Favorit - hori elektroinstalacia

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Misojogi »

ked som dnes isiel favoritom, tak zrazu prestal fungovat motor a nesiel nastartovat ani znovapustenim spojky pri zaradenej rychlosti

odstavil som na najblizsom parkovisku a z motora sa zacal valit husty dym
otvoril som kapotu a tam horelo

vytiahol som starsiu deku a pokusil sa to zahasit, co sa mi nakoniec podarilo
postupnym prikladanim deky aby sa obmedzil pristup vzduchu

otazka ale znie ze preco vobec zacalo horiet

podla vsetko ohen zacal v elektroinstalacii smerom k pravemu svetlu
potom sa chytil alternator, nasledne klinovy remen a ked zacali horiet svieckove kable a kryt rozdelovaca tak motor prestal pracovat
ACpumpa klobuk dolu, bal som sa ze zacne horiet, ale odhorela hadicka ku karburatoru a nic
je to fakt dobra konstrukcia - rata s tym ze teleso je chladene blokom motra a preto zapalnu teplotu benzinu tak lahko nedosiahne
ohen mohol zacat aj nejakym skratom v alternatore od ktore sa chytila instalacia(droty vedu aj k svetlu aj k alternatoru)

zaujimave ze poistky nezafungovali (v pripade skratu by mali vypnut a zabranit tak uvedenej situacii)

opravit si to viem , ale rad by som vedel pricinu aby sa to nezopakovalo

budem rad za kazdu podobnu skusenost a pripadne rady a typy preco to mohlo vzniknut ...

moze byt pricina alternator ?
alebo skor mam hladat skrat v instalacii?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Návštěvník

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Návštěvník »

Favorit nemá "silové" pojistky, tj. nemá chráněné silové okruhy od alternátoru/akumulátoru k pojistkové skříňce (jak to mají japonské vozy :D ). Tedy jakákoli závaza na izolaci kabelu přenášejícího silový proud může způsobit zkrat s následným požárem. Tím nejohroženějším kabelem je samozřejmě ten, co spojuje akumulátor se startérem: ten není chráněn pojistkou nikdy, neboť při startování jde v podstatě do zkratu, resp. startér si dokáže vzít prakticky vše, co je schopen dodat akumulátor (řádově stovky A). Jenže ten proudový náraz je mžikový (nejvíce proudu teče v momentě zasunutí pastorku startéru a prvního rozhýbání motoru), na což výrobci hřeší a postupně používají stále poddimenzovanější startovací kabel... :x Samozřejmě závada izolace právě na tomto kabelu bývá fatální, přinejmenším pro akumulátor a alternátor.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od skodovkar »

Pokud uhořela hadička ke karburátoru, tak jak víš, že se nesmekla a nestříkala benzín všude okolo? Klasická AC pumpa nemá důvod hořet, vede z ní pouze úzký výstup a oheň nemá šanci se dostat dovnitř.
Naposledy upravil(a) skodovkar dne sob kvě 24, 2014 9:39, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Jezevcik »

Návštěvník píše:Tím nejohroženějším kabelem je samozřejmě ten, co spojuje akumulátor se startérem: ten není chráněn pojistkou nikdy, neboť při startování jde v podstatě do zkratu, resp. startér si dokáže vzít prakticky vše, co je schopen dodat akumulátor (řádově stovky A).
U mého startéru hrozí spíše problémy spojené s nečinností :D . Docela by mne zajímalo, kolik má za sebou otáček.

Průřez kabelu ke startéru je skutečně důležitý. Je to sice extrém, se kterým se člověk za normálních okolností při správné dimenzi nesetká, ale má zkušenost dokáže ukázat, co se při odběru asi děje. Jednou jsem potřeboval přes druhé auto nastartovat Renault Traffic 2,5 D. Šlo o nouzový stav a jediné, co jsem u sebe měl, bylo pár metrů CYKY 5 x 2,5. Bylo mi jasné, že tak velké proudy ani při zdvojení párů tento průřez nepřenese, ale byla to jediná možnost a tak jsem do toho šel. Třeba to hned chytne, ze zoufalství jsem doufal. To, co následovalo jsem sice očekával, ale ne s tak bleskovým nástupem. V podstatě asi po první vteřině se z kabelu, který byl zkrácen na nutné minimum, začalo po celé délce kouřit. Vše jsem ihned utnul, protože následky mohou být pěkně drahé...
Elektroinstalace je svině, ale se spravedlivými zákonitostmi, co se závislosti množství proudu na velikosti napětí týče a samozřejmě je třeba si to uvědomovat a respektovat.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Pitris »

Jestli se to stalo za jízdy, tak se fakt někde buď smekla benzinová hadička a benzin se dostal na výfuk, nebo nastal zkrat na/u altíku, protože startér je v tomto případě "mimo hru"....
PS1: za velkou část problémů v elektroinstalaci v autě/motoru může "jen" špatné ukostření, a co vím, tak konkrétně u Favoritu je ten měděný kostřící pás na dost blbým místě pod motorem :( kde "trpí"; a viděl jsem na embéčku do běla rožhavený bowden k sytiči, když nebyl motor ukostřen a startér si "to vzal" právě přes ten bowden....
PS2: má cenu to vůbec opravovat?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Misojogi »

kabel ku starteru nema problem - jeho izolacia je OK (vtedy sa este nesetrilo podla EU noriem)

ide o instalaciu k pravemu svetlu, alebo altik
ani benzinova hadicka a vyfuk neprichadza do uvahy (su na opacnych stranach motora)
ukostrenie akumulator je priamo na vnutorny blatnik kusok od akumulatora
ale nezdalo sa ze by problem bol tam
má cenu to vůbec opravovat?
mam druhy taky isty Favo az na to ze je zhnita karoseria
maximalne vymenim rozdelovac a alternator (a prave svetlo) plus suvisiace kable, mozno sviecky
vsetky potrebne suciastky mam
skor ide o to aby sa to nezopakovalo ...
Pokud uhořela hadička ke karburátoru, tak jak víš, že se nesmekla a nestříkala benzín všude okolo?
dobry postreh
minmalne ked som sa pokusal nastartovat zaradenou rychlostou a pustenim spojky benzin urcite striekal a zhorsil situaciu ...
ale nepredpokladam ze by to bola prvotna pricina
benzin by striekal na pravy blatnik zvnutra pod altikom (i ked je pravda ze vypary by sa mohli zapalit iskrou z altika, kym steka dolu na susplech)


mimochodom nemohol som potom zaspat, predstava toho co sa mohlo stat (keby sa mi nepodarilo uhasit ohen) je dost desiva.
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Návštěvník

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Návštěvník »

Misojogi píše:...ukostrenie akumulator je priamo na vnutorny blatnik kusok od akumulatora
ale nezdalo sa ze by problem bol tam...
Pozor, Pitris psal o ukostření agregátu, což je něco jiného! :idea:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Pedro »

Pokud to je hodně ohořelé,nemáš SKORO šanci najít zdroj. Znova to vše zapoj a uvidíš časem. Blbá rada ale ....
Mě se stalo,že praskl,nepatrně jeden vývod z plastové baňky,pod vzd. filtrem,z ventilu s kuličkou. A lehce to nacákávalo na parohy.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Misojogi »

tak som sa na to pozrel s odstupom casu dokladnejsie
na AC pumpe bol zle nalisovany vyvod, ktory sa uvolnil a benzin striekal do priestoru
namiesto toho aby isiel hadickou do karburatoru
(hadicka bola pripevnena srobovacou svorkou takze drzala)
benzin sa zacal vyparovat a vypary boli zapalene iskrou z alternatora(pravdepodobne)
tak sa chytili aj kable vedla praveho svetla, kable z indukcky na sviecky atd
a nakoniec aj plastovy kryt nasavania na karbeci (ten dlhy vyvod, nie to okruhle ufo)

takze dolezite vediet ze som tomu nemohol zabranit
(chybna bola nekvalitna AC pumpa kde sa uvolnila vystupna trubicka zalisovana do telesa AC pumpy)
Kovova trubicka vyvlecena z AC pumpy totiz v hadicke do karbeca stale je - hadicka nezhorela
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Misojogi »

Pozor, Pitris psal o ukostření agregátu, což je něco jiného! :idea:
musim pozriet ako je to riesene na Favorite
altik je priamo pripojeny na blok motora, ale treba pozriet spojenie motora a kasne z elektrickeho hladiska
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Návštěvník

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Návštěvník »

Misojogi píše:...altik je priamo pripojeny na blok motora...
I kdyby nebyl spojen přímo, tak je s agregátem v naprosté většině případů (Toyotu Previi 2,4 4x4 nemáš :lol: ) elektricky propojen konstrukcí svého zavěšení.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od skodovkar »

To je zcela typická chyba u všech škodovek. Ať už to jsou nátrubky na pal. čerpadlech nebo na karburátoru.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Misojogi »

typická chyba u všech škodovek
to ako doteraz nikto neriesil?
ved asi nie som prvy a horiace auto (keby sa to rozsirilo) naozaj nie je sranda
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od skodovkar »

Můžeš je zkusit zalít nějakým lepidlem na příslušné kovy. Je to dáno konstrukcí. Časem a vibracemi se uvolní.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Favorit - hori elektroinstalacia

Příspěvek od Misojogi »

pridavam obrazky aby ste si to uzili aj vy
a
skoda ze nemate tlacitko SPOILER , ktore by obrazky zakrylo a dali by sa odkryvat
po kliknuti na obrazok sa zobrazi na stranke uploadu
a tam po kliknuti sa rozvinie do velkosti cize vidno aj male detaily ked si to rozklikate
za zmienku stoji detail hadicky z karbeca a detail ACpumpy
jasne vidno ze sa to vytrhlo z duraloveho vylisku von ...

Obrázek


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Odpovědět