Především je všude plno neinformovaných a nedostatečně vzdělaných (v daném oboru) tro.., kteří za nic na světě neuvěří těm informovaným, kteří se je snaží varovat před neblahými a dávno prakticky ověřenými následky jejich počínání.Návštěvník píše:A nebo je tady taky varianta, že na všech diskuzích je spousta ...
ethanol E85
Moderátor: Colommbo
Re: ethanol E85
Re: ethanol E85
Zde se nejedná o žádné a už vůbec ne vědecké zdůvodnění, proč to nejde, ale o experimentální ověření, zda lze touto cestou v praxi jít. Řada výrobců aut takové experimenty provedla, a to s jednoznačným výsledkem: nezbytné technické a technologické úpravy natolik zvyšují výrobní náklady, že by to zákazník nebyl ochoten zaplatit (přesněji připlatit si), což má pochopitelně negativní dopad na tržní konkurenceschopnost takvého výrobku a tím i poptávku po něm se všemi nežádoucími zpětnými efekty na ziskovost. To už je lepší výsledky těch experimentů držet pěkně pod pokličkou a nechat neinformované tro..., aby si své vozy úspěšně ku.vili, s jednoznačně pozitivním dopadem na autoopravárenství i výrobu nových aut!Itall píše:Lze určitě vědecky zdůvodnit, proč to nejde, ale kdo na to bez potíží dlouhodobě jezdí, asi na vědu moc nedá. ... Experimenty někdy i otáčely koly pokroku . A jestli v tomto případě ne, tak mohou otáčet alespoň nějakými koly .
Re: ethanol E85
Doplněk:
[quote="Návštěvník] ...nezbytné technické a technologické úpravy natolik zvyšují výrobní náklady ... [/quote]
+ návazné servisní vícenáklady
[quote="Návštěvník] ...nezbytné technické a technologické úpravy natolik zvyšují výrobní náklady ... [/quote]
+ návazné servisní vícenáklady
Re: ethanol E85
Pokud je motor, tedy, jeho vstřikovací systém uzpůsoben na E 85 i na N95 tak motoru v žádném případě nic nehrozí.
Do starého auta si nechat namontovat od stodoláře soustavu na E 85 bych se bál.
Mám dvě zkušenosti a to s vysokozdvižným vozíkem a stacionárním motorem Kubota, kde došlo k úpravě na pohon E85.Oba motory jsou nastavené na 8 režimů spalování a to jen z důvodu kvality líhu.
Ani u jednoho se nejeví známky nějakého podchlazení nebo podpálení ventilů, nebo praskání těsnění pod hlavou nebo samotné hlavy.U VZV byla několikrát sundaná hlava a kontrolovali se pohyblivé i nepohyblivé části vrchního motoru.Ten VZV za rok najezdli 1200 mth což je v přepočtu 60 tkm.Motor je to Renault R63 2 l, takže stará koncepce.Dostává dost na frak a není s ním problém.Před třemi léty jezdil jen na LPG.
Pokud se dodrží všechny stanovené a kvalitativně vhodné systémy tak s tím nemůže být problém.
Jen jsem přesvědčen, že během ročního provozu a velkému zatížení už by se to někde projevilo.
Do starého auta si nechat namontovat od stodoláře soustavu na E 85 bych se bál.
Mám dvě zkušenosti a to s vysokozdvižným vozíkem a stacionárním motorem Kubota, kde došlo k úpravě na pohon E85.Oba motory jsou nastavené na 8 režimů spalování a to jen z důvodu kvality líhu.
Ani u jednoho se nejeví známky nějakého podchlazení nebo podpálení ventilů, nebo praskání těsnění pod hlavou nebo samotné hlavy.U VZV byla několikrát sundaná hlava a kontrolovali se pohyblivé i nepohyblivé části vrchního motoru.Ten VZV za rok najezdli 1200 mth což je v přepočtu 60 tkm.Motor je to Renault R63 2 l, takže stará koncepce.Dostává dost na frak a není s ním problém.Před třemi léty jezdil jen na LPG.
Pokud se dodrží všechny stanovené a kvalitativně vhodné systémy tak s tím nemůže být problém.
Jen jsem přesvědčen, že během ročního provozu a velkému zatížení už by se to někde projevilo.
Re: ethanol E85
Já bych spíš napsal, že ....pokud je motor a jeho palivová soustava uzpůsobena i na E85.....mipesa píše:Pokud je motor, tedy, jeho vstřikovací systém uzpůsoben na E 85 i na N95 tak motoru v žádném případě nic nehrozí....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: ethanol E85
Dobrý den,
četl jsem příspěvky, myslím že není potřeba dohadů i když trochu mě to potěšilo, mělo to určutý náboj, konečně střet názoru . A k etanolu E85 auta na to jezdí, čerpací stanice to prodávají ( v současnosti 170 benzínek v ČR ) . Auto se na provoz upravuje tzv. přstavbovou sadou - konverzní jednotkou za cca 4-5 tis.
A info
http://www.flexcar.cz/vse-o-ethanolu-e85
přestavby
http://www.flexcar.cz/prestavba-na-ethanol-e85
A finální otázka - Jaký vliv má používání paliva E85 na životnost motoru?
Zkušenosti z Brazílie a Švédska, kde na Ethanol E85 jezdí již mnoho let, ukazují, že chod na Ethanol E85 je bezproblémový. Provoz vozidla je beze změny, jen je levnější a ekologičtější, servisní intervaly se nemění a spíše bez problému projde emisní kontrolou. Dochází k vyššímu výkonu motoru v důsledku vyššího oktanového čísla paliva. Neničí se ani hadičky, v roce 1980 se začali používat již materiály odolnější, které vydrží. Při použití Ethanolu E85 s naší jednotkou je optřebení motoru nižší. A to z důvodů:
•Ethanol E85 má čistící vlastnosti = pročištění a nezanešení vstřikovacích trysek.
•Při spalovaní Ethanolu E85 nevznikají karbonové usazeniny = ty mohou ve válci předčasně zapálit směs a to není dobře.
•Ethanol E85 hoří za nižších teplot než benzín = menší opotřebení pístních kroužků.
Naopak při provozu na Ethanol E85 bez přestavbové jednotky dochází k spalování chudé směsi = nárůstu spotřeby o cca 20 %, snížení výkonu a velké riziko poškození motoru (propálení sedla ventilů, válce, pístů).
Při instalaci přestavbové sady se spaluje ideální směs paliva ke kyslíku, tím žádné poškození nehrozí.
Tedy pravda byla jako vždy uprostřed !
A info ze světa http://biopalivafrci.cz/
četl jsem příspěvky, myslím že není potřeba dohadů i když trochu mě to potěšilo, mělo to určutý náboj, konečně střet názoru . A k etanolu E85 auta na to jezdí, čerpací stanice to prodávají ( v současnosti 170 benzínek v ČR ) . Auto se na provoz upravuje tzv. přstavbovou sadou - konverzní jednotkou za cca 4-5 tis.
A info
http://www.flexcar.cz/vse-o-ethanolu-e85
přestavby
http://www.flexcar.cz/prestavba-na-ethanol-e85
A finální otázka - Jaký vliv má používání paliva E85 na životnost motoru?
Zkušenosti z Brazílie a Švédska, kde na Ethanol E85 jezdí již mnoho let, ukazují, že chod na Ethanol E85 je bezproblémový. Provoz vozidla je beze změny, jen je levnější a ekologičtější, servisní intervaly se nemění a spíše bez problému projde emisní kontrolou. Dochází k vyššímu výkonu motoru v důsledku vyššího oktanového čísla paliva. Neničí se ani hadičky, v roce 1980 se začali používat již materiály odolnější, které vydrží. Při použití Ethanolu E85 s naší jednotkou je optřebení motoru nižší. A to z důvodů:
•Ethanol E85 má čistící vlastnosti = pročištění a nezanešení vstřikovacích trysek.
•Při spalovaní Ethanolu E85 nevznikají karbonové usazeniny = ty mohou ve válci předčasně zapálit směs a to není dobře.
•Ethanol E85 hoří za nižších teplot než benzín = menší opotřebení pístních kroužků.
Naopak při provozu na Ethanol E85 bez přestavbové jednotky dochází k spalování chudé směsi = nárůstu spotřeby o cca 20 %, snížení výkonu a velké riziko poškození motoru (propálení sedla ventilů, válce, pístů).
Při instalaci přestavbové sady se spaluje ideální směs paliva ke kyslíku, tím žádné poškození nehrozí.
Tedy pravda byla jako vždy uprostřed !
