Gufero - smer zavitu

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Johnny55
Příspěvky: 161
Registrován: pon srp 29, 2011 19:42

Gufero - smer zavitu

Příspěvek od Johnny55 »

Zdravim majstri
menim rozvody na aute a chcem pomenit aj gufera pri rozvodoch na vacke a kluke, ked to bude dole. Len ako som tak siel objednavat tak som sa uz doplietol
motor sa toci na rozvodoch v smere hodin :) tak gufera tam patria s pravotocivym alebo lavotocivym zavitom? :)

Dakujem pekne
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Návštěvník

Re: Gufero - smer zavitu

Příspěvek od Návštěvník »

Johnny55 píše:motor sa toci na rozvodoch v smere hodin...
Většina ano, ale rozhodně jsou výjimky, např. některé motory Honda. Pokud pořídíš origo gufera, což rozhodně doporučuji, nemusíš nic řešit.
Johnny55
Příspěvky: 161
Registrován: pon srp 29, 2011 19:42

Re: Gufero - smer zavitu

Příspěvek od Johnny55 »

lenze original stoji jedno 30€ a potrebujem 3 a ak chcem menit aj druhu stranu vaciek tak 5 :D
budem to menit pri kazdej vymene rozvodov nech mam istotu predsa
Tak? :)
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Návštěvník

Re: Gufero - smer zavitu

Příspěvek od Návštěvník »

Johnny55 píše:...budem to menit pri kazdej vymene rozvodov nech mam istotu predsa
Tak? :)
V rámci této "jistoty" jsem po důkladném porovnání původních gufer na motoru Mazdy 626 GT 2,0 MPI 100 kW s 220 tis. km na hrbu a údajně "kvalitní" aftermarketové náhrady raději osadil zpět ta původní. :)
Johnny55
Příspěvky: 161
Registrován: pon srp 29, 2011 19:42

Re: Gufero - smer zavitu

Příspěvek od Johnny55 »

dostaneme sa prosim aj k mojej otazke? cenim si vasu radu ale ja som sa pytal ako to je s guferami a nie to od akeho vyrobcu
Dakujem za pochopenie
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Gufero - smer zavitu

Příspěvek od NOVON »

pitris: Motor se vzdycky toci ve smeru hodinovych rucicek,ci-li doprava..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Návštěvník

Re: Gufero - smer zavitu

Příspěvek od Návštěvník »

NOVON píše:pitris: Motor se vzdycky toci ve smeru hodinovych rucicek,ci-li doprava..
Nemáš pravdu!
Návštěvník

Re: Gufero - smer zavitu

Příspěvek od Návštěvník »

Johnny55 píše:ako to je s guferami
Pokud už gufero je tzv. "směrové", musíš vybrat takové, v němž se vyznačená spirála jakoby utahuje ve směru otáčení hřídele. Jinak řečeno, hřídel se nesmí točit "proti srsti" vyznačené spirály. Snad jsem to napsal srozumitelně... 8)

P.S.: Většina gufer ale není "směrová".
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Gufero - smer zavitu

Příspěvek od NOVON »

Návštěvník píše:
NOVON píše:pitris: Motor se vzdycky toci ve smeru hodinovych rucicek,ci-li doprava..
Nemáš pravdu!
Tak to se omlouvám..Většinou jsou rozvody na pravé straně motoru(ve směru jízdy),klika se točí doprava..Nicméně jsou i vyjímky u japonců,kdy jsou rozvody vlevo (ve směru jízdy),ale klika se točí taky doprava..Některé motory Honda,Mitsubishi (měl jsem to v Coltu).
Víc jsem tedy neviděl..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Návštěvník

Re: Gufero - smer zavitu

Příspěvek od Návštěvník »

NOVON píše:Tak to se omlouvám..Většinou jsou rozvody na pravé straně motoru...
Víc jsem tedy neviděl..
Omlouvat se nemusíš. A to, že jsi něco neviděl, nutně neznamená, že to není: já na to také čučel jako puk. U té Hondy Civic 1,5 někdy z r.v 1997 či 1998 bylo už vše "po evropsky", akorát že motor se při čelním pohledu na řemenici klikovky točil doleva. Honda byla ještě made in Japan. Mám jediné vysvětlení: aby mohli jednoduše bez dalších úprav jen otočit agregát v motorovém prostoru (to aby motor přišel před spolujezdce), zařídili, aby se klika točila naopak.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Gufero - smer zavitu

Příspěvek od Pitris »

NOVON píše:pitris: Motor se vzdycky toci ve smeru hodinovych rucicek,ci-li doprava..
:shock: :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Gufero - smer zavitu

Příspěvek od NOVON »

Pitris píše:
NOVON píše:pitris: Motor se vzdycky toci ve smeru hodinovych rucicek,ci-li doprava..
:shock: :?:
Oki teda..běžný motor v automobilu.. :mrgreen:
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Johnny55
Příspěvky: 161
Registrován: pon srp 29, 2011 19:42

Re: Gufero - smer zavitu

Příspěvek od Johnny55 »

Dakujem za radu :)

Este ked Vás tu mam, opytam sa, už dlhsiu dobu mi neda spavat taka dierka na vodnej pumpe (sucast rozvodu) Napadlo ma či by nebolo na skodu tam doplnit sem tam alebo pred montazou mazivo. Nikdy predtym som to nedaval ale vzdy mi to vrtalo hlavou :) Viem ze pumpa je mazana chladivom, ale naco je tam potom ta dierka? :)
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Návštěvník

Re: Gufero - smer zavitu

Příspěvek od Návštěvník »

Johnny55 píše:...Viem ze pumpa je mazana chladivom, ale naco je tam potom ta dierka? :)
Přece na čůrání - odtud začně téct. :P Ale teď vážně: důvod je úplně stejný, jako "ventilek" na převodovce - ten "hluchý" prostor za dírkou musí dýchat. :lol:
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Gufero - smer zavitu

Příspěvek od NOVON »

tak tak.Jo jo bomba,shodli jsme se s modelarem.To je tak jednou za rok :-)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Odpovědět