Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:Italle, když o něčem víš úplný hovno, tak raději pomlč! Protože:
1. Problémem GDI motorů od MMC nebyl přímý vstřik, ale práce s chudou směsí.
2. MMC zdaleka nebyla první, kdo experimentoval s přímým vstřikem a s chudou směsí, ale první, kdo začal sériově vyrábět motory pracující s extrémně chudou směsí.
3. Japonci od přímého vstřiku nikdy úplně neodešli.
4. Motory GDI by byly OK, kdyby už tehdy byly doplněny přeplňováním.
5. Právě motory GDI disponovaly zdaleka nejvyspělejším systémem EGR, který se kdy v sériové výrobě objevil.
6. MMC od začátku dobře věděla, že do GDI nesmí přijít ekoolej.

Shrnuto a podtrženo, nic z toho, co jsi napsal, není pravda.
To by bylo, aby ses o mě neotřel, Pane Nejchytřejší:
ad1.: Práce s chudou směsí a zjm. krátký vstřik do komprese pod vysokým tlakem byla další slepá ulička Mitsubishi - slepá ulička v jiné slepé uličce, taková slepouličková matrjoška :D . To se v evropských motorech nepoužívá, je tomu tak? Přesto jsou s nimi problémy. Možná u Forda se to povedlo lépe, poreferuj alespoň za 100000 km.
ad2.: No tak nebyli první s přímým vstřikem, jak vyslídíme na netu, tak asi druzí, ale první zní líp a bylo to tak široce prezentováno. :D
ad3.: Ano, máš pravdu, oni jen poodešli...
ad4.: Povídali, že mu hráli. To by mohl říctkaždý.
ad5.: To je možné, přesto měly problémy.
ad6.: To věděli správně - a také kde byly současné ekooleje v době nástupu GDI?

Shrnuto a podtrženo:
1) díky za upřesnění :wink:
2) se na mě zbytečně vysíráš :idea:
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:Nie novinári ale PSA... a odkiaľ sa asi zanáša sanie.... asi cez recirkuláciu výfukových plynov...
Návštěvníku, co se týká zanášení sání, což je problém přímovstřikových motorů (Mitsubishi i jiných), je dost irelevantní, zda plnění pracuje s velmi chudou směsí či nikoliv.
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:To by bylo, aby ses o mě neotřel, Pane Nejchytřejší:
O technického mimoně se vždy a s chutí otřu.
Itall píše:ad1.: Práce s chudou směsí a zjm. krátký vstřik do komprese pod vysokým tlakem byla další slepá ulička Mitsubishi - slepá ulička v jiné slepé uličce, taková slepouličková matrjoška :D .
Ta tvoje "slepá ulička" byla motivována snahou maximalizovat účinnost práce motoru při částečném zatížení. A vůbec nešlo o "krátkost vstřiku do komprese pod vysokým tlakem", ale o vytvoření víru ve spalovacím prostoru při vysokém kompresním poměru tak, aby se v blízkosti zapalovací svíčky dala vytvořit ještě zapalitelná směs. A slepou uličkou byl projekt GDI ze dvou důvodů: 1. nepočítal s tehdy ještě vysokým podílem síry v evropských benzínech; 2. nepočítal s výrazným tlakem na omezování emisí NOx, poněvadž vysoká účinnost = vysoké emise NOx.
Itall píše:To se v evropských motorech nepoužívá, je tomu tak?
Co že se to v evropských motorech nepoužívá?
Itall píše:Přesto jsou s nimi problémy.
A na jaké motory konkrétně a na které že to problémy své vyjádření vlastně vztahuješ?
Itall píše:Možná u Forda se to povedlo lépe, poreferuj alespoň za 100000 km.
Co že se to vlastně mělo "povést lépe"? Jinak zrovna motory EcoBoost jsou na trhu už dlouho na to (řada z nich má najeto podstatně víc než 100000 km), aby se nějaké problémy již stačily projevit. A hle, navzdory tvým chybným závěrům vycházejícím z mylných předpokladů tomu tak není.
Itall píše:ad2.: No tak nebyli první s přímým vstřikem, jak vyslídíme na netu, tak asi druzí, ale první zní líp a bylo to tak široce prezentováno. :D
Ano, byli druzí. Ale první a nejspíše i poslední, kdo dokázal uvést do sériové výroby motory schopné pracovat se směsí až do poměru 1:40.
Itall píše:ad3.: Ano, máš pravdu, oni jen poodešli...
Řada japonských motorů přímým vstřikem disponuje. A pokud to momentálně neplatí pro motory od MMC, tak jen proto, že jejich systém řízené změny časování ventilů MIVEC neumožňuje montáž vstřikovací trysky ústící přímo do spalovacího prostoru: jednoduše proto, že se tam už fyzicky nevejde. Přímému vstřiku samozřejmě patří budoucnost, třebaže si nejspíše vyžádá částicový filtr.
Itall píše:ad4.: Povídali, že mu hráli. To by mohl říctkaždý.
Vždyť úplně stačí se dnes podívat k Hyundai-i anebo si něco vyštrachat z historie vývoje přeplňování motorů GDI (bohužel se do Evropy nedostaly včas na to, aby zachránily zkaženou pověst GDI).
Itall píše:ad5.: To je možné, přesto měly problémy.
Viz bod 1.
Itall píše:ad6.: To věděli správně - a také kde byly současné ekooleje v době nástupu GDI?
Představ si, že ekooleje se sníženou HTHS viskozitou (ACEA A1/B1, A5/B5) existují již od 2. pol. 90. let.
Itall píše:Shrnuto a podtrženo:
1) díky za upřesnění :wink:
Ládo (ne, neupsal jsem se) se stalo!
Itall píše:2) se na mě zbytečně vysíráš :idea:
Zbytečně? Ale to snad ne - viz série mých vysvětlení shora.
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Hele, modelko, hádat se s tebou nebudu, je to zbytečné a nemám čas ani náladu diskutovat s někým, kdo se o mě chce otírat. Karbon už se v různých diskusích řešil i u Fordu a Hyundaye, tento problém se objevuje i aktuálně třeba v článku zde:

