Honda Civic 1,4iS-motorový a převodový olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:
Anonymous píše:do ctr 2.0 m dávám castrol gtx a měním podle zatěžování kolem 5tkm.
jan šleho...
chudak motor :?
většinou je z toho místo na bedně.
jan šleho...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:A o to jde především.....s oleji A1 se NEMUSÍ nic stát, ale je tu nebezpečí, že - "se stane"....
Doporučení japonských výrobců se řídí klasifikací API a motorové oleje pro osobní automobily, které prošly a splnily podmínky testů API jsou z více než 95 % oleje se sníženou HTHS viskozitou. V Evropě jsou pro takové oleje vyhrazeny specifikace A1/B1, A5/B5, C1 a C2. Nic tedy nebrání, aby se do motorů Hondy, Toyoty, Suzuki, Subaru, Mitsubishi apod. plnily.
Od r. 2007 plní Honda do všech motorů Civic oleje SAE 0W-20. Možná, že i do jiných modelů.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Je tomu přesně naopak!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:Doporučení japonských výrobců se řídí klasifikací API a motorové oleje pro osobní automobily, které prošly a splnily podmínky testů API jsou z více než 95 % oleje se sníženou HTHS viskozitou.
95% se sníženou HTHS viskozitou :?: TO SNAD NE :!:
Já bych to viděl tak 70ku30 (výstřel od boku) ve "prospěch" A3/B3
Anonymous píše:Od r. 2007 plní Honda do všech motorů Civic oleje SAE 0W-20. Možná, že i do jiných modelů.
To je pravda, ale bavíme se o "šestkovém", a ne o "osmičkovém" Civicu...
freelander

Příspěvek od freelander »

Já jsem do převodovky ten MTF 94 koupil nalévaný od Texaca tady http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... dove-oleje a spokojenost. Jen dotaz, u Hondy na originál MTF převoďácích mají napsáno MTF I , II nebo III . To značí jako generaci auta?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

freelander píše:Já jsem do převodovky ten MTF 94 koupil nalévaný od Texaca tady http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... dove-oleje a spokojenost. Jen dotaz, u Hondy na originál MTF převoďácích mají napsáno MTF I , II nebo III . To značí jako generaci auta?
Ale to je převoďák, a má (mimo jiné, a jako jeden z mála) schválení od Hondy MTF.
Millers XSS je motorový olej, který má (mimo jiné, a taky jako jeden z mála) i schválení MTF.
A co se týká toho MTF I , II nebo III, to není generace auta (třeba Civic má v současnosti osmou, a Accord tuším že sedmou), to by mělo být (po určité době se provádí) opakování (a příp. zpřísnění) zmíněné normy a asi i snížení viskozity. (Je to jako u ACEA - třeba A3/B3 96, 98, 02, 04)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Hodí se nadpis vlákna, protože mi to nedá se s Vámi "podělit" o (téměř) vlastní zkušenost s převoďákem v Hondě:
Je totiž ještě jedna možnost pro starší Hondy (tak do r.v.2002) na olej do motoru a převodovky
(pokud není v zimě moc studených startů, a krátkých jízd - tam je lepší do motoru 5w/xy)
http://www.millersoils.cz/index.php?id_str=112&pname=
- je to olej, který se dá použít dobře do motoru, a má schválení i pro man. převodovku :shock:

(a pětilitrový kanystr stačí jak do motoru / 3,2litru, tak do převodovky / 1,8litru -
- tedy alespoň u Civica 1.4, 1,5, a 1.6)

Známý si v létě pořídil právě tento model - jednačtverku pětidvířko Civica z roku 1997 - moc pěknou a zachovalou od prvního majitele - důchodce - s najetými (tehdy) 100tkm. "Dědula" sice jezdil poctivě na garančky - mj. po 10-ti tkm olej v motoru 10w40, ale do neautorizovaného servisu. V pohodě - auto bylo celkem dobře udržované, (snad) poctivě měněné oleje, ale.....když jsem to s ním byl při koupi projet, tak v poho, jen se mi zdálo (oproti mojí Hondě), že špatně (málo) fouká ventilátor do vozu, a že řazení jde tak nějak divně - ztuha. Ale přišlo mě to jako moc utažené táhlo řazení. Nic - auto se koupilo, dojelo se domů, a začalo se s výměnou prvně kabinového filtru, protože to fakt skoro nefoukalo. A možná bohudík - zaprvé, kabinový filtr byl zralý na výměnu aspoň před 50-ti tkm - (filtr vzduchu do motoru byl čistý, na ten jsem se díval při koupi), a zadruhé, při vymontování schránky před spolujezdcem - kvůli výměně toho filtru - odtam (ale nevím přesně odkud - kde to tam bylo, bůh ví) vypadl účet ze servisu při servisní kontrole po 80-ti tkm. No, a bylo jasné, že to řazení není utaženým táhlem - oni tam (blbouni) nalili "obyčejný" převoďák Paramo Gyrol 80W/90. Takže, rychle ven, a (teď - proč to píši takto a sem), dal jsem mu tam ten Millers oils XSS 10w40 - do motoru, i do převodovky. Když jsem mu měnil olej v říjnu v motoru po 5-ti tkm (už chtěl "jenom" čtyřlitrovku, tak jsme vybrali - pro jeho krátké jízdy - Mogul Racing 5w40 - u Luboše :-) ), tak už to řazení s tím "Milerem" bylo mnohem lepší.....Teď má najeto s autem 10tkm, a šel ven i ten olej z převodovky. Tekl z ní pěknej humus - řekl bych, že "miler" měl "hodně práce" s vyčištěním převodovky po oleji bez Hondanormy, a že ji ještě "stačil zachránit". Protože s tím jezdí převážně po městě, šel tam do motoru zas ten Mogul Racing, a do převodovky origo Honda MTF, protože jeho viskozitní vlastnosti odpovídají spíše SAE 75w80, kdežto ten "Miler" je spíš 75w90. A zlepšení řazení si už všiml i majitel sám. Takže mě "z toho vychází", že Millers oils XSS 10w40 je hodně dobrý olej, který (že "umí" v motoru - to vím, ale) "umí", a patří i do Honda manuálních převodovek, (ale spíš na delší tratě, do auta s větším počtem ujetých kilometrů, nebo v zimě auto v garáži).

Jinak, sorry za "román" :P ale ještě si neodpustím srovnání jeho jednačtverky 66kW s mojí jednapětkou 84kW - zhruba do stokilometrové rychlosti se mnou drží krok - jednapětka VTEC má totiž "delší" kvalty, pak už má "navrch" ta jednapětka.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Pěknej sloh :D Ale je to čtivý, takže to není vůbec na škodu. Naopak :wink: Jinak udělat motorovej olej společně i s normou pro špajsku nebude problém. jsou tady dlouholeté zkušenosti s výrobou moto olejů, které mají aditivaci pro převodovku a zároveň pro mokrou spojku. Akorát to složení aditiv nebude asi stejné, jelikož převodovky u aut mají šikmé ozubení na rozdíl od motorek, kde jsou zuby přímé.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Durex píše:.....udělat motorovej olej společně i s normou pro špajsku nebude problém.....
Nevím, jestli je to tak jednoduché - a krom toho, převodovky Hondy mají jiné nároky na olej, než jiné značky. A co vím, tak ten "Miler" XSS 10w40 jako jediný motorák plní i převodové normy.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

Takto vytržené z kontextu to vypadá blbě, ale v mém příspěvku jsem psal, že se může vycházet ze zkušeností z moto olejů. Jinak to že to je jediný olej,který plní tuto normu si myslím je v celku logické. Je to exot. Protože proč dělat takový olej, když má auto oddělené skříně. U motorek jsou naopak "exoti" jen pro motor.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Příspěvek od jerome »

Pitris ozaj vydarený sloh :lol: ale čo je na plač je ten fakt aký servisáci robia z autami. A vlastne neplati to len u autách :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
feroF
Příspěvky: 142
Registrován: úte led 25, 2005 23:21

Příspěvek od feroF »

K Pitrisovmu info doplnim malu, ale podstatnu vetu z originalneho navodu na udrzbu (1997):

[i] Pokud nemate k dispozici olej Honda Manual Transmition Fluid, muzete docasne pouzit motorovy olej API service SG nebo SH s viskozitou SAE 10W30 nebo 40. Pouziti motoroveho oleje muze zpusobit zvysene opotrebeni prevodovky a obtiznejsi razeni [/i]

Ak zoberieme do uvahy servisny interval vymeny oleja v prevodovke, tak nam jeho cena (ktora sa s kazdou novou generaciou - MTF I, II, III pravidelne zvysuje) nemoze sposobovat hlavybolenie.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Durex »

V tom případě moto olej 10W40 by tam běhal jak víno ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

feroF píše:K Pitrisovmu info doplnim malu, ale podstatnu vetu z originalneho navodu na udrzbu (1997):
Pokud nemate k dispozici olej Honda Manual Transmition Fluid, muzete docasne pouzit motorovy olej API service SG nebo SH s viskozitou SAE 10W30 nebo 40. Pouziti motoroveho oleje muze zpusobit zvysene opotrebeni prevodovky a obtiznejsi razeni.
Však jsem i přesně tohle tady na několika jiných vláknech uváděl. Do Honda manuální převodovky do r.v. asi 2000 výrobce povoluje použití "obyčejného" motorového oleje (10w30 je viskozitně zhruba jako 75w80 a 10w40 asi jako 75w90), a pokud není k dispozici origo převodový olej, nebo olej s normou MTF (což je ten Millers oils XSS, nebo Texaco MTF-94), je ten motorový olej jediné jiné (dočasné) řešení - jakýkoliv jiný "normální" převoďák (který bude jinde dobře fungovat), převodovku Honda postupně zničí.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Durex píše:V tom případě moto olej 10W40 by tam běhal jak víno ...
Možná máš pravdu, ale to by asi Honda uváděla jako možnou alternativu. Ale jak.....
feroF píše:Ak zoberieme do uvahy servisny interval vymeny oleja v prevodovke, tak nam jeho cena nemoze sposobovat hlavybolenie.
.....dám tam raději to, co tam patří - MTF :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět