Ford EcoBoost 1.0
Moderátor: Colommbo
Re: Ford EcoBoost 1.0
Novinari pisu ine o nizkoobjemovych turbach:
Zdá sa, že motor Ford 1.0 EcoBoost čaká skvelá kariéra. Z objemu jedného litra dáva vďaka priamemu vstrekovaniu a prepĺňaniu výkon 74, 88 alebo 92 kW, čo je porovnateľné s atmosférickými motormi s objemom od 1,6 až do 2,0 litra, pričom spotreba je podstatne nižšia. Svoju premiéru má v minivane Ford B-Max, ktorý s ním spotrebuje na 100 km len 4,9 litra benzínu na 100 km. Ford s týmto 3-valcom však po prvý krát v histórii počíta aj do modelov nižšej strednej triedy. Už čoskoro sa teda objaví pod kapotou Fordu Focus s nemenej zaujímavým údajom spotreby – 5,0 l/100 km.
testovat to museli.mozno budeme prekvapeni vydrzou a bezporuchovostou a nase atmosfery upadnu do zabudnutia
Zdá sa, že motor Ford 1.0 EcoBoost čaká skvelá kariéra. Z objemu jedného litra dáva vďaka priamemu vstrekovaniu a prepĺňaniu výkon 74, 88 alebo 92 kW, čo je porovnateľné s atmosférickými motormi s objemom od 1,6 až do 2,0 litra, pričom spotreba je podstatne nižšia. Svoju premiéru má v minivane Ford B-Max, ktorý s ním spotrebuje na 100 km len 4,9 litra benzínu na 100 km. Ford s týmto 3-valcom však po prvý krát v histórii počíta aj do modelov nižšej strednej triedy. Už čoskoro sa teda objaví pod kapotou Fordu Focus s nemenej zaujímavým údajom spotreby – 5,0 l/100 km.
testovat to museli.mozno budeme prekvapeni vydrzou a bezporuchovostou a nase atmosfery upadnu do zabudnutia
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Ford EcoBoost 1.0
Deklarované spotřeby jsou k smíchu - nebo spíše k pláči!jerome píše:... ktorý s ním spotrebuje na 100 km len 4,9 litra benzínu na 100 km. ... Už čoskoro sa teda objaví pod kapotou Fordu Focus s nemenej zaujímavým údajom spotreby – 5,0 l/100 km. ...
Re: Ford EcoBoost 1.0
Otázkou zůstává, jestli 125 koní dopovaných turbem ten litrový tříválec po 50-ti tkm neudře.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford EcoBoost 1.0
Mě by velmi potěšilo, kdyby takové motory fungovaly dlouhodobě a spolehlivě. Pak bych proti tomu neřekl ani popel. Jenže...
Re: Ford EcoBoost 1.0
skutočný výkon sa ukáže až pri plne naloženom aute pri jazde do kopca. O Fobiach tvrdia,že idu dobre,no len prázdne. Mnoho aut maju práve vtedy prejst vobec cez kopec problém a páni novinári nikdy netestuju plne naložené auto,takže tieto testy nič nepovedia o správaní naloženého auta. A že niektoré modeli zmenia vlastnosti na nepoznanie,o tom už nepíšu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Ford EcoBoost 1.0
Jak naložit s novým motorem? Dle servisních plánů má výměny oleje 1rok/20tis. km. Předpokládaný nájezd 10-12tis/rok. Moje představa je první výměna zhruba při 3tis. km, druhá výměna po roce od začátku užívání a tedy zhruba 7-9tis. po první výměně a pak dodržování rořního intervalu při výše zmíněným nájezdu. Kdyby se nájezd zvyšoval nenechám olej v motoru dýl jak 12-13 tis. km.
Re: Ford EcoBoost 1.0
S tímto motorem, ale 1,6 v Mondeu jsem se honil na sprintech na letišti. Jede neuvěřitelně, ale taky si vezme, po sprintech měl o 2,5 L vyšší průměrnou spotřebu. Tak při využití výkonu to tak valné ve spotřebě se všema obsahy těchto motorů nebude. Když se jim vrzne, tak vemou více jak přibližně stejně výkoná atmosféra.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Ford EcoBoost 1.0
Pri šprintoch ide hore spotreba každému autu, vtedy sa totiž ide čo to dá. K tomu ešte státie, čakanie s naštartovaným motorom najprv na šprint, a potom dochladzovanie motora spravia s priemerom svoje, či je to atmosféra, alebo turbo.
Ale ja pravda, že napr. pri vysokých rýchlostiach dokážu toho malé turbobenzíny zožrať výrazne viac. Pri 160-ke na slovenskej D1 z Bratislavy smerom na Žilinu mám priemernú spotrebu okolo 10 litrov (vraj aj kvôli dochladzovaniu katalyzátora palivom). Tam si atmosféra s podobným výkonom vystačí s nejakými 9 litrami.
redo: Rob presne tak ako píšeš, to bude akurát.
Ale ja pravda, že napr. pri vysokých rýchlostiach dokážu toho malé turbobenzíny zožrať výrazne viac. Pri 160-ke na slovenskej D1 z Bratislavy smerom na Žilinu mám priemernú spotrebu okolo 10 litrov (vraj aj kvôli dochladzovaniu katalyzátora palivom). Tam si atmosféra s podobným výkonom vystačí s nejakými 9 litrami.
redo: Rob presne tak ako píšeš, to bude akurát.
Re: Ford EcoBoost 1.0
Tady se s e1H shodnu přesně tak a jak si napsal redo....e1H píše:redo: Rob presne tak ako píšeš, to bude akurát.
....po třech, pak po osmi a pak každou další výměnu po roce nebo po dvanácti tisících (a i s filtrem)redo píše:....výměna oleje....Předpokládaný nájezd 10-12tis/rok. Moje představa je první výměna zhruba při 3tis. km, druhá výměna po roce od začátku užívání a tedy zhruba 7-9tis. po první výměně a pak dodržování rořního intervalu při výše zmíněným nájezdu. Kdyby se nájezd zvyšoval nenechám olej v motoru dýl jak 12-13 tis. km.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford EcoBoost 1.0
Dík oběma za potvrzení plánu. A bude to samo i s filtrem.
Jj je to tak, EA111 ještě chladí palivem. EA211 a 1.0ecoboost už mají jinak dělaný tepelný hospodářství, netřeba u nich chladit tímto způsobem a díky tomu jsou pod zátěží znatelně úspornější.e1H » ned srp 31, 2014 15:39
(vraj aj kvôli dochladzovaniu katalyzátora palivom)
Re: Ford EcoBoost 1.0
tak ci tak, objem nicim nenahradis a svoje si to zapyta :)ale kto si kupi nizkoobjemovy preplnany motor snad vie do coho ide
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Ford EcoBoost 1.0
No, třeba EcoBoost nedopadne jako Twincharger od VW - ten litrový výkon je totiž zhruba stejný....
Propálené nebo zadírající se písty, problémy s rozvody, s odvodem tepla....mj. právě kvůli (výrobcem byť taky doporučeným) nízkoviskózním olejům VW504 a "LL" výměnám....
Tak se mi dostal do ruky Svět motorů 39/2014, kde o těchto motorech píší - a (na SM) žádná sláva14.2.2011 Pitris píše: Twincharger....1.4 se 132kW....Z litrovýho obsahu je to zhruba 125koní, což je dóóóst slušný na sériový motor - když to vezmeš, že třeba dvoulitr by měl těch koní 250 ! Takových moc není.....a jak píše modelář - přeplňování kompresor + turbo je celkem unikát. (Otázkou je, jakou bude mít ten motor výdrž, ale právě to se dá "trochu" ovlivnit správně zvoleným olejem - tady je potřeba víc než jinde "lepší" olej - a dřív měnit).
Propálené nebo zadírající se písty, problémy s rozvody, s odvodem tepla....mj. právě kvůli (výrobcem byť taky doporučeným) nízkoviskózním olejům VW504 a "LL" výměnám....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Ford EcoBoost 1.0
Minulý týden vyšel článek, jak která automobilka kecá o spotřebě svého oře. Nejhůře dopadly benzínové oturbované babety, které mají o 20 - 30 % větší spotřebu, než je udávaná v TP.....Nejlépe 1,9 nafta od Škodárny a nejmenší rozdíl + - benzínové atmosféry.
Já s mým se po městě přes 10L nedostanu a přitom papírově by měl schlamstnout 11,6L....
Já s mým se po městě přes 10L nedostanu a přitom papírově by měl schlamstnout 11,6L....
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Ford EcoBoost 1.0
Však kdosi (možná to byl i Jarek, už si to nepamätám) tu kdysi někde zmiňoval, jak že se dnes u nových vozů zjišťuje spotřeba paliva - na výfuk se nasadí speciální vak zachytávající "hmotné" částice zplodin, které se pak zváží a podle jejich množství se vypočítá spotřeba paliva...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Ford EcoBoost 1.0
Ano, spotřeba se měří v laboratoři, mj. bez vlivu aerodynamického odporu, a vypočítává se zpětně ze zachyceného množství CO2. Deklarované údaje pak neodrážejí realitu, ale hlavně schopnost výrobců oj.bat metodiku měření.