ethanol E85
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: ethanol E85
Dle mého soudu nee, na druhou stranu se tvrdívá, že podávací čerpadla v nádrži by při provozu na etanol měla mít správně spec. střídavé napájení, bo při stejnosměrném dochází k nějaké elektrolýze a tož jestli to s tím nemůže mět nějakou souvislost... Zlatej benzín!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: ethanol E85
to já to říkám pořád, že ethanol je svinstvo. Ovšem někde jsem četl, že ethanol podporuje korozi, tak by mě to zajímalo...
Re: ethanol E85
To je pravda, ale jeho (patrně jedinou) výhodou je že váže zkondenzovanou vodu což je v nádrži dobře....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: ethanol E85
takže tedy nesmysl, že mohl přispět k prorezivení nádrže? Nádrž jsem neviděl, ale dle servisu je to někde navrchu nádrže...
Re: ethanol E85
A zvenku nebo zevnitř ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: ethanol E85
Právě proto, že etanol absorbuje vodu/vlhkost, se domnívám, že prapříčinou rezavění nádrže nebude, notabéne koroze by musela být zvnitřku, vy tupci (bez urážky, jen reminiscence na jistý film)...!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: ethanol E85
to netuším, ale zvenku to nemá jak dle mého. Vrch nádrže je ukrytý v blatníku, zespod je to ošetřené gumoasfaltem. A benzín cákal při plné nádrži a teklo to zvrchu. Tudíž soudím, že to musel proreznout zevnitř
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: ethanol E85
Humor to zas tak velký není, tož asi sem...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: ethanol E85
Možná to použít jako humor černý?
Re: ethanol E85
No jo, koupil kočku a nemá na maso. Tak ji cpe granulama
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: ethanol E85
Co se týče té koroze nádrže, vím, že Fordy FlexiFuel vyjížděly z továrny s nerezovou nádrží, trubkami a odolnějšími palivovými hadicemi a snad i vstřiky. Mohly jezdit na libovolný poměr benzínu/ethanolu. Ethanol má tuším kyselou povahu (v roztocích), navíc jak bylo napsáno váže vodu, proto ta koroze "běžných" kovů.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: ethanol E85
A mají i palivové čerpadla na střídavý proud a zkrácené servisní intervaly bo při provozu na E"něco" vzniká mj. i ta kyselina mravenčí, která chemicky degraduje olej daleko víc než spaliny z normálního benzinu....
Jo ono to není jen o domontování jakési krabičky.
Jo ono to není jen o domontování jakési krabičky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: ethanol E85
Ano, provoz na E85 bez ohrožení pro motor a jeho palivovou soustavu má smysl pouze v případě, že motor a jeho příslušenství byly pro E85 konstruovány, přičemž ekonomicky se to jeví jako zajímavé výhradně v případě, že jde o motor přeplňovaný, a to ještě jen z hlediska poměru výkonové parametry / cena paliva.
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: ethanol E85
Jó, mravenci (po slovensky mravci) sú pěkné svi*ě, ať mrňaví faraoni (Monomorium Pharaonis) v paneláku anebo ty velký kousavý lesní obludy na houbách či při jiných lesních příležitostech...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: ethanol E85
Jó, to sú pekné svine. Jednou na vojně jsem měl píchání v uchu, říkám si - asi zánět středního, šel jsem na ošetrovňu a felčar mi kouknul do ucha. Říká - žádný zánět, po bubínku ti chodí mravenec, provedeme výplach. Tak toho faraóna vypláchl a byl jsem zas zdravý .