NIkdy to nedělěj!!!!!! měl jsem to samé, motor M40 a vůbec to nechtělo jet,ale vůbec, kdežto jednobod Vitara nebo felda na to rfčí jak ďas. (Poměr bývá vyšší i 12:1)honza_s píše:Co je za palivo "ethanol E85" ? je to nahrada naturalu 95?, dneska jsem to zahlidl na Unicornu za 26kč, můžu to tankovat do normalniho motoru? konkretne BMW 318i rv. 1990 s katalyzatorem a primim vicebodovim vstrikovanim, komp. pomer 8,8:1
diky za kazdou radu
ethanol E85
Moderátor: Colommbo
Re: ethanol E85
Re: ethanol E85
Žádné "přímé" vstřikování tam nemáš! A na dané palivo musí být motor přizpůsoben, obvykle už z výroby. V Evropě se to týká především Saabů.
Nádherný starý škopík, kterej má přímý vstřik......
Re:
Návštěvník píše:jedná se o palivo složené z 85% Etanolu( to je ta špatná kořalka po které se fasuje bílá hůl) a 15 % benzínu. Na trvalé ježdění s běžným vozem to asi nebude kvůli korozivním účinkům alkoholu.
Bílá hůl se fasuje po methanolu to játro... Ethanol je čistý líh, který chlampeš v každém chlastu.
Re: ethanol E85
http://www.nissanclub.cz/clanek/jak-to- ... racuje-127 Zajímavý počtení a nepíše to dFens
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: ethanol E85
Nejde o to, kdo co napsal, ale zda se čtenář dokáže zorientovat v tom, co je věrohodné a co ne - když už je sám líný a/nebo neschopný přemýšlet. Bohužel cca 700 čerpaček v ČR, kde lze natankovat E85, při max. několika málo stovkách aut registrovaných v ČR, která jsou schopna bez nebezpečí poškození jezdit na E85, znamená jediné: jsme národ blbců!
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: ethanol E85
Tak článek se si přečetl celý. Jen mi nejde do hlavy jedna věc. Jak může mít vyšší oktanové číslo paliva vliv na podpálení ventilů ... Pokud vím,tak je to jen odolnost proti detonačnímu hoření ... Takže čím víc oktanů,tím si mohu dovolit jako konstruktér vyšší kompresní poměr. Ale že bych u motoru dělaného na 91-ku po nalití 100-ky podpálil ventily se mi nezdá ... Jestli se pletu,tak mě opravte.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: ethanol E85
A ještě jedna věc. Sám jsem spokojeným uživatelem LPG. Podle mě je to opravdu nejlepší alternativa k naftě. Mít spolehlivý benziňák většího objemu a přitom jezdit za míň,než s naftou (nemuset řešit turbo,dvouhmoty,filtry pev. částic ..) Jen co se přídávání aditivace kvůli zaklepání ventil. sedel týká,tak tady fakt nevím. Sám přimazávání mám (vím,že pár focusů už na to umřelo,ale o mondeu nevím),ale vlastně jen preventivně. (ono to tam už bylo,tak jen dokupuju náplň) Samotného by mě zajímalo,jestli to má nějaký dopad nebo ne. Ale spíš si myslím,že ne Prostě jen mondeo má asi lepší sedla...Teď už asi novou náplň nekoupím a uvidím
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: ethanol E85
Benzín o vyšším oktanovém čísle hoří pomaleji, proto umožňuje vyšší kompresní poměr i vyšší předstih. Když nezměníš kompresní poměr, je vhodné alespoň zvětšit předstih. Pokud to neuděláš, roste teplota ve spalovacím prostoru, zvláště na konci expanzního zdvihu, kdy by už měla naopak klesat. Toť celé kouzlo.Durex píše:Jak může mít vyšší oktanové číslo paliva vliv na podpálení ventilů ... Pokud vím,tak je to jen odolnost proti detonačnímu hoření ... Takže čím víc oktanů,tím si mohu dovolit jako konstruktér vyšší kompresní poměr. Ale že bych u motoru dělaného na 91-ku po nalití 100-ky podpálil ventily se mi nezdá ...
Re: ethanol E85
To není ani tak o sedlech, jako o schopnosti ventilů se samovolně pootáčet, aby docházelo k "samočištění" dosedací plochy. Proto jsou ventily přímovstřikových motorů volnější ve vodítkách a odtud také jejich vyšší spotřeba oleje.Durex píše:...Jen co se přídávání aditivace kvůli zaklepání ventil. sedel týká,tak tady fakt nevím. Sám přimazávání mám (vím,že pár focusů už na to umřelo,ale o mondeu nevím),ale vlastně jen preventivně. (ono to tam už bylo,tak jen dokupuju náplň) Samotného by mě zajímalo,jestli to má nějaký dopad nebo ne. Ale spíš si myslím,že ne Prostě jen mondeo má asi lepší sedla...
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: ethanol E85
zase sem o něco chytřejší Ale tím pádem,když do motoru na 95 budu dávat již zmíněnou stovku (třeba kvůli údajné nepřítomnosti biosložky),tak ale tomu motoru když ho budu zatěžovat moc taky teda neprospěju z již výše popsaného důvodu,neboť nevím o tom,že bych si jako běžný uživatel mohl změnit předstih (jasně,pokud mám fáčko,pootočím s rozdělovačem )
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: ethanol E85
A co se lpg týče,tak já žil v domění,že je to kvůli tomu,že při hoření plynu je větší tepelné namáhání výf. ventilů a sedel.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: ethanol E85
Pokud je ŘJ "namapovaná" na hraně oktanového požadavku motoru, pak ho natankováním víceoktanového benzínu vlastně "změníš": tím, že motor prakticky nikdy nejede v režimu "sraženého" předstihu.Durex píše:...nevím o tom,že bych si jako běžný uživatel mohl změnit předstih...
P.S.: Raději tu nebudu rozebírat, že ŘJ MMC jako jediné dokáží víceoktanové palivo naplno využít, neboť nejedou podle pevných map, ale podle korigovaných, které si samy vytvářejí s přihlédnutím k mnoha faktorům, včetně oktanového čísla paliva.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: ethanol E85
No já právě tak trochu narážel na řízení motorů motorek,kde je palivová mapa více méně daná a jede to natvrdo podle ní ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: ethanol E85
S tím nic nenaděláš, tak to prostě je. A samozřejmě se to netýká jen výf. ventilů a jejich sedel, ale celého spalovacího prostoru, včetně pístu a zapalovací svíčky (proto se má používat "studenější").Durex píše:A co se lpg týče,tak já žil v domění,že je to kvůli tomu,že při hoření plynu je větší tepelné namáhání výf. ventilů a sedel.
Jenže je třeba oddělit tepelné namáhání (viz výše) a "mazací" schopnost paliva: LPG je "suché" palivo hořící beze zbytku, zatímco při spalování automobilového benzínu vždy vznikají zbytkové produkty, které jsou schopny plošku dotyku ventilu a jeho sedla "namazat" (líčím to lidově, proto ony uvozovky). Ostatně i proto jsou v automobilovém benzínu příslušná aditiva. No a jak už jsem napsal, ono "mazání" je klíčové právě pro zachování schopnosti ventilu se samovolně pootáčet, neboť ventil, který se "sekne" v jedné radiální pozici, je odsouzen k tomu, aby se brzy podpálil. Jeho ventilové sedlo přitom obvykle zůstává nepoškozené, jen je v té dotykové ploše "špinavé" a při montáži nového ventilu se musí "očistit". Tím chci jen znovu říct, že to není ani o "kvalitě" ventilových sedel, ani o "měkkosti" ventilů, jak se nám snaží někteří montážníci LPG nakukat.
Re: ethanol E85
Pak si všimni oktanového předpisu výrobce motoru: jestliže zní např. "95+" či "min.95", pak se jedná právě o mnou zmíněné "mapování na hraně".Durex píše:No já právě tak trochu narážel na řízení motorů motorek,kde je palivová mapa více méně daná a jede to natvrdo podle ní ...