Ford
Moderátor: Colommbo
Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)
Jj, to je mazlíček... Je to teda ten novější, kulatej. Ale nutno říct, že už tam bylo trochu vidět, že se šetřilo oproti staršímu, hranatýmu - to byly fakt káry, který byly udělaný pořádně. Ale i ten kulatej je "kovářský dílo" oproti tomu, co se vyrábí za "plasťáky" teď...PePe píše:V podpisu mas ghiu 2,9..to je kara,to jeste vyrobcum zalezelo na aute
A jen tak mimochodem - u něj je v návodu krásně rozepsaný jaký oleje a viskozity se dají použít a který jsou doporučený - a člověk se nemusel bát, že tam na doporučení výrobce bude lejt něco, kvůli čemu motor po max 250 tisících klekne... (viz vydřený vačky u 2.5 Tdi kvůli LonglLife...). Takže moje Scorpio si hezky spokojeně brumlá s Mobilem 5W-50
VW Passat Variant, 3BG Highline, 2004, 2.5TDi V6 BAU (Abt 150kW), Tiptronic, 4motion (Torsen)
Ford Scorpio II sedan, Ghia, 1995, 2.9i V6 24v Cosworth BOB (152kW), AL4De
Ford Scorpio II sedan, CLX, 1997, 2.3i R4 16v DOHC Y5A (108kW), MT75
Ford Scorpio II sedan, Ghia, 1995, 2.9i V6 24v Cosworth BOB (152kW), AL4De
Ford Scorpio II sedan, CLX, 1997, 2.3i R4 16v DOHC Y5A (108kW), MT75
Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)
1995 kulatej,to musel bejt první ročník,ne?
Fakt cosie
Fakt cosie
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)
152kW mi na Cosworth přijde nějak moc málo...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)
Je vidět, že ti to něco říká... Jj, je to jeden z prvních kulatejch - dokonce ani není rezavej... Je to plnotučnej V6 Cosworth a má úžasnou chuť do života (ne jako dnešní přiškrcený chudáčci - ikdyž těch atmosférickejch už dost ubejvá). Vždycky když ho jednou za čas protáhnu, hlavně ten motor mi vyčaruje úsměv na tváři. Musim vždycky vypadat jak magor, když ho řídim...PePe píše:1995 kulatej,to musel bejt první ročník,ne?
Fakt cosie
VW Passat Variant, 3BG Highline, 2004, 2.5TDi V6 BAU (Abt 150kW), Tiptronic, 4motion (Torsen)
Ford Scorpio II sedan, Ghia, 1995, 2.9i V6 24v Cosworth BOB (152kW), AL4De
Ford Scorpio II sedan, CLX, 1997, 2.3i R4 16v DOHC Y5A (108kW), MT75
Ford Scorpio II sedan, Ghia, 1995, 2.9i V6 24v Cosworth BOB (152kW), AL4De
Ford Scorpio II sedan, CLX, 1997, 2.3i R4 16v DOHC Y5A (108kW), MT75
Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)
Colommbo píše:152kW mi na Cosworth přijde nějak moc málo...
Jestli je 152kW málo? Toť otázka... Ale vzhledem k tomu, že to je motor z půlky devadesátek, atmosférická V6, a není to závoďák, se mi to zdá víc než dostačující...
A hlavně jde o to, jak ten svůj temperament podává, na tom podlě mě záleží asi nejvíc... Jel jsem i s rychlejšíma a modernějšíma autama, ale tu svoji rychlost prostě neuměly tak prodat... Žádnej pořádnej zvuk, žádný cukání sebou, žádný drama - prostě jak řídit s kondomem... A to nemluvim o tom, jak rychle se stará neseškrcená atmosféra dokáže sebrat a reagovat na plyn... To už dneska běžný auta prostě tak neuměj...