A info ze světa http://biopalivafrci.cz/
Re: ethanol E85
.....xxx píše:Zkušenosti z Brazílie a Švédska, kde na Ethanol E85 jezdí již mnoho let.....
Ano, ale s upravenými motory. A úpravy se týkají nejen vlastního motoru, ale i jeho příslušenství.
To není tak docela pravda.xxx píše:servisní intervaly se nemění.....
Pitris píše:Kdo má zájem o tady tuto problematiku, článek je ve Světě motorů 16/2011.
Zkoušejí Mondeo na E85.
Jsou tam popsané nutné úpravy motoru - ventilová sedla z odolnějšího materiálu. Jiné je palivové čerpadlo a senzor hladiny - jsou napájené střídavým proudem, takže ve vodivém lihu nepodlehnou destrukci elektrolýzou. Dále jsou zde jiné vstřikovače - schopné dodat o 30% více paliva, jiný software motoru, a elektrický předehřev, který je tu (podle zkušeností uživatelů, že motor na E85 startuje i ve velkém mrazu) spíše kvůli emisím, ale hlavně při startech pod bodem mrazu kvůli velké chemické degradaci motorového oleje, protože při nedokonalém spalování lihu v prochladlém motoru vzniká formaldehyd, acetaldehyd a kyselina mravenčí, což "ničí" olej.....
A jak jezdí - na líh hlučněji, za víc, ale sportovněji, a motor má otáčkově "výš" své maximum. Ale, a to i přesto, že má motor "odolnější" sedla ventilů, Ford předepisuje jejich kontrolu zkrátit ze 160tkm na 60tkm. Dále snižuje o polovinu kilometrový interval výměny oleje, protože kyselé produkty spalování lihu jej rychleji ničí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: ethanol E85
Opět snůška nesmyslů posbíraná na netu, původem od řádně neinformovaných diskutérů, nedovzdělaných rádoby odborníků a prodejců s jasným zájmem prodat komukoli cokoli.xxx píše:... A k etanolu E85 auta na to jezdí, čerpací stanice to prodávají ( v současnosti 170 benzínek v ČR ) . Auto se na provoz upravuje tzv. přstavbovou sadou - konverzní jednotkou za cca 4-5 tis.
To, že se něco prodává a lidé na to jezdí, je důsledkem tristní ekonomické situace nutící zákazníky šetřit kde se dá, mnohdy za každou cenu: viz též např. metylalkoholová aféra a téměř třicítka obětí.
V obou jmenovaných zemích jezdí řada aut (zdelaka ne všechna!) nikoli na E85, ale prostě na "směsné palivo" (v Brazílii zcela výjimečně i na čistý - tj. bez benzínu - etanol, ovšem speciálně aditivovaný), přičemž motory těch aut jsou na provoz paliva s etanolem konstruovány a přizpůsobeny, což se promítá do jejich vyšší prodejní ceny. Servisní intervaly jsou rovněž rozdílné (v neprospěch motorů na líh). Průchodnost emisní kontrolou pak závisí hlavně na tom, co se kde sleduje: v něčem jsou emise z etanolu lepší, v něčem horší. Výkon motoru rozhodně není funkcí oktanového čísla paliva, ale především jeho výhřevnosti: energie potřebná pro pohon motoru se nebere z OČ paliva, ale z energie v palivu "uložené"! A to, že vyšší OČ umožňuje zvýšit kompresní poměr a předstih s příznivým dopadem na výkonové parametry, je věcí konstrukce motoru, nikoli samotného paliva. Jinými slovy, jde o účinnost motoru, tj. kolik mechanické práce v něm lze získat z jednotky (hmotnostní, objemové) paliva, přičemž samotnou změnou paliva nelze zásadním způsobem (v řádu více jak několik málo procent) ovlivnit účinnost motoru. Zato z paliva o mnohem nižší výhřevnosti ("uložené" energie) ani náhodou nedostanu stejně či dokonce více mechanické práce, než z paliva o vyšší výhřevnosti. K tomu přistupuje ještě i faktor šíření plamene ve válci, průběh nárůstu tlaku atd. atd., kde etanol v souboji s benzínem prohrává (podobně jako benzín prohrává s naftou). O palivové hadičky nejde vůbec, to dnes problém není, zato je problém, a to velmi zásadní, s konstrukcí palivového čerpadla, s korozivzdorností kovových částí přicházejících do styku s palivem a s "mazáním" všech pohyblivých částí konstruovaných na "mazání" palivem.xxx píše: A finální otázka - Jaký vliv má používání paliva E85 na životnost motoru?
Zkušenosti z Brazílie a Švédska, kde na Ethanol E85 jezdí již mnoho let, ukazují, že chod na Ethanol E85 je bezproblémový. Provoz vozidla je beze změny, jen je levnější a ekologičtější, servisní intervaly se nemění a spíše bez problému projde emisní kontrolou. Dochází k vyššímu výkonu motoru v důsledku vyššího oktanového čísla paliva. Neničí se ani hadičky, v roce 1980 se začali používat již materiály odolnější, které vydrží.
Mezi "opotřebením" a limitem "životnosti" daným selháním ústrojí je dost velký rozdíl. Tady se jedná o nevědomé (to slovo pochází od "nevědět") či zcela účelovou záměnu pojmů!xxx píše:... Při použití Ethanolu E85 s naší jednotkou je optřebení motoru nižší. A to z důvodů:
Tohle ovšem platí jen na některé druhy usazenin.xxx píše:... •Ethanol E85 má čistící vlastnosti = pročištění a nezanešení vstřikovacích trysek.
V zásadě ano, nelze však zapomínat, že problém usazenin v moderním motoru je hlavně o EGR.xxx píše:... •Při spalovaní Ethanolu E85 nevznikají karbonové usazeniny = ty mohou ve válci předčasně zapálit směs a to není dobře.
Tady jsme opět u již probíraného skupenského, resp. výparného tepla. Tato poučka sice platí, nicméně v pístovém spalovacím motoru je teplota (zejména ta špičková v rámci jednoho cyklu) funkcí i řady dalších veličin, zejména šíření plamene a vývoje (v čase) nárůstu tlaku, tedy i namáhání pístní skupiny (viz excelentní práce odvedená konstruktéry Mazdy na poslední generaci jejích benzínových a dieselových motorů), takže u nepřeplňovaného motoru jsou teplotní špičky při práci na E85 ve spalovacích prostorech výrazně vyšší, než s normálním benzínem. Jak jsem již psal, pístním kroužkům je tohle vcelku jedno, zato to není jedno svíčkám, výfukovým ventilům a dnům pístů. Konec citace je už úplným nesmyslem pro nakrmení chudáků hlupáků: právě že výhradně při spalování chudé směsi lze dosáhnout nějaké úspory a alespoň trochu kompenzovat nižší výhřevnost E85, zatímco při dorovnání stechiometrického poměru se v plné nahotě projeví fyzikálně chemické nedostatky E85 ve srovnání s benzínem. Pisálek rovněž prokázal, že v životě neviděl poškozený motor: prvně se vždy poškodí samotný ventil (pokud není chlazen sodíkem), který není ze spékaného kovu, teprve následně může dojít k poškození jeho sedla (je ze spékaného kovu, navíc dobře chlazené tepelným mostem vůči hlavě motoru). A "propálený válec"? To snad ne!xxx píše:... •Ethanol E85 hoří za nižších teplot než benzín = menší opotřebení pístních kroužků.
Naopak při provozu na Ethanol E85 bez přestavbové jednotky dochází k spalování chudé směsi = nárůstu spotřeby o cca 20 %, snížení výkonu a velké riziko poškození motoru (propálení sedla ventilů, válce, pístů).
Tohle bohužel platí v ideálním případě cca do středních otáček motoru: "přestavbová sada" není nic jiného, než elektronické šidítko prodlužující dobu otevření vstřiků. Už z principu tedy nemůže zvýšit průchodnost vstřiku (toho lze dosáhnout buď použitím "většího" vstřiku anebo zvýšením tlaku paliva na přívodu v k němu), která je nezbytným předpokladem správného dorovnání bohatosti směsi za vysokých otáček, kdy ani dlouhá doba otevření vstřiku už nestačí k zajištění dostatečné dodávky paliva v rámci jednoho cyklu, resp. v rámci doby, po kterou jsou otevřeny sací ventily. V nejhorším případě tam teče tolik paliva, že se nestačí v rozstříknuté formě dostávat do válců, tudíž "uchcává" přes sací ventily po jejich znovuotevření do válce, což je pochopitelně zásadní chyba!xxx píše:... Při instalaci přestavbové sady se spaluje ideální směs paliva ke kyslíku, tím žádné poškození nehrozí.
Není, ani náhodou! Ctělo by to více kritického myšlení, pokud vůbec tušíte, co to je!xxx píše:... Tedy pravda byla jako vždy uprostřed !
Re: ethanol E85
Snad už jsem něco v tomto smyslu někde tady psal, tak se možná opakuji, týká se to obecně diskusí zde, ale některých příspěvků více: např. Návštěvníkův poslední příspěvek tady na vlákně zní velmi odborně (asi i je), ale potíž je v tom, kdo to zkontroluje, kdo je schopen to kontrolovat. Pokud nějaký příspěvek identifikuji jako věcně určitě nesprávný (v nějaké jednoduché věci, složitějším většinou nerozumím), pak jsem skeptický ohledně věcné správnosti dalších (odborně podstatně složitějších) příspěvků (stalo se mi např. s modelářem, ten navíc tvrdí - a mám podezření, že si to fakt i myslí - že se nikdy nemýlí). Také se občas stává, že i lidé v daném oboru vystudovaní nebo vyučení, mají určité "utkvělé představy" (jakási rezidua doby minulé), která jim brání pohlédnout na věc oproštěně od těchto. A zde se jedná v drtivé většině o diskutující - nikoliv odborníky v daném oboru - takže jde spíše publikování (třeba mnohaletých) zkušeností.
Re: ethanol E85
To už je na schopnostech každého zájemce o věrohodné informace, zda si je dokáže vyhledat či ne. Na diskusních fórech a na netu obecně jich je však jako šafránu!Itall píše:...potíž je v tom, kdo to zkontroluje, kdo je schopen to kontrolovat...
Prima, ale třeba takového chronického podtáčeče stěží kdo přesvědčí, že motorům svých vozů (v množném čísle proto, že má přece ony mnohaleté zkušenosti) škodí. On se naopak bude bít za to, že právě tak a ne jinak je to jedině správně.Itall píše:...A zde se jedná v drtivé většině o diskutující - nikoliv odborníky v daném oboru - takže jde spíše publikování (třeba mnohaletých) zkušeností.
Re: ethanol E85
To už je na schopnostech každého zájemce o věrohodné informace, zda si je dokáže vyhledat či ne. Na diskusních fórech a na netu obecně jich je však jako šafránu!Itall píše:...potíž je v tom, kdo to zkontroluje, kdo je schopen to kontrolovat...
Prima, ale třeba takového chronického podtáčeče stěží kdo přesvědčí, že motorům svých vozů (v množném čísle proto, že má přece ony mnohaleté zkušenosti) škodí. On se naopak bude bít za to, že právě tak a ne jinak je to jedině správně.Itall píše:...A zde se jedná v drtivé většině o diskutující - nikoliv odborníky v daném oboru - takže jde spíše publikování (třeba mnohaletých) zkušeností.
Re: ethanol E85
Nevím, kdo se tu bil za to, že jedině nějaké "podtáčení" je nejlepší. Jestli tu PePe napíše, že tak jezdí a má s tím dobrou zkušenost? No a co? Asi s tím má dobrou zkušenost. A já že jezdím za deklarovanou průměrnou spotřebu? Nebo i méně? Jezdím, no a co? To někomu vadí? Kde jsme?!
Re: ethanol E85
Ostatně: hluboko pod deklarovanou průměrnou spotřebu jezdím (nejen já) s Fábií 1,0 - a tam o nějakém podtáčení nemůže být ani řeči. To auto by se nehlo z místa, tam se musí motor dost dráždit, když se chce jet.
Re: ethanol E85
Že se toho neujme nějaký schopný právník, když nám prodejci a výrobci zamlčují důležité skutečnosti a prodávají palivo, které může poškodit motor?Návštěvník píše:Opět snůška nesmyslů posbíraná na netu, původem od řádně neinformovaných diskutérů, nedovzdělaných rádoby odborníků a prodejců s jasným zájmem prodat komukoli cokoli.xxx píše:... A k etanolu E85 auta na to jezdí, čerpací stanice to prodávají ( v současnosti 170 benzínek v ČR ) . Auto se na provoz upravuje tzv. přstavbovou sadou - konverzní jednotkou za cca 4-5 tis.
To, že se něco prodává a lidé na to jezdí, je důsledkem tristní ekonomické situace nutící zákazníky šetřit kde se dá, mnohdy za každou cenu: viz též např. metylalkoholová aféra a téměř třicítka obětí.