http://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu- ... ych-ojetin

Mimochodem - ten článek jsem našel až teď před chvílí. Jestli přímému vstřiku benzinu patří budoucnost - nevím. Já si myslím, že ne. Už jsou tu i jiné systémy, jejichž konstrukce zajisté reaguje na problémy přímého vstřiku, třeba zde:

http://www.auto.cz/suzuki-swift-mene-vy ... ljet-83041

S přímým vstřikem to konstruktéři určitě mysleli dobře, ale...
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:...Karbon už se v různých diskusích řešil i u Fordu a Hyundaye, tento problém se objevuje i aktuálně třeba v článku zde:

http://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu- ... ych-ojetin
Autor článku ani ty zřejmě netušíte, že to, co má na starosti EGR, se dnes dá obstarat i bez (ventilu, který vrací spaliny do válce přes trakt sání) EGR. Jen na to ten motor musí být konstrukčně uzpůsoben. Tedy jestli se bavíme o moderních technologiích a jejich budoucnosti, pak je "řešení karbonu v různých diskusích" třeba zrovna u toho fordího motoru EcoBoost irelevantní.

Itall píše:Mimochodem - ten článek jsem našel až teď před chvílí.
A který že to (z těch dvou)?
Itall píše:Jestli přímému vstřiku benzinu patří budoucnost - nevím. Já si myslím, že ne. Už jsou tu i jiné systémy, jejichž konstrukce zajisté reaguje na problémy přímého vstřiku, třeba zde:

http://www.auto.cz/suzuki-swift-mene-vy ... ljet-83041
A co že tam má být na podporu tvého názoru? Já tam nic nevidím!
Itall píše:S přímým vstřikem to konstruktéři určitě mysleli dobře, ale...
Tvůj názor konstruktéry naštěstí ani trochu nezajímá.
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Ale že si zas jednou hezky povídáme, ba? :D
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:
Itall píše:...když i pro Návštěvníka jsou hlavním kritériem výběru 2 bicykly v kufru, kdo by do toho Vrtal...
A tohle (narážím na slovo "hlavní") jsi vzal kde?....
Jardo to snad nemá cenu. Itall asi někdy někde provedl něco hroznýho, a to že tady ze sebe veřejně dělá "nechápavého" (když už se mu nelíbí když se věci nazývají pravými jmény) asi bere jako takovou formu sebemrskačství....:?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Pitrisi, pohleď, jak Návštěvník dělá nechápavého, když něčemu nechce rozumět (naposled třeba hned zde, v jeho posledním příspěvku), čehož jsi si ve své nestrannosti nestačil všimnout, a přitom se Návštěvník má rád, narozdíl prý ode mne, jak pravil (a jak jsi pak papouškoval). Tedy i já občas mohu dělat nechápavého, ostatně 2 bicykly v kufru byl Návštěvníkem nejčastěji zmiňovaný parametr při výběru auta. Tím padl i do té doby jím bezvýhradně preferovaný vůz japonské značky, dokonce mohl být i z Japonska. Následovala jeho nespokojenost s jízdními vlastnostmi, takže co zbývá? Výkon přes 150k - přes to nejede vlak, doufám že snad pohodlí a repre index. No a hlavně ty 2 bicykly. :idea:
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Italle, když o něčem víš hovno, přesněji - v daném případě - si hovno pamatuješ, jak to vlastně bylo, tak laskavě pomlč!
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

