Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Takový dobře padnoucí oblek Mazda 6:
https://www.google.cz/searchq=t%C4%9Bsn ... 3FEoRXM%3A

nebo
https://www.google.cz/search?q=t%C4%9Bs ... iBGmNLM%3A

Přišel jsem na to tak, že ovládací prvky sedadla a volantu ve vystavované Mazdě 6 byly manuálně nastavitelné, tak jsem tedy vyzkoušel jejich nastavení (i pod dohledem prodejce). V Mondeu zřejmě manuálně nastavitelné nebyly nebo jsem to nenašel a nejsem s tím obeznámen. Elektrické prvky bych bez klíčku nebo karty stejně nejspíš nenastavil. Takže jsem si to nenastavil, ale místa bylo od pohledu habaděj. Prodejce jsem tím neobtěžoval, páč věděl, že Mondeo nekupuji (byl jsem jen s autem na servisu), takže by musel zbytečně vstávat ze židle, a to by ode mne bylo kruté.

Dvoulitrová atmosféra je víc než 1,6 turbo? No, asi jak kdy, ale to nechť si každý přebere sám.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Colommbo »

Itall píše:...Dvoulitrová atmosféra je víc než 1,6 turbo? No, asi jak kdy...
Dycky, kamaráde, dycky! :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Vlastní zkušenost nemám,ale co píší kluci na mém fóru,tak 1.6 THP ztluče původní 2.0 jak máslo.Je pravda,že ten 2.0 je v případě PSA poněkud trvanlivější. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:Vlastní zkušenost nemám,ale co píší kluci na mém fóru,tak 1.6 THP ztluče původní 2.0 jak máslo.
Z vlastní zkušenosti srovnávám vždy srovnatelné, tedy povedenou foukanou jednašestku s povedeným atmosférickým dvoulitrem o +- srovnatelném výkonu. A z tohoto srovnání mi vychází, že subjektivní pocity z jízdy s přeplňovaným motorem ("jů, to to panečku jede") jsou nezřídka zavádějící, poněvadž co atmosféře chybí "dole", to oturbenému motoru chybí "nahoře". Postrádá totiž gradaci výkonu v otáčkách.

A ještě poznámka k jízdnímu stylu (na margo příspěvku otass-e): V soukromých autech jsem měl až do pořízení Mondea s 1,6 EcoBoostem vždy velmi povedené atmosféry, které si v otáčkách vyloženě libovaly a jízda s vytočeným motorem mi přinášela radost. To s přeplňovanou a dle mého názoru vyloženě povedenou (teď to srovnávám hlavně s foukanými koncernovými a rovněž "volváckými" motory v několika služebních autech) jednašestkou definitivně skončilo: jede sice pěkně, ale k užívání si jízdy ničím nevybízí a vyloženě dynamická jízda mi žádoucí (dříve poznanou) radost nepřináší.
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od bjukemen »

Dufam ze budem mat moznost sa s tebou v blizkej dobe zviest a porovnat jazdu s byvalym autom ktore ma velmi oslovilo..

Ono este mozno nizkotlakovo preplnovany benzinovy motor ma blizsie k atmosfere
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

A což takhle, ragazzi, barevné leštěnky? Máte zkušenost? Pomohou opravdu při menších oděrkách laku zaretušovat škodu? Která by na to mohla být dobrá? Nebo je to skoro fuk?
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od BigBang »

Možná, ale opravdu jen možná, to zamaskuje do prvního deště ty nejmenší poškození. Nepočítej, že by to dokázalo schovat "sluníčka" od nešetrného mytí apod. natož něco hlubšího...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Barevných leštěnek je dost, zkusím tedy nějakou ne drahou. Naštěstí mám běžnou barvu, v které se ty leštěnky běžně vyskytují (tedy né naštěstí, ale cíleně). Zkusím, leštit barevně můžu vždycky, i bez retušování 8) . Co jsem tak četl, je potřeba ji použít opakovaně a nějaké výsledky to má.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Jezevcik »

