Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
JurajP
Příspěvky: 65
Registrován: pon bře 06, 2017 9:57

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od JurajP »

Mate nejaky overeny obchod, kde by som kupil NE-FAKE olej? U nas som pozeral olejposta alebo1olej. Kludne moze byt aj cesky.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od Pedro »

Kup si to tady , prijde Ti olej z Kralova pole,ty vole.
Shi
Příspěvky: 1333
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od Shi »

JurajP píše:Teraz ma motor oznacenie - R18Z4. ACEA C3 mi asi v servise nenaleju, pretoze v uzivatelskej prirucke je doporucovane ACEA A5/A3. Este by ma zaujimalo, ak niekedy vytacam auto do vysokych otacok (na dialnici napr.), tak olej 0W-20, ktory tam mam teraz, asi nie je vhodne na taketo pouzivanie. Alebo znesie to sem-tam?
Máte pravdu, 9g má motory označené R18Zx a jsou na nich drobné změny oproti R18Ax.
Pokud je v uživatelské příručce uveden požadavek ACEA A5/A3, tak je potřeba ho dodržet.
0W-20 nepředstavuje žádný problém ve vysokých otáčkách, nicméně pokud motor dostává naloženo (a je jedno jestli jízdou po městě, jízdou ve vysokých otáčkách, nebo taháním vozíku), tak je u všech olejů dobré zkrátit interval výměny. V podstatě pokud dosahujete průměrnou spotřebu paliva dle údajů v techničáku, tak můžete celkem bez obav dodržovat interval výměny podle manuálu.
Pokud máte spotřebu z libovolného důvodu vyšší, pak je vhodné interval výměny zkrátit.

Co se týče olejů "C3" mám pocit, že to je náhrada olejů "A3" v rámci honby za ochranou katalyzátorů a hlavně DPF, ale ruku do ohně za to nedám.

AM Servis v Brně nedělal nikdy problémy, když jsem si dovezl vlastní olej. Fuchse i Total jsem kupoval zde na oleje.cz, Motul a Total jsem kdysi bral i ze znackoveoleje.cz.

Slovenská olejposta má celkem dlouhou tradici, tak bych se jich jako zdroje olejů nebál.
JurajP
Příspěvky: 65
Registrován: pon bře 06, 2017 9:57

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od JurajP »

este sa chcem spytat, ci API zohrava tiez nejaku ulohu, alebo je dolezite len ACEA? Pretoze som nasiel oleje, ktore maju ACEA A3 a API maju SN/CF. Neviem presne a neviem kde sa dopatram k API mojho auta.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od Jerry3 »

Zde platí poučka vyhnout se API SM.
JurajP
Příspěvky: 65
Registrován: pon bře 06, 2017 9:57

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od JurajP »

takze je jedno, ci to bude SN alebo SL? vyhnut sa len SM?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, tak.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od Pitris »

Já si dovolím upřesnit proč. Jde o to, že u SL šlo ještě o mazání, SM už "podlehla ekolobby" kdy dostaly přednost emise. SN na ně "hraje" sice taky, ale již nová v ní použitá aditivace zas maže. Olejům API SM se vyhnout když se využívá délka výměnného intervalu naplno - když se ale mění v půlce, dají se taky....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
JurajP
Příspěvky: 65
Registrován: pon bře 06, 2017 9:57

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od JurajP »

Dakujem za odpoved :)
Shi
Příspěvky: 1333
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od Shi »

API je americká norma, ACEA je evropská norma. Pro motor R18A2 bylo předepsáno jako minimum API SL, takže to bude platit i pro R18Zx.

Oleje s API SM měly většinou snížené TBN, tedy měly menší zásobu schopnosti neutralizovat kyseliny vzniklé při hoření paliva. Pokud se nemýlím, tak kyselé produkty vznikají hlavně při studených startech a potom jako produkty při spalování síry. Množství síry v palivu je nyní velmi malé, čímnž se obhajuje proč nižší TBN u moderních olejůnevadí. Domnívám se, že moderní přeplňované motory tvoří NOX, které s vodou také budou tvořit kyseliny.

R18xx je solidně udělaná "atmosféra", která by podle všeho měla být na olej poměrně nenáročná, NOXy jakožto atmosféra generuje minimálně, takže ani API SM asi nepředstavuje v případě dlouhých tras zásadní problém, ale já jsem kvůli četným studeným startům radši zůstal u API SL.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od Jerry3 »

Produkce NOx je závislá hlavně na teplotě ve spalovacím prostoru a na bohatosti směsi, tj. na hodnotě lambdy. S přeplňovanim to nema moc co do činění, to spíše se způsobem vstřikování.
Shi
Příspěvky: 1333
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od Shi »

Vskutu máte pravdu. (Já si původně myslel, že to souvisí s kompresním poměrem).

Níže je to i s obrázky, ze kterých je vidět, že svět poblázněný do boje CO2 (které je počítáno ze spotřeby, tedy Fuel Economy), žene výrobce do provozování motorů v režimech, kde je však maximální produkce NOxů.

https://www.quora.com/Why-are-NOx-emiss ... fuel-ratio
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od Jerry3 »

Však jo: čím účinněji pracuje motor, tím více NOx produkuje. Bohužel však dnes nejsou, alespoň o tom nevím, na benzínových motorech tzv. de-NOx katalyzátory (zásobníkového typu), jaké byly blahé paměti na GDI motorech od MMC. A tomu se říká pokrok! :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od Pitris »

Shi píše:R18xx je solidně udělaná "atmosféra", která by podle všeho měla být na olej poměrně nenáročná....
Tak jak všechny i-vtec made in Honda. Stačí API SL, ale chce měnit častěji. A byť Honda povoluje A1/A5 tak z mnoha poznatků je vhodnější A3 :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Honda Civic Tourer 1.8-VTEC

Příspěvek od Libor »

JurajP:
Mám nové HR-V 1.5 i-VTEC a podle toho, co píšeš, mám i stejný předepsaný olej - dle uživatelské příručky. Mám dva servisy v okolí, první leje striktně do motorů 0W20 (a nic jiného nepřipouští), druhý servis, tam, kde jsem kupoval i auto, je naštěstí citlivější na techniku. Tam právě lijí 0W30 nebo 5W30 (Motul) a o žádné 0W20 nechtějí ani slyšet ;-) Já při koupi auta bádal tady na fóru, nechal si poradit a první výměnu jsem provedl doma "na tajňačku" už po cca 2.000 km (dával jsem obyčejný olej ACEA A3) Další výměna byla po 7.500 km (Shell Helix Ultra 5W30). Teď mám najeto 11.500 km a příští měsíc mě čeká roční prohlídka - mám připravený vlastní olej (dle dohody v servise můžu) Motul 8100 0W30 ACEA A3.
Škoda, že u Tebe s těmi oleji dělají takové "zbytečné problémy" :-(
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Odpovědět