Ford EcoBoost 1.0

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od jerome »

Novinari pisu ine o nizkoobjemovych turbach:
Zdá sa, že motor Ford 1.0 EcoBoost čaká skvelá kariéra. Z objemu jedného litra dáva vďaka priamemu vstrekovaniu a prepĺňaniu výkon 74, 88 alebo 92 kW, čo je porovnateľné s atmosférickými motormi s objemom od 1,6 až do 2,0 litra, pričom spotreba je podstatne nižšia. Svoju premiéru má v minivane Ford B-Max, ktorý s ním spotrebuje na 100 km len 4,9 litra benzínu na 100 km. Ford s týmto 3-valcom však po prvý krát v histórii počíta aj do modelov nižšej strednej triedy. Už čoskoro sa teda objaví pod kapotou Fordu Focus s nemenej zaujímavým údajom spotreby – 5,0 l/100 km.
testovat to museli.mozno budeme prekvapeni vydrzou a bezporuchovostou a nase atmosfery upadnu do zabudnutia Obrázek
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Návštěvník

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Návštěvník »

jerome píše:... ktorý s ním spotrebuje na 100 km len 4,9 litra benzínu na 100 km. ... Už čoskoro sa teda objaví pod kapotou Fordu Focus s nemenej zaujímavým údajom spotreby – 5,0 l/100 km. ...
Deklarované spotřeby jsou k smíchu - nebo spíše k pláči! :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Pitris »

Otázkou zůstává, jestli 125 koní dopovaných turbem ten litrový tříválec po 50-ti tkm neudře..... :o
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Itall »

Mě by velmi potěšilo, kdyby takové motory fungovaly dlouhodobě a spolehlivě. Pak bych proti tomu neřekl ani popel. Jenže...
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Brembo »

skutočný výkon sa ukáže až pri plne naloženom aute pri jazde do kopca. O Fobiach tvrdia,že idu dobre,no len prázdne. Mnoho aut maju práve vtedy prejst vobec cez kopec problém a páni novinári nikdy netestuju plne naložené auto,takže tieto testy nič nepovedia o správaní naloženého auta. A že niektoré modeli zmenia vlastnosti na nepoznanie,o tom už nepíšu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
redo
Příspěvky: 41
Registrován: pon kvě 13, 2013 15:07

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od redo »

Jak naložit s novým motorem? Dle servisních plánů má výměny oleje 1rok/20tis. km. Předpokládaný nájezd 10-12tis/rok. Moje představa je první výměna zhruba při 3tis. km, druhá výměna po roce od začátku užívání a tedy zhruba 7-9tis. po první výměně a pak dodržování rořního intervalu při výše zmíněným nájezdu. Kdyby se nájezd zvyšoval nenechám olej v motoru dýl jak 12-13 tis. km.
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Hombre »

S tímto motorem, ale 1,6 v Mondeu jsem se honil na sprintech na letišti. Jede neuvěřitelně, ale taky si vezme, po sprintech měl o 2,5 L vyšší průměrnou spotřebu. Tak při využití výkonu to tak valné ve spotřebě se všema obsahy těchto motorů nebude. Když se jim vrzne, tak vemou více jak přibližně stejně výkoná atmosféra. :cry:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
e1H

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od e1H »

Pri šprintoch ide hore spotreba každému autu, vtedy sa totiž ide čo to dá. K tomu ešte státie, čakanie s naštartovaným motorom najprv na šprint, a potom dochladzovanie motora spravia s priemerom svoje, či je to atmosféra, alebo turbo.
Ale ja pravda, že napr. pri vysokých rýchlostiach dokážu toho malé turbobenzíny zožrať výrazne viac. Pri 160-ke na slovenskej D1 z Bratislavy smerom na Žilinu mám priemernú spotrebu okolo 10 litrov (vraj aj kvôli dochladzovaniu katalyzátora palivom). Tam si atmosféra s podobným výkonom vystačí s nejakými 9 litrami.

redo: Rob presne tak ako píšeš, to bude akurát.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Pitris »

e1H píše:redo: Rob presne tak ako píšeš, to bude akurát.
Tady se s e1H shodnu :mrgreen: přesně tak a jak si napsal redo....
redo píše:....výměna oleje....Předpokládaný nájezd 10-12tis/rok. Moje představa je první výměna zhruba při 3tis. km, druhá výměna po roce od začátku užívání a tedy zhruba 7-9tis. po první výměně a pak dodržování rořního intervalu při výše zmíněným nájezdu. Kdyby se nájezd zvyšoval nenechám olej v motoru dýl jak 12-13 tis. km.
....po třech, pak po osmi a pak každou další výměnu po roce nebo po dvanácti tisících :wink: (a i s filtrem)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
redo
Příspěvky: 41
Registrován: pon kvě 13, 2013 15:07

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od redo »

Dík oběma za potvrzení plánu. :D A bude to samo i s filtrem.
e1H » ned srp 31, 2014 15:39
(vraj aj kvôli dochladzovaniu katalyzátora palivom)
Jj je to tak, EA111 ještě chladí palivem. EA211 a 1.0ecoboost už mají jinak dělaný tepelný hospodářství, netřeba u nich chladit tímto způsobem a díky tomu jsou pod zátěží znatelně úspornější.
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od bjukemen »

tak ci tak, objem nicim nenahradis a svoje si to zapyta :)ale kto si kupi nizkoobjemovy preplnany motor snad vie do coho ide :)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Pitris »

No, třeba EcoBoost nedopadne jako Twincharger od VW - ten litrový výkon je totiž zhruba stejný....
14.2.2011 Pitris píše: Twincharger....1.4 se 132kW....Z litrovýho obsahu je to zhruba 125koní, což je dóóóst slušný na sériový motor - když to vezmeš, že třeba dvoulitr by měl těch koní 250 ! Takových moc není.....a jak píše modelář - přeplňování kompresor + turbo je celkem unikát. (Otázkou je, jakou bude mít ten motor výdrž, ale právě to se dá "trochu" ovlivnit správně zvoleným olejem - tady je potřeba víc než jinde "lepší" olej - a dřív měnit).
Tak se mi dostal do ruky Svět motorů 39/2014, kde o těchto motorech píší - a (na SM) žádná sláva :(
Propálené nebo zadírající se písty, problémy s rozvody, s odvodem tepla....mj. právě kvůli (výrobcem byť taky doporučeným) nízkoviskózním olejům VW504 a "LL" výměnám....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Hombre »

Minulý týden vyšel článek, jak která automobilka kecá o spotřebě svého oře. Nejhůře dopadly benzínové oturbované babety, které mají o 20 - 30 % větší spotřebu, než je udávaná v TP.....Nejlépe 1,9 nafta od Škodárny a nejmenší rozdíl + - benzínové atmosféry. :?
Já s mým se po městě přes 10L nedostanu a přitom papírově by měl schlamstnout 11,6L.... :wink:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Colommbo »

Však kdosi (možná to byl i Jarek, už si to nepamätám) tu kdysi někde zmiňoval, jak že se dnes u nových vozů zjišťuje spotřeba paliva - na výfuk se nasadí speciální vak zachytávající "hmotné" částice zplodin, které se pak zváží a podle jejich množství se vypočítá spotřeba paliva... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Návštěvník »

Ano, spotřeba se měří v laboratoři, mj. bez vlivu aerodynamického odporu, a vypočítává se zpětně ze zachyceného množství CO2. Deklarované údaje pak neodrážejí realitu, ale hlavně schopnost výrobců oj.bat metodiku měření.
Odpovědět