Nedávno to řešil Pandora na svém nárazníku a myslím, že nějak pohořel. Koukni do jeho vlákna.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Ano, díky. On má, myslím, metlu, ta na to bude horší.
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od BigBang »

ono i něco zamaskuješ, do prvního deště či mytí... ale nevím, co bys chtěl zamaskovat, takže ti ani neřeknu jestli to je vůbec reálný či ne ;)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

BigBang: Vyzkoušel jsem zatím levnou barevnou leštěnku Topdrive (Tesco). Při opakovaném použití celkem pomůže, zázraky neumí. Jak se asi dalo čekat.
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Je doba dovolených a výletů, kdo má zájem o geologické zajímavosti může navštívit třeba místa různých sesuvů. Takový jeden pěkný je u nás pod hradem Hazmburk. Mezinárodního věhlasu ovšem dosáhl sesuv na italské přehradě Vajont, který měl katastrofické následky, bo voda vyšplouchla ven a zničila valnou část městečka Longarone a poškodila další obce v údolí Piavy. Tož jsem se tam vypravil na malý výlet. Cesta je pěkná a celkem rychlá (a celkem drahá), vzhledem k fungující síti rakouských dálnic. Po sjetí z dálnice ve Spittal an der Drau v Pusarnitzu benzin za 1,079 EUR potěší. Za Lienzem směrem k italské hranici je krásné údolí řeky Drávy a hned za hranicemi od San Candida ještě krásnější část italských Dolomit (Dolomiti di Sesto). Při návratu Dolomity ve večerním slunci - toť umělecké dílo :wink: . Výjezd horskými středisky plnými aut (zajímavé je, že lidí jsem zas tolik neviděl, budí to dojem, že ta auta přijela jaksi sama - jakoby takový futuristický výhled, jak to asi bude vypadat za pár desetiletí... :P ) a sjezd do údolí Piavy a podél ní až do Longarone. Tam je možno se posadit na lavičku přímo proti průrvě, kterou přišla vodní vlna a hledět na přehradu zdola. Zde už je patrný nerovný boj lidí s přírodou. Přestože přehrada patřila s 262 m výšky mezi nejvyšší na světě, je vsazena mezi horské velikány jako maličký dámský nehtík. Nikde nikdo, jen jeden milý pán, kterému říkáme, že jsme z Čech a on na oplátku nám sděluje, že zde zahynuli jeho rodiče a sestra. Jediný on přežil. Asi byl v tu dobu jinde, to už jsme se nedomluvili. Ještě dotaz, kudy na přehradu a vyrážíme vzhůru. Silnice vede nahoře několika pouze hrubě opracovanými tunely s "okny" do údolí. Teprve nahoře je zřejmé, k jaké hrůze zde asi došlo. Zával totiž ční do výše 125 m nad uvažovanou maximální výši hladiny vody v přehradě. Nad korunou hráze to bude hodně přes 100 m. Po závalu vede dnes silnička, je tam parkoviště pro autobusy, celé to má délku přes 2 km. Po silničce je možno dojet na konec závalu, a tam je zbytek přehradního jezera. Hledíte ze stometrové výšky na takové nevelké jezírko. Z jedné strany svahy holé na skálu, z kterých sjely vrchní vrstvy. Je to udivující zážitek, alespoň pro mě. Na přehradě bylo lidí dost, prodávají se suvenýry a obžerstvení. Příjezdová silnice vede dále do Pordenone. Nad přehradou je vesnička, z které je pěkný celkový pohled na situaci (to jsou ty panoramata, řeklo by se). Silnička do vsi vede v serpentinách, kde je trošku problém zatočit i "za jedna", ale stojí za to vyjet vzhůru. Vlna po sesuvu snad omyla i spodní domy této vesnice. No, a to už je skoro 17.00 hod., takže zase vzhůru (rozumějte dolů) domů, umýt, vyčistit zuby a ve 2.45 do hajan 8) . Stálo to za to :wink: .
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

:wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:...Nikde nikdo, jen jeden milý pán, kterému říkáme, že jsme z Čech a on na oplátku nám sděluje, že zde zahynuli jeho rodiče a sestra. Jediný on přežil. Asi byl v tu dobu jinde, ...
A tak jednou u vína, potkal jsem zde žijícího jediného padlého vojína. :)
Odpovědět