Ford EcoBoost 1.0

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Harry »

Pitris píše:
Harry píše:.....Mondeo s litrovým motorem bude taky zajímavej podraz....
Proč podraz ? Spíš jde o to, kolik toho ten motůrek vydrží. A Mondeo není jediné jejich větší auto, kam ho montují. Ford B-Max taky malej není....
Zkus se na to podívat očima nezkorumpovaného profesionálního konstruktéra............
Právě v tom
Spíš jde o to, kolik toho ten motůrek vydrží.
je ten podraz. :wink:
Namontovat do auta, které mívalo minimálně 1,6 l, většinou 2,0 ale taky 2,5 a 3,0
dlouhého min. 4,5 m a vážícího v půměru 1550 kg
litrový motor
je ten "správnej" podraz.
:!: :wink: :lol: :lol: :lol: :lol:

Objem níčím co.....? :?: :idea:
Objem ničím nenahradíš. :!: :wink:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Pitris »

Tak z této stránky máš pravdu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Harry »

Pitris píše:Tak z této stránky máš pravdu.
Z druhé strany, obecně vzato, je tento motor poměrně velmi významným přínosem pro malé a střední vozy, a pro vývoj konstrukce motorů jako takové. :wink:
Zvláštní přínos je naprosto jiná koncepce rozložení tepelných režimů, zakomponováním výfuku do hlavy a jeho vodním chlazením, a turba přímo do tohoto výfuku a pečlivým řešením oběhu chladící vody.
Myšlenkově daleko předběhl složitý a poruchový VW 1.4 L TSI "Twincharger", http://cs.autolexicon.net/articles/tsi- ... injection/

a já jej tipuji jako absolutního vítěze ankety „International Engine of the Year“ 2013. :idea: :wink:
Tu letošní anketu totiž už s převahou vyhrál. http://www.auto.cz/motor-roku-68012


K původní otázce
bjukemen píše:nove motory ford EcoBoost konkretne 1.0l vie mi niekto vysvetlit preco je rozvodovy remen ulozeny v olejovom kúpeli.?..je to spolocny olej z oil vane alebo je to osobitne mazane..dajako mi unika zmysel tohoto riesenia,aky material je pouzity kedze guma a olej nejde do kopy, vie mi to nejaky motorar vysvetilit.?
Odpověď není složitá, ale takto
Návštěvník píše:Důvod je prostý: řetěz, na který byl motor původně konstruován, dělal problémy, tak ho nahradili řemenem, aniž by konstrukčně překopali pohon rozvodů - vyšlo to laciněji než zvolit olejeodolný materiál řemene.
to rozhodně nebylo. :lol:
Nemohlo to tak být proto, poněvadž celý motor je naprosto nová, originální koncepce.
Kdo se chce dozvědět co nejvíce, má možnost zde: http://www.f67.cz/?clanek=257
M. j. je o rozvodu psáno:
Mezi další inovace patří rozvodový řemen, který je částečně ponořen v motorovém oleji. Díky tomu může být lehký, tichý a vydrží po celou životnost auta.
Protože se mi to taky nezdálo, hodil jsem do Google dotaz
internal timing chain 1,0 L EcoBoost I-3
a díky tomu jsem našel m. j. hezké video, s názvem "Ford 1,0 l tříválcové EcoBoost vysvětlil"
http://www.youtube.com/watch?v=SaUDNhS1nrg
Na něm se můžeme přesvědčit, že se opravdu jedná o řemen, nikoliv o řetěz. :wink: :)
Olejová nápň je v motoru jediná, řemen se maže běžným motor. olejem.
Nevidím problém v tom mazání řemenu. Dnešní pryžové materialy dokáží být olejuvzdorné, :wink: a nedělá jim to vůbec žádné problémy. :!: Už to není klasická "stará a dobrá" guma, ze které jsme nosívali kdysi holínky. :lol: Chemie Jde rychle dopředu nejen v olejích a barvách, alei v plastech, pryži a lepidlech. :idea: Kdo to nesleduje, je překvapen. :mrgreen:

To ovšem nemění nic na věci, že namontovat tento téměř revoluční, leč mrňavý motor do auta rozměrově střední třídy je podraz.
Chudinka malinká, tomu se v Mondeu bude kouřit z hlavy! :!: :(
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Pitris »

Ano, ten motor je parametrově a technologiemi na špici, ale hodí se do Fiesty, ne do Mondea.....
....ale litrový výkon přes 120 koní v sériovém voze už uměla jedna japonská značka :P v roce 1999 :twisted:
A BEZ TURBA :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od skodovkar »

Ale životnost 200tKm je fakt hodně (v kyselých olejích a vysokých teplotách). Foto z vystavovaného motoru asi 1,6 ekobůst.
Obrázek
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Harry »

