hlucny motor po vymene moto oleja

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

ivanv

hlucny motor po vymene moto oleja

Příspěvek od ivanv »

Ahojte, prosím Vás o pomoc, radu.
Mám VW Jetta 2015, 1,2 TSI, najadz. 43000 km, reťazový rozvod. Mám aktivný longlife interval, ale po posl. výmene pri 30000 km v VW servise som sa rozhodol, ze nechám plynut longlife interval, ale stále po cca.13000 km vymením olej sám.
Včera som vymenil olej /bolo ho citit benzinom, ako u vsetkých priamovstrekoch/ aj filter /MANN/, nechal dokonale odkvapkat. Po naliati nového oleja /MOGUL 5W 30 longlife/ som nastartoval motor, vsetko OK, ale po cca 2 minutách jazdy začalo vydavat hrkotavý zvuk z oblasti rozvodov. To sa ustálilo po cca 2O sekundách. Dneska sa to zopakovalo, tzn. chladný štart všetko OK, po cca prejdení 1km znova hrkotavý zvuk, po cca 20 sek. znovu ticho.
Možno som iba citlivý a sledujem to prehnane po svojpomocnej výmene, alebo je niekde problém. Olej som menil predčasne, lebo si chcem auto nechat na min. 150 000 km, aj viac.
Ďakujem za vsetky reakcie.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: hlucny motor po vymene moto oleja

Příspěvek od Jerry3 »

ivanv píše:...som vymenil olej /bolo ho citit benzinom, ako u vsetkých priamovstrekoch...
Pro tohle mají v angličtině výraz "urban legend". Prostě se to nezakládá na pravdě. Benzín v oleji totiž nesouvisí se způsobem přípravy směsi, ale - v daném případě - s tím, že ŘJ motoru nadměrně obohacuje směs, aby chladila příliš malý katalyzátor umístěný navíc příliš blízko motoru, tj. aby ho ochránila před zničením. Tedy se jedná o konstrukční chybu motivovanou snahou ušetřit náklady na výzkum a vývoj, které by jinak bylo nutno vynaložit za účelem splnění exhalačních limitů "řádnou cestou".
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: hlucny motor po vymene moto oleja

Příspěvek od Misojogi »

Tedy se jedná o konstrukční chybu
zaujimalo by ma ze ktore auta tuto chybu nemaju a ktore maju pripadne ako to zistit aby som sa im vyhol (alebo aby som doporucil vyhnutie inym)
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: hlucny motor po vymene moto oleja

Příspěvek od Jerry3 »

Mišo, tebe opravdu nic nenapadá?
ivanv

Re: hlucny motor po vymene moto oleja

Příspěvek od ivanv »

Páni, chvalabohu, ze sa rozprudila diskusia. Mne ide iba o to, ze som si vsimol to chrapcanie /cca. 20 sek./ po vymene oleja. Mozno som tomu skor iba nevenoval pozornost. Pozor, nejde o hlucnost hned po nastartovaní, ale cca po 2 minutach behu v nizsich otackach.
Tzn. moze to byt chyba oleja /MOGUL 5W 30, VW 504/, alebo filtra /MANN, podla katalog cisla to co tam má byt/, alebo suhra nahod?
Nechat to tam na 13 tis km, alebo von po 2 tis km. To by bol celkom drahý preplach.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: hlucny motor po vymene moto oleja

Příspěvek od bio »

no a co takhle zajet do servisu a nechat poslechnout mechanika? O oleji se nezmiňovat, jen mu říct že to rachotí..
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: hlucny motor po vymene moto oleja

Příspěvek od Pedro »

Mas oci? Vidis prvni radek?
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: hlucny motor po vymene moto oleja

Příspěvek od jerome »

Podľa mňa to nemá súvis s olejom. Keby bol na "vine" olej tak motor by ten čudný zvuk vydával dlhšie a nie že najprv nie potom áno a po 2min. zase nie :? Mohlo tam byť už niečo "chytené" a zhodou okolností sa to prejavilo po výmene oleja. Pred časom sa tu riešila hlučná kladka rozvodov na Honde po cca 40Tis.km :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: hlucny motor po vymene moto oleja

Příspěvek od rousini »

Zmínka o tom, že jsi filtr nechal dokonale odkapat vyvozuje dojem, že nebyl nebo nebývá měněný a to by nebylo dobře...
S rozvody TSI jsou dlouhodobě problémy a žádné řešení výrobce asi nebylo 100%. Častějšími výměnami nic nepokazíš, nicméně u takto fajnového agregátu bych dodržoval normu VW a modlil se.
Konkrétní radu nemám.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: hlucny motor po vymene moto oleja

Příspěvek od Pitris »

Ano :) Fajnový agregát který potřebuje denně motlitbu a spešl olej. Dodržet normu kdyžtak ano, ale při "neLL" nemusí být nutně 504, ale stačí i 502.
Osobně si ale taky myslím, že uvedená závada spojitost s jiným olejem nemá.... A pokud za to olej může, tak spíš ten první z fabriky jestli tam byl "LL" interval :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: hlucny motor po vymene moto oleja

Příspěvek od Brembo »

Neriešit,po 100 až 150 tisíc km bude motor i tak K.O. Výrobca síce mal podla neho riešenie ,no i tak to nič neriešilo,motory klakli i tak.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: hlucny motor po vymene moto oleja

Příspěvek od NOVON »

Do TSI olej VW 502.00 a motor poradne tocit,nejezdit na spotrebu.Jedina rada pro dlouhodobou funkcnost techto agregatu.Podobne jako u HTP,olej 5w-50 a motor vytacet-nesetrit.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: hlucny motor po vymene moto oleja

Příspěvek od jerome »

Toto je rada ktoru nechce pocut ziadny majitel 1.2tsi pretoze si auto s danym motorom kupil aj vdaka papierovo paradnej spotrebe. Realita je trochu inde a tak vacsina jazdi v podtacavom rezime = postupne sa vsetko serie :D
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1862
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: hlucny motor po vymene moto oleja

Příspěvek od BigBang »

Jenomže bludy na papíře maj všichni... Ano, nebudeš jezdit za deklarovaných 4,5l, nýbrž do 6l a to je hrozná trága že. S fabií jezdím stylem, že pod 2 tis. otáček jí téměř nepouštím a dálku pojedu pod 5,5... Město, kde se pohybuje převážně, je dlouhodobá 6,5 a to tím stylem, že 90% jsou pocuky do 5 km.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: hlucny motor po vymene moto oleja

Příspěvek od Pitris »

BigBang píše:Jenomže bludy na papíře maj všichni... Ano, nebudeš jezdit za deklarovaných 4,5l, nýbrž do 6l a to je hrozná trága že....
Ano. Pro některý petrolíny to tragédie je. A vůbec jim nedojde, že při nepodtáčení na tom budou se spotřebou stejně, ale motor bude v lepším stavu.
Ale toto tady už off topic....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět