Ford

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Ford

Příspěvek od Pedro »

V podpisu mas ghiu 2,9..to je kara,to jeste vyrobcum zalezelo na aute
Mr.Wu
Příspěvky: 29
Registrován: pát dub 04, 2014 18:04

Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)

Příspěvek od Mr.Wu »

PePe píše:V podpisu mas ghiu 2,9..to je kara,to jeste vyrobcum zalezelo na aute
Jj, to je mazlíček... :-) Je to teda ten novější, kulatej. Ale nutno říct, že už tam bylo trochu vidět, že se šetřilo oproti staršímu, hranatýmu - to byly fakt káry, který byly udělaný pořádně. Ale i ten kulatej je "kovářský dílo" oproti tomu, co se vyrábí za "plasťáky" teď... :-)

A jen tak mimochodem - u něj je v návodu krásně rozepsaný jaký oleje a viskozity se dají použít a který jsou doporučený - a člověk se nemusel bát, že tam na doporučení výrobce bude lejt něco, kvůli čemu motor po max 250 tisících klekne... :wink: (viz vydřený vačky u 2.5 Tdi kvůli LonglLife...). Takže moje Scorpio si hezky spokojeně brumlá s Mobilem 5W-50 :-)
VW Passat Variant, 3BG Highline, 2004, 2.5TDi V6 BAU (Abt 150kW), Tiptronic, 4motion (Torsen)
Ford Scorpio II sedan, Ghia, 1995, 2.9i V6 24v Cosworth BOB (152kW), AL4De
Ford Scorpio II sedan, CLX, 1997, 2.3i R4 16v DOHC Y5A (108kW), MT75
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)

Příspěvek od Pedro »

1995 kulatej,to musel bejt první ročník,ne?
Fakt cosie :?:
:wink:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)

Příspěvek od Colommbo »

152kW mi na Cosworth přijde nějak moc málo... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Mr.Wu
Příspěvky: 29
Registrován: pát dub 04, 2014 18:04

Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)

Příspěvek od Mr.Wu »

PePe píše:1995 kulatej,to musel bejt první ročník,ne?
Fakt cosie :?:
:wink:
Je vidět, že ti to něco říká... :-) Jj, je to jeden z prvních kulatejch - dokonce ani není rezavej... :-D Je to plnotučnej V6 Cosworth a má úžasnou chuť do života (ne jako dnešní přiškrcený chudáčci - ikdyž těch atmosférickejch už dost ubejvá). Vždycky když ho jednou za čas protáhnu, hlavně ten motor mi vyčaruje úsměv na tváři. Musim vždycky vypadat jak magor, když ho řídim... :-D
VW Passat Variant, 3BG Highline, 2004, 2.5TDi V6 BAU (Abt 150kW), Tiptronic, 4motion (Torsen)
Ford Scorpio II sedan, Ghia, 1995, 2.9i V6 24v Cosworth BOB (152kW), AL4De
Ford Scorpio II sedan, CLX, 1997, 2.3i R4 16v DOHC Y5A (108kW), MT75
Mr.Wu
Příspěvky: 29
Registrován: pát dub 04, 2014 18:04

Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)

Příspěvek od Mr.Wu »

Colommbo píše:152kW mi na Cosworth přijde nějak moc málo... :)

Jestli je 152kW málo? Toť otázka... Ale vzhledem k tomu, že to je motor z půlky devadesátek, atmosférická V6, a není to závoďák, se mi to zdá víc než dostačující... :-)

A hlavně jde o to, jak ten svůj temperament podává, na tom podlě mě záleží asi nejvíc... Jel jsem i s rychlejšíma a modernějšíma autama, ale tu svoji rychlost prostě neuměly tak prodat... Žádnej pořádnej zvuk, žádný cukání sebou, žádný drama - prostě jak řídit s kondomem... ;-) A to nemluvim o tom, jak rychle se stará neseškrcená atmosféra dokáže sebrat a reagovat na plyn... To už dneska běžný auta prostě tak neuměj...
VW Passat Variant, 3BG Highline, 2004, 2.5TDi V6 BAU (Abt 150kW), Tiptronic, 4motion (Torsen)
Ford Scorpio II sedan, Ghia, 1995, 2.9i V6 24v Cosworth BOB (152kW), AL4De
Ford Scorpio II sedan, CLX, 1997, 2.3i R4 16v DOHC Y5A (108kW), MT75
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)

Příspěvek od Jezevcik »

Upřímně řečeno, ten model byl pro mě tehdy velkým zklamáním a myslím, že ho nepřijme ani historie. Scorpio I nasadilo designově příliš vysokou laťku, kterou chtěli u Fordu překonat excesem a ulítli. Na chlup to samé se ale stalo Mercedesu, kdy po legendární, oblíbené a dlouho vyráběné "stočtyřiadvacítce", přišla ohavná Masařka.
Tím ovšem nijak nesnižuji ten šestiválcový motor. Znám lidi, kteří to řídili a prý je to celkem zážitek.
Za kolik se s tím dá jezdit?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Návštěvník

Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)

Příspěvek od Návštěvník »

Kulatej už byl jenom v provedení sedan a kombi - to s prakticky nezměněným "pozadím" (ve srovnání s předchozí generací). Mně se nejvíce líbila právě ta předchozí generace v pětidveřovém provedení. Excelentní cesťák a s předmětným motorem v té době nepřekonatelný poměr cena/užitek! :wink:
Mr.Wu
Příspěvky: 29
Registrován: pát dub 04, 2014 18:04

Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)

Příspěvek od Mr.Wu »

Jezevcik píše:Upřímně řečeno, ten model byl pro mě tehdy velkým zklamáním a myslím, že ho nepřijme ani historie. Scorpio I nasadilo designově příliš vysokou laťku, kterou chtěli u Fordu překonat excesem a ulítli. Na chlup to samé se ale stalo Mercedesu, kdy po legendární, oblíbené a dlouho vyráběné "stočtyřiadvacítce", přišla ohavná Masařka.
Tím ovšem nijak nesnižuji ten šestiválcový motor. Znám lidi, kteří to řídili a prý je to celkem zážitek.
Za kolik se s tím dá jezdit?
Je fakt, že to v tý době byl moc velkej designovej úlet a nutno přiznat, že prodejně to byl propadák... Třeba konzervativnější Omega vydržela mnohem dýl... A je to typickej příklad "love or hate", prostě se buď hodně líbí, nebo hodně nelíbí... U mě to byla láska na první pohled... :-)

Samozřejmě žere, co si budem povídat... :-) Město tak 14 - 15 l, mimo město s hódně lehkou nohou se dá dostat lehce pod 9l. Dodávaly se jenom s dinousauřím 4st. automatem...
VW Passat Variant, 3BG Highline, 2004, 2.5TDi V6 BAU (Abt 150kW), Tiptronic, 4motion (Torsen)
Ford Scorpio II sedan, Ghia, 1995, 2.9i V6 24v Cosworth BOB (152kW), AL4De
Ford Scorpio II sedan, CLX, 1997, 2.3i R4 16v DOHC Y5A (108kW), MT75
Mr.Wu
Příspěvky: 29
Registrován: pát dub 04, 2014 18:04

Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)

Příspěvek od Mr.Wu »

není to moje video, jen jsem ho reupnul...

https://www.youtube.com/watch?v=JvGDAcL ... e=youtu.be
VW Passat Variant, 3BG Highline, 2004, 2.5TDi V6 BAU (Abt 150kW), Tiptronic, 4motion (Torsen)
Ford Scorpio II sedan, Ghia, 1995, 2.9i V6 24v Cosworth BOB (152kW), AL4De
Ford Scorpio II sedan, CLX, 1997, 2.3i R4 16v DOHC Y5A (108kW), MT75
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)

Příspěvek od Colommbo »

Mr.Wu píše: Jestli je 152kW málo? Toť otázka...
Myslel jsem to jinak... :) 152kW není málo, na tu dobu je to tak akorát, jen jsem napsal, že na Cosworth mi to přijde málo... :D Když už se tu zmiňovala Omega, tož "obyčejný" třílitr béčkového modelu, produkovaný ve letech 1994-2000, V6 2962ccm DOHC měl 155kW a proto, označil-li Ford svůj motor ikonickým přídomkem Cosworth, bych od motoru čekal daleko víc - V6 třílitr Ford 152kW přiměřeně, ale V6 třílitr Ford Cosworth 152kW prostě málo ... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)

Příspěvek od Pedro »

Je to 2,9i,Juro,zjisti si kolik dával v civilní verzi,tam byl podvýkonovej. Vrčel hlavně v I.gen,a myslim že taky je AT. Pak byl i 2,8i
Pohodlí,interiér, no labůžo,stejně jako V6 Omega,P 605 3.0,ale nutno přiznat že F byl o 1% nad nima...
Svezl jsem se v atmosféře Cosie v escortu,raketa na kolech. Jen to zadní křídlo nic moc dezajn.
Parametry bohužel z kebule nějak vypadly..
V kombi byl tebou vlastněný model zajímavej,nicméně poskromnu jich bylo a nyní snad už nejsou.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)

Příspěvek od Colommbo »

Však ano, Petře, já to nemyslím špatně, akorát prostě když bylo někde u Fordu psáno Cosworth, tak to dycky evokovalo (na tu dobu) vysoký výkon a tohle prostě (ani na tu dobu) vysoký výkon není, tož mě to překvapilo, to jest vše... :) A hlavně - tyhle a podobné motory nejsou koncipované na "třistazmísta" jako spíš na příjemné pružné zrychlování z různých rychlostních režimů a to není o kilowattech jako spíš o newtonmetrech. A Omča mě pro srovnání napadla jako první, bo ji přecjen trošku znám... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)

Příspěvek od Pedro »

Dyk jo,chápu jak to myslíš,já to jen drobet dovysvětlil, 8) :)
Mr.Wu
Příspěvky: 29
Registrován: pát dub 04, 2014 18:04

Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)

Příspěvek od Mr.Wu »

Colommbo píše:
Mr.Wu píše: Jestli je 152kW málo? Toť otázka...
Myslel jsem to jinak... :) 152kW není málo, na tu dobu je to tak akorát, jen jsem napsal, že na Cosworth mi to přijde málo... :D Když už se tu zmiňovala Omega, tož "obyčejný" třílitr béčkového modelu, produkovaný ve letech 1994-2000, V6 2962ccm DOHC měl 155kW a proto, označil-li Ford svůj motor ikonickým přídomkem Cosworth, bych od motoru čekal daleko víc - V6 třílitr Ford 152kW přiměřeně, ale V6 třílitr Ford Cosworth 152kW prostě málo ... :oops:
Jasný, chápu - pokud se mluvilo o Escort Cosworth, nebo ještě dříve o Sierra Cosworth, jednalo se vyloženě o něco extra - trhače asfaltu. U Scorpia to je samozřejmě o něčem jinym. Ten motor je povedenej, ale uvedení názvu Cosworth byl spíš marketingovej tah, k pojmenování té nejvyšší (ale běžné) motorizace evr. Fordu v té době se ten název prostě hezky hodil :-)
Mimochodem Cosworth vyvinul pro Scorpio např. i motor 2.3l (jehož jsem také hrdým majitelem :oops: ), ale u něho se Scorpio názvem Cosworth nechlubilo... :-)
VW Passat Variant, 3BG Highline, 2004, 2.5TDi V6 BAU (Abt 150kW), Tiptronic, 4motion (Torsen)
Ford Scorpio II sedan, Ghia, 1995, 2.9i V6 24v Cosworth BOB (152kW), AL4De
Ford Scorpio II sedan, CLX, 1997, 2.3i R4 16v DOHC Y5A (108kW), MT75
Odpovědět