Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Tak, Jezevčíku, informace ohledně elektriky už jsem pozjišťoval, také jsem brouzdal po netu, kde to není asi nikde popsáno nějak korektně a přehledně. Našel jsem tam také něco, co zvedne náladu tomu bručounovi Návštěvníkovi:
Jedna emancipovaná dáma si sama zapojovala lustr a celkem už pohoršeně vznesla na netu dotaz, co má tedy dělat, že má proud na středním kontaktu i na závitu a žárovka jí přesto nesvítí !? :wink:
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Mám takový dotaz k zapojování lustru svépomocí, nejsem elektrikář, ale vždy jsme tohle doma zvládali sami. Nyní jsou lustry modernější, rozvody elektřiny doma nikoliv... Na netu jsou rady, že bych někdy slzel, i když odborníkem na věc nejsem. Třeba jako: má-li lustr více fázových vodičů a v rozvodech elektřiny máte jen jeden, musíte se smířit se svícením jen části lustru...(a podobné krávoviny). Mimochodem, tak to mám rovněž a lustr svítí celý. Nyní jsou u lustrů často ochranné vodiče na kostru (žlutozelený) a doma v rozvodech je nemáme. Vyčetl jsem jednoduché řešení připojit ochranný vodič lustru na "nulák" rozvodů společně s "nulákem" lustru (to jsem i udělal), nebo složitější formulaci připojit ochranný vodič lustru na nulák rozvodu a z něj na nulák lustru... :?: To je jak? :idea:
Díky za rady :D . Lustr už visí a svítí, ale předělat to můžu vždycky... :wink:
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Jezevcik »