Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?

Příspěvek od bjukemen »

Návštevník SK píše:
bjukemen píše:aha takze to ako keby si povedal do PD netreba 505.01 staci daco lacnejsie,
Myslel lacnejšie s tou istou normou. Selénia je zbytočne predražená! Ale keď niekto nevie čo s peniazmi, tak prosím...

ale za kvalitu sa platí ;) tu ide o to
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?

Příspěvek od jerome »

kvalita tam je ale osobne by som tam dal ten Yacoo kde je sklbena kvalita za rozumnejsiu cenu :wink:
Ta cena Selenie je vyjadrenie origos talianskeho vyrobku + kvality a + odporucanie Fiatu,Alfy a Lancie tj odber zaruceny ak sa pocitvy majitel/servis toho drzi...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Návštevník SK

Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?

Příspěvek od Návštevník SK »

bjukemen píše:
Návštevník SK píše:
bjukemen píše:aha takze to ako keby si povedal do PD netreba 505.01 staci daco lacnejsie,
Myslel lacnejšie s tou istou normou. Selénia je zbytočne predražená! Ale keď niekto nevie čo s peniazmi, tak prosím...

ale za kvalitu sa platí ;) tu ide o to
Čiže iné značky olejov, samozrejme okrem "Selénie", sú nekvalitné? Tak potom sú na prd a na dve veci... Pokiaľ ten-ktorý olej spĺňa špecifikáciu resp. normu a je lacnejší + pravidelná výmena, tak nevidím dôvod prečo ho nepoužiť.
BTW:Keď tá Selénia bude za normálnu cenu, tak ju kúpim a použijem.
e1H

Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?

Příspěvek od e1H »

Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 18:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?

Příspěvek od jerome »

Ja si mylim ze by sa nic nestalo ani keby mu tam tí týpci naliali tu 5W40 az je vhodna pre DPF. Ale do diesel chrochtaka co toci do 3.000 :lol: je ta 5W30 ideal :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
e1H

Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?

Příspěvek od e1H »

Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 18:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?

Příspěvek od Pitris »

jerome píše:Bud sa teda buchnes po vacku a das na talianov a ich Seleniu
Není to nutné
jerome píše:alebo splnis len ich normu
To je to, co se MUSÍ dodržet
jerome píše:alebo sa uplne vykasles na talianov.....
To bych nedělal.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?

Příspěvek od jerome »

e1H píše:Jerome, tu neide o to že to je 5W-40, ale o to že ten olej nemá schválenia, a dokonca spadá pod inú ACEA triedu. Ja by som to neriskol ani na tvojom aute, a nie ešte na svojom, takže preto som jednoznačne proti tomu Elfu. Predpokladám že si to nezoberieš na triko ako mu v tom aute niečo odíde kvôli zlému oleju. :roll:
Z talianskych noriem mi je na Obrázek a su pisane jak pre inbecilov.
Zjednodušene:
G1-benzin LL
G2-benzin klasika
H2-benzin vysoke vykony
H3-benzín velmi vysoke vykony :D
D2-diesel klasika
M2-benzin/nafta atmosfera/bez turba moznost predlzenej vymeny
N2-benzin/nafta tubro moznost predlzenej vymeny
S1-benzin/nafta s DPF + uspora paliva C2
S2-benzin/nafta s DPF + moznost predlzenej vymeny C3

Ono je to vsetko krasne rozdelene uz podla ACEA noriem nie oni si musia vytvorit vlastne aby skomplikovali ludom zivot a ide im vlastne o to ze ked niekto vyrobi olej s ich normou tak su z toho nejake bubaky pre jednu alebo druhu stranu.
Takze rozdiel medzi Yaccom 5W30 s C2 a ELFom Excellium DID 5W30 C3 je taky ze ELF ma vyssiu HTHS viskozitu tj Yacco by mu malo naviac setrit palivo :idea: tj pri cenovom rozdiele medzi nimi 300kc/5l by mu to Yacco malo vratit naspet pri cca 10tis. km + nieco naviac. A ELF ma naviac A3/B4 (oleje pre vyssiu zataz) tj budem happy ze mam olej co mi "setri" palivo ale podjem dlho cez nejake serpentiny a bude stresovat ci to vlastne umaze... Obrázek
p.s. ked clovek trochu rozmysla (na to aj hlavu ma nie len aby cez nu jedol) tak tie talianske normy hodi za hlavu. Taliani s tym ich systemom este nic poriadne nevymysleli. Nabuduce si spravim tu namahu a prelustrujem VW normy :D tam je tusim este vacsi gulas Obrázek Obrázek ale nemci su puntickari a budu to mat lepsie prespekulovane tie ich VW normy :roll:
Takze na Ondreasovom mieste kupim ELF za usetrene peniaze nieco pre deti a v klude jazdim :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
e1H

Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?

Příspěvek od e1H »

Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 18:39, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?

Příspěvek od Pitris »

Citace: :arrow: Mnoho výrobců automobilů a motorů požaduje od motorových olejů splnění dodatečných požadavků, které nejsou zahrnuty v metodice testů API nebo ACEA (zahrnuta je např. kompatibilita s těsnícími materiály aj.) :arrow: PROTO JSOU FIREMNÍ NORMY :!: Ale je na každém, jak moc mu záleží na dlouhodobé bezporuchovosti motoru :? Pokud se použije olej sice s API a ACEA takovým, jaké je potřeba, ale bez firemní normy (FIAT, nebo VW, MB, BMW, GM, B71, RN), hrozí dřívější poškození motoru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?

Příspěvek od jerome »

Pitris vidavam kopec motorov v garazi co chalani opravuju auta a vacsina je zatecenych od olejov v nenormalnom stave vratane talianov. Takze tie ich firemne normy so speci prisadami aj na tesnenia si mozu strcit za klobuk :lol: ja davam do japonca akykolvek olej s API SJ a hore a motor mam suchy a cisty :wink: takze asi tak. Podla mna tam ide len o love... :evil:
este dovetok: ked rozmyslam nad tymi zasranymi motormi od oleja tak mi to pride jak keby tam tie ich prisady davali na to aby pomohli ale nie samotnemu motoru lez tak servisom :| :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?

Příspěvek od Pitris »

jerome píše:....ja davam do japonca akykolvek olej s API SJ a hore....
Já taky :wink: Japoncům totiž to API stačí - nepotřebují "rozmazlovat" nějakou firemní normou :roll: :P
Ale tam kde předepsaná je, by se měla dodržet.... A japonec není taliján.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?

Příspěvek od jerome »

Este beriem ze do novych dieselov s DPF treba nejaky speci olej aby sa filter nazanasal ale vselijake long life intervaly,setrenie paliva, znizena viskozita, milion specifikacii výrobcov atd... k comu je to vlastne dobre? potom clovek nevie co tam naliat a tu na fore je temat na 31 stran :D
Ano tie nomy ci uz Fiat VW BMW MB Porsche GM Ford Renault PSA a ja neviem este ake maju majitela/servis priviest k tomu pravemu oleju ale vsetko je to osetrene v klasifikaciach ACEA a stacilo by aby tam vyrobca spomenul napr ACEA C3 a vies ze tam mas DPF a HTHS viskozita > 3,5 tam bude idealna.
A o tom ze su v tom oleji s ich normou jak napisal e1H "zajacie sliny" aby to prospelo tesneniam alebo turbu sa nema cenu bavit... Obrázek
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Autoxxxrady

Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?

Příspěvek od Autoxxxrady »

Firemní normy jsou nedostupný. Výrobce si může zvolit nějáký parametr s minimálním významem a už jeho olej musí mít jeho specifikaci. Je to hodně taky o marketingu. Je to taky o tom, že ty oleje které mají od výrobce specifikaci byly testovány přímo na jeho motorech. Neznám přesný rozdíly např. v ACEA a VW normách. VW normy nejsou přístupný. Ale vim, že když se používá olej i bez firemní normy a pravidelně se mění, tak motor bez problémů funguje.
Představa, že je olej speciálně vyvinut pro daný motor funguje ve formuli 1 ne v sériové produkci automobilů.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Fiat 1.6 Multijet 16V 88kW-Selenia?

Příspěvek od jerome »

Myslim ze si to napisal tymi najspravnejsimi slovami :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět