Favorit - hori elektroinstalacia
Moderátor: Colommbo
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Tak malá aktualizace. Fáčko prostě jezdí a jezdí. Stabilně po dálnici 120km/hod OV-OL bez problému. Ale mám podezření na tlumiče (zejména vzadu), protože zadek mě nechce moc poslouchat. Zatím nabastluji novější tvarované výplně dveří. Kolem dveří je dáno novější těsnění a jde to poznat. Měnil jsem druhou žárovku u spolujezdce ve světlometu.
Zastavila mě v noci PČR, která mi dala fouknout, ale nefungujicí osvětlení SPZ je vůbec nezajímalo.
Nesvítily mi půlky budíků a jejich ručičky. Po opravě se nesvítící půlka rozsvítila, avšak druhá půlka co svítila už nesvítí stejně jako ručky
Koupil jsem si řetěz, gufero, těsnění a mám tedy vše připraveno na výměnu rozvodů. Dobře vím, že Favorit může mít celkem civilizovaný volnoběh, který má do současného stavu předaleko
Stabilní spotřeba při běžné jízdě kolem 7,8l LPG/100Km
Debordelizace motoru alespoň podle víka ventilů probíhá úspěšně.
Po delší době jsem sedl do haťapice a sám jsem byl otráven tím, jak nezáživná jízda to byla
Zatím jsem s autem velice spokojený
Zastavila mě v noci PČR, která mi dala fouknout, ale nefungujicí osvětlení SPZ je vůbec nezajímalo.
Nesvítily mi půlky budíků a jejich ručičky. Po opravě se nesvítící půlka rozsvítila, avšak druhá půlka co svítila už nesvítí stejně jako ručky
Koupil jsem si řetěz, gufero, těsnění a mám tedy vše připraveno na výměnu rozvodů. Dobře vím, že Favorit může mít celkem civilizovaný volnoběh, který má do současného stavu předaleko
Stabilní spotřeba při běžné jízdě kolem 7,8l LPG/100Km
Debordelizace motoru alespoň podle víka ventilů probíhá úspěšně.
Po delší době jsem sedl do haťapice a sám jsem byl otráven tím, jak nezáživná jízda to byla
Zatím jsem s autem velice spokojený
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Lubo,jiný a rozhodně lepší výplně dveří z novějšího modelu=estetika a ticho.
Přístrojovka= blbne tištěnej spoj a doporučuju vyměnit všechny žárovičky za nové,bo ty starší maj napálená vlákna a jak s tim jebeš,vykalej.
SPZ= koukni m.j. na stav dotykových kontaktů,bejvávalo to tip ťop na dotek,řešolo se to mírným posunem zámku kufru,jako by našponováním,resp. horším zavíráním.
Je dobré,aby pak za tebou někdo jel,za tmy a tys jel po nekvalitní cestě,kdy se kastle hejbe,jestli ti SPZ nepoblikává.
Při rozvodech bacha na oko držáku alt. na bloku.,ulomíš,ochujíš se.
Pokud je jistota,že motor nejezdil leta na bílej fridex,ok,jinak bacha na přehřátí a těsnění po palicí jde kukat.
Přístrojovka= blbne tištěnej spoj a doporučuju vyměnit všechny žárovičky za nové,bo ty starší maj napálená vlákna a jak s tim jebeš,vykalej.
SPZ= koukni m.j. na stav dotykových kontaktů,bejvávalo to tip ťop na dotek,řešolo se to mírným posunem zámku kufru,jako by našponováním,resp. horším zavíráním.
Je dobré,aby pak za tebou někdo jel,za tmy a tys jel po nekvalitní cestě,kdy se kastle hejbe,jestli ti SPZ nepoblikává.
Při rozvodech bacha na oko držáku alt. na bloku.,ulomíš,ochujíš se.
Pokud je jistota,že motor nejezdil leta na bílej fridex,ok,jinak bacha na přehřátí a těsnění po palicí jde kukat.
