ethanol E85

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: ethanol E85

Příspěvek od Návštěvník »

V CH nemáš problém, dokud se neví, že něco porušuješ. A zví se to velmi brzy, neboť tě hned někdo práskne. V CH je to totiž bráno jako základní občanská povinnost.
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: ethanol E85

Příspěvek od Fahrer »

No, mě tam vadilo, jak jsou trávníky extrémně zadělány psími exkrementy. Zřejmě v té čtvrti zrovna bonzáci nebydleli. :)
PS: Jak to tedy řeší turista, který tam přijede s LPG na dovču?
Návštěvník

Re: ethanol E85

Příspěvek od Návštěvník »

Jelikož LPG nemám, tak to nevím. Jednak jsem nikde nezaregistroval možnost doplnit LPG, jednak jsem si nevšiml, že by existovalo velkokapacitní parkoviště - kromě volných ploch - kde by nebyl umístěn zákaz vjezdu s LPG.
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: ethanol E85

Příspěvek od Fahrer »

Taky nemám LPG, tak nevím. Info jsem čerpal pouze z netu. Tam si stěžovali na řídkou síť, ale o problémech s parkováním ni zmínka. Tím bych to asi uzavřel.
Návštěvník

Re: ethanol E85

Příspěvek od Návštěvník »

Potíž je v tom, že právě takhle se projevuje typické čecháčkovství v tom nejpejorativnějším slova smyslu. Jenže CH je poněkud jiný svět, kde se každému měří podle jeho chování. A pár (tím nemyslím zrovna dva) Čechů na to tam už dojelo.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: ethanol E85

Příspěvek od Brembo »

V CH som žiadnu čerpačku na LPG nevidel.V CH sa za závažné porušenie pravidiel cetnej premávky udeluju špeciálne prémie vo forme nemalej pokuty+pár mesiacov,max až 2 roky na tvrdo a odobratie vodičského preukazu.Ignorácia zákazu parkovania pre LPG je už na pár mesiacov. A to,že Vás policajt nečapol za prekročenie rýchlosti neznamená,že ste z toho vonku. Stacionárnych radarov s kamerovým systémom je na dialniciavh požehnane.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: ethanol E85

Příspěvek od Fahrer »

Jj, já jsem jenom nepochopil to čecháčkovství? Tam mi někde něco uniklo a nemůžu najít co. :shock:
Návštěvník

Re: ethanol E85

Příspěvek od Návštěvník »

Fahrer píše:...si stěžovali na řídkou síť, ale o problémech s parkováním ni zmínka. ...
Ad čecháčkovství: Všimli si, že nemají kde doplnit (rozuměj získat nějakou výhodu, pokud možno na úkor někoho jiného), zato si vůbec nevšimli, že nemají kde legálně zaparkovat (rozuměj buď nezaregistrovali porušení důležitého zákazu/povinnosti a/nebo považují takové porušení za standard ve stylu, "a stejně jsme je - v daném případě Švýcary - očůrali"). A tohle ve světě obecně a v CH především rozhodně není standardem chování jedince, jako součásti společnosti.
Itall

Re: ethanol E85

Příspěvek od Itall »

Návštěvník píše:V CH nemáš problém, dokud se neví, že něco porušuješ. A zví se to velmi brzy, neboť tě hned někdo práskne. V CH je to totiž bráno jako základní občanská povinnost.
Takže něco společného se socialismem tam přecejen mají :D . Kdo by to byl řekl - Švýcarsko... A legislativu mají stejné kvality, jako je u nás? :?: 8)
Návštěvník

Re: ethanol E85

Příspěvek od Návštěvník »

Tam panuje reálný socialismus a důsledné plánovité hospodářství. Ale na rozdíl od zákonů jinde, tam je jejich plnění skutečně vynucováno - říká se tomu efektivní "law enforcement".
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: ethanol E85

Příspěvek od Pedro »

Jako ř.z. p je nesnášim jako řidiče v Česku.
Co CH,to blb a prase.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: ethanol E85

Příspěvek od Pedro »

Hned po PL a H. :evil:
bouchy

Re: ethanol E85

Příspěvek od bouchy »

