Jenže mezi mobilem 1 a tím druhým je dost velký rozdíl (ve prospěch kvalit toho prvního). Odhaduji, že Mobil 1 se v SAE 5W-40 dnes už nevyrábí.scopek píše:mobil1
našel jsem Mobil Super 3000 X1 5W-40 ?
Ford Scorpio 2.3 1998
Moderátor: Colommbo
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
Návštěvník ti píše, že řada Mobil1 a řada Mobil jsou dvě odlišné olejové řady, chápeš to...? A Mobil1 se ve viskozitní třídě 5W40 skutečně nevyrábí. Mám pocit, že to začínáš řešit až příliš, přitom tvému motoru s 300tis.km na hrbu je to vpodstatě úplně jedno. Na tvém místě bych použil kvalitní a za slušné peníze Sunoco Gold 5W40 a šmytec. http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... D-5W-40-5L Anebo starý dobrý Mogul, ale ne 10W nýbrž 5W. Stejně ti každý bude doporučovat něco jiného, hlavně ale dej pětku, ne desítku.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
A ani bych neměnil filtr, jen vypustil a napustil nový olej . Po 5000 km bych udělal komplet výměnu olej + filtr. Po těch 3000 zanesený nebude.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
Jestli mohu tak doplním - Mobil1 je olej vyrobený z plněsyntetického (dalo by se i napsat z "umělého") základového oleje technologií SHC Synthese Technology™, kdežto Mobil bez jedničky je (v podstatě - ale pro normální použití dostatečně kvalitní - jen) "polosyntetika" vyrobená hydrokrakováním z ropného základového oleje.... A olej ACEA A3 proto, že 5w30 A1 je olej se sníženou hodnotou HTHS viskozity, což je sice prima při měření emisí u nového motoru, ale při teplotním nebo výkonovém zatížení (nebo při již o-jetém motoru) se může projevit nedostatečně pevný olejový film - může se začít trhat....Colommbo píše:....řada Mobil1 a řada Mobil jsou dvě odlišné olejové řady....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
Jasan - Mobil je dobrý olej a Mobil1 je velmi dobrý olej. Akorátže nemá ty (o)nanočástice...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
nejako sa to tu privelmi rozbehlo,ale myslim ze to nieje take horuce, klasicka 5w-40ka za skusku aj Cinol by stal co to povie
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
Jo chlapy dík za rady pomohlo mi to při rozhodování koupil jsem už ten Sunoco SYNTURO GOLD 5W-40 za 625kč.Prej je to amerika předělávaná v Belgii pro evropské normy.Bylo mi řečeno prodejcem že je to dobrá volba za ty kačky dobrá kvalita(kvůli ne přiliš známé značce) prej třeba v castrolu by ve stejném složení ta cena byla někde uplně jinde. Už mám objednanej i filtr mann 120kc a co nejdřív to vyměním.
Ještě se zeptám myslíte že kdybych to tak nechal a jezdil s Mogul GX-FE 10W-40 hydroštely bych časem uplně dodělal?
Nebo co myslíte?Dík
Ještě se zeptám myslíte že kdybych to tak nechal a jezdil s Mogul GX-FE 10W-40 hydroštely bych časem uplně dodělal?
Nebo co myslíte?Dík
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
scopek píše:....koupil jsem už ten Sunoco SYNTURO GOLD 5W-40 za 625kč....
Trošku jinak - je to PŮVODNĚ firma z USA, ale pro Evropu se oleje Sunoco vyrábějí v Belgii.scopek píše:....Prej je to amerika předělávaná v Belgii pro evropské normy.....
scopek píše:....Bylo mi řečeno prodejcem že je to dobrá volba za ty kačky dobrá kvalita....
Prodejce obyčejně chválí to svoje, ale v tomto má pravdu.
A to je taky pravda - u Castrolu je určujícím prvkem ceny oleje hlavně reklama.scopek píše:....prej třeba v castrolu by ve stejném složení ta cena byla někde uplně jinde....
Teď před letní sezónou by se celkem nic nestalo, ale hydroštel potřebuje ke své správné funkci správný tlak oleje. A jde o to, aby tam ten tlak byl co nejdřív. A čím je u oleje nižší číslo před "w", tím rychleji.scopek píše:....kdybych to tak nechal a jezdil s Mogul GX-FE 10W-40 hydroštely bych časem uplně dodělal?....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
300 tis.km na hrbu a to jako má vyřešit olej?Tak to ani náhodou..Mechanické opotřebení nevyřeší žádný olej,ať je jaký chce!Stejně to skončí výměnou hydroštelů a ani to nemusí problém vyřešit,pokud jsou vyběhané otvory v hlavě pro ně..To se pak řeší vyvařením a vyfrézováním hlavy anebo vyfrézováním a použitím hydroštelů atypického rozměru..
Toť zkušenost z praxe..Bohužel pánové..
Toť zkušenost z praxe..Bohužel pánové..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
Colommbo píše:Je docela možné, že hydroštely žádným olejem stejně úplně neutišíš - kolik toho má motor za sebou...?
scopek píše:No už tam je k 300tisicům...
My víme, Bohumile, My víme...NOVON píše:300 tis.km na hrbu a to jako má vyřešit olej?Tak to ani náhodou..Mechanické opotřebení nevyřeší žádný olej,ať je jaký chce!...Bohužel pánové..
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
A krom toho bylo tazatelem psáno, že....
Jen jsme se snažili upozornit na nevýhody olejů ACEA A1/B1
....takže tam mechanické opotřebení velké nebude.scopek píše:2.3 16v předtím tam byl olej 5w30....Udělal jsem výměnu a na radu jsem tam dal 10w40 a připadne mi že jsou hlučnější hydroštekle (Na předchozí olej 5w30 hydroštekle nebyly skoro slyšet....přemýšlel jsem o Ford Formula F 5W-30....
Jen jsme se snažili upozornit na nevýhody olejů ACEA A1/B1
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
Otázkou je,jak jsou na tom mazací kanály,kor v hlavě,že jo.Přicpanými se ta "voda" 5W-30 lépe prodírá,10W-40 už tak dobře nemusí..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
To je možné - proto doporučeno 5w40
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF