ethanol E85

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Martin.

Re: ethanol E85

Příspěvek od Martin. »

Návštěvník píše:
Mira píše:Tady je hezký článek o E85 ...
Hezký? Spíše úsměvný - nad naivitou některých lidí a jejich neschopností dát si dohromady (správně pochopit) souvislosti nelze než se shovívavě pousmát. Němý úžas nad technickou nekompetentností pisatele vyvolává zejména jeho tvrzení o poklesu teploty ve spalovacím prostoru... :P
Jenom neznalec chemické struktury E85 muže tvrdit, že teplota ve spalovacím prostoru je stejná jako u N95. Možná bych doporučit pisatélka kritizující úsměvnost na teplotou ve spalovacím prostoru, aby si nastudoval chemický vzoreček N95 a ethanolu, poté potřebnou energii na přeměnu kapalného stavu na plynný u obou paliv a charateristiku hoření.

Závěrem bych doporučil nastudovat VLV systém používaný u spalovacího motoru a pak tady napsat znovu.
Martin.

Re: ethanol E85

Příspěvek od Martin. »

skodovkar píše:Jelikož se zabývám motory, tak jsem zjišťoval stoichiometrický poměr E85. Ten byl k mému údivu 9,765:1, tzn. že jsem pro dodržení správného poměru začal koukat po řešení, jak dorovnat hladinu paliva pro správný poměr. Zde máte první odpověď na otázku ohledně chudé směsi, kde někteří diskutující na internetu tvrdí, že to podpálí ventily a zničí těsnění pod hlavou. Kde má tu odpověď, mě by totiž velice zajímala!
Mile rád odpovím.
Stoichiometrický poměr origo benzínového motoru je 14,7:1 ... a Ethanolu je 9,765:1.
Logicky tedy z těchto dvou údajů si lze dopočítat, že při zachování motoru na benzín "bez úpravy" bude směs "chudá".
Chudá směs = přehřívání spalovacího prostoru = v lepším případě se zničí těsnění pod hlavou, jak je zmíněno v článku, v horším prasknou pístní kroužky nebo píst.
Návštěvník

Re: ethanol E85

Příspěvek od Návštěvník »

Martin. píše:
Návštěvník píše:
Mira píše:Tady je hezký článek o E85 ...
Hezký? Spíše úsměvný - nad naivitou některých lidí a jejich neschopností dát si dohromady (správně pochopit) souvislosti nelze než se shovívavě pousmát. Němý úžas nad technickou nekompetentností pisatele vyvolává zejména jeho tvrzení o poklesu teploty ve spalovacím prostoru... :P
Jenom neznalec chemické struktury E85 muže tvrdit, že teplota ve spalovacím prostoru je stejná jako u N95. Možná bych doporučit pisatélka kritizující úsměvnost na teplotou ve spalovacím prostoru, aby si nastudoval chemický vzoreček N95 a ethanolu, poté potřebnou energii na přeměnu kapalného stavu na plynný u obou paliv a charateristiku hoření.

Závěrem bych doporučil nastudovat VLV systém používaný u spalovacího motoru a pak tady napsat znovu.
Jenom neznalec přírodních věd, logiky a souvislostí může zohlednit pouze jeden faktor malé váhy (rozdílné výparné teplo) a přitom zcela proignorovat faktor o váze řádově desítek násobků významnější (chudá směs): ona ta teplota je totiž v reálu citelně vyšší při spalování E85, než N95, samozřejmě bez zásadní úpravy bohatosti směsi.
Navíc se jedná o dalšího z řady těch, kteří se domnívají, že motor musí na etanol jezdit lépe díky více kyslíku v chemickém vzorci a samozřejmě také pro jeho vyšší oktanové číslo. Jak úsměvné, naivní, nekompetentní. :mrgreen:

A co že je ten VLV systém? To jen abych se poučil.
Návštěvník

Re: ethanol E85

Příspěvek od Návštěvník »

Martin. píše:
skodovkar píše:Jelikož se zabývám motory, tak jsem zjišťoval stoichiometrický poměr E85. Ten byl k mému údivu 9,765:1, tzn. že jsem pro dodržení správného poměru začal koukat po řešení, jak dorovnat hladinu paliva pro správný poměr. Zde máte první odpověď na otázku ohledně chudé směsi, kde někteří diskutující na internetu tvrdí, že to podpálí ventily a zničí těsnění pod hlavou. Kde má tu odpověď, mě by totiž velice zajímala!
Mile rád odpovím.
Stoichiometrický poměr origo benzínového motoru je 14,7:1 ... a Ethanolu je 9,765:1.
Logicky tedy z těchto dvou údajů si lze dopočítat, že při zachování motoru na benzín "bez úpravy" bude směs "chudá".
Chudá směs = přehřívání spalovacího prostoru = v lepším případě se zničí těsnění pod hlavou, jak je zmíněno v článku, v horším prasknou pístní kroužky nebo píst.
Tohle ovšem není odpověď na škodovkářovu otázku: on se ptal na něco úplně jiného!

Kromě toho ani tato rádoby odpověď není správná: prvně se vždy utaví elektrody svíček (někdy se rozpadne také izolátor), hned poté následují ventily (podpálené) a písty (nikoli prasklé, ale propálení jejich dna + "natažení" hliníku na válec, další v řadě je zkroucená hlava (odtud fouklé těsnění pod hlavou), případně též zkroucený blok. Pístních kroužků se to víceméně netýká, ty obvykle zůstávají nepoškozeny. Nic z toho však není vidět na teploměru přístrojovky!
Martin.

Re: ethanol E85

Příspěvek od Martin. »

Martin. píše:

Návštěvník píše:

Mira píše:Tady je hezký článek o E85 ...


Hezký? Spíše úsměvný - nad naivitou některých lidí a jejich neschopností dát si dohromady (správně pochopit) souvislosti nelze než se shovívavě pousmát. Němý úžas nad technickou nekompetentností pisatele vyvolává zejména jeho tvrzení o poklesu teploty ve spalovacím prostoru... :P



Jenom neznalec chemické struktury E85 muže tvrdit, že teplota ve spalovacím prostoru je stejná jako u N95. Možná bych doporučit pisatélka kritizující úsměvnost na teplotou ve spalovacím prostoru, aby si nastudoval chemický vzoreček N95 a ethanolu, poté potřebnou energii na přeměnu kapalného stavu na plynný u obou paliv a charateristiku hoření.

Závěrem bych doporučil nastudovat VLV systém používaný u spalovacího motoru a pak tady napsat znovu.


Jenom neznalec přírodních věd, logiky a souvislostí může zohlednit pouze jeden faktor malé váhy (rozdílné výparné teplo) a přitom zcela proignorovat faktor o váze řádově desítek násobků významnější (chudá směs): ona ta teplota je totiž v reálu citelně vyšší při spalování E85, než N95, samozřejmě bez zásadní úpravy bohatosti směsi.
Navíc se jedná o dalšího z řady těch, kteří se domnívají, že motor musí na etanol jezdit lépe díky více kyslíku v chemickém vzorci a samozřejmě také pro jeho vyšší oktanové číslo. Jak úsměvné, naivní, nekompetentní. :mrgreen:

A co že je ten VLV systém? To jen abych se poučil.

Návštěvník
--------
Ano, máte pravdu, bavíme se o motoru, který jede na E85 (má dorovnanou směs na správný stoichiometrický poměr). V přápadě dorovnání směsi se díky výparnému teplu skutečně vyšší chlazení spalovacího motoru než N95 (a ne naopak, jak tvrdíte vy). Zde to přesně rozepsal i jeden z diskutujících:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 3&start=25

Tvrdit, že teplota je znatelně vyšší je fakt úsměvné, toto jsou doopravdy rady odborníka, proto se rozumný člověk na fórech nedočtě díky Vám nic rozumného a musí si všechno odůvodnit sám (viz. článek z odkazu výše)

takže nepleťte lidem hlavu, že je to všechno stejné, zbytečně se pak na fórech objevují nesmysly.
Díky vyššímu oktanovému číslu si můžete dovolit změnit kompresní poměr (tím zvýšit výkon) a zachováte motor bez "nechtěných" detonací.
Takže odpověď pro zvýšení výkonu po úpravě kompresního poměru je ANO.
Kdo že se to tedy odvolává na vyšší výkon díky kyslíku?

Ale už zde nebudu nic vysvětlovat, je to zbytečné, od toho jsou tady jiní odborníci.
Martin.

Re: ethanol E85

Příspěvek od Martin. »

Martin. píše:

skodovkar píše:Jelikož se zabývám motory, tak jsem zjišťoval stoichiometrický poměr E85. Ten byl k mému údivu 9,765:1, tzn. že jsem pro dodržení správného poměru začal koukat po řešení, jak dorovnat hladinu paliva pro správný poměr. Zde máte první odpověď na otázku ohledně chudé směsi, kde někteří diskutující na internetu tvrdí, že to podpálí ventily a zničí těsnění pod hlavou. Kde má tu odpověď, mě by totiž velice zajímala!



Mile rád odpovím.
Stoichiometrický poměr origo benzínového motoru je 14,7:1 ... a Ethanolu je 9,765:1.
Logicky tedy z těchto dvou údajů si lze dopočítat, že při zachování motoru na benzín "bez úpravy" bude směs "chudá".
Chudá směs = přehřívání spalovacího prostoru = v lepším případě se zničí těsnění pod hlavou, jak je zmíněno v článku, v horším prasknou pístní kroužky nebo píst.



Tohle ovšem není odpověď na škodovkářovu otázku: on se ptal na něco úplně jiného!

Kromě toho ani tato rádoby odpověď není správná: prvně se vždy utaví elektrody svíček (někdy se rozpadne také izolátor), hned poté následují ventily (podpálené) a písty (nikoli prasklé, ale propálení jejich dna + "natažení" hliníku na válec, další v řadě je zkroucená hlava (odtud fouklé těsnění pod hlavou), případně též zkroucený blok. Pístních kroužků se to víceméně netýká, ty obvykle zůstávají nepoškozeny. Nic z toho však není vidět na teploměru přístrojovky!

Návštěvník

---------
Další zbytečné pletení hlav.

Utvení elektrod - tak tohle jste rekordman, slyším to poprvé a směju se. Možná by nebylo špatné zabrousit na odkaz italpower.cz a podívat se na reakci pána TAXIKARE, který ujel na E85 desítky tisíc km a to už by se ty Vaše utavené svíčky musely projevit. Osobně jezdim na iridiový i obyčejný NGK a fakt se mi nic neutavilo.

Ale už dále reagovat nebudu, házet hrách na stěnu se mi fakt nechce.
hezký den přeji
Návštěvník

Re: ethanol E85

Příspěvek od Návštěvník »

Martin. píše:Ano, máte pravdu, bavíme se o motoru, který jede na E85 (má dorovnanou směs na správný stoichiometrický poměr).
Ale o takovém motoru dosud řeč nešla! Pokud se nemýlím, stále se diskutovalo výhradně o standardním motoru stavěném na běžný benzín, ovšem provozovaném na E85, resp. směs E85 s N95 v nějakém poměru. Odtud také připomínka absence odpovědi na otázku škodovkáře: on se totiž ptal právě na to, jak zajistit dorovnání onoho správného poměru.
Martin. píše: V přápadě dorovnání směsi se díky výparnému teplu skutečně vyšší chlazení spalovacího motoru než N95 (a ne naopak, jak tvrdíte vy). Zde to přesně rozepsal i jeden z diskutujících:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 3&start=25
Asi proto vývojáři, konstruktéři, technologové a ekonomové výroby motoru/-ů přizpůsobeného/-ých ke spalování E85 činí veškerá opatření směřující ke zvýšení tepelné, resp. teplotní odolnosti všech částí spalovacího prostoru. Nejspíše jsou to hlupáci neznalí poučky o výparném teple...
Jenže poměry a podmínky ve spalovacím prostoru jsou o dost složitější a především vzájemně se ovlivňující a křížící (zde připomínám mnou poznámku na adresu absence schopnosti autora zohledňovat souvislosti, zejména z hlediska jejich váhy), než by se s přihlédnutím k jednomu jedinému faktoru vytrženému z těch souvislostí mohlo zdát. Např. šíření plamene a rychlost nárůstu tlaku ve válci při spalování E85 a N95, třebaže obojího ve správném poměru se vzduchem, jsou značně rozdílné. Zjednodušeně řečeno, poučka o poklesu teploty ve spalovacím prostoru platí výhradně za situace srovnání dvou vysoce přeplňovaných vysokootáčkových motorů provozovaných pod plným plynem, ve všech ostatních případech vyjde ze srovnání teplot ve spalovacím prostoru pístový (to zdůrazňuji!) motor spalující E85 vždy hůře - ve smyslu, že teplota je vyšší, a to navzdory poučce o výparném teplu, kterou vůbec nezpochybňuji!
Martin. píše:Tvrdit, že teplota je znatelně vyšší je fakt úsměvné, toto jsou doopravdy rady odborníka, proto se rozumný člověk na fórech nedočtě díky Vám nic rozumného a musí si všechno odůvodnit sám (viz. článek z odkazu výše)
Rozumný člověk nehledá poučení na fórech, ale v odborné literatuře a praxi. Učit se, učit se, učit se! Pak by ono "vlastní odůvodnění" nemuselo vycházet tzv. mimo mísu, jak zde bylo názorně předvedeno.
Martin. píše:takže nepleťte lidem hlavu, že je to všechno stejné, zbytečně se pak na fórech objevují nesmysly.
Díky vyššímu oktanovému číslu si můžete dovolit změnit kompresní poměr (tím zvýšit výkon) a zachováte motor bez "nechtěných" detonací.
Takže odpověď pro zvýšení výkonu po úpravě kompresního poměru je ANO.
Kdo že se to tedy odvolává na vyšší výkon díky kyslíku?
Nevím, co všechno je stejné, zato vím, že fóra jsou plná nesmyslů: jako např. že někomu jezdí motor (pardon, dosahuje zvýšení výkonu) na oktanové číslo, zatímco všem ostatním (aniž by to většina z nich vůbec tušila, ale to snad ani moc nevadí) na výhřevnost používaného paliva. Navíc ani v tomto ohledu zatím nebyla řeč o úpravě kompresního poměru, dokonce nešla řeč o jakýchkoli konkrétních úpravách s cílem využít vyššího oktanového čísla E85. Kdyby totiž platilo to, co si někteří přispěvatelé mylně namlouvají, pak by motor přizpůsobený na spalování E85 měl nejen vyšší výkon, ale i nižší spotřebu, než tentýž motor spalující obyčejný N95. Že tomu tak ve skutečnosti není, to jasně dokazují technické údaje bi-fuel motorů.
Martin. píše:Ale už zde nebudu nic vysvětlovat, je to zbytečné, od toho jsou tady jiní odborníci.
Vysvětlovat je možné, ale nemělo by to být naivní, nekompetentní, mimo mísu, jinak to vyvolává úsměv. A když se to přehání, tak i pláč.
Návštěvník

Re: ethanol E85

Příspěvek od Návštěvník »

Martin. píše:Další zbytečné pletení hlav.

Utvení elektrod - tak tohle jste rekordman, slyším to poprvé a směju se. Možná by nebylo špatné zabrousit na odkaz italpower.cz a podívat se na reakci pána TAXIKARE, který ujel na E85 desítky tisíc km a to už by se ty Vaše utavené svíčky musely projevit. Osobně jezdim na iridiový i obyčejný NGK a fakt se mi nic neutavilo.

Ale už dále reagovat nebudu, házet hrách na stěnu se mi fakt nechce.
hezký den přeji
Je libo fotečku jedné takové totálně utavené svíčičky, dokonce iridiové? Já jen že vyvozovat z toho, že někoho to zatím nepotkalo, obecné poučení, že se tak stát nemůže, je velmi ošemetné. Zejména pak když to, že se tak stane, je mnohem pravděpodobnější, než že se tak nestane.

A s tím házením hrachu, to je fakt: rád se připojuji ke zmíněnému konstatování! :twisted:
Itall

Re: ethanol E85

Příspěvek od Itall »

Nechci se tady k tomu vyjdřovat, neb každý má zajisté svou pravdu. Jen mě napadlo, k tomu hrachu, že někdy je fakt lepší ho házet na zeď, než ho jíst :roll: .
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: ethanol E85

Příspěvek od Pedro »

Já rád hrachovou kaši.
Někdo tomu říká dělostřelecké pyré.
Na mě ale nefunguje,proto mi šmakuje.

A taky se nebudu vyjadřovet v mém případě k mísení 3 až 4 : 1.
Díky přizpůsobení stylu jízdy ušetřim bez poškození čehokoliv,navíc timto stylem jezdim i jen na N95.
Takže nezátěžové podtáčení forever.
Pokud bych jezdil ve vyšších otáčkách a dával občas pilu,je to kontraproduktivní.
Ale od toho mám moto. Bez E.
Návštěvník

Re: ethanol E85

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:... neb každý má zajisté svou pravdu. ...
Nesmysl! To, co se dá v objektivně odměřit, třebaže v tomto případě pouze v podmínkách specializované zkušebny motorů s patřičnou výbavou, nemůže být předmětem subjektivních úvah! :idea:
Návštěvník

Re: ethanol E85

Příspěvek od Návštěvník »

Když kdekoliv čtu o jiném palivu než doporučeném (LPG, CNG, E85, vyšší oktanové číslo) tak všude "internetoví odborníci" straší totální destrukcí. A přitom se kola točí dál..... Takže asi tak. :lol: :lol: :lol: :lol:
Návštěvník

Re: ethanol E85

Příspěvek od Návštěvník »

Jenom jestli to nebude hlavně tím, že každý amatérský experimentátor má potřebu pochlubit se, resp. přímo vykřičet do světa, jak skvěle se mu podařilo očůrat konstruktéry, pumpaře, stát, fyziku ... a jakou komparativní výhodu díky tomu získal, ovšem vždy raději tiše pomlčí o tom, kolik ho ta rádoby úspora stála na opravách. Vlastní omyly totiž lidé neradi přiznávají. Jen hrska těch na vlastní kůži poučených pak cítí solidární povinnost varovat ostatní. Tím vzniká ona optická nevyváženost mezi velkohubými nadšenci (ještě nepoučenými z vlastních chyb) a rozmrzelými skeptiky (již tvrdě doplativšími na to, že se nechali strhnout hlavním proudem).
Návštěvník

Re: ethanol E85

Příspěvek od Návštěvník »

A nebo je tady taky varianta, že na všech diskuzích je spousta trollů, konspirátorů, katastrofických scénáristů a podobné havěti.

Takže nekrmme trolly.
Itall

Re: ethanol E85

Příspěvek od Itall »

Lze určitě vědecky zdůvodnit, proč to nejde, ale kdo na to bez potíží dlouhodobě jezdí, asi na vědu moc nedá. Je možné, že kdo si něco poničil, už to do světa nevytroubí, ale je každého věc, jak se rozhodne. Experimenty někdy i otáčely koly pokroku :lol: . A jestli v tomto případě ne, tak mohou otáčet alespoň nějakými koly :roll: .
Odpovědět