e1H píše:Jerome, tu neide o to že to je 5W-40, ale o to že ten olej nemá schválenia, a dokonca spadá pod inú ACEA triedu. Ja by som to neriskol ani na tvojom aute, a nie ešte na svojom, takže preto som jednoznačne proti tomu Elfu. Predpokladám že si to nezoberieš na triko ako mu v tom aute niečo odíde kvôli zlému oleju.
Z talianskych noriem mi je na
a su pisane jak pre inbecilov.
Zjednodušene:
G1-benzin LL
G2-benzin klasika
H2-benzin vysoke vykony
H3-benzín velmi vysoke vykony
D2-diesel klasika
M2-benzin/nafta atmosfera/bez turba moznost predlzenej vymeny
N2-benzin/nafta tubro moznost predlzenej vymeny
S1-benzin/nafta s DPF + uspora paliva C2
S2-benzin/nafta s DPF + moznost predlzenej vymeny C3
Ono je to vsetko krasne rozdelene uz podla ACEA noriem nie oni si musia vytvorit vlastne aby skomplikovali ludom zivot a ide im vlastne o to ze ked niekto vyrobi olej s ich normou tak su z toho nejake bubaky pre jednu alebo druhu stranu.
Takze rozdiel medzi Yaccom 5W30 s
C2 a ELFom Excellium DID 5W30
C3 je taky ze ELF ma vyssiu HTHS viskozitu tj Yacco by mu malo naviac setrit palivo
tj pri cenovom rozdiele medzi nimi 300kc/5l by mu to Yacco malo vratit naspet pri cca 10tis. km + nieco naviac. A ELF ma naviac A3/B4 (oleje pre vyssiu zataz) tj budem happy ze mam olej co mi "setri" palivo ale podjem dlho cez nejake serpentiny a bude stresovat ci to vlastne umaze...
p.s. ked clovek trochu rozmysla (na to aj hlavu ma nie len aby cez nu jedol) tak tie talianske normy hodi za hlavu. Taliani s tym ich systemom este nic poriadne nevymysleli. Nabuduce si spravim tu namahu a prelustrujem VW normy
tam je tusim este vacsi gulas
ale nemci su puntickari a budu to mat lepsie prespekulovane tie ich VW normy
Takze na
Ondreasovom mieste kupim ELF za usetrene peniaze nieco pre deti a v klude jazdim