mně tedy rozhodně nepřišlo normální muset si pomáhat spojkou, abych na jedničku ve dvou lidech vyjel kopec.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Fa-K-T? Mezi motorkáři by se řeklo "pád ztrátou rychlosti". To se mi tedy nestalo, ale já jezdím jak slečinka . V kopci prostě musíš držet a nepovolit . Časem by ses naučil s tím jezdit, šak máš talent.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Já bych ty kopce možná i vyjel bez použití spojky, akorát bych musel mít možnost určit si sám vlastní tempo, což s přihlédnutím k těm přede mnou - s lepším zprevodovanim - dost dobře nešlo. Jinak řečeno, bez otáček není výkonu.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Oni neměli lepčí zpřevodování, jen kratčí .
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Nikoli, oni se jen báli to osolit a zařadit za dvě. Pak by mi/jim ta moje predlouhaaa jednička stačila.
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Laďo,nedávno jsi tady řešil myslím lednici,ale kdybys někdy v budoucnu řešil pračku,tak tohle by ti mohlo posloužit jako inspirace. Téměř nesmrtelný výrobek a máš to kousek od domu,myslím.
http://hobby.idnes.cz/pracka-z-nocniho- ... -internetu
http://hobby.idnes.cz/pracka-z-nocniho- ... -internetu
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Proč jako? Pořizoval jsem automatickou vrchem plněnou pračku - také jsem to tu někdy dříve konzultoval.
P.S.: Jeden starý funkční Perobot (stáří asi přes 50 let) máme doma ve sklepě - máš zájem?
P.S.: Jeden starý funkční Perobot (stáří asi přes 50 let) máme doma ve sklepě - máš zájem?
Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"
Láďo,to je přeci jen takové přátelské rýpnutí,to jsi nepochopil?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW