Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?
Moderátor: Colommbo
Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?
Ale firemní specifikace používejte, když v tom neni problém. Např. u VW nebo MB to neni problém ty jsou hodně rozšířený. Chce to brát s rozumem. Ale např. Selenia do Fiatu mně přijde nesmyslně drahá. pro fanouška Alfy Romeo to chápu, že si ji tam dá.
Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?
Na tech firemnich normach neco opravdu je. Kamarad je technolog ve vyrobe gumovych hadic a dilu pro automobilovy prumysl. Vzdy se prispusobuji firemnim normam. Pro nektere vyrobce je splneni normy obtizne hlavne s ohledem na pouzivane oleje. Vsechny jsou pro gumove materialy degradacni, nektere vsak vice jine mene. Vysledne slozeni gumove smesi pak je skutecne pro vyrobcem doporucovany olej optimalni. Na druhou stranu ac mam par let fiat, jeste jsem jej selenii nekrmil.
Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?
AR se mi líbí a jejich fandy uznávám, ale nevím proč bych měl být horší jenom proto, že jsem fanda Fiatů ... žádný olej není tak drahý jako následná oprava nebo generálka motoru.Autoxxxrady píše:... Ale např. Selenia do Fiatu mně přijde nesmyslně drahá. pro fanouška Alfy Romeo to chápu, že si ji tam dá.
Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?
Mirek1 mozem ta ubezpecit ze aj tí co leju olej firemnej normy opravuju a generalkuju
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?
Nejsi horší. Klidně si dávej Selenii do Fiatu. Když jsi fanda, tak je to jasný. Ale většina lidí si ji tam díky ceně dávat nebude, tak jsem to myslel.
Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?
Proč je tolik rozšířen názor, že normy FIAT plní pouze Selenia Plní je minimálně další 4 značkyAutoxxxrady píše:Ale firemní specifikace používejte, když v tom neni problém. Např. u VW nebo MB to neni problém ty jsou hodně rozšířený. Chce to brát s rozumem. Ale např. Selenia do Fiatu mně přijde nesmyslně drahá. pro fanouška Alfy Romeo to chápu, že si ji tam dá.
.....a i o dost levnější.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?
NE vždy Ale to platí spíš na vozy VW, a jejich TDi-PD.Autoxxxrady píše:....vim, že když se používá olej i bez firemní normy a pravidelně se mění, tak motor bez problémů funguje....
Každopádně pokud firemní norma předepsána je, měla by se dodržet....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?
Mládenci, neřešte u Italských aut cenu ani specifikaci olejů. Do aut koncernu Fiat jedině oleje Selenia. A to hlavně proto, že obsahují oproti jiným protispékací přísady, které italské motory ke správné funkci potřebují. A nebo dejte co chcete, za rok nebo dva vůz prodejte do Áček a kupte si škodovku.
Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?
Jirko, kde jsi? Pomoc! Nebo se opět neudržím...
Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?
Fiaty stejně jako ostatní značky potřebují hlavně zkrátit interval na 10000-15000 tkm se selenií nebo bez.Punto 1,3 multijet píše:Mládenci, neřešte u Italských aut cenu ani specifikaci olejů. Do aut koncernu Fiat jedině oleje Selenia. A to hlavně proto, že obsahují oproti jiným protispékací přísady, které italské motory ke správné funkci potřebují. A nebo dejte co chcete, za rok nebo dva vůz prodejte do Áček a kupte si škodovku.
Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?
A na čem frčíš ty, mládenče?Punto 1,3 multijet píše:Mládenci, neřešte u Italských aut cenu ani specifikaci olejů. Do aut koncernu Fiat jedině oleje Selenia. A to hlavně proto, že obsahují oproti jiným protispékací přísady, které italské motory ke správné funkci potřebují. A nebo dejte co chcete, za rok nebo dva vůz prodejte do Áček a kupte si škodovku.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?
Tak teď pro změnu trochu vážně:Punto 1,3 multijet píše:Mládenci, neřešte u Italských aut cenu ani specifikaci olejů. Do aut koncernu Fiat jedině oleje Selenia. A to hlavně proto, že obsahují oproti jiným protispékací přísady, které italské motory ke správné funkci potřebují.
1. Termín "protispékací přísady" by stálo za to blíže osvětlit.
2. Dále by bylo nanejvýš vhodné vysvětlit, proč jsou "protispékací přísady" obsaženy pouze v olejích zn. Selenia.
3. No a konečně by nebylo od věci zdůvodnit, proč "protispékací přísady" potřebují hlavně auta "koncernu Fiat", tj. nejspíše i vozy zn. Chrysler.
Je pravdou, že některé fiaťácké motory potřebovaly oleje s vyšší "horní" viskozitou, ale to se dalo snadno řešit použitím oleje s vyšší "horní" viskozitou, nemusela to být nutně Selenia patřící do SAE s nižším horním číslem. Jinak od r. 2004 servisuji Fiat Stilo MW s benzínovým atmosférickým motorem 1.6, který nikdy olej zn. Selenia neokusil (dokonce ani ve značkovém servisu v rámci záruky) a v "áčkách" zatím neskončil. Pravda, olej alespoň trochu vybírám a hlavně jej včas měním.Punto 1,3 multijet píše:A nebo dejte co chcete, za rok nebo dva vůz prodejte do Áček a kupte si škodovku.
Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?
Příteli - značku oleje nelze předepsat, tu Ti můžou jen doporučit. Podstatné jsou normy Fiat 9.55535Punto 1,3 multijet píše:Mládenci, neřešte u Italských aut cenu ani specifikaci olejů. Do aut koncernu Fiat jedině oleje Selenia....
....a ty plní i jiné značky olejů (ale je fakt, že moc jich není).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?
Já vám nevim. Fiat Tipo 2,0 16V selenia 20K motor cvakal jako kráva. Potom Mobil Super 10W40 a pak Shell Helix Plus 10W40 a celou dobu klid. Fiat Tipo 1600 DOHC Selenia 20K a motor jako sekačka. Teď Shell Helix Plus 10W40 a zase klid. Alfa Romeo Spider 1,8TS Selenia Racing 10W60 a zadřenej motor. Teď už 60 000km a deset let Shell Helix Ultra Racing 10W60 a nedám na něj dopustit. Selenia má nejkrásnější balení ale to je tak vše. Zákazníkům dávám taky do Fiatů Shell a nikdy nebyl problém. Třeba Fiat Stilo 1,9JTD MW jezdil do 270 000km na Castrol a od té doby Shell a má najeto 550 000 a klape si dobře. Kdyby byla ta Selenia tak dobrá tak ji dávají třeba do BMW a Medvědů. Mám rád Italský věci ale Selenia za mě nic moc...