Fabie 1.4 mpi 44kw LPG - jaký olej
Moderátor: Colommbo
Fabie 1.4 mpi 44kw LPG - jaký olej
Dobrý den,
dostal jsem od své milé maminky úkol vyměnit olej na její fabii 1.4 mpi 44kw (LPG), jelikož to dávala "nějakému pánovi" na výměnu tak absolutně netuším co fábce v motoru koluje. Štítek od autorizovaného servisu - pár let zpátky hlásí 5w-40 Total, ale těžko říct co pán do fabky použival. Proto bych se rád zeptal zda byste doporučili výplach (pomocí přípravku, či levného oleje) a jaký olej použít? Jedná se o jízdy krátké trasy, časté starty. Podle rad co jsem se zde na foru dočetl by se nejspíše hodil olej 5w-40, ale velmi rád si nechám poradit.
Děkuji
Zdenek
dostal jsem od své milé maminky úkol vyměnit olej na její fabii 1.4 mpi 44kw (LPG), jelikož to dávala "nějakému pánovi" na výměnu tak absolutně netuším co fábce v motoru koluje. Štítek od autorizovaného servisu - pár let zpátky hlásí 5w-40 Total, ale těžko říct co pán do fabky použival. Proto bych se rád zeptal zda byste doporučili výplach (pomocí přípravku, či levného oleje) a jaký olej použít? Jedná se o jízdy krátké trasy, časté starty. Podle rad co jsem se zde na foru dočetl by se nejspíše hodil olej 5w-40, ale velmi rád si nechám poradit.
Děkuji
Zdenek
Re: Fabie 1.4 mpi 44kw LPG - jaký olej
Olej 5w40 normy VW502.00 a s výměnou do max. 10-ti tkm. Proplach něčím "extra" netřeba, ale první interval výměny můžeš zkrátit na 3 - 4 tkm.... Třeba Total, Mogul, Valvoline, Elf, Q8, Shell, Repsol, Motul, Sunoco.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Fabie 1.4 mpi 44kw LPG - jaký olej
Díky,
mohl bych vás ješte poprosit zda máte nějaký konkrétní typ oleje. Dočetl jsem se že úplně nešlápnu vedle např. s oleji značky Q8 (příslušné specifikace),Castrol Edge (i když značka castrol je přinejmenší rozporuplná),Sunoko..
Ale upřímně se v tom moc nevyznám a nerad bych vybral něco méně kvalitního za předraženou cenu.
ještě jednou díky
Z.
mohl bych vás ješte poprosit zda máte nějaký konkrétní typ oleje. Dočetl jsem se že úplně nešlápnu vedle např. s oleji značky Q8 (příslušné specifikace),Castrol Edge (i když značka castrol je přinejmenší rozporuplná),Sunoko..
Ale upřímně se v tom moc nevyznám a nerad bych vybral něco méně kvalitního za předraženou cenu.
ještě jednou díky
Z.
Re: Fabie 1.4 mpi 44kw LPG - jaký olej
Znacku neries. Kup nejaky za dobru cenu vymen a hotovo
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Fabie 1.4 mpi 44kw LPG - jaký olej
http://www.oleje.cz/p/total-quartz-9000 ... 1-l--18423Zeus42 píše:....nějaký konkrétní typ oleje....
http://www.oleje.cz/p/mogul-extreme-5w-40-1-l--18617
http://www.oleje.cz/p/valvoline-synpowe ... 1-l--20214
http://www.oleje.cz/p/elf-evolution-900 ... 1-l--17847
http://www.oleje.cz/p/q8-formula-excel-5w-40-1-l--16827
http://www.oleje.cz/p/shell-helix-ultra ... 1-l--18587
http://oleje-repsol.cz/cz-detail-901777 ... 40-1l.html
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... S-5W-40-1l
http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... D-5W-40-1L
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Fabie 1.4 mpi 44kw LPG - jaký olej
Ještě poslední otázka, je možné do fabky dát tento olej?
http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... O-5W-50-5L
Budu jej totiž dávat do druhého auta tak že bych ho vzal víc a použil ho i tady, ale ptám se pouze informativně.. Díky
http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... O-5W-50-5L
Budu jej totiž dávat do druhého auta tak že bych ho vzal víc a použil ho i tady, ale ptám se pouze informativně.. Díky
Re: Fabie 1.4 mpi 44kw LPG - jaký olej
Dá se - normu VW pro benzinový motor má.