Trochu si dovolím krotit "ethanol hate" z první příspěvků. Výsledný poměr toho, jak jsem bral, byl E85 a N95 byl asi 2:1, takže né čistý lihobenzín. Historie je taková, že za 1. republiky (myslím, že nejen za krize) se jezdilo na 40% líh(-o-benzín) 8) běžně, bylo ekonomicky jednodušší prohnat motorem líh z řepy, brambor, obilí, než kupovat ropu z Arábie za $, SSSR nebyl náš kámoš. Auta, motorky roky zásobované lihobenzínem jezdí doteď jako veteráni, někdy i ± v původním stavu - ani tehdy s hadičkami nebyl problém, v éře dávno minulé. A jestli (né-hliníkové) motory devastovala koroze?? (viz níž) Pak přišlo historicky mylné "přátelství" se SSSR a nebyl zájem šetřit peníze vydávané na ropu.
Zkušenosti s 400 km na E85:
Malolitrážní aftomobil si s ním poradil dobře. Při tankování cena na stojanu né a né růst oproti tomu, jak rostl odebraný objem, což u benzínu neznáme. :P První rozjetí, deštivo, no uši se nestačily divit - ztišení motoru. Tomu, kdo by to chtěl "sejmout" tím, že jen "slyším co chci slyšet", můžu namítnout, že po nabrání N95 dnes došlo zas na zvýšení hlučnosti, docela skokově. Motor pružnější, míň vibroval (výrobní "vlastnost" tohoto japonce), první kilometry uběhly rychle. Tak si říkám druhé ráno, teď se naseru, bude to v těch 11°C kuckat, nenastartuju, bla bla bla. Houby. Startování shodné jak na N95, ale při obchůzce vozu necítím absolutně žádný pach (nespáleného benzínu, ani jiný)... co to? No pak jsem se dočetl, že emise se mají snížit až o 70% (při předělávce SW/FW). I kdyby to bručelo na čistý lihobenzín a mělo to jen 40% snížení, tak to beru. Přecejen nastane den, kdy budou emise přísnější a motor opotřebenější, pak to je lék na emisní kontrolu. Líh slušně čistí od karbonu, navíc jeho vlastní spaliny jsou 0,0 nic - (téměř) žádné NOx, SOx, jistě lepší řešení u ME než přemýšlet, jestli ten prémiový benzín (často u zanedbávaného motoru) zabere. Další a další starty v 12-15°C (míň nebylo) a pořád to jede. Tady na foru bylo psáno - zničení hadiček, zničení ventilových sedel, elektrolýza lihu na vodu, koroze, ničení čerpadla, tak postupně:
1. Hadičky palivového sytému jsou už leta (asi tak 30) vyráběny z takových materiálů, aby ethanolu odolaly, důkazem budiž ethanol v 100% dopravy v Brazílii (miliony VW Brouk,...) Zatím jim to tam šlape. V opačným případě bychom měli problém úplně všichni - 5% lihu tam je i teď. A bude víc, 10%,15%... Otázka je, jak u Amerik, veteránů obecně - lít/nelít kvůli možná nevyhovujícím hadičkám.
2. Ventilová sedla moderních aut (opět stáří 25 let a to měřím podle české kotliny)- a pod to se podepíšu - nebudou mít problém. Jsou tvrzená, ostatně bylo je potřeba "vytvrdit", aby se mohl začít používat Natural bez přísady pro ochranu v.s. I kdyby v Naturalu (BA Super) ještě přísady pro tohle byly, >=15% N95 je v E85. Navíc - a pod to se podepsali jiní - i škodárna 120ka měla při provozu na Speciál "vytvrzená" sedla tak, že ono olovo (posléze náhražka) byla "zatlučená" do materiálu a absence v palivu se za životnosti neprojevila. Kdybychom prskali síru na lihobenzín, LPG (oblíbené alt. palivo stovek, stodvacítek,...) neobsahuje žádné aditivum na ochranu sedel a taky se jezdilo a jezdí (jistě, dobré je občas to "napenetrovat" benzínem s přísadou)... Tolik k sedlům.
3. Osobní názor - moderní palivoměry by měly fungovat tak, že v oné plastové nádrži jsou asi zataveny "čepičky" tranzistorů, do nich se pouští proud a využívá se chlazení těch čepiček benzínem, čímž se totálně změní hodnota i(B) (nechci kecat, jestli báze), no a tím se určí výška hladiny paliva. Na elektrolýzu nemůže absolutně dojít - je to el. izolováno, pokud je u nových aut nějaký takovýhle způsob měření (ne plovák).
4. Čerpadlo dtto, opět není možnost elektrolýzy (rozkladu elektrodami). Jestli se "zadírá" nebo ne, to nevím, hladinu rizika ať si určí každý sám. Na 100% se čistí celý palivový systém.