Pitris píše:Ano, ten motor je parametrově a technologiemi na špici, ale hodí se do Fiesty, ne do Mondea.....
....ale litrový výkon přes 120 koní v sériovém voze už uměla jedna japonská značka :P v roce 1999 :twisted:
A BEZ TURBA :!:
No, tak se pochlub, Jarku, kdo byl ten zázrak? :)
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Harry »

skodovkar píše:Ale životnost 200tKm je fakt hodně (v kyselých olejích a vysokých teplotách).
Tohle
O netradičním způsobu vyvážení už víme (stejný postup zvolili třeba i motoráři u Nissanu Micra), stejně jako o rozvodovém řemenu smáčeném v olejové lázni. To zvyšuje jeho životnost a snižuje hlučnost. Řemen má prý vydržet celou dobu životnosti motoru, která je projektovaná na minimálně 240 000 kilometrů. Vše pro spolehlivost turba
jsem vyčetl. (Zde http://www.f67.cz/?clanek=257 )
Docela slušná zpráva.
Tenhle motor měl být na světě, když se dělaly Embéčka.... :) Škoda, že ještě nebyl......
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

Me napada akorat maly hb,ktery mel vzadu napsano Vti.
Návštěvník

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Návštěvník »

Harry píše:
Návštěvník píše:Důvod je prostý: řetěz, na který byl motor původně konstruován, dělal problémy, tak ho nahradili řemenem, aniž by konstrukčně překopali pohon rozvodů - vyšlo to laciněji než zvolit olejeodolný materiál řemene.
to rozhodně nebylo. :lol:
Nemohlo to tak být proto, poněvadž celý motor je naprosto nová, originální koncepce. ...
Jediný Harry si všiml, jak nelogicky jsem to napsal! :oops:

Tak tedy ještě jednou, tentokrát (snad) lépe:
- Ten motor byl nade vší pochybnost konstruován původně na řetěz, jeho uvedení do sériové výroby se však časově sešlo s problémy řady výrobců s rozvody moderních motorů poháněných řetězy. Samotný Ford v té době řešil potíže se řetězy na některých svých motorech. Přinejmenším pro dobu záruky na nové vozy je vyřešil tak, že místo hlavního řetězu spojujícího klikovku s vačkami použil řemen v olejové lázni (jak jinak, že - bez zásadního překopání konstrukce celých "prsou" motoru!), a to včetně původních třecích napínáků řetězu (nyní "zaolejovaného" řemene)! Zřejmě se tam bez zásadních úprav už nevešly řemenové rolny... Pohon dalších věcí již méně vystavených rázům (např. olejového čerpadla) pak ponechal v provedení se řetězem.
- Osobně jsem přesvědčen, že v případě motoru Ecoboost 1.0 se jedná o bohapustou "z nouze ctnost" a čas ukáže... Naštěstí je tam alespoň rolna, nikoli třecí napínák jako pozůstatek po původním "řetězovém zámyslu".
- V tom českém odkazu s popisem nejrůznějších "fičurin" daného motoru je řada nepřesností vzniklých nejspíše nekompetentním překladem originálních textů do češtiny: např. problematika "chlazení výfukových plynů" je podaná naprosto nesmyslně. Přitom stačilo napsat, že ono "chlazení" je tam proto, aby: 1/ se od výfukových plynů rychleji ohřál studený motor; 2/ se ochránila výfuková část turbíny malého turba umístěného příliš blízko motoru (přesněji příliš blízko spalovacím prostorům - to byl zcela určitě záměr, ale naneštěstí platí, že vždy je něco za něco) před přehříváním a; 3/ nebylo nutno chladit při jízdě pod zatížením malinký katalyzátor umístěný hned za tím turbem před přehřátím obohacováním směsi, jako to dnes dělá většina výrobců, a tím zachránit jak exhalace, tak spotřebu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Pitris »

Harry píše:
Pitris píše:Ano, ten motor je parametrově a technologiemi na špici, ale hodí se do Fiesty, ne do Mondea.....
....ale litrový výkon přes 120 koní v sériovém voze už uměla jedna japonská značka :P v roce 1999 :twisted:
A BEZ TURBA :!:
No, tak se pochlub, Jarku, kdo byl ten zázrak? :)
Honda S2000 http://www.auto.cz/honda-s2000-2-0i-vtec-130
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Sraz

Příspěvek od Pedro »

Nechce se mi guglit v mobilu,ale r.99 ?
Proto jsem zamerne zminil jiny typ,sic s mensim kw/L.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od skodovkar »

Hodně nažhavené motory a co teprve ten olej?
http://www.auto.cz/ford-svolava-kvuli-1 ... kuga-71664
Návštěvník

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Návštěvník »

Opakování je matkou moudrosti, proto opakuji: Ford dělá ze svých zákazníků nedobrovolné testéry, ovšem případné problémy se snaží řešit (již mimo homologační rámec - velmi chytré :wink: ), koncern nedělá nic, na zákazníky totiž z vysoka...

Pro Italla: Rootsův kompresor je prima zařízení snadno naroubovatelné prakticky na každý atmosférický motor, co do výdrže a spolehlivosti bohužel citelně problematičtější, než turbodmychadlo.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Ford EcoBoost 1.0

Příspěvek od Pitris »

Od Fordu EcoBoost se to zvrtlo jinam :P je to tady: http://www.oleje.cz/forum/male-a-velke-t5164.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět