Honda Civic Tourer 1.8-VTEC
Moderátor: Colommbo
Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC
Mate nejaky overeny obchod, kde by som kupil NE-FAKE olej? U nas som pozeral olejposta alebo1olej. Kludne moze byt aj cesky.
Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC
Kup si to tady , prijde Ti olej z Kralova pole,ty vole.
Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC
Máte pravdu, 9g má motory označené R18Zx a jsou na nich drobné změny oproti R18Ax.JurajP píše:Teraz ma motor oznacenie - R18Z4. ACEA C3 mi asi v servise nenaleju, pretoze v uzivatelskej prirucke je doporucovane ACEA A5/A3. Este by ma zaujimalo, ak niekedy vytacam auto do vysokych otacok (na dialnici napr.), tak olej 0W-20, ktory tam mam teraz, asi nie je vhodne na taketo pouzivanie. Alebo znesie to sem-tam?
Pokud je v uživatelské příručce uveden požadavek ACEA A5/A3, tak je potřeba ho dodržet.
0W-20 nepředstavuje žádný problém ve vysokých otáčkách, nicméně pokud motor dostává naloženo (a je jedno jestli jízdou po městě, jízdou ve vysokých otáčkách, nebo taháním vozíku), tak je u všech olejů dobré zkrátit interval výměny. V podstatě pokud dosahujete průměrnou spotřebu paliva dle údajů v techničáku, tak můžete celkem bez obav dodržovat interval výměny podle manuálu.
Pokud máte spotřebu z libovolného důvodu vyšší, pak je vhodné interval výměny zkrátit.
Co se týče olejů "C3" mám pocit, že to je náhrada olejů "A3" v rámci honby za ochranou katalyzátorů a hlavně DPF, ale ruku do ohně za to nedám.
AM Servis v Brně nedělal nikdy problémy, když jsem si dovezl vlastní olej. Fuchse i Total jsem kupoval zde na oleje.cz, Motul a Total jsem kdysi bral i ze znackoveoleje.cz.
Slovenská olejposta má celkem dlouhou tradici, tak bych se jich jako zdroje olejů nebál.
Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC
este sa chcem spytat, ci API zohrava tiez nejaku ulohu, alebo je dolezite len ACEA? Pretoze som nasiel oleje, ktore maju ACEA A3 a API maju SN/CF. Neviem presne a neviem kde sa dopatram k API mojho auta.
Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC
Zde platí poučka vyhnout se API SM.
Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC
takze je jedno, ci to bude SN alebo SL? vyhnut sa len SM?
Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC
Ano, tak.
Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC
Já si dovolím upřesnit proč. Jde o to, že u SL šlo ještě o mazání, SM už "podlehla ekolobby" kdy dostaly přednost emise. SN na ně "hraje" sice taky, ale již nová v ní použitá aditivace zas maže. Olejům API SM se vyhnout když se využívá délka výměnného intervalu naplno - když se ale mění v půlce, dají se taky....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC
Dakujem za odpoved
Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC
API je americká norma, ACEA je evropská norma. Pro motor R18A2 bylo předepsáno jako minimum API SL, takže to bude platit i pro R18Zx.
Oleje s API SM měly většinou snížené TBN, tedy měly menší zásobu schopnosti neutralizovat kyseliny vzniklé při hoření paliva. Pokud se nemýlím, tak kyselé produkty vznikají hlavně při studených startech a potom jako produkty při spalování síry. Množství síry v palivu je nyní velmi malé, čímnž se obhajuje proč nižší TBN u moderních olejůnevadí. Domnívám se, že moderní přeplňované motory tvoří NOX, které s vodou také budou tvořit kyseliny.
R18xx je solidně udělaná "atmosféra", která by podle všeho měla být na olej poměrně nenáročná, NOXy jakožto atmosféra generuje minimálně, takže ani API SM asi nepředstavuje v případě dlouhých tras zásadní problém, ale já jsem kvůli četným studeným startům radši zůstal u API SL.
Oleje s API SM měly většinou snížené TBN, tedy měly menší zásobu schopnosti neutralizovat kyseliny vzniklé při hoření paliva. Pokud se nemýlím, tak kyselé produkty vznikají hlavně při studených startech a potom jako produkty při spalování síry. Množství síry v palivu je nyní velmi malé, čímnž se obhajuje proč nižší TBN u moderních olejůnevadí. Domnívám se, že moderní přeplňované motory tvoří NOX, které s vodou také budou tvořit kyseliny.