VW Passat Variant, 3BG Highline, 2004, 2.5TDi V6 BAU (Abt 150kW), Tiptronic, 4motion (Torsen)
Ford Scorpio II sedan, Ghia, 1995, 2.9i V6 24v Cosworth BOB (152kW), AL4De
Ford Scorpio II sedan, CLX, 1997, 2.3i R4 16v DOHC Y5A (108kW), MT75
Ford Scorpio II sedan, Ghia, 1995, 2.9i V6 24v Cosworth BOB (152kW), AL4De
Ford Scorpio II sedan, CLX, 1997, 2.3i R4 16v DOHC Y5A (108kW), MT75
Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)
Upřímně řečeno, ten model byl pro mě tehdy velkým zklamáním a myslím, že ho nepřijme ani historie. Scorpio I nasadilo designově příliš vysokou laťku, kterou chtěli u Fordu překonat excesem a ulítli. Na chlup to samé se ale stalo Mercedesu, kdy po legendární, oblíbené a dlouho vyráběné "stočtyřiadvacítce", přišla ohavná Masařka.
Tím ovšem nijak nesnižuji ten šestiválcový motor. Znám lidi, kteří to řídili a prý je to celkem zážitek.
Za kolik se s tím dá jezdit?
Tím ovšem nijak nesnižuji ten šestiválcový motor. Znám lidi, kteří to řídili a prý je to celkem zážitek.
Za kolik se s tím dá jezdit?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)
Kulatej už byl jenom v provedení sedan a kombi - to s prakticky nezměněným "pozadím" (ve srovnání s předchozí generací). Mně se nejvíce líbila právě ta předchozí generace v pětidveřovém provedení. Excelentní cesťák a s předmětným motorem v té době nepřekonatelný poměr cena/užitek!
Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)
Je fakt, že to v tý době byl moc velkej designovej úlet a nutno přiznat, že prodejně to byl propadák... Třeba konzervativnější Omega vydržela mnohem dýl... A je to typickej příklad "love or hate", prostě se buď hodně líbí, nebo hodně nelíbí... U mě to byla láska na první pohled...Jezevcik píše:Upřímně řečeno, ten model byl pro mě tehdy velkým zklamáním a myslím, že ho nepřijme ani historie. Scorpio I nasadilo designově příliš vysokou laťku, kterou chtěli u Fordu překonat excesem a ulítli. Na chlup to samé se ale stalo Mercedesu, kdy po legendární, oblíbené a dlouho vyráběné "stočtyřiadvacítce", přišla ohavná Masařka.
Tím ovšem nijak nesnižuji ten šestiválcový motor. Znám lidi, kteří to řídili a prý je to celkem zážitek.
Za kolik se s tím dá jezdit?
Samozřejmě žere, co si budem povídat... Město tak 14 - 15 l, mimo město s hódně lehkou nohou se dá dostat lehce pod 9l. Dodávaly se jenom s dinousauřím 4st. automatem...
VW Passat Variant, 3BG Highline, 2004, 2.5TDi V6 BAU (Abt 150kW), Tiptronic, 4motion (Torsen)
Ford Scorpio II sedan, Ghia, 1995, 2.9i V6 24v Cosworth BOB (152kW), AL4De
Ford Scorpio II sedan, CLX, 1997, 2.3i R4 16v DOHC Y5A (108kW), MT75
Ford Scorpio II sedan, Ghia, 1995, 2.9i V6 24v Cosworth BOB (152kW), AL4De
Ford Scorpio II sedan, CLX, 1997, 2.3i R4 16v DOHC Y5A (108kW), MT75
Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)
VW Passat Variant, 3BG Highline, 2004, 2.5TDi V6 BAU (Abt 150kW), Tiptronic, 4motion (Torsen)
Ford Scorpio II sedan, Ghia, 1995, 2.9i V6 24v Cosworth BOB (152kW), AL4De
Ford Scorpio II sedan, CLX, 1997, 2.3i R4 16v DOHC Y5A (108kW), MT75
Ford Scorpio II sedan, Ghia, 1995, 2.9i V6 24v Cosworth BOB (152kW), AL4De
Ford Scorpio II sedan, CLX, 1997, 2.3i R4 16v DOHC Y5A (108kW), MT75
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)
Myslel jsem to jinak... 152kW není málo, na tu dobu je to tak akorát, jen jsem napsal, že na Cosworth mi to přijde málo... Když už se tu zmiňovala Omega, tož "obyčejný" třílitr béčkového modelu, produkovaný ve letech 1994-2000, V6 2962ccm DOHC měl 155kW a proto, označil-li Ford svůj motor ikonickým přídomkem Cosworth, bych od motoru čekal daleko víc - V6 třílitr Ford 152kW přiměřeně, ale V6 třílitr Ford Cosworth 152kW prostě málo ...Mr.Wu píše: Jestli je 152kW málo? Toť otázka...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)
Je to 2,9i,Juro,zjisti si kolik dával v civilní verzi,tam byl podvýkonovej. Vrčel hlavně v I.gen,a myslim že taky je AT. Pak byl i 2,8i
Pohodlí,interiér, no labůžo,stejně jako V6 Omega,P 605 3.0,ale nutno přiznat že F byl o 1% nad nima...
Svezl jsem se v atmosféře Cosie v escortu,raketa na kolech. Jen to zadní křídlo nic moc dezajn.
Parametry bohužel z kebule nějak vypadly..
V kombi byl tebou vlastněný model zajímavej,nicméně poskromnu jich bylo a nyní snad už nejsou.
Pohodlí,interiér, no labůžo,stejně jako V6 Omega,P 605 3.0,ale nutno přiznat že F byl o 1% nad nima...
Svezl jsem se v atmosféře Cosie v escortu,raketa na kolech. Jen to zadní křídlo nic moc dezajn.
Parametry bohužel z kebule nějak vypadly..
V kombi byl tebou vlastněný model zajímavej,nicméně poskromnu jich bylo a nyní snad už nejsou.
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)
Však ano, Petře, já to nemyslím špatně, akorát prostě když bylo někde u Fordu psáno Cosworth, tak to dycky evokovalo (na tu dobu) vysoký výkon a tohle prostě (ani na tu dobu) vysoký výkon není, tož mě to překvapilo, to jest vše... A hlavně - tyhle a podobné motory nejsou koncipované na "třistazmísta" jako spíš na příjemné pružné zrychlování z různých rychlostních režimů a to není o kilowattech jako spíš o newtonmetrech. A Omča mě pro srovnání napadla jako první, bo ji přecjen trošku znám...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)
Dyk jo,chápu jak to myslíš,já to jen drobet dovysvětlil,
Re: passat 2.5 TDI (BAU 132kw)
Jasný, chápu - pokud se mluvilo o Escort Cosworth, nebo ještě dříve o Sierra Cosworth, jednalo se vyloženě o něco extra - trhače asfaltu. U Scorpia to je samozřejmě o něčem jinym. Ten motor je povedenej, ale uvedení názvu Cosworth byl spíš marketingovej tah, k pojmenování té nejvyšší (ale běžné) motorizace evr. Fordu v té době se ten název prostě hezky hodilColommbo píše:Myslel jsem to jinak... 152kW není málo, na tu dobu je to tak akorát, jen jsem napsal, že na Cosworth mi to přijde málo... Když už se tu zmiňovala Omega, tož "obyčejný" třílitr béčkového modelu, produkovaný ve letech 1994-2000, V6 2962ccm DOHC měl 155kW a proto, označil-li Ford svůj motor ikonickým přídomkem Cosworth, bych od motoru čekal daleko víc - V6 třílitr Ford 152kW přiměřeně, ale V6 třílitr Ford Cosworth 152kW prostě málo ...Mr.Wu píše: Jestli je 152kW málo? Toť otázka...
Mimochodem Cosworth vyvinul pro Scorpio např. i motor 2.3l (jehož jsem také hrdým majitelem ), ale u něho se Scorpio názvem Cosworth nechlubilo...
VW Passat Variant, 3BG Highline, 2004, 2.5TDi V6 BAU (Abt 150kW), Tiptronic, 4motion (Torsen)
Ford Scorpio II sedan, Ghia, 1995, 2.9i V6 24v Cosworth BOB (152kW), AL4De
Ford Scorpio II sedan, CLX, 1997, 2.3i R4 16v DOHC Y5A (108kW), MT75
Ford Scorpio II sedan, Ghia, 1995, 2.9i V6 24v Cosworth BOB (152kW), AL4De
Ford Scorpio II sedan, CLX, 1997, 2.3i R4 16v DOHC Y5A (108kW), MT75