Hledám plně syntetický olej pro turbobenzín 2.4l

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

NewMember

Hledám plně syntetický olej pro turbobenzín 2.4l

Příspěvek od NewMember »

Ahoj,

po hledání zde na fóru jsem stále nenašel odpověď na můj problém, a sice potřebuji kvalitní plně syntetický olej pro turbo benzín, rok 2005, 2.4T od Volva, 5 válců, najeto 220k km.

Ze zdejší diskuze jsem došel k tomuto závěru:
1) pojem plná syntetika dneska již neplatí
2) Potřebuji olej splňující ACEA A3/B3/B4, příp. A5/B5. Tzn. asi žadné eko oleje s normou C3 (většina 5W-30)
3) 5W-30 pro turbobenzín stejně není vhodný (letní číslo 30 v bude problém při zatížení motoru) -> potřebuji uřčitě alespoň xW-40 (nebo 0W-30 ??? šlo by to?)
4) 0W-40 vs 5W-40. 0W-40 dělá snad jen Castrol, Mobil a snad Millers. 5W-40 oleje jsou většinou horší kvality (group III), ve většině případů nejde říct, že jde o "plnou syntetiku", např. Mobil a jeho HC technology.
5) Je vůbec 0W-40 vhodný na letní teploty okolo 30°C+?

Která je dle vašeho názoru nejlepší 0W-40? Castrol ma normu již C3, Mobil A3/B4. Je vhodná C3 do starého motoru bez DPF?

Ze zahraničních fór (většinou USA, Bobistheoilguy.com) často čtu, že používají oleje German Castrol 0W-30...

Omlouvám se, jestli se opakuji, jde mi jen o to, že tyto volvácké pětiválce mají problém s PVC systémem, který se snadno ucpe a zakarbonuje, je proto třeba použít "plnou syntetiku", aby nedocházelo k zanášení... Tzn. nějaké oleje Gr.IV, PAO apod...

Teď babo raď. Asi to moc řeším, jen nechci nic podcenit... Měním po 10 000 km/ 1 rok.

Díky chlapi za rady.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Hledám plně syntetický olej pro turbobenzín 2.4l

Příspěvek od Pitris »

1) ano.
2) ano. A3/B3 a dá se i C3 ale C3-10 nebo C3-12
3) ano. 0w30 je vhodná jen v zimě.
4) ano. Ale olejů 0w40 je povícero.
5) ano.

Dá se vzít v 0w40 třeba Mobil1 NewLife, Yacco Galaxie RS nebo Millers XF Longlife. Ale dá se i 5w40 (třeba Millers EE či Valvoline SynPower), nebo 5w50 (lépe dotěsní a v 5w50 super olej třeba Yacco Galaxie GT. Jest to PAO + ester).

Těch 10tkm/1rok je :wink: ale o dobrých čistících schopnostech oleje rozhoduje kromě té včasné výměny norma API - ne plno/polo-syntetičnost....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Hledám plně syntetický olej pro turbobenzín 2.4l

Příspěvek od Jerry3 »

NewMember píše:...tyto volvácké pětiválce mají problém s PVC systémem, který se snadno ucpe a zakarbonuje, je proto třeba použít "plnou syntetiku", aby nedocházelo k zanášení...
Možná tak v Americe, ale v Evropě je to u stejných motorů řešené úplně jinak.

P.S: Správně PCV. :lol:
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: Hledám plně syntetický olej pro turbobenzín 2.4l

Příspěvek od Pandora »

Pokud se chteji PAO oleje, tak v civilních olejich 100% PAO se bude shanet hure. Ale je moznost se podivat na oleje pro Motorsport, napr. Millers.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Hledám plně syntetický olej pro turbobenzín 2.4l

Příspěvek od Pitris »

Ano. Millers oils CFS je PAO + triester, ale taky 2000 peněz za 5 litrů....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: Hledám plně syntetický olej pro turbobenzín 2.4l

Příspěvek od Pandora »

100% PAO inzeruje i Yacco galaxy 0w40, jeste cenove vychazi Motul 300V 5w40.
Ten prvni vychazi 2 litry na 495,- a druhy v dvoulitrovce na 895,-
e1H

Re: Hledám plně syntetický olej pro turbobenzín 2.4l

Příspěvek od e1H »

A čo tak dávať Shell Helix Ultra 0W-40 a meniť ho každý 8-9 tisíc km? Myslím si, že výmena aj o tých 1-2 tisíc km skôr prospeje motoru viac, ako tam dávať nejaké PAO zázraky.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Hledám plně syntetický olej pro turbobenzín 2.4l

Příspěvek od Pitris »

Aj tak sa može....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Hledám plně syntetický olej pro turbobenzín 2.4l

Příspěvek od Shi »

Mimochodem, kdysi jsem četl, že u tepelného přetížení oleje u PAO dochází ke změnám nevratným, zatímco u hydrokrakovaných olejů ke změnám vratným, takže automaticky neplatí, že PAO je lepší než HC.

Řešení navrhované e1H je asi pro motor, který má tendenci karbonovat, poměrně velmi smysluplné.
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Hledám plně syntetický olej pro turbobenzín 2.4l

Příspěvek od bjukemen »

pravdu pises tak je to s tym PAO, HC olej neuskodi a pri cocke nezresetie tak ako sa to mmoze stat u PAO

nieje vsetko zlato co sa blistí
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
NewMember

Re: Hledám plně syntetický olej pro turbobenzín 2.4l

Příspěvek od NewMember »

Chlapi díky za příspěvky. No když se to tak vezme, je nějaký větší rozdíl mezi Mobil/Castrol/Shell 0W-40?

Dle mého se jedná o kvalitativně dost podobné oleje, max. s mírnými odlišnostmi ve skladbě aditiv. Teď tedy bude lepší jedna z 0W-40 nebo nějaká lepší 5W-40? Je to konstrukně asi 15 let starý motor. Dle informací to jezdilo prvních cca 100 tisíc na 5W-30 castrol, poté 100 Mobil 3000 X1 5W-40.

Ad PCV - pokud to chápu správně, v USA mají jinak řešený systém odvětrávání klikovky než u nás v Evropě?

Díky
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Hledám plně syntetický olej pro turbobenzín 2.4l

Příspěvek od Pitris »

Shi píše:Mimochodem, kdysi jsem četl, že u tepelného přetížení oleje u PAO dochází ke změnám nevratným, zatímco u hydrokrakovaných olejů ke změnám vratným....
Ano. Je to tak. Ale zase na druhou stranu PAO a ester má výhody i nízkoteplotní, esterová složka i ty vysokoteplotní, a navíc ten hydrokrak sice vydrží před tepelným zhroucením (a teď stupně střílím od boku) max. 240 stupňů a pak konec, ale změny jsou vratné, kdežto PAO aby došlo ke změnám nevratným "potřebuje" těch stupňů 260.
Ale pravdou jest že pro motor je vhodnější běžný olej měněný častěji, než přejížděná superkvalita.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Hledám plně syntetický olej pro turbobenzín 2.4l

Příspěvek od Pitris »

NewMember píše:Chlapi díky za příspěvky. No když se to tak vezme, je nějaký větší rozdíl mezi Mobil/Castrol/Shell 0W-40?
Velký ne ale z těchto tří bych volil asi Mobil1.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: Hledám plně syntetický olej pro turbobenzín 2.4l

Příspěvek od e1H »

Tie 0W-40-ky A3/B4 sú viacmenej rovnaké, možno tak Mobil1 New Life 0W-40 je papierovo trochu lepší. Najlepší pomer cena/výkon má preto práve ten Mobil, a najlepšiu cenu zase mal naposledy keď som to pozeral práve ten Shell. Aj práve preto som ho doporučil ako zaujímavú a cenovo dostupnú alternatívu.
Pandora
Příspěvky: 556
Registrován: ned srp 30, 2015 14:32

Re: Hledám plně syntetický olej pro turbobenzín 2.4l

Příspěvek od Pandora »

Mobil new life vychazi na neco malo pres 200,- za litrovku u oficialniho importera.
U shelu nevim, zdejsi eshop jej treba nenabizi v 0w40, znackoveoleje.cz taky ne, importer nevim. Aby clovek nekoupil padelek.
Odpovědět