Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Já bych se z toho zase tak nekácel.Ve svém autě,přesto že výrobce doporučuje svíčky NGK jsem měl Bosche. :shock: Před pár dny jsem kupoval nové běžky Fischer a je na nich napsáno,že byly vyrobeny na Ukrajině. :mrgreen: Dali jsme na nich dnes s manželkou 15 km a jsme oba na kaši,takže fungují jak mají. :wink: Daleko zajímavější byla jízda z Zinnwaldu do Teplic po neuklizené silnici na 215 pneumatikách. :shock: Ale zase jsem si konečně vyzkoušel,že v autě funguje ABS a ESP. :wink: :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

kornel píše:... pri osadení Denso iridium sviečok (Iridium power), pozorovaný mierne občasný nerovnomerný ťah z nízkych ot. do zhruba 3500-4000ot.min.. resp. badateľné slabučké zacuknutia. Nechcem hádzať vinu jedine na sviečky, ale je pravda, že po spätnom osadení originálov NGK to badateľné vraj nebolo..
Odtrh či bol premeraný a prípadne skorigovaný podľa predpisu alebo nebol netuším...
Problém bych hledal právě v tom odtrhu: originální svíčky mají totiž vždy výrobcem motoru předepsaný odtrh, zatímco náhrady použitelné v řadě motorů mívají odtrh nastavený z výroby (od "svíčkaře") právě pro onu řadu motorů, kde jsou použitelné. Jenže zrovna třeba takové turbomotory obvykle vyžadují odtrh výrazně menší. Zároveň je pravdou, že snížit odtrh u iridiových svíček od Denso se základem z výroby 1,1 mm na 0,8 mm je prakticky nemožné (cestou je použití studenějších svíček, kde jsou tyto hodnoty z výroby obvykle na úrovni 0,9 mm), ale na požadavkům turbomotoru plně vyhovujících 0,9 mm to jde. Zatím jsem se však nesetkal s nikým dalším (rozuměj kromě mě), kdo by dělal správně: ona iridiová svíčka o průměru středové elektrody 0,4 mm je totiž docela citlivá na způsob zacházení ze strany "českých kovářů"... (Já jsem spíš hodinář.)
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:... Daleko zajímavější byla jízda z Zinnwaldu do Teplic po neuklizené silnici na 215 pneumatikách. :shock: Ale zase jsem si konečně vyzkoušel,že v autě funguje ABS a ESP. :wink: :D
Známý, velmi zkušený řidič, bývalý zaměstnanec Zbrojovky Brno (profesí puškař, nyní již v důchodu) a aktivní lyžař, který jezdí pravidelně na hory, tvrdí, že Citroen C4 Picasso je nejhorším autem (a to jich už měl nepočítaně) na kluzkém povrchu, který kdy vlastnil: prý si dělá, co samo chce, nikoli co by si přál řidič. Zkoušel to řešit opakovanou výměnou zimních pneu za jiné, ale neúspěšně.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od kornel »

Návštěvník píše:
Zároveň je pravdou, že snížit odtrh u iridiových svíček od Denso se základem z výroby 1,1 mm na 0,8 mm je prakticky nemožné. Zatím jsem se však nesetkal s nikým dalším (rozuměj kromě mě), kdo by dělal správně: ona iridiová svíčka o průměru středové elektrody 0,4 mm je totiž docela citlivá na způsob zacházení ze strany "českých kovářů"... (Já jsem spíš hodinář.)
určite aj Slovenských.. (viem o jedinom mechanikovi, ktorému na akúkoľvek prácu mechanika-elektrika, som ochotný zveriť vozidlo.. mimo toho, čo som schopný urobiť sám). A zrejme to je aj dôvod, prečo sa do toho v týchto dvoch prípadoch (len o ktorých viem.. no zrejme to môžme považovať za plne reprezentatívnu vzorku..) radšej nik ani nepúšťal (ak ich to vôbec aspoň napadlo, budem veriť, že áno :| ) , čiže Denso ako také, v tom môže byť nakoniec plne nevinne, vina v danom prípade pravdepodobne padá na nemožnosť bezpečnej korekcie odtrhu.
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

lengy60 píše:Já bych se z toho zase tak nekácel.Ve svém autě,přesto že výrobce doporučuje svíčky NGK jsem měl Bosche. :shock: Před pár dny jsem kupoval nové běžky Fischer a je na nich napsáno,že byly vyrobeny na Ukrajině. :mrgreen: Dali jsme na nich dnes s manželkou 15 km a jsme oba na kaši,takže fungují jak mají. :wink: Daleko zajímavější byla jízda z Zinnwaldu do Teplic po neuklizené silnici na 215 pneumatikách. :shock: Ale zase jsem si konečně vyzkoušel,že v autě funguje ABS a ESP. :wink: :D
Pamatuji se, na horách na gymplu (což je asi 30 let tomu nazad), náš tělocvikář, jemuž jsem na běžkách hrdinně sekundoval (dokonce jsem i celkem úspěšně bruslil) rozkřápal na zmrazcích jeho běžky Fisher. Podélně se roztrhaly na koncích. Já jsem absolvoval tytéž tůry po stejném povrchu na svých Artis Diamant (mám je dodnes, jsou to ty za 199,- Kč v bazoši - http://sport.bazos.cz/?hledat=ARTIS+dia ... a=&iddel=1) a nevím, co bych musel dělat, abych je nějak vážněji poškodil. Tož, on byl tlustší, pravda...
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Vzdálenost elektrod - na netu vidím v nabídce všeliké svíčky pro můj motor, všeliké výměnné intervaly a odtrh od 0,7 do 1,1 mm. Ty moje svíčky mají 1,1 mm. Jestli k tomu něco říká i výrobce motoru je asi tajné, nemohu najít. Tedy nechám těch 1,1 mm, pokud vzdálenost na nich nebude ještě větší. Přeměřím i staré svíčky.
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:... Přeměřím i staré svíčky.
Provozem se vzdálenost elektrod zvětšuje, tedy tím, co případně naměříš, bych se vůbec neřídil! A vzdálenost elektrod určuje výrobce motoru, nikoli výrobce svíček.

P.S.: Katalog snese všechno... :evil:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše:
lengy60 píše:... Daleko zajímavější byla jízda z Zinnwaldu do Teplic po neuklizené silnici na 215 pneumatikách. :shock: Ale zase jsem si konečně vyzkoušel,že v autě funguje ABS a ESP. :wink: :D
Známý, velmi zkušený řidič, bývalý zaměstnanec Zbrojovky Brno (profesí puškař, nyní již v důchodu) a aktivní lyžař, který jezdí pravidelně na hory, tvrdí, že Citroen C4 Picasso je nejhorším autem (a to jich už měl nepočítaně) na kluzkém povrchu, který kdy vlastnil: prý si dělá, co samo chce, nikoli co by si přál řidič. Zkoušel to řešit opakovanou výměnou zimních pneu za jiné, ale neúspěšně.
Je to docela dobře možné :D Takové psí kusy XP nedělala a Cordobě blahé paměti nemluvím.V neděli jsem se otáčel(pomalu) na zasněženém parkovišti(20cm sněhu) a než jsem se nadál,tak bylo auto v hodinách.Mám obuté Dunlopy s 6 mm vzorkem 4 roky staré,takže žádná hitparáda,ale spíše vidím problém v tom rozměru.Kdyby šly dát na auto 205,tak by to bylo jistě lepší,ale bohužel to nejde.Tedy jde,ale za cenu menších kol,což je zase hnus.Do Alp s tím nepojedu a těch 20 km na sněhu holt musím nějak vydržet a nikam se nehnat,konečně panička je mnohem spokojenější. :lol: V Cordobě se o ni pokoušely mrákoty,když jsme občas jezdili bokem. :mrgreen: Ale jinak je fakt,že tohle auto ví nejlépe co a jak,takže mě občas sere,nicméně ho mám rád a za to pohodlí jsem mu ochoten leccos odpustit. :wink: :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Itall píše:[
Pamatuji se, na horách na gymplu (což je asi 30 let tomu nazad), náš tělocvikář, jemuž jsem na běžkách hrdinně sekundoval (dokonce jsem i celkem úspěšně bruslil) rozkřápal na zmrazcích jeho běžky Fisher. Podélně se roztrhaly na koncích. Já jsem absolvoval tytéž tůry po stejném povrchu na svých Artis Diamant (mám je dodnes, jsou to ty za 199,- Kč v bazoši - http://sport.bazos.cz/?hledat=ARTIS+dia ... a=&iddel=1) a nevím, co bych musel dělat, abych je nějak vážněji poškodil. Tož, on byl tlustší, pravda...
Tak já stál v neděli na běžkách podruhé v životě a ještě po 40 letech,paní poprvé v životě,takže bylo veselo. :D Rychle jsem přišel na to,že s nenamazanými lyžemi vybavenými šupinkami se bruslí docela blbě. :mrgreen: Po ošetření příslušným voskem to dnes bylo lepší,ale zase rychle přibýval sníh a ve 20 cm vrstvě se bruslí fakt blbě. :D Byli jsme rádi,že jsme se doplazili k autu,ale jinak dobrý. :wink:
Zítra vytáhnu Atomicy a hurá na kopec(kopeček).
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Colommbo »

Návštěvník píše:...A vzdálenost elektrod určuje výrobce motoru, nikoli výrobce svíček...
Ecce! :o Domníval bych se, že je tomu právě naopak... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od kornel »

človek nevie všetko.. základ je mať tendenciu sa k tomu približovať :lol: :wink:
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Blahéneblahé paměti se na vzdálenosti elektrod zajisté výrobci motorů a svíček nějak domlouvali, u nás - pár motorů, pár svíček. Dnes, v henté globalizaci, při množství všeho, bych se divil, kdyby to nějak korektně fungovalo. Jedině, že je to plusminusautobus jedno.
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:Blahéneblahé paměti se na vzdálenosti elektrod zajisté výrobci motorů a svíček nějak domlouvali...
Ale oni se na ní stále domlouvají, samozřejmě jen v případě, že jde o kontrakt na "originální", tj. pro prvomontáž, svíce. Jinak tu pochopitelně platí určité obecné principy, např. že studené svíčky mívají menší vzdálenost elektrod.
Itall píše:... Jedině, že je to plusminusautobus jedno.
Správná vzdálenost elektrod je jedna ze základních podmínek správného fungování svíček v daném motoru. Jestli tomu nevěříš, přesvědč se sám!
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Návštěvník: Zajímavé, jak se dostanu do rukou zubařky (tedy ženy), hned chce trhat moudráky. Zubař (muž) ne. Měl jsem v životě 2 zubařky - u té první jsem přišel o horní osmičky a u té druhé nyní o spodní (zatím jednu, repete mě čeká :cry: ).
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

To bude nejspíše náhoda,mně všechny moudráky tahal chlap. :D Vlastně všechny zuby mi vytrhal chlap a mám klid. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět