Ford Scorpio 2.3 1998

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

scopek

Re: Ford Scorpio 2.3 1998

Příspěvek od scopek »

Jediný co je na tom super je to že u oleju 5w30 spotřeba tak 1dc 1000km a oleje 10w40 stejných km žadná spotřeba...
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Ford Scorpio 2.3 1998

Příspěvek od Hombre »

Je to tím, že tu 2,3 moc nehoníš, ta tahá i bez vytáčení, tak potřebná teplota u 10W-40 nedosahuje potřebné hranice, aby motor nešel jak šicí stroj. Dle způsobu jízdy bych volil 5W-30 ale A3 - pro piánko jízdu a kratší trasy, pro svižnější svezení a delší trasy nějakou 5W-40, popřípadě na léto směrem k moři tu 10W-40. Já měl 10W-40 v 1,6 Escortu, ale toho jsem honil a vytáčel, tak tam tato specifikace seděla. Jezdil jak drak a i s tímto olejem dokázal Chorvatsko v plnném naložení za 6,3L/100km. Je pravda, že po nastartování déle trvá zahřívání ale to mě nevadí, nejsem zastáncem okamžitého vyjetí.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Ford Scorpio 2.3 1998

Příspěvek od jerome »

Niekedy zmena SAE triedy prospeje hydrostelam inokedy uskodi. Mozno bol ten skok z 5W30 na 10W40 az moc velky. Asi stacilo prejst kvoli spotrebe oleja na 5W40. Kazdopadne na tu olejovu vodu od Fordu 5W30 s A1/B1 zabudni :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Ford Scorpio 2.3 1998

Příspěvek od NOVON »

skopek: Tak tam dej 5W-40,na fordí 5W-30 A1/B1 zapomeň..Hydra by možná necvakaly,ale zapékají se kroužky a hoblujou válce..Ten motor pamatuje ještě Sieru a v te době žádné 5W-30 nebyly a ty motory fungovaly bez problémů.Problémy začaly v roce 93,kdy Ford začal předepisovat oleje 5W-30 A1/B1..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford Scorpio 2.3 1998

Příspěvek od Pitris »

to scopek: a ty hydroštely jsou víc slyšet při/po startu nebo až je motor ohřátý ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skopek

Re: Ford Scorpio 2.3 1998

Příspěvek od skopek »

No ty hydrostekle jsou nejvíc slyšet než se zahřeje motor ale i po zahřátí jsou slyšet ale mín... každopádně jsou víc hlučnější než před výměnou oleje.Když tam olej mám obavy že to pak bude horší a motor bude znít jak traktor a hydrostekle se mi měnit nechcou když jeden stoji 800kč krát 16.
A mýslíte že by byla špatná volba do škopka 2.3 16v 1998 olej Ford Formula F 5W-30 - A1/B1
A když ne ten tak jakej ten řídčí se zase dostane všude a utlumí rambajs hydrosteklu máte někdo nějakej tip???
scopek

Re: Ford Scorpio 2.3 1998

Příspěvek od scopek »

V knížce Jak na to?
Doporučují olej SAE 10w30 ACEA A1-96 nebo API SH nebo SH nebo A2-96 nebo A3-96
Nemáte tedy nějaký tip jakou zn.oleje a vyskozitu jak jsem již psal jde mi o proníkaní do mazacích míst hydroštekle ale aby zaroven kvalitně mazal ostatní části motoru....Dík
e1H

Re: Ford Scorpio 2.3 1998

Příspěvek od e1H »

Asi by som vybral z tejto dvojice:
Valvoline DuraBlend 10W-40 (ACEA A3/B4-12)
Millers Oils EE 10W-40
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Ford Scorpio 2.3 1998

Příspěvek od Hombre »

Do 1,6 16V escorta jsem dával Valvoline DuraBlend 10W-40, ale jak jsem psal výše, raději bych volil Q8 5W-40 na ten jezdím nyní, ale nemám ho odzkoušený na hydroštelech. Rozlívaný stojí 140kč/l , za tu cenu se dá i na jen pár tisíc km odzkoušet, jestli bude šicí stroj i po zahřátí,vyměnit za Valvoline.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford Scorpio 2.3 1998

Příspěvek od Pitris »

Někdy je taky možné (stává se to), že si ten který olej a motor "spolu nesednou". Potom zkusit jiný....
Já bych nalil 5w40 A3, protože ten motor už má provozem zvětšené vůle a A1 je dost nízkoviskózní....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Ford Scorpio 2.3 1998

Příspěvek od Hombre »

Jak píše předseda Pitris, totožný olej stejné normy nemusí být totožný a motor s olejem si nemusí padnout kolem krku, jako s benzínem N95, taky má normu a rozdíl po natankování se liší dle čerpačky. To samé je u oleje, taky jsem zkoušel výrobce oleje. Pro můj motor sedne v 10W-40 Valvoline a v 5W-40 zase Q8, na ten Shell 5W-40 neměl motor takový sametový zvuk a při přechodu z nízkých otáček do vysokých, něco tomu scházelo.

PS: při použití předepsaného 5W-30 A1 to bylo jedno , zvonil na jakýkoliv olej a to samé si ho žral , že jsem musel mít olej v kufru na dolití. Tak když jsem káru dovezl, tak motor měl již za sebou demoliční kůru na olej A1. Nepodařilo se celkově, ale na poslední chvíli aspoň trochu motor uchránit změnou oleje, že šlape i jako 15-ti letý kmet.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
scopek

Re: Ford Scorpio 2.3 1998

Příspěvek od scopek »

Je tam ted olej Mogul GX-FE 10W-40 po kterým ty hydrostely mlátí a jak jsem psal víše najel jsem s ním kolem 3000km
scopek

Re: Ford Scorpio 2.3 1998

Příspěvek od scopek »

Měli jste na mysli tento olej Q8 Oils Formula Excel 5W-40
A nemám se raději držet co je v knížce ?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Ford Scorpio 2.3 1998

Příspěvek od Colommbo »

Je docela možné, že hydroštely žádným olejem stejně úplně neutišíš - kolik toho má motor za sebou...? A ve vztahu k hydroštelům je olej 5Wxx lepší než 10Wxx, takže použij viskozitu 5W40 a na oleje A1/A5 zapomeň. Ale to už ti tu kolegové radili.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
scopek

Re: Ford Scorpio 2.3 1998

Příspěvek od scopek »

No už tam je k 300tisicům
A je nějaká odskoušená značka za rozumnej peníz jsem zastancem spíš častěji měnit všeobecně se traduje když ford tak mobil1
našel jsem Mobil Super 3000 X1 5W-40 ?
Odpovědět