Pitris píše:Tak z této stránky máš pravdu.
Z druhé strany, obecně vzato, je tento motor poměrně velmi významným přínosem pro malé a střední vozy, a pro vývoj konstrukce motorů jako takové.
Zvláštní přínos je naprosto jiná koncepce rozložení tepelných režimů, zakomponováním výfuku do hlavy a jeho vodním chlazením, a turba přímo do tohoto výfuku a pečlivým řešením oběhu chladící vody.
Myšlenkově daleko předběhl složitý a poruchový VW 1.4 L TSI "Twincharger",
http://cs.autolexicon.net/articles/tsi- ... injection/
a já jej
tipuji jako absolutního vítěze ankety „International Engine of the Year“ 2013.
Tu letošní anketu totiž už s převahou vyhrál.
http://www.auto.cz/motor-roku-68012
K původní otázce
bjukemen píše:nove motory ford EcoBoost konkretne 1.0l vie mi niekto vysvetlit preco je rozvodovy remen ulozeny v olejovom kúpeli.?..je to spolocny olej z oil vane alebo je to osobitne mazane..dajako mi unika zmysel tohoto riesenia,aky material je pouzity kedze guma a olej nejde do kopy, vie mi to nejaky motorar vysvetilit.?
Odpověď není složitá, ale
takto Návštěvník píše:Důvod je prostý: řetěz, na který byl motor původně konstruován, dělal problémy, tak ho nahradili řemenem, aniž by konstrukčně překopali pohon rozvodů - vyšlo to laciněji než zvolit olejeodolný materiál řemene.
to rozhodně nebylo.
Nemohlo to tak být proto, poněvadž celý motor je naprosto nová, originální koncepce.
Kdo se chce dozvědět co nejvíce, má možnost zde:
http://www.f67.cz/?clanek=257
M. j. je o rozvodu psáno:
Mezi další inovace patří rozvodový řemen, který je částečně ponořen v motorovém oleji. Díky tomu může být lehký, tichý a vydrží po celou životnost auta.
Protože se mi to taky nezdálo, hodil jsem do Google dotaz
internal timing chain 1,0 L EcoBoost I-3
a díky tomu jsem našel m. j. hezké video, s názvem "Ford 1,0 l tříválcové EcoBoost vysvětlil"
http://www.youtube.com/watch?v=SaUDNhS1nrg
Na něm se můžeme přesvědčit, že se opravdu jedná o řemen, nikoliv o řetěz.
Olejová nápň je v motoru jediná, řemen se maže běžným motor. olejem.
Nevidím problém v tom mazání řemenu. Dnešní pryžové materialy dokáží být olejuvzdorné,
a nedělá jim to vůbec žádné problémy.
Už to není klasická "stará a dobrá" guma, ze které jsme nosívali kdysi holínky.
Chemie Jde rychle dopředu nejen v olejích a barvách, alei v plastech, pryži a lepidlech.
Kdo to nesleduje, je překvapen.
To ovšem nemění nic na věci, že namontovat tento téměř revoluční, leč mrňavý motor do auta rozměrově střední třídy je podraz.
Chudinka malinká, tomu se v Mondeu bude kouřit z hlavy!