Ale pokud Fabča moc olej nebaští bude vhodnější 5w40. A ten Sunoco Gold je s hodnotou TBN přes 10 vhodný právě pro ty časté starty a krátké jízdy. I když i ta jejich 5w50 má alkalickou rezervu vysokou.
Ale pokud Fabča moc olej nebaští bude vhodnější 5w40. A ten Sunoco Gold je s hodnotou TBN přes 10 vhodný právě pro ty časté starty a krátké jízdy. I když i ta jejich 5w50 má alkalickou rezervu vysokou.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Fabie 1.4 mpi 44kw LPG - jaký olej
Nechci zakládat to samé.Fabie 1.4 MPI 44 kw ted jsem to koupil a chci vyměnit olej autem popojiždim denně cuky po Praze na zimu auto zatepluji ,zvyk se starých aut ,jezdim tak tesne před hranici spinani větráku 95st -jestli to neškodi ,jestli na to nereaguje řj změny předstihu atd jestli to je u FAB plus nebo ne ,jestli olej 10W-40 ,chci to na jaře dát do plynu lit uz preventivne olovo či ne.Jestli natáhnout sáni na studený vzduch,když mam namontovanou zimni clonu - řj -jestli reaguje na teplotu vzduchu
Re: Fabie 1.4 mpi 44kw LPG - jaký olej
Dík za využití vlákna
Na krátké jízdy a hodně studených startů se dá 10w40, ale vhodnější by byla 5w40. Hledej olej s normou VW502.00. A měň olej po 10-ti tkm nebo po 1 roce - a tím spíš že chceš "jít do plynu". Tím olej trpí ještě víc....
A "dečka před chladič" Podle mě zbytečnost bo motor má termostat a topení svůj okruh. A jestli Ti to netopí, tak to nechce "zateplit", ale odsanétrovat. A vyměnit chladicí kapalinu (G12).
Na krátké jízdy a hodně studených startů se dá 10w40, ale vhodnější by byla 5w40. Hledej olej s normou VW502.00. A měň olej po 10-ti tkm nebo po 1 roce - a tím spíš že chceš "jít do plynu". Tím olej trpí ještě víc....
A "dečka před chladič" Podle mě zbytečnost bo motor má termostat a topení svůj okruh. A jestli Ti to netopí, tak to nechce "zateplit", ale odsanétrovat. A vyměnit chladicí kapalinu (G12).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Fabie 1.4 mpi 44kw LPG - jaký olej
Dik ,ta teplota spiš na spotřebu ,např měls nakladák a jezdil na 75 nebo 100st ,tak to už je tam velký rozdil na PHM
Re: Fabie 1.4 mpi 44kw LPG - jaký olej
Chladicí systém by měl být schopen zajistit odpovídající teplotu. Pokud toho schopen není, je někde chyba.
Re: Fabie 1.4 mpi 44kw LPG - jaký olej
Dřive byly běžné u aut před chladičem od výroby žaluzie rolety nebo dečky ,dnes už se to nedělá.Ony už ty zimy ,také nic moc nejsou
Re: Fabie 1.4 mpi 44kw LPG - jaký olej
1. lít olovo kam a proč?vezir.tom píše:...chci to na jaře dát do plynu lit uz preventivne olovo či ne.Jestli natáhnout sáni na studený vzduch,když mam namontovanou zimni clonu - řj -jestli reaguje na teplotu vzduchu
2. ŘJ reaguje na úplně všechno (snad kromě vlhkosti) co se dá na vzduchu měřit, teplota kapaliny bude jistě také důležitým (jediným?) ukazatelem zahřátí motoru a tedy signálem pro zastavení obohacování směsi.
A máš tu dečku jen na masce jako pozér nebo i dole na nárazníku, kde je hlavní průduch pro chladič?
Re: Fabie 1.4 mpi 44kw LPG - jaký olej
Ano, dříve. Naposledy v 60. letech min. st.vezir.tom píše:Dřive byly běžné u aut před chladičem od výroby žaluzie rolety nebo dečky ,dnes už se to nedělá.Ony už ty zimy ,také nic moc nejsou
A víš, jaký byl hlavní důvod? Tehdy se ještě běžně nepoužívaly chlad. kapaliny, ale voda s přídavkem lihu. V zásadě šlo o to zabránit zamrznutí chladiče proudem studeného vzduchu po vyjetí, než termostat pustil vodu do velkého chlad. okruhu.