Ford Scorpio 2.3 1998
Moderátor: Colommbo
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
Jediný co je na tom super je to že u oleju 5w30 spotřeba tak 1dc 1000km a oleje 10w40 stejných km žadná spotřeba...
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
Je to tím, že tu 2,3 moc nehoníš, ta tahá i bez vytáčení, tak potřebná teplota u 10W-40 nedosahuje potřebné hranice, aby motor nešel jak šicí stroj. Dle způsobu jízdy bych volil 5W-30 ale A3 - pro piánko jízdu a kratší trasy, pro svižnější svezení a delší trasy nějakou 5W-40, popřípadě na léto směrem k moři tu 10W-40. Já měl 10W-40 v 1,6 Escortu, ale toho jsem honil a vytáčel, tak tam tato specifikace seděla. Jezdil jak drak a i s tímto olejem dokázal Chorvatsko v plnném naložení za 6,3L/100km. Je pravda, že po nastartování déle trvá zahřívání ale to mě nevadí, nejsem zastáncem okamžitého vyjetí.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
Niekedy zmena SAE triedy prospeje hydrostelam inokedy uskodi. Mozno bol ten skok z 5W30 na 10W40 az moc velky. Asi stacilo prejst kvoli spotrebe oleja na 5W40. Kazdopadne na tu olejovu vodu od Fordu 5W30 s A1/B1 zabudni
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
skopek: Tak tam dej 5W-40,na fordí 5W-30 A1/B1 zapomeň..Hydra by možná necvakaly,ale zapékají se kroužky a hoblujou válce..Ten motor pamatuje ještě Sieru a v te době žádné 5W-30 nebyly a ty motory fungovaly bez problémů.Problémy začaly v roce 93,kdy Ford začal předepisovat oleje 5W-30 A1/B1..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
to scopek: a ty hydroštely jsou víc slyšet při/po startu nebo až je motor ohřátý ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
No ty hydrostekle jsou nejvíc slyšet než se zahřeje motor ale i po zahřátí jsou slyšet ale mín... každopádně jsou víc hlučnější než před výměnou oleje.Když tam olej mám obavy že to pak bude horší a motor bude znít jak traktor a hydrostekle se mi měnit nechcou když jeden stoji 800kč krát 16.
A mýslíte že by byla špatná volba do škopka 2.3 16v 1998 olej Ford Formula F 5W-30 - A1/B1
A když ne ten tak jakej ten řídčí se zase dostane všude a utlumí rambajs hydrosteklu máte někdo nějakej tip???
A mýslíte že by byla špatná volba do škopka 2.3 16v 1998 olej Ford Formula F 5W-30 - A1/B1
A když ne ten tak jakej ten řídčí se zase dostane všude a utlumí rambajs hydrosteklu máte někdo nějakej tip???
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
V knížce Jak na to?
Doporučují olej SAE 10w30 ACEA A1-96 nebo API SH nebo SH nebo A2-96 nebo A3-96
Nemáte tedy nějaký tip jakou zn.oleje a vyskozitu jak jsem již psal jde mi o proníkaní do mazacích míst hydroštekle ale aby zaroven kvalitně mazal ostatní části motoru....Dík
Doporučují olej SAE 10w30 ACEA A1-96 nebo API SH nebo SH nebo A2-96 nebo A3-96
Nemáte tedy nějaký tip jakou zn.oleje a vyskozitu jak jsem již psal jde mi o proníkaní do mazacích míst hydroštekle ale aby zaroven kvalitně mazal ostatní části motoru....Dík
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
Asi by som vybral z tejto dvojice:
Valvoline DuraBlend 10W-40 (ACEA A3/B4-12)
Millers Oils EE 10W-40
Valvoline DuraBlend 10W-40 (ACEA A3/B4-12)
Millers Oils EE 10W-40
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
Do 1,6 16V escorta jsem dával Valvoline DuraBlend 10W-40, ale jak jsem psal výše, raději bych volil Q8 5W-40 na ten jezdím nyní, ale nemám ho odzkoušený na hydroštelech. Rozlívaný stojí 140kč/l , za tu cenu se dá i na jen pár tisíc km odzkoušet, jestli bude šicí stroj i po zahřátí,vyměnit za Valvoline.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
Někdy je taky možné (stává se to), že si ten který olej a motor "spolu nesednou". Potom zkusit jiný....
Já bych nalil 5w40 A3, protože ten motor už má provozem zvětšené vůle a A1 je dost nízkoviskózní....
Já bych nalil 5w40 A3, protože ten motor už má provozem zvětšené vůle a A1 je dost nízkoviskózní....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
Jak píše předseda Pitris, totožný olej stejné normy nemusí být totožný a motor s olejem si nemusí padnout kolem krku, jako s benzínem N95, taky má normu a rozdíl po natankování se liší dle čerpačky. To samé je u oleje, taky jsem zkoušel výrobce oleje. Pro můj motor sedne v 10W-40 Valvoline a v 5W-40 zase Q8, na ten Shell 5W-40 neměl motor takový sametový zvuk a při přechodu z nízkých otáček do vysokých, něco tomu scházelo.
PS: při použití předepsaného 5W-30 A1 to bylo jedno , zvonil na jakýkoliv olej a to samé si ho žral , že jsem musel mít olej v kufru na dolití. Tak když jsem káru dovezl, tak motor měl již za sebou demoliční kůru na olej A1. Nepodařilo se celkově, ale na poslední chvíli aspoň trochu motor uchránit změnou oleje, že šlape i jako 15-ti letý kmet.
PS: při použití předepsaného 5W-30 A1 to bylo jedno , zvonil na jakýkoliv olej a to samé si ho žral , že jsem musel mít olej v kufru na dolití. Tak když jsem káru dovezl, tak motor měl již za sebou demoliční kůru na olej A1. Nepodařilo se celkově, ale na poslední chvíli aspoň trochu motor uchránit změnou oleje, že šlape i jako 15-ti letý kmet.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
Je tam ted olej Mogul GX-FE 10W-40 po kterým ty hydrostely mlátí a jak jsem psal víše najel jsem s ním kolem 3000km
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
Měli jste na mysli tento olej Q8 Oils Formula Excel 5W-40
A nemám se raději držet co je v knížce ?
A nemám se raději držet co je v knížce ?
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
Je docela možné, že hydroštely žádným olejem stejně úplně neutišíš - kolik toho má motor za sebou...? A ve vztahu k hydroštelům je olej 5Wxx lepší než 10Wxx, takže použij viskozitu 5W40 a na oleje A1/A5 zapomeň. Ale to už ti tu kolegové radili.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ford Scorpio 2.3 1998
No už tam je k 300tisicům
A je nějaká odskoušená značka za rozumnej peníz jsem zastancem spíš častěji měnit všeobecně se traduje když ford tak mobil1
našel jsem Mobil Super 3000 X1 5W-40 ?
A je nějaká odskoušená značka za rozumnej peníz jsem zastancem spíš častěji měnit všeobecně se traduje když ford tak mobil1
našel jsem Mobil Super 3000 X1 5W-40 ?