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Zase další update. Na plyn to po opravě hadičky podtlaku jede výrazně lépe, ale pořád je to líné nad 4000rpm. V dlouhých stoupáních prostě chybí krouťák. Dohledal jsem, že LPG hoří déle než benzín. To znamená, že by se tomu měl uzpůsobit i předstih tak, aby byl nejvyšší tlak vyvozen mezi 10-20 stupni po HÚ.
Předstih je seřízen na benzín, ale řetěz to má dávno za sebou.
No a má otázka je, jestli při úpravě předstihu nedojde ke spalování za vyšších teplot a tím pádem k možnému extrémnímu namáhání spal. prostoru
Předstih je seřízen na benzín, ale řetěz to má dávno za sebou.
No a má otázka je, jestli při úpravě předstihu nedojde ke spalování za vyšších teplot a tím pádem k možnému extrémnímu namáhání spal. prostoru
- Colommbo
- Příspěvky: 9846
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Jarda Návštěvník by ti asi odpověděl, že při provozu na (dodělávaný) LPG jsou špičkové teploty ve spalovacím prostoru motoru tvého mazlíka už beztak o dost vyšší než u benzínu a starej Colommbo by k tomu jen doplnil "vyber si mezi (možná vyšším) krouťákem v pásmu nad 4000ot./min. a spolehlivostí provozu", rozhodnutí je na tobě, Lubo...
P.S. Nese* se do toho...
P.S. Nese* se do toho...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Ano, těžší převod měly i první 135-ky. Spíš do r. 90 nebo 91, kdy se začly dělat přední masky se znakem Škoda uprostřed. Ty už měly lehčí převod. Karburátor 50 kW jsem nikdy neviděl, ale vím, že byly. Stříkačka 50kW byla opravdu líná, horší průběh výkonu, než 43 kW. U Feldy SPi 50 kW už to bylo mnohem lepší.PePe píše:135ky,ty první,někdy do r. 91-92 měly taky 3,9.
Až od růžovky-fialky,měly 4,16.
Ale to se 136 už nedělaly.
I karbecovka 135 50kw,měla 4,16 (r. 93-94).
To považuju za nej v tejhle výrobní řadě. Bohužel se dělal jen krátce a bylo jich velmi málo. Měl ho kámoš a s tim převodem docela pila.
135 spi 50 kw,se zdál proti němu jako lenochod. Tedy já....
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Mám najeto přes 3000 km a blíží se i výměna rozvodů, což spojím s výměnou oleje. Chci jít do 10W-40 s dobrými čisticími vlastnostmi a rozhoduji se mezi
Mogul GX-FE 10W-40, 4L (337kč)
olej motorový částečně syntetický; balení 4 litry; specifikace SAE 10W-40, ACEA A3/B3, API SL/CF, VW 500.00/505.00, MB 229.1
a
Shell Helix HX7 10W-40, 4L (435kč)
olej motorový částečně syntetický, balení 4 litry, specifikace SAE 10W-40, API SM/CF, ACEA A3/B4, JASO SG+, MB-Approval 229.1, VW 502 00/505 00, Meets requirements od Fiat 9.55535-G2, Renault RN 0700
Vzhledem ke krásné ceně bych raději podpořil tuzemského výrobce, ale nemá VW 502.00 a má o stupeň nižší API. Otázka je, jestli je mezi API SL a SM tak znatelný rozdíl v čisticích schopnostech
Mogul GX-FE 10W-40, 4L (337kč)
olej motorový částečně syntetický; balení 4 litry; specifikace SAE 10W-40, ACEA A3/B3, API SL/CF, VW 500.00/505.00, MB 229.1
a
Shell Helix HX7 10W-40, 4L (435kč)
olej motorový částečně syntetický, balení 4 litry, specifikace SAE 10W-40, API SM/CF, ACEA A3/B4, JASO SG+, MB-Approval 229.1, VW 502 00/505 00, Meets requirements od Fiat 9.55535-G2, Renault RN 0700
Vzhledem ke krásné ceně bych raději podpořil tuzemského výrobce, ale nemá VW 502.00 a má o stupeň nižší API. Otázka je, jestli je mezi API SL a SM tak znatelný rozdíl v čisticích schopnostech
- Colommbo
- Příspěvky: 9846
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Za mě z těchto dvou jednoznačně Mogul...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Moje odporúčanie - Valvoline MaxLife s aditívami pre staršie motory.
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Emge, to není špatný nápad, ale pořád ještě jsem ve fázi čištění motoru od bordelu. Oživovat gufírka ale časem taky mohu. Motor sám je v pořádku ale jsou časté krátké trasy na LPG, takže výměny oleje budou častější a tudíž mi nevadí sáhnout po levnějším oleji. Ideální by byl olej stáčený, ale u nich se bojím, že dochází k odloučení složek. Když je to v pixle tak to protřepu a naliji vše do motoru.
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
I já bych volil Mogul GX-FE 10w40. API SL, VW500.00.skodovkar píše:Mám najeto přes 3000 km a blíží se i výměna rozvodů, což spojím s výměnou oleje. Chci jít do 10W-40....
Favoritu to naprosto dostačuje a krom toho - v době jeho vzniku byly normy VW ještě "na houbách".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Pitris
Nejen že postačuje ale hlavně vyhovuje.
Seč se to mnohým nelíbí,ale je to kvalitní motor,teda co se týká polomotoru+kebule.
Nejen že postačuje ale hlavně vyhovuje.
Seč se to mnohým nelíbí,ale je to kvalitní motor,teda co se týká polomotoru+kebule.
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Tak mám malou záhadu.Včera jsem ještě s autem jel a zaparkoval jej. Dnes jsem chtěl motor natočit a baterka byla zcela KO. Nejdříve unaveně protáčela motor a podruhé sotva vyskočil pastorek. Nedokáží si to vysvětlit. Zkontroloval jsem všechny spínače a vše bylo vyplé. Přes kabely se to nahodilo a ani ne po kilometru jsem to bez problému znovu natočil. Uvidím zítra ráno, mám s sebou náhradní baterku ale je třeba to vyřešit. Přes kostru jsem dnes naměřil 3-4mA proud ačkoliv vše bylo vyplé. Nevíte někdo kde může být zakopán pes?
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Jak je baterka stará ? Kolik voltíků dává altík - nepřebíjí nebo nedobíjí málo ?
3-4mA. Paměť autorádia ?
3-4mA. Paměť autorádia ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Baterie nenznámého stáří, ale spíše v horším stavu. Došlo mi, že mám stropní digitální hodiny, takže odběr je OK.
Včera večer 80km po dálnici a ráno nastartovalo dobře, 5km cesty. Jak jsem jel z práce, tak ještě nastartovalo, ale už jsem tomu nevěřil. Napětí předtím ukazovala 12,71V, což je v pořádku.Že by napětí bylo OK, ale startovací proud mizerný? Nějaké fatální samovybíjení? Rádio jsem již včera zcela odpojil
Včera večer 80km po dálnici a ráno nastartovalo dobře, 5km cesty. Jak jsem jel z práce, tak ještě nastartovalo, ale už jsem tomu nevěřil. Napětí předtím ukazovala 12,71V, což je v pořádku.Že by napětí bylo OK, ale startovací proud mizerný? Nějaké fatální samovybíjení? Rádio jsem již včera zcela odpojil
Re: Favorit - hori elektroinstalacia
Startér, ukostření, propojení...? Jednou špatný, po pár minutách zas dobrý... baterka se dá v servisu proměřit na startovací proud... nová za 1400 (Varta)... a cokoli pod 50mA ji nevymlátí za den.