Oleje do novodobých Hond a vše kolem
Moderátor: Colommbo
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
No, byl jsem... Kecám, jsem z toho trochu rozhozený ještě teď
Jak tedy budou (mám) kontrolovat množství oleje ve skříni? Vytáhnout poloosu? Ještě, že nic netahám na kouli po Evropě. Ono ho sice asi časem moc ubývat nebude a když ho vyměním po 60.000 km, na místo doporučovaných 120.000 km, bude jen fajn.
Jak tedy budou (mám) kontrolovat množství oleje ve skříni? Vytáhnout poloosu? Ještě, že nic netahám na kouli po Evropě. Ono ho sice asi časem moc ubývat nebude a když ho vyměním po 60.000 km, na místo doporučovaných 120.000 km, bude jen fajn.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Nekontrolovatelně ubývat nebude. Kdyby něco tak to někde uvidíš.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Ono, nejsi sám, kdo nad tím takto přemýšlí, na honda fóru UK, taky tyto hlasy zazněly. Tak, nebo tak, normu Hondy splňují oba, tak příště...Pitris píše:Ravenol má v almaře mladej i zeťák a já tam MTF-2 dám po zimě. A osobně si myslím (ale nemám to nijak podloženo), že "origo" převoďák bude možná přebalený právě ten Ravenol....
Paradox je, že ač je auto sotva zajeté, po včerejší výměně oleje ve skříni, to řadí o poznání lépe, čemuž u náběhu ani ne 20.000 nerozumím.
Zprvu jsem měl červa, že bych dal MTF-2. Co když je MTF-3 jen eko? Na stránkách Ravenolu je jen maličká tabulka, kde mají oba oleje stejné specifikace, i popis produktu se příliš neliší. Babo raď
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Sic nejsem baba ale co znám převodovky u Hond (a nepředpokládám že by manuál v novém HR-Véčku byl jiný), tak se moc nezahřívají - a byť asi MTF-3 bude víc "eko", tak pokud nebudeš tahat karavan, tak i 75w to zvládne.... Ale jistě by to dobře dala i MTF-2 75w80. U mě bude, protože předepsaná MTF-2.
A jestli to teď řadí líp, tak si s tou výměnou udělal dobře bo v původním oleji byl otěr po záběhu....
A jestli to teď řadí líp, tak si s tou výměnou udělal dobře bo v původním oleji byl otěr po záběhu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Díky
Budu sledovat, jestli bude časem nějaká změna k horšímu, ale snad ne. Zvlástní je ale "pohledová" hustota toho MTF-3. Na převoďák je docela hustý, žádná vodička, jak jsem čekal.
Ty to máš jednoduché, Hondy ještě z dob, kdy bruselákům nehrabalo. Takže na výběr tolik ještě ne eko produktů.
Jak jsem psal, ze skříně vytekl ne příliš čirý olej. A jak píšeš, místy našedlý kal (čekal jsem ho míň), otěry jsou tedy pryč. Tohle bych tam 120.000 km mít nechtěl. Fakt bych nečekal takovou změnu v řazení, mám z toho upřímnou radost.
Budu sledovat, jestli bude časem nějaká změna k horšímu, ale snad ne. Zvlástní je ale "pohledová" hustota toho MTF-3. Na převoďák je docela hustý, žádná vodička, jak jsem čekal.
Ty to máš jednoduché, Hondy ještě z dob, kdy bruselákům nehrabalo. Takže na výběr tolik ještě ne eko produktů.
Jak jsem psal, ze skříně vytekl ne příliš čirý olej. A jak píšeš, místy našedlý kal (čekal jsem ho míň), otěry jsou tedy pryč. Tohle bych tam 120.000 km mít nechtěl. Fakt bych nečekal takovou změnu v řazení, mám z toho upřímnou radost.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Honda HR-V (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Svět se pokazil i u HondyPitris píše:Tu "vodičku" tam lít nemusíš - ono to určo pojede i s 5w30kornel píše:....TypeR.. hoci liať do niečoho 0/5w-20 bude desivé
Předevčírem jsem se "zakecal" s přejímacim technikem v Hondě a prišla debata i na oleje. U nových turbomotorů 1.0 a 1.5 je to ještě v pohodě, tam je stále možnost volby. TypeR je "na tom hůř". Bazíroval na tom, že nový motor byl už v prvopočátku vyvíjen (na rozdíl od původní K20C1) pouze na olej 0W20. Veškeré třecí plochy jsou tak opatřeny nějakou speciální povrchovou ochranou, údajně upgrade původní, byl upraven mazací management i chlazení. Dále řekl, že na to konto byla vyvinuta i speciální "pleťovka" s dodatečnými aditivy, konkrétně k TypeR. Co je na tom pravdy netuším, kdo pro Hondu ten olej vyrábí, jsem nehledal. Já jen doufám, že příjde v průběhu času nějaké servisní doporučení a ty 0W20 zruší. Nelíbí se mi to, jako hondař řvu vzteky.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Honda HR-V (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Tam sa pokazil už dávno, priamo v ich krajine, ako som ukazoval vo vlákne Ravenolu ich rozsiahlu pdf prílohu... rozpisovali v nej, že už pred cca 4-5 rokmi bolo pomerne velké zastúpenie olejov (resp. s velkým nábehom), ktoré nemajú označenie 0W-16 (0W-20), ale predpokladane sa tu pohybujú, a to mali také šmakovné názvy, že: Dia Queen Motor Oil eco+ (Mitsubishi Motors), Honda Ultra Next Earth Dreams, Honda Ultra Green, NIssan Extra Save-X eco,... pričom im chýbalo akékolvek označenie klasifikácie SAE...
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Honda HR-V (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Nějaký čas jsem tu nebyl, tak teď to všechno pomaličku vstřebávám, diky za tip
Pokud jsem to správně pochopil, tak 0w16 už je (nebo brzy bude) v 1.6 i-DTEC motorech, jako prvonáplň. A ano, to co popisuješ, jsem zaregistroval, když jsem se pídil, co to je za "zázračná" tekutina. Čím víc eko název, tím víc adidas. A netýká se to jen japončiků, ale i GM a dalších. Se divím, že tam ještě mohou provozovat 6-ti a více válcové motory.
Pokud jsem to správně pochopil, tak 0w16 už je (nebo brzy bude) v 1.6 i-DTEC motorech, jako prvonáplň. A ano, to co popisuješ, jsem zaregistroval, když jsem se pídil, co to je za "zázračná" tekutina. Čím víc eko název, tím víc adidas. A netýká se to jen japončiků, ale i GM a dalších. Se divím, že tam ještě mohou provozovat 6-ti a více válcové motory.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Penrite Racing je absolutní špička v "race" olejích (a taky tomu odpovídá cena), ale pro nezávodní provoz a zatížení si myslím že už bude zbytečný. Nedostaneš motor tam kde jeho aditiva nejlépe fungují a pro běžný a i s našimi motory ostřejší provoz v pohodě zvládne (když už od Penrite) řada HPR.Libor píše:Chlapi, dovolím se zeptat v tomto vlákně (podle lupy se tu ta značka taky probírala). Zkoušel tu někdo v benzínovém motoru zn. Penrite? Radši bych 5W30 s A3, tam jsem našel jen ten Racing 5 a pokud by nebylo zbytí, tak "prinejhorším" 0W30 A3, tam je HPR 0... Zkoušel někdo? Sklad v Brně je Bohu žel s tou 5W30 na suchu Díky za postřehy...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Pitris:
díky moc, Jarku
Koukal jsem spíše po řadě, kterou zmiňuješ, tedy HPR , jenže na brněnských stránkách vedou jen HPR 0 - 0W30 (za slušné peníze), 5W30 v řadě HPR není. Ostatní viskozoty 5W30 (řada Every day + Enviro plus) jsou už dost eko, alespoň z těch popisků to tak vypadá.
díky moc, Jarku
Koukal jsem spíše po řadě, kterou zmiňuješ, tedy HPR , jenže na brněnských stránkách vedou jen HPR 0 - 0W30 (za slušné peníze), 5W30 v řadě HPR není. Ostatní viskozoty 5W30 (řada Every day + Enviro plus) jsou už dost eko, alespoň z těch popisků to tak vypadá.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
zdravím ve spolek, nebudu zakládat nové vlákno, v tomhle je spoustu užitečných informací
a podle manuálu bych na tom měl být stejně jako Libor s HR-V
motor 1.5 VTEC TURBO
příručka: http://xenon04.rajce.idnes.cz/CIVIC_Sed ... 9245-2.jpg říká 0w20
ACEA A3/B3
ACEA A5/B5
není-li k dispozici motorový olej Honda typ 2.0 může se použít 0W30 nebo 5W30
auto mám měsíc/1700km, rád bych provedl první výměnu mimo servisní interval začátkem roku, to bude cca ve 3tis km
zjistím co dává místní servis (měl jsem předtím 9G civic 1.6 i-DTEC a dávali Motul)
po přečtení zde my vyplývá ideálně 0w30 Motul nebo Penrite
najezdím 15-17tis/rok převážně po dálnicích + je auto garážované (startů pod nulou moc není)
v us civic s tímto motorem jezdí přes rok a na místním foru k 1.5T nejčastěji doporučují kombinaci 0w20 (nejspíš nemají v manuálu alternativu) Amsoil SS
https://www.amsoil.com/shop/by-product/ ... motor-oil/
+ olejový filtr Mobil 1 https://mobiloil.com/en/oil-filters/per ... il-filters
co jsem koukal, u nás nejspíš nesehnatelná kombinace i v případě 0w30
jen se chci ujistit, že pokud servis bude lít Motul 8100 X-lite 0w30 můžu být v klidu a po dalším dál nepátrat? v případě, že bych chtěl motoru "dopřát" dovézt si vlastní PENRITE HPR 0 (0W-30), to ale asi moc rádi neuvidí
díky
a podle manuálu bych na tom měl být stejně jako Libor s HR-V
motor 1.5 VTEC TURBO
příručka: http://xenon04.rajce.idnes.cz/CIVIC_Sed ... 9245-2.jpg říká 0w20
ACEA A3/B3
ACEA A5/B5
není-li k dispozici motorový olej Honda typ 2.0 může se použít 0W30 nebo 5W30
auto mám měsíc/1700km, rád bych provedl první výměnu mimo servisní interval začátkem roku, to bude cca ve 3tis km
zjistím co dává místní servis (měl jsem předtím 9G civic 1.6 i-DTEC a dávali Motul)
po přečtení zde my vyplývá ideálně 0w30 Motul nebo Penrite
najezdím 15-17tis/rok převážně po dálnicích + je auto garážované (startů pod nulou moc není)
v us civic s tímto motorem jezdí přes rok a na místním foru k 1.5T nejčastěji doporučují kombinaci 0w20 (nejspíš nemají v manuálu alternativu) Amsoil SS
https://www.amsoil.com/shop/by-product/ ... motor-oil/
+ olejový filtr Mobil 1 https://mobiloil.com/en/oil-filters/per ... il-filters
co jsem koukal, u nás nejspíš nesehnatelná kombinace i v případě 0w30
jen se chci ujistit, že pokud servis bude lít Motul 8100 X-lite 0w30 můžu být v klidu a po dalším dál nepátrat? v případě, že bych chtěl motoru "dopřát" dovézt si vlastní PENRITE HPR 0 (0W-30), to ale asi moc rádi neuvidí
díky
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Zaplať bůh, že u pana Soichira je svět ještě v pořádku a (aspoň někde) Honda píše i A3xenon04 píše:....motor 1.5 VTEC TURBO
příručka říká 0w20
ACEA A3/B3
ACEA A5/B5
není-li k dispozici motorový olej Honda typ 2.0 může se použít 0W30 nebo 5W30
Při častých jízdách se dá dobře jak 0w30, tak i 5w30. A A5 jen při krátkých. 0w je vhodnější na časté mrazivé starty. A na běžné a i delší ježdění u motoru s turbem, kde je povoleno 0w20 se 0w30 A3 dá v pohodě. A jak Motul, tak Penrite jsou O.K. Stejně jak první výměna po 3tkm
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
A vadilo by něčemu použít místo 5W-30 5W-40?
http://www.penriteoil.cz/oleje-pro-auto ... &order=ASC
PS. Tady http://penrite.sklep.pl/pl/glowna/110-p ... 40-1l.html se píše,že tam kde je doporučený olej 5 nebo 10W-30 lze použít 5W-40.
http://www.penriteoil.cz/oleje-pro-auto ... &order=ASC
PS. Tady http://penrite.sklep.pl/pl/glowna/110-p ... 40-1l.html se píše,že tam kde je doporučený olej 5 nebo 10W-30 lze použít 5W-40.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Pitris:
Lengy60: už jsme to tu řešili, chlape, dávněji. Ač se mi ta 5W40 líbí strašně moc, nemůžu jí do auta dát. Vysloveně mě na to servisní technik upozorňoval - ne(doporučují) OW20, ne OW40 a ne 5W40. V nových motorech Hondy tyto oleje prostě ne. A to mě štve, nevím oč se opírají. U 0w20 jsem to už psal - dva "chycené" motory, ale u olejů xW40 prostě nemám kloudnou odpověď.
Lengy60: už jsme to tu řešili, chlape, dávněji. Ač se mi ta 5W40 líbí strašně moc, nemůžu jí do auta dát. Vysloveně mě na to servisní technik upozorňoval - ne(doporučují) OW20, ne OW40 a ne 5W40. V nových motorech Hondy tyto oleje prostě ne. A to mě štve, nevím oč se opírají. U 0w20 jsem to už psal - dva "chycené" motory, ale u olejů xW40 prostě nemám kloudnou odpověď.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honda HR-V 2016 (1.5 I-VTEC 96Kw) jaký motorový olej?
Pokud dodržím aditivaci oleje (výkonnost dle předpisu),tak nemůže být problém. A pokud povolí 5w30 a 5w40 ne,tak viskozita za tepla problém nebude. Jediné,co by vadilo,je viskozita za studena a tím myslím pod bodem mrazu a kolem 0. Protože rozdíl kinematické viskozity mezi 5w30 a 5w40 při 40 st. C je přibližně 10 cst ... Takže mi z toho vychází,že by to mohlo být kvůli časování v zimě a při studeném motoru. Od 40 st na oleji už to bude jedno ... Třeba mi to někdo vyvrátí,ale momentálně to takhle vidím já. A pokud bych nedostal neprůstřelný argument,proč NE 5w40,tak bych ho v klidu jezdil ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis