ethanol E85

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
honza_s

ethanol E85

Příspěvek od honza_s »

Co je za palivo "ethanol E85" ? je to nahrada naturalu 95?, dneska jsem to zahlidl na Unicornu za 26kč, můžu to tankovat do normalniho motoru? konkretne BMW 318i rv. 1990 s katalyzatorem a primim vicebodovim vstrikovanim, komp. pomer 8,8:1

diky za kazdou radu
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

jedná se o palivo složené z 85% Etanolu( to je ta špatná kořalka po které se fasuje bílá hůl) a 15 % benzínu. Na trvalé ježdění s běžným vozem to asi nebude kvůli korozivním účinkům alkoholu.
Návštěvník

Re: ethanol E85

Příspěvek od Návštěvník »

honza_s píše:Co je za palivo "ethanol E85" ? je to nahrada naturalu 95?, dneska jsem to zahlidl na Unicornu za 26kč, můžu to tankovat do normalniho motoru? konkretne BMW 318i rv. 1990 s katalyzatorem a primim vicebodovim vstrikovanim, komp. pomer 8,8:1

diky za kazdou radu
Žádné "přímé" vstřikování tam nemáš! A na dané palivo musí být motor přizpůsoben, obvykle už z výroby. V Evropě se to týká především Saabů.
honza_s

Příspěvek od honza_s »

Anonymous píše:jedná se o palivo složené z 85% Etanolu( to je ta špatná kořalka po které se fasuje bílá hůl) a 15 % benzínu. Na trvalé ježdění s běžným vozem to asi nebude kvůli korozivním účinkům alkoholu.
to anonym: maš pravdu, vstřikování je nepřímé...

ok, nedá se to třeba střídat ? předpokládám že to asi za ty peníze nestojí.. díky
Rejpal

Příspěvek od Rejpal »

Anonymous píše:jedná se o palivo složené z 85% Etanolu( to je ta špatná kořalka po které se fasuje bílá hůl) a 15 % benzínu. Na trvalé ježdění s běžným vozem to asi nebude kvůli korozivním účinkům alkoholu.
Dovolil bych si opravit. Bílá hůl po špatné kořalce se fasuje po metanolu. Je to taky alkohol, ale v řetězci má jeden uhlík a jednu - OH vazbu, zatímce ethanol ( normální líh) má uhlíky dva a dvě- OH vazby. Je pravda, že byl kdysi dávno denaturován ethanol methanolem (chtělo se zabránit jeho konzumaci, ovšem přibylo otrav). Smrtelná dávka je cca 20 gramů metanolu, oslepnutí už po 10 gramech. Při míchání s normálním lihem se smrtelná dávka zvyšuje, proto se líh používá jako protijed při otravě metanolem. Dnes se líh denaturuje zřejmě deriváty pyridinu, takže akorát smrdí.

Jinak o korozivních účincích se stále vedou spekulace. Údajně protože je líh hygroskopický, odchytává do sebe vodu, která pronikla do palivového systému. Dle mého čistě laického názoru mohou být produkty spalování etanolu kyselé. Ale je to jen můj názor. Jinak líh má nižší výhřevnost, než benzín, ale díky vyššímu oktanovému číslu s ním motory - pro jeho spalování přizpůsobené - dosahují vyššího výkonu při srovnatelné spotřebě( vztaženo k benzínovému palivu)

Pro jeho spalování je přizpůsoben například Ford Focus FlexiFuel, který dokáže jezdit jak na čistý benzín, tak na libovolnou směs až do výše poměru E85 ( tedy 75% Ethanol, 15% benzín). Saaby pro jeho spalování přizpůsobené mají také označení E85.

Nevím, zda bych to u BMW zkoušel. Pokud máš odvahu, vyjeď nádrž a natankuj pět litrů toho E85. Pokud autu nebude chutnat, tak rychle plnou nádrž normálního benzínu. Ve směsi se líh zředí. Jinak pro informaci, i v dnešním benzínu je okolo 5% lihu. Uvažuje se i o zvýšení jeho poměru. Názory na to se však liší. Například se probírá vyšší spotřeba, ale hlavně vliv na zvyšování cen paliva vlivem nutné podpory zemědělců a taky neefektivnosti získávání biopaliv.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

S velkou pravděpodobností by Tvůj motor po dlouhodobějším používání E85 "umřel". Když si vezmeš ten zmiňovaný Focus FlexiFuel, tak má upravený motor na E85, a lze s ním jezdit i na "normální" natural. Saaby taky, teď to zkouší škodovka pro prodej aut ve Švédsku. Obráceně to NELZE (jinak by motor neupravovali). Jsou tam jiné oktany, jiná výhřevnost a jiný způsob hoření. O těch korozivních účincích na palivovou soustavu se tady taky už někdo zmiňoval. Jinak něco je tady: http://www.hondaclub.cz/forum/viewtopic.php?f=42&t=4347
honza_s

Příspěvek od honza_s »

no motor uz neni v takove kondici, ze by mne ho bylo lito, stejny se da koupit za par tisic, ale vylozene nicit se mne ho nechce

ad korozivni ucinky: kde konkretne? palivova nadrz je plastova, trubky plastove, jediny co men napada je pal. cerpadlo, ale to je myslim taky plastovy(z vetsi casti), primo ve spalovacim prostoru? tam uz to jenom hori, tam to musi byt korozivzdorny, hlava je hliníková, motor prece nemuze byt z materialu, ktery rezaví.. nebo se pletu?

mozna by mohl byt problem detonacni spalovani, ponevadz moje auto ma jeste klasicky rozdelovac a tudis nema snimac klepani motoru.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Opět se mýlíš: to, že motor má ještě klasický rozdělovač vůbec neznamená, že by nemohl mít čidlo klepání - takových motorů byla spousta!
Rejpal

Příspěvek od Rejpal »

V motoru má co reznout...