Shrnutí výhod a nevýhod:
Výhody objektivně:
1. Snížení emisí (a žádný smrad po startu) - s čím jsem přijel na ME, to nikdo nemusí vědět.
2. Čištění palivového systému a spalovacích prostor.
3. Trochu ušetřím za palivo (5,5*25,50 = 140,24, benzín teď 4,4*36,90=162,36 a ujel jsem 100 km)
4. Neexistuje něco jako loužička (hustší) vody pod benzínem, pak se dotyčný rozčiluje, že nemůže nastartovat. Ethanol je s vodou mísitelný v jakémkoli poměru.
Subjektivně: Motor líp šlape. :D

Nevýhody:
Kdo to myslí s E85 vážně, přestavba.
Vyšší spotřeba, internet nelhal, z 4,4/100km na 5,5/100km => o +25% (jenže po přestavbě...)
Teoretické korozivní vlivy (co je dnes v motoru železné, ne-korozivzdorné?, ať to rozbírám jak to rozbírám, všechno hliník, dural, mosaz, slitiny, případně nikasil...), ale to až po hooodně dlouhém odstavení (a někdo má "problém" s korozí při odstavení motoru na 3 měsíce s N95 - v noci se budí hrůzou a tak :lol: , takže...). Co benál? Rozseparujou se loužičky a je to v <!> celkem stejně - někomu se údajně krystalkem ledu blokly vstřiky (JPP = jedna paní...).

Takže eště jednou, byl to N95 a většina E85; a jen jednou. Jako spolujezdec bych poznal kulové (obdobné kulové jako při prémiovce, jen při nastupování - kde je ten smrad? :) ) Sluchaři vystavení takovému (slepému) testu by možná poznali jiný projev, ale to je silně individuální u různých motorů...
Jestli někoho trápí hadičky, no ať se hlodá :lol:
Náhled: Fuj, nechutně dlouhý tendenční článek :D :D :D Obrázek Obrázek Obrázek
Návštěvník

Re: ethanol E85

Příspěvek od Návštěvník »

bouchy píše:... Fuj, nechutně dlouhý tendenční článek :D :D :D Obrázek Obrázek Obrázek
A hlavně naprosto hloupý!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: ethanol E85

Příspěvek od Pitris »

Ano, každý sám sobě napřed rádcem, potom soudcem, a nakonec možná.... že já vůl to tam dával :?
Pitris píše:Kdo má zájem o tady tuto problematiku, článek je ve Světě motorů 16/2011.
Zkoušejí Mondeo na E85.
Jsou tam popsané nutné úpravy motoru - ventilová sedla z odolnějšího materiálu. Jiné je palivové čerpadlo a senzor hladiny - jsou napájené střídavým proudem, takže ve vodivém lihu nepodlehnou destrukci elektrolýzou. Dále jsou zde jiné vstřikovače - schopné dodat o 30% více paliva, jiný software motoru, a elektrický předehřev, který je tu (podle zkušeností uživatelů, že motor na E85 startuje i ve velkém mrazu) spíše kvůli emisím, ale hlavně při startech pod bodem mrazu kvůli velké chemické degradaci motorového oleje, protože při nedokonalém spalování lihu v prochladlém motoru vzniká formaldehyd, acetaldehyd a kyselina mravenčí, což "ničí" olej.....
A jak jezdí - na líh hlučněji, za víc, ale sportovněji, a motor má otáčkově "výš" své maximum. Ale, a to i přesto, že má motor "odolnější" sedla ventilů, Ford předepisuje jejich kontrolu zkrátit ze 160tkm na 60tkm. Dále snižuje o polovinu kilometrový interval výměny oleje, protože kyselé produkty spalování lihu jej rychleji ničí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět