Honda Civic 1,4iS-motorový a převodový olej
Moderátor: Colommbo
Honda Civic 1,4iS-motorový a převodový olej
Zdravim. Chtel bych se zeptat jaky motorovy olej je pro tento (1.4i, 90HP, D14A4, 113tkm najeto) motor lepsi.
1) Mobil 1 Rally Formula (5W/50)
2) Mobil Formula S (10W/40)
3) Mobil Syst S (5W/40)
Origo je psany v manualu 10W/40.
Diky
1) Mobil 1 Rally Formula (5W/50)
2) Mobil Formula S (10W/40)
3) Mobil Syst S (5W/40)
Origo je psany v manualu 10W/40.
Diky
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Nejlepší olej je ten, který nejlépe odpovídá specifikaci v manuálu - v tomto případě bych volil Mobil Syst S 5W/40, protože při pracovní teplotě bude mít tu správnou viskozitu (40).
Olej, který doporučuje alfi je sice opravdu špičkový, ale nějak nechápu proč lít do motoru výrazně dražší "padesátku", když motor vyšší viskozitu oleje nevyžaduje.
Olej, který doporučuje alfi je sice opravdu špičkový, ale nějak nechápu proč lít do motoru výrazně dražší "padesátku", když motor vyšší viskozitu oleje nevyžaduje.
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Nebyl jsem správně pochopen , myslel jsem:Shi píše:Nejlepší olej je ten, který nejlépe odpovídá specifikaci v manuálu - v tomto případě bych volil Mobil Syst S 5W/40, protože při pracovní teplotě bude mít tu správnou viskozitu (40).
Olej, který doporučuje alfi je sice opravdu špičkový, ale nějak nechápu proč lít do motoru výrazně dražší "padesátku", když motor vyšší viskozitu oleje nevyžaduje.
1. může bez obav použít kterýkoliv ze tří jmenovaných, všechny udělají úplně stejnou službu
2. techologicky "nejdokonalejší" je ta 5W-50
Nic jsem nedoporučoval.
Technicky nejdokonalejší 5w-50 určitě je, ale bez racionálního důvodu nemá smysl lít ho do toho motoru, protože to ničemu nepomůže.
Mobil Syst S 5w-40 bude hydrokrakovaná syntetika, 10w-40 Mobil deklaruje jako polosyntetiku. Nejlepší pro zmíněný motor podle mého bude 5w-40, provozní viskozita bude odpovídat předpisu výrobce, čerpatelnost za studena výborná, cena je taky rozumná.
Mobil Syst S 5w-40 bude hydrokrakovaná syntetika, 10w-40 Mobil deklaruje jako polosyntetiku. Nejlepší pro zmíněný motor podle mého bude 5w-40, provozní viskozita bude odpovídat předpisu výrobce, čerpatelnost za studena výborná, cena je taky rozumná.
ta "padesátka" (a zrovna tak i "čtyřicítka") se dá úplně klidně použít, já osobně používám v Civicovi jednapětce Q8 - na léto 10w50, a na zimu 5w40.
Je fakt, že Honda Civic 6.gen nemá na olej zvláštní požadavky - stačí jí kvalitní API SG, SH, SJ, SL a viskozita podle jízdních podmínek - 10w40 je standard, "zimní pětka" je vhodnější pro časté krátké nebo studené jízdy, "letní padesátka" zase pro vyšší teplotní nebo výkonnové zatížení. Dá se použít i 5w30, ale to je hodně na úsporu paliva, a pokud by byl A1/B1, tak po dálnici na dlouhé letní jízdy bych ho raději nezkoušel, a dá se použít i 15w40, ale ten zas ne do zimních mrazů - to si ten motor nezaslouží
Je fakt, že Honda Civic 6.gen nemá na olej zvláštní požadavky - stačí jí kvalitní API SG, SH, SJ, SL a viskozita podle jízdních podmínek - 10w40 je standard, "zimní pětka" je vhodnější pro časté krátké nebo studené jízdy, "letní padesátka" zase pro vyšší teplotní nebo výkonnové zatížení. Dá se použít i 5w30, ale to je hodně na úsporu paliva, a pokud by byl A1/B1, tak po dálnici na dlouhé letní jízdy bych ho raději nezkoušel, a dá se použít i 15w40, ale ten zas ne do zimních mrazů - to si ten motor nezaslouží
Olej 5w40 klidně, i ten 0w40, dají se eventuelně použít i oleje 0w30 a 5w30, ale jen ty s normální HTHS viskozitou. Do "šestkovýho" Civica bych oleje A1 nezkoušel.feroF píše:Myslim, ze nie je dovod neskusit ist este nizsie-)))). Mam D15Z6 a jazdil som 5W40. Ostatnu vymenu som skusil 0W40 (A3) a ziadny problem som nespozoroval (cca 2000km).
Za istych okolnosti by snad nemal byt problem ist do A1.
Anonymous píše:Zkus lít furt do Japonce s předpisem API SG furt ACEA A1/B1 či A5/B5, nepříjemného překvapení se určitě dočkáš!
Pomozem si osobnymi skusenostami, ktore moze predlozit uzivatel pajo (predposledny prispevok na uvedenej strane):
- http://forum.hondaclub.sk/viewtopic.php ... &start=135
A len zopakujem: A3 je istota pre vozidla VI. generacie. Ale osobna skusenost paja, ale aj podrobne studium manualu a navody na motore hovoria, ze Acord V6 moze ist aj na A1.
- http://exchange.xf.cz/strany/DSC01152_JPG_jpg.htm
- http://forum.hondaclub.sk/viewtopic.php ... &start=135
A len zopakujem: A3 je istota pre vozidla VI. generacie. Ale osobna skusenost paja, ale aj podrobne studium manualu a navody na motore hovoria, ze Acord V6 moze ist aj na A1.
- http://exchange.xf.cz/strany/DSC01152_JPG_jpg.htm
Malý poznatek
Ahoj, měl bych jeden poznatek. Shodou okolností jsem v sobotu měnil olej na Hondě Civic 1,6i 110k, rv 2004. Použil jsem obyč sudový Total Quartz 9000 5W-40, který mám za nákupní cenu. Poznatkem je, že se motor s novou náplní subjektivně docela ztišil. Přesně toto popisoval třeba ka-spel. Jinak Honda podle mě snese jakýkoli kvalitní olej plnící ACEA A3, A1 bych do této generace motorů neriskoval!
Původní náplň byl Mobil Super S 10W-40. Olej byl v autě cca přes jeden rok a najel 8 tis km. Vyteklo docela "bláto", přestože na měrce se olej jevil jako poměrně řídký a relativně čistý. S autem jezdí mamča, která motor "šetří" a nevytáčí, což asi taky nebude úplně správně. Při předminulé výměně také motor najel celých 20.000 km, jak umožňuje výrobce. Myslím, že to taky ke vzniku "bláta" mohlo přispět. Pod krytem ventilů je ale motor jinak krásně čistý.
Původní náplň byl Mobil Super S 10W-40. Olej byl v autě cca přes jeden rok a najel 8 tis km. Vyteklo docela "bláto", přestože na měrce se olej jevil jako poměrně řídký a relativně čistý. S autem jezdí mamča, která motor "šetří" a nevytáčí, což asi taky nebude úplně správně. Při předminulé výměně také motor najel celých 20.000 km, jak umožňuje výrobce. Myslím, že to taky ke vzniku "bláta" mohlo přispět. Pod krytem ventilů je ale motor jinak krásně čistý.