Dva rozdílné kovy, rozdílný potenciál, vzniká elektrochemický článek. Tedy pokud budou vhodné podmínky ( kyselost, vlhkost a dostatečná doba). Napadají mne třeba dusíkaté produkty spalování v motoru. Třeba na styku vačkové hřídele s vahadlem nebo zdvihátkem. A i jinde ( klika a šály apod.) Nevíte někdo, jak agresivní mohou být spaliny etanolu? Docela by mne to zajímalo.

V motoru to prostě není rez, jakou známe z železných slitin. Téměř každýkov však oxiduje, když má vhodné podmínky. A v palivové soustavě jistě nejsou pouze plastové díly.
Tom

ethanol 100

Příspěvek od Tom »

já bych taky rád věděl co ten ethanol udělá, já teda přilívám do benzínu 100 ethanol (nepovim kde sem ho dostal...) a na 47 litrovou nádrž (fávo s karbecem) toho liju 4 litry a je to poznat hodně na výkonu, takovej 100oktan od shell je slabej odvar :lol: ale co je zač ten e85 bych chtěl vědět, ale mělo by to asi taky jet, kamoš to lije do meganu 98 a když se to nepřežene tak to prej neuškodí, dělá do motorů...takže asi ví o čem mluví :wink:
Rejpal

Re: ethanol 100

Příspěvek od Rejpal »

Tom píše:já bych taky rád věděl co ten ethanol udělá, já teda přilívám do benzínu 100 ethanol (nepovim kde sem ho dostal...) a na 47 litrovou nádrž (fávo s karbecem) toho liju 4 litry a je to poznat hodně na výkonu, takovej 100oktan od shell je slabej odvar :lol: ale co je zač ten e85 bych chtěl vědět, ale mělo by to asi taky jet, kamoš to lije do meganu 98 a když se to nepřežene tak to prej neuškodí, dělá do motorů...takže asi ví o čem mluví :wink:
No to ví i zákonodárci a další "chytří", že v malém množství to motorům údajně neublíží. Proto taky přišli s přimícháváním biosložky do paliv. Jinak uvedená konc. do toho Favoritu je něco málo přes 8 % obj., což je zhruba navrhovaný limit pro přimíchávání. Zatím to je cca 3-5%obj. Opravte mě, pokud se pletu.
Petr H.

Příspěvek od Petr H. »

Pravděpodobně ti to BMWčko na to pojede. Jediné co je důležité, jak se připravuje palivová směs. Pokud chceš sezdit na líh tak musíš do motoru dostat přiměřené množství paliva úměrně k jeho nižžší výhřevnosti. Tak musíš nějakým způsobem obohatit směs. U auta z ručním sytičem se to vyřeší povytažením sytiče. Mívá to ale při akceleraci díru, akcelerační pumpička toho nevstříkne dost. Takže u tebe bych typoval, že to nebude umět vstřikovat dost paliva. I když tahle značka je povestná tím, že benzín teče vejfukem... :lol: tak by to mohlo klapnout.
Pokud máš chuť experimentovat začni míchat. Jak auto přestane táhnout má chudou směs a to bude provozní maximum.

OČVM samotného ethylalkoholu je přibližně 108 a výhřevnost 5,9kWh.litr-1 benzínu 9,1 takže si můžeš počítat jestli chceš.
A nezapomeň nám dát vědět jak si dopadl. :wink:
honza_s

Příspěvek od honza_s »

no pokud je lambda sonda schopna merit vyfuk. plyny i z tohodle, tak to zvladne, problem by mohl nastat az ve vysokych otackach (tak 6500), driv urcite ne, protoze vstriky jsou urcite lehce predimenzovany,

z toho ale vyplyva, ze ale bude zvysena spotreba, ne ? to je pak na houby, kdyz usetrim 30% z ceny a spotreba se zvedne o 30% :(
honza_s

vyreseno

Příspěvek od honza_s »

dvorek.eu píše:Dosud je technologie flexifuel použita v modelech Ford Focus a Ford C-MAX, v roce 2008 bude rozšířena o nové Mondeo, Galaxy a S-MAX. Vozy flexifuel mohou spalovat E85 (85 % bioethanolu, 15 % benzínu), samotný benzin nebo jakoukoli směs těchto látek. K provozu na E85 je zapotřebí použít ventilová sedla z tvrzeného materiálu (bioethanol je korozivnější) a upravit zapalování, které se automaticky přizpůsobí aktuálnímu poměru bioethanolu a benzinu v nádrži.
tzn. jina ventilová sedla, jiný zapalování, z toho plyne ze neupraveny auto by na to sice jezdilo, ale blbe a jeste by to znicilo sedla ventilu.

jde proste a jednoduse o vynalez zelenych magoru, vyrabi se z to z biomasy a zdrazuje nam to potraviny :(
Rejpal

Re: vyreseno

Příspěvek od Rejpal »

honza_s píše: jde proste a jednoduse o vynalez zelenych magoru, vyrabi se z to z biomasy a zdrazuje nam to potraviny :(
Konečně jsi uhodil hřebíček o hlavičku. Myšlenka to byla původně možná dobrá, ale důsledky jsou už takové. Shrnul jsi to v jedné větě.
Odpovědět