No, HOSIPA mám, to je pravda. Ale takhle nějak to bylo. Porád jen 2 bicykly.
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Opravdu se domníváš, že jen ty? To mě tedy málo znáš...
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:Opravdu se domníváš, že jen ty? To mě tedy málo znáš...
Teď se bojím napsat že nechápu, aby to nebylo považováno za sebemrskačství :lol: .
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

A co na tom nechápeš? Že jsem ráno nekoupil předem dohodnutou Mazdu 6 kombi, protože hovno jela a byla příliš nedotáčivá, abych v poledne pořídil Mondeo liftback, neboť jelo lépe co do motoru i podvozku? Navzdory tomu, že by mi kombík z hlediska převozu těch dvou bicyklů určitě vyhovoval lépe.
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Návštěvník: Jo, Macda tam figurovala, pamatuji se. Mazda 6 je z hlediska prostoru pro řidiče nejstísněnější auto co jsem vyzkoušel (s výjimkou Daewoo Tico), ve své třídě snad i "bezkonkurenčně". Vzadu je také místa pomálu. Do kombíku by se jedině vešly ty 2 bicykly. Takže já, podle tebe nenáročný a sebemrskačský zákazník, bych ani nežádal zkušební jízdu, neboť tohle prostě ne už po posazení (proniknutí) za volant a zběžné prohlídce. Pokud se sebemrskám, tak alespoň ne za tyhle prachy :lol: . Co se týká motoru, nevím jakou motorizaci Mazda jsi zkoušel, ale celkem logicky se dalo předpokládat, že turbomotor (Ford 1,6) pojede lépe i s o něco menším objemem než Mazda. Na to se přece dnes chytají zákazníci - jak to turbo pěkně jede, dokud se to neposere.
Možná jsi mohl ještě zvažovat další možnosti aspoň do odpoledne :D .
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:...Mazda 6 je z hlediska prostoru pro řidiče nejstísněnější auto co jsem vyzkoušel (s výjimkou Daewoo Tico), ve své třídě snad i "bezkonkurenčně". Vzadu je také místa pomálu.
Skutečně nevím, jak jsi na tohle přišel. Já měl pro změnu pocit na míru dobře ušitého obleku. Naopak v Mondeu jsem dosud nenašel polohu za volantem, která by mi plně vyhovovala. Na místě spolujezdce vpředu se sedí vyloženě blbě (na rozdíl od Mazdy 6). Pravda, vzadu je místa na rozdávání. Jenže já se nějak nechystám jezdit vzadu, nedosáhnu odtud na pedály a volant...
Itall píše:Co se týká motoru, nevím jakou motorizaci Mazda jsi zkoušel, ale celkem logicky se dalo předpokládat, že turbomotor (Ford 1,6) pojede lépe i s o něco menším objemem než Mazda. Na to se přece dnes chytají zákazníci...
Jenže já vím moc dobře, že 121 kW v případě dvoulitrové atmosféry je pořád víc, než 118 kW z foukané jednašestky. Jenže k tomu přistupuje ještě i zpřevodování. A třebaže mám rád "dlouhé kvalty", tak čeho je moc, toho je příliš. Z tohoto hlediska však považuji za nesmyslný extrém zpřevodování kolíněte P108 s litrovým nefoukaným tříválcem, s nímž jsem měl co do činění po 9 dnů během dovolené: to je teprve to maximální sebemrskačství!
Odpovědět