R18xx je solidně udělaná "atmosféra", která by podle všeho měla být na olej poměrně nenáročná, NOXy jakožto atmosféra generuje minimálně, takže ani API SM asi nepředstavuje v případě dlouhých tras zásadní problém, ale já jsem kvůli četným studeným startům radši zůstal u API SL.
Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC
Produkce NOx je závislá hlavně na teplotě ve spalovacím prostoru a na bohatosti směsi, tj. na hodnotě lambdy. S přeplňovanim to nema moc co do činění, to spíše se způsobem vstřikování.
Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC
Vskutu máte pravdu. (Já si původně myslel, že to souvisí s kompresním poměrem).
Níže je to i s obrázky, ze kterých je vidět, že svět poblázněný do boje CO2 (které je počítáno ze spotřeby, tedy Fuel Economy), žene výrobce do provozování motorů v režimech, kde je však maximální produkce NOxů.
https://www.quora.com/Why-are-NOx-emiss ... fuel-ratio
Níže je to i s obrázky, ze kterých je vidět, že svět poblázněný do boje CO2 (které je počítáno ze spotřeby, tedy Fuel Economy), žene výrobce do provozování motorů v režimech, kde je však maximální produkce NOxů.
https://www.quora.com/Why-are-NOx-emiss ... fuel-ratio
Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC
Však jo: čím účinněji pracuje motor, tím více NOx produkuje. Bohužel však dnes nejsou, alespoň o tom nevím, na benzínových motorech tzv. de-NOx katalyzátory (zásobníkového typu), jaké byly blahé paměti na GDI motorech od MMC. A tomu se říká pokrok!
Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC
Tak jak všechny i-vtec made in Honda. Stačí API SL, ale chce měnit častěji. A byť Honda povoluje A1/A5 tak z mnoha poznatků je vhodnější A3Shi píše:R18xx je solidně udělaná "atmosféra", která by podle všeho měla být na olej poměrně nenáročná....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC
JurajP:
Mám nové HR-V 1.5 i-VTEC a podle toho, co píšeš, mám i stejný předepsaný olej - dle uživatelské příručky. Mám dva servisy v okolí, první leje striktně do motorů 0W20 (a nic jiného nepřipouští), druhý servis, tam, kde jsem kupoval i auto, je naštěstí citlivější na techniku. Tam právě lijí 0W30 nebo 5W30 (Motul) a o žádné 0W20 nechtějí ani slyšet Já při koupi auta bádal tady na fóru, nechal si poradit a první výměnu jsem provedl doma "na tajňačku" už po cca 2.000 km (dával jsem obyčejný olej ACEA A3) Další výměna byla po 7.500 km (Shell Helix Ultra 5W30). Teď mám najeto 11.500 km a příští měsíc mě čeká roční prohlídka - mám připravený vlastní olej (dle dohody v servise můžu) Motul 8100 0W30 ACEA A3.
Škoda, že u Tebe s těmi oleji dělají takové "zbytečné problémy"
Mám nové HR-V 1.5 i-VTEC a podle toho, co píšeš, mám i stejný předepsaný olej - dle uživatelské příručky. Mám dva servisy v okolí, první leje striktně do motorů 0W20 (a nic jiného nepřipouští), druhý servis, tam, kde jsem kupoval i auto, je naštěstí citlivější na techniku. Tam právě lijí 0W30 nebo 5W30 (Motul) a o žádné 0W20 nechtějí ani slyšet Já při koupi auta bádal tady na fóru, nechal si poradit a první výměnu jsem provedl doma "na tajňačku" už po cca 2.000 km (dával jsem obyčejný olej ACEA A3) Další výměna byla po 7.500 km (Shell Helix Ultra 5W30). Teď mám najeto 11.500 km a příští měsíc mě čeká roční prohlídka - mám připravený vlastní olej (dle dohody v servise můžu) Motul 8100 0W30 ACEA A3.
Škoda, že u Tebe s těmi oleji dělají takové "zbytečné